Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2001, 14:04
*miesje*
*miesje* is offline
hey allemaal.
hebben jullie wel eens over het leven nagedacht? Dat heeft eigenlijk helemaal geen zin. Ik denk vaak na over zelfmoord en heb 1 keer een poging gedaan tot. Maar die is mislukt. Het is een tijdje beter met me gegaan, maar het blijft terugkomen. Ik blijf me kut en klote voelen. Ik kan elk moment van de dag wel janken. Ik weet niet wat er is. Vooral als ik alleen ben, dan ga ik denken. En bij mijn vrienden doe ik me veel beter voor. Te stoer. Straks ga ik weer denken over zelfmoord. DAT WIL IK NIET!!! Man ik zit nu gewoon te janken! HELP ME!

Hier een verdere vordering van mij. Het gaat slechter met me. Ik ben op mijn been gaan krassen en dat heb ik tegen mijn vriend gezegd, maar daar stond nog een jongen bij, maar die heeft het doorgeluld. En nu weet bijna iedereen op school het. Ik ben gewoon echt hulpeloos.

[Dit bericht is aangepast door *miesje* (29-11-2001).]
__________________
mg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2001, 14:10
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Het leven heeft geen doel, het is een doel op zich!

Het leven heeft geen zin, maar het is onzin om het te beëindigen. Kom op, het leven kan zo mooi zijn, maar daar moet je ook zelf wat aan doen.

Don't dream of life, live your dream.

Heel veel sterkte,
Martijn.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 14:14
*miesje*
*miesje* is offline
dank je. Maar ik zie het echt niet zitten, ik ga maar weer praten met mijn mentor, maar ik wil niet dood, maar ik denk er wel steeds over. Ik HAAT MEZELF! =xxx=
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 14:25
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
waarom haat je jezelf??
misschien is het een idee om een doel te zoeken in je leven en je daar op in te stellen, iets wat je interesseert, waardoor je je niet zoveel bezig houd met de zin van het leven.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 14:27
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ut leven heeft geen zin
juh moet er zin aan geven...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 14:28
*miesje*
*miesje* is offline
he krijgdepleuris
dat heb ik ook gedaan. Op turnen, maar ik heb al 3 jaar last van mijn knieen en nu mag ik waarschijnlijk niet meer turnen, in iedergeval een half jaar niet. Dus dat is ook weg. En op mijn vrienden, maar dan doe ik me beter voor, dus dat kan ook niet. Ik weet niet waarom ik mezelf haat. Door veel problemen. Ik denk gewoon vaak aan zelfmoord. Help me!
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:03
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
kan juh geen van juh vrienden in vertrouwen nemen?
zeggen hoe juh juh voelt, dat juh acteert?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
*word gek van 'juh'* AAH
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:35
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*word gek van 'juh'* AAH

ok, zal kappuh met juh
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
hey allemaal.
hebben jullie wel eens over het leven nagedacht? Dat heeft eigenlijk helemaal geen zin. Ik denk vaak na over zelfmoord en heb 1 keer een poging gedaan tot. Maar die is mislukt. Het is een tijdje beter met me gegaan, maar het blijft terugkomen. Ik blijf me kut en klote voelen. Ik kan elk moment van de dag wel janken. Ik weet niet wat er is. Vooral als ik alleen ben, dan ga ik denken. En bij mijn vrienden doe ik me veel beter voor. Te stoer. Straks ga ik weer denken over zelfmoord. DAT WIL IK NIET!!! Man ik zit nu gewoon te janken! HELP ME!
Ik denk dat heel veel mensen die hier komen, wel over het leven nadenken, of erover gedacht hebben.

Nee, het leven heeft inderdaad geen zin. Je moet er zin aan geven. Lekker cliche, maar het is wel waar.

Hoe meer je doet in het leven, hoe meer andere mensen je helpt, hoe meer je van jezelf houd, en vertrouwt, hoe meer je leert, hoe meer je ervaart, hoe meer zin je leven krijgt, eigenlijk.

Er is nog zoveel in deze wereld dat je niet kent, of gezien hebt, ..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef:
ok, zal kappuh met juh
Sorry, moest er ff uit. Als ik iets lees, (goed lees) dan hoor ik een stem in mezelf die zeg maar de tekst opleest, en luister ik aandachtig naar die stem.

En als mensen dan worden 'anders' gaan schrijven, gaat dat stemmetje in me het ook 'anders' uitspreken, en dan word ik gek!! (Niet echt, maar het staat gewoon vreemd. Is niets persoonlijks )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 17:02
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Beste miesje,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Met een regelmatige cyclus komt dit gevoel ook in mijn leven terug. Steeds opnieuw ga ik door een periode van 'ongeluk', waartegenover periodes van 'geluk' staan. Ik heb echter ontdekt dat deze laatsten er zijn omdat ik in die tijd zo druk ben met andere dingen, dat ik niet de mogelijkheid krijg om na te denken.

Wat iedereen hier schrijft is helemaal waar. "Je moet zelf zin aan je leven geven" enz, klopt allemaal. Mijn probleem is dat ik m'n eisen te hoog stel, en ik ben er nog niet in geslaagd ze te verlagen. Ik wil DE waarheid. Niet MIJN waarheid. Ik wil ZEKERHEID over ALLES. Niet alleen de zekerheid dat ik niks weet. Ik wil geen SCHIJNwerkelijkheid, ik wil DE werkelijkheid. Kortom, ik wil het onmogelijke. En dat kan ik (nog) maar niet accepteren...

Ik hoop dat jij dit beter kan, miesje.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 17:23
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
tjah
ken het gevoel
voor het moment zelfs zeer goe
ik kan je alleen maar veel sterkte wensen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:25
*miesje*
*miesje* is offline
jullie hebben allemaal makkelijk praten. Ik voel me rot. Het gaat gewoon steeds slechter, ik heb er met mijn beste vrienden over gepraat, ze geven me steun, maar ze snappen lang niet alles. Ik ga maar weer eens met mijn mentor praten. Ook thuis gaat het steeds slechter en dat komt door Mij. Er is steeds ruzie, om Mij. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben gewoon lomp, stom en als ik mijn vriend niet had, dan was ik er al lang niet meer geweest.
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:36
bakk-ster
bakk-ster is offline
ik snap egt nie dat sommige mensen een einde aan hun leven willen maken!!
ja iedereen zit wel eens in een dip maar............
je zou dan maar eens moeten denken hoeveel pijn je er een ander mee kan doen!!!!!
sterkte
mij
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:42
*miesje*
*miesje* is offline
ik snap je heel goed. Ik weet dat ik geen zelfmoord mag plegen, ik wil het ook niet, maar ik denk er zo vaak over na. Ik ben zo ver gezakt, ik heb het gewoon vreselijk moeilijk. Als ik mijn vriend niet had, dan had ik er ook niet meer geweest. Zelfmoord is slecht, maar als je niet anders kan?
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:00
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
jullie hebben allemaal makkelijk praten. Ik voel me rot. Het gaat gewoon steeds slechter, ik heb er met mijn beste vrienden over gepraat, ze geven me steun, maar ze snappen lang niet alles. Ik ga maar weer eens met mijn mentor praten. Ook thuis gaat het steeds slechter en dat komt door Mij. Er is steeds ruzie, om Mij. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben gewoon lomp, stom en als ik mijn vriend niet had, dan was ik er al lang niet meer geweest.
zie dat je dan zeker je vriend niet kwijtraakt
en weet dat thuissituaties soms echt klote zijn
ik probeer ze hier thuis zo hard mogelijk te negeren, wat ook niet altijd lukt
gisteren hebben ze me de grond in geboort
majah
niets dat ik er tegen kan doen
majah
*zucht*
het is goed dat je met iemand kan praten
al verstaan ze niet alles, dat kan je van hen ook niet verlangen, dus zou zeggen, ben blij dat je nog vrienden hebt
ik ben bijna al men "vrienden" kwijt door de persoon die ik ben
maar je moet de steun ook aanvaarden die ze willen geven
weet niet of je dat doet of niet,maar jah
het leven is idd hard en er is niets dat dat kan veranderen, zien dat je harder bent dan het leven zou ik zo zeggen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:02
Enjoycie
Enjoycie is offline
Hey meissie,
ik begrijp heel goed wat je bedoelt,
maar er is een andere weg!
Wanna know more?
Mail me.
en ik zal als ik tijd heb, jou mailen.
Heel veel liefs Enjoycie
__________________
life is like a box of chocolates, you never know what you're going to expect
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2001, 20:06
*leintje*
*leintje* is offline
Hoi mies

Don't give up!
Je moet het allemaal uit je hoofd zetten! Ik heb ook over zelfmoord gedacht, maar ik wilde het niet vanwegen mijn vrienden en familie. Ik kon hun toch niet in de steek laten, zo dacht ik er over. En het heeft bij mij geholpen. Ook al denk ik er nog over de dood na, maar ik wil het absoluut niet. Ik kan jou nu niet in de steek laten en Judith niet en zoveel niet. Zo moet je denken, als je nou zelfmoord pleegt wie je er pijn mee doet je zelf niet het ergst meer je vrienden en familie, degene die van je houden die doe je daar pijn mee echt! Bij mij komt er heel veel terug uit het verleden wat ik niet kan vergeten, dingen die ooit eens terug zullen komen of misschien wel niet. Ik heb nu Judith en die is SUPER belangrijk voor mij. Jij bent ook SUPER belangrijk voor mij, maar dat ligt anders dat weet je. Ik kan jou niet missen echt niet, vooral nu niet VERGEET DIE ZELFMOORD PLEASE. Doe het voor mij en leendert en voor de rest. Leendert steunt je echt heel erg goed! Maar ik en je anderen vrienden steunen je ook door dik en dun echt!!! Ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen, maar ik zal er altijd voor je zijn!! vergeet dat nooit!!

-xxxx- -oooo- + heel veel liefs je hartsvriendin 4-ever and always *leintje*

[Dit bericht is aangepast door *leintje* (25-11-2001).]
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:21
*miesje*
*miesje* is offline
thanks, aan jou heb ik wat.
Maar op dit moment kan ik zelfmoord niet uit mijn hoofd zetten. Ik voel me te kut, en praten met mijn mentor gaat ook niet, want kan niet zeggen dat ik een zelfmoordpoging heb gedaan. Dan vind hij mij lomp. Dat kan niet bij God. Ik hou het nu nog wel even vol, maar hoe ik verder moet? i don't know
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:34
*leintje*
*leintje* is offline
Hoi

HE hou gewoon vol!
IK ga je er doorheen helpen als moet ik je er doorheen dragen doe ik dat! echt
-xxx- lein
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 20:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*word gek van 'juh'* AAH
Zeur niet zo en laat mensen met een ander taalgebruik in hun waarde. Zielig gezeur over iemand die zich wat anders uitdrukt altijd...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 17:42
*miesje*
*miesje* is offline
ben vandaag naar mijn mentor geweest.
het gaat steeds slechter met me. Hoe waarom? i don't know. maar ik ben zo stom, ik denk zo serieus na over de dood, die is veel beter dan dit leven. Mijn mentor is zo'n top man, hij helpt echt en snapt me. Ik kan er bovenop komen met zijn hulp, maar als ik zo achteruit ga als nu, dan ben ik er niet meer.
Hier een mooi gedicht:
M'n laatste woorden...
Het zal ophouden met stormen
De regen zal in m'n ogen blijven staan
Mijn gedachtes zullen stoppen
En m'n lichaam zal vergaan
Een aantal mensen zullen huilen
die hebben me altijd bijgestaan
Maar de belofte om geen zelfmoord te plegen
Zal ik straks breken gaan
Het heeft geen zin meer om te vissen
In een sloot waar geen vis zwemt
Het heeft geen zin meer om te leven
In een leven waar je niet meer went
Binnenkort zal ik m'n vrienden moeten verlaten
Ik zal ze moeten missen voor altijd
Maar ik zal ze altijd blijven steunen
Voor elk doel en bij elke strijd
Maar voor mij is de dag gekomen
Dat mijn wanhoop heeft gewonnen
De wanhoop die steeds groter werd
En waarvan ik wilde, dat hij nooit was begonnen
Voor de gene die dit nou leest
Die moet er maar eens stil bij gaan staan
Of ie blij is, dat ik er ben geweest
Want ik zal waarschijnlijk straks niet meer bestaan.

Echt mooi he? als ik zo achteruit ga, overkomt mij dit ook. -xxx- me
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 17:58
Make Yourself
Make Yourself is offline
Ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen, ik ken je ook nog maar heel kort...
Maar zelfmoord, tjah tis moeilijk om er iemand van af te praten als je ut zelf ook wilt toch? Mjah, maar toch wil ik nie dat je ut doet... Je leven kan beter worden, echt. Daar gloof ik wel in. Als je je geholpen wilt worden en het zelluf natuurlijk ook probeert.. maar zinnigs komt er nu niet echt uit.. gloof ik.. sterkte en suc6
__________________
-An angelface smiles to me, under a headline of tragedy. That smile used to give me warmth. Farewell - no words to say...- *KuZ* foor SevenLayersDeep!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:10
*~NothingInside~*
*~NothingInside~* is offline
hee meid, ik ken je niet maar je mag nieh opgeven oke?
ik weet precies hoe jij je voelt , en als je een keer wil praten
icq: 92184803
msm: lijst is vol..
maar het gedicht is idd mooi , en ik hoop niet dat jij het jezelf ook aan gaat doen.. net zoals ik wil ..
sterkte
__________________
Nee jij bent tof..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2001, 19:45
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
thanks, aan jou heb ik wat.
Maar op dit moment kan ik zelfmoord niet uit mijn hoofd zetten. Ik voel me te kut, en praten met mijn mentor gaat ook niet, want kan niet zeggen dat ik een zelfmoordpoging heb gedaan. Dan vind hij mij lomp. Dat kan niet bij God. Ik hou het nu nog wel even vol, maar hoe ik verder moet? i don't know
ff rare vraag
je zegt dat je constant aan zm denkt
maar der moet iets zijn dat je tegenhoud
anders zou je er al lang niet meer zijn
mag ik je vragen wat dat is
kan zijn dat je het niet zo direct weet
maar ergens diep vanbinnen weet je het
en daar moet je eens over nadenken
wat dat is voor jou
want er zijn er veel die het zeggen, maar weinig die het doen
niet dat ik zeg dat je liegt
integendeel
ik geloof dat je er over aan het nadenke bent
ma denk eerst hier over na
en dan kan je zien dat je dat laatste niet kwijtraakt
der moet iets zijn waar je nog voor leeft

Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:06
*miesje*
*miesje* is offline
wat houd mij tegen om zelfmoord te plegen?
goeie vraag. Ik zit nu nog niet zo ver in een dip, maar als ik zo achteruit ga, dan ga ik het echt doen. Ik heb eens zo ver gezeten en heb ik een poging gedaan tot, alleen is die mislukt. Maar nu moet ik nog een paar dingen doen, als het slechter gaat heb ik die afgehandeld en pleeg ik zelfmoord, gaat het beter, dan blijf ik leven. Maar als ik nu een vette tegenslag krijg, maar ik die paar dingen niet meer af. En doe ik het gewoon gelijk. Snap je? -xxx- me
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:26
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
wat houd mij tegen om zelfmoord te plegen?
goeie vraag. Ik zit nu nog niet zo ver in een dip, maar als ik zo achteruit ga, dan ga ik het echt doen. Ik heb eens zo ver gezeten en heb ik een poging gedaan tot, alleen is die mislukt. Maar nu moet ik nog een paar dingen doen, als het slechter gaat heb ik die afgehandeld en pleeg ik zelfmoord, gaat het beter, dan blijf ik leven. Maar als ik nu een vette tegenslag krijg, maar ik die paar dingen niet meer af. En doe ik het gewoon gelijk. Snap je? -xxx- me
mjah ik ken de pijn voor met een litteken van een poging te zitten
en tjah
zou zeggen
als er echt niets meer is voor te leven
tjah
zou zeggen maybe andere oplossing zoeken dan zelfmoord
alles is beter dan zm
al ben ik het zelf ook van plan
maar dat is omdat ik geen andere oplossing vind
maar heb je geen vrienden?
zou je daar niet voor leven?
voor de vriendschap die je hebt
ik weet niet
is beetje dom
omdat iedreen da zegt
maar er zullen nog wel goei kanten in je leven zijn zeker?

Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:32
*miesje*
*miesje* is offline
ik heb heel veel vrienden en die steunen me ook heel goed, maar jij kunt je in de situatie inleven. Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik vertel mijn vrienden niet eens alles.
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 21:26
Krimson
Krimson is offline
Ik heb ook wel eens over zulke dingen nagedacht maar ik heb t eigenlijk meteen weer aan de kant geschoven. Ik weet dat het ontzettend stom klinkt en ik schaam me er ook wel een beetje voor, maar ik wil onze hond niet in de steek laten. Mn moeder maakt me niet uit en zelfs mn vrienden niet (af en toe heb ik zelfs even helemaal genoeg van ze en zou ik het niet erg vinden om ze nooit meer te zien), maar ik hou ontzettend veel van onze hond (ik weet het, het is raar, maar wel serieus, hoor...). Soms als ik me even helemaal in de knup voel zitten ga ik gewoon bij dr zitten en ga ik lekker naar muziek luisteren. Dat helpt, bij mij tenminste. Ik hoef niets te zeggen en dat vind ik prettiger dan praten met vrienden, want daar vertel ik echt niet alles aan. Kan ook niet want mij hoofd zit vol absurde ideeen....
Ik denk (zoals heel veel hier) dat het leven voor jezelf geen zin heeft maar jouw leven heeft wel zin voor anderen. Zoek iets of iemand voor wie je wil leven. Ik heb het al bedacht...ik ga iets goeds doen voor de diertjes op aarde...
__________________
My smile is a rifle..... :)(:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 17:23
*miesje*
*miesje* is offline
hey allemaal.
het blijft slechter gaan. Mijn beste vrienden: *Leintje* steunt me heel goed en anderen ook, totop vandaag. Ze wil wat afstand nemen. Omdat ze het zelf ook heel moeilijk heeft, en er door mijn problemen niet uitkomt. Ik snap het wel, maar op dit moment niet. Ze wist dat als iemand me liet vallen, ik weer achteruit ging. En ze laat me via een andere vriendin horen dat ze afstand wil. Ik begon meteen te janken en toen ik thuis was, begon het. Ik ging met een mesje op mijn been krassen en toen maakte ik zelfs een snee. Die pijn. Ik haat mezelf, ik ga steeds meer naar de dood toeleven. Leintje LAAT ME NIET IN DE STEEK.
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 18:20
Krimson
Krimson is offline
Hey, wel volhouwen hoor!!!
Misschien helpt het als je wat afleiding hebt, iets leuks, zodat je niet de hele tijd hoeft na te denken. Dat is erg vermoeiend en volgens mij wordt het daar alleen maar erger van.

Sterkte!
__________________
My smile is a rifle..... :)(:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 18:22
*leintje*
*leintje* is offline
SORRY IK BEN STOM GEWEEST
IK LAAT JE NIET VALLEN!!
-xxxxx- leintje
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 18:48
*miesje*
*miesje* is offline
dank je lein,
zo gaat het wel weer beter met me, nu ik weet dat jij er toch voor me bent.
Ze zeggen hier wel, ga op zoek naar iets leuks, maar dat is turnen, dat kan en mag ik al niet meer. -xxx- mies
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 18:51
*leintje*
*leintje* is offline
Hoi mies

Ik ben echt SUPER blij dat het weer goed is, ik knap er ook van op. Ik denk dat ik niet alles aan jullie vertel, ik weet het niet. Ik vertel volgens mij meer hier in het forum dan tegen jullie maar ja dan moet je hier maar vaak kijken!

-xxxxxx- je hartsvriendin!
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 19:34
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik zelf heb ook heel vaak aan zelfmoord gedacht en ook een paar pogingen tot gedaan, die gelukkig allemaal zijn mislukt. Waarom ik nu nog leef? Omdat er een paar mensen in mijn leven zijn gekomen die verandering hebben gebracht. Op het moment heb ik een fantastische vriendin bij wie ik alles kwijt kan. Zij was eerst ook depressief en toen heb ik haar heel veel geholpen. En zij heeft mij ook vaak geholpen. Als ik alle mailtjes teruglees die ik haar stuurde om haar op te vrolijken, word ik zelf ook weer vrolijk. Als ik er niet meer was geweest, was zij waarschijnlijk erg depressief gebleven. En niet alleen zij, er zijn nog andere mensen die zonder mij een veel slechter leven zouden hebben. Dit klinkt misschien allemaal wat arrogant, maar het is de waarheid. Het is beter voor die mensen dat ik nog leef, dan dat ik dood ben.
Toen ik zo depressief was, heb ik ook vaak aan God gevraagd waarom ik nou geen gelukkig leven kon hebben. Ik heb veel gebeden en gesmeekt, maar het hielp allemaal niet, dacht ik toen. Maar wat blijkt, God heeft mijn gebeden verhoord en ben ik (het grootste gedeelte van de tijd) gelukkig. Ik heb zin om te leven, om mensen gelukkig te maken, van de natuur te genieten, God te dienen, te leren, lief te hebben. Er is zoveel moois in de wereld! En ook zoveel slechts. Maar als je je er voor inzet om zoveel mogelijk mensen uit hun slechte omstandigheden te halen en gelukkig te maken, word je zelf ook gelukkig.

Ik zou zeggen: vraag aan God of Hij je wilt helpen en je kracht wilt geven om door het leven te gaan. Ga eens naar een kerk, praat eens naar een dominee. Bid en lees de Bijbel. Het helpt echt! Je zult er geen spijt van krijgen. God heeft je lief als jij naar Hem luistert en Hem om hulp vraagt.
__________________
...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2001, 19:36
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Sorry, moest er ff uit. Als ik iets lees, (goed lees) dan hoor ik een stem in mezelf die zeg maar de tekst opleest, en luister ik aandachtig naar die stem.

En als mensen dan worden 'anders' gaan schrijven, gaat dat stemmetje in me het ook 'anders' uitspreken, en dan word ik gek!! (Niet echt, maar het staat gewoon vreemd. Is niets persoonlijks )

Hé, dat heb ik nou ook altijd. Het ergste is nog wel als je faculteiten op je rekenmachine uitrekent. De hele tijd door 12! en 7!. Ik krijg er gewoon koppijn van omdat ik die getallen ook uitschreeuw alleen dan in gedachten.

__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 18:36
*miesje*
*miesje* is offline
hey allemaal.
het is nu 2 dagen geleden, dat ik mezelf gesneden heb, maar ik heb het tegen mijn vriend gezegd en laten zien, maar daar was nog een andere jongen bij. Die heeft het nu aan iedereen doorgeluld en nu weet bijna heel de school het. ik krijg nu opmerkingen: nog lekker in je poot gesneden enz. Wat moet ik doen?
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 10:22
*miesje*
*miesje* is offline
jammer dat jullie niet meer reageren. Maar ja. dat moeten jullie natuurlijk zelf weten. -xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 10:48
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
dat ut word doorverteld heb ik owk meegemaakt.
Tenminste, er kwamen roddels dat ik in mezelf zouw hebbn zitten snijden *wat owk waar is*
Kweet niej wat juh er aan kan doen...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 12:22
*miesje*
*miesje* is offline
nou in ieder geval bedankt voor je reactie, maar wat heb jij er toen aan gedaan?
-xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 12:26
Faery
Faery is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
ik krijg nu opmerkingen: nog lekker in je poot gesneden enz. Wat moet ik doen?
Dat vind ik zo erg om te horen...
Iemand in me klas zag een keer een aantal krassen in me pols, en sindsdien vraagt ie zeker elke week of ik mezelf weer heb verminkt...
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 12:29
*miesje*
*miesje* is offline
en hoe heb jij dat aangepakt???
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 13:48
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
nou in ieder geval bedankt voor je reactie, maar wat heb jij er toen aan gedaan?
-xxx- michelle
ontkent
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:13
*miesje*
*miesje* is offline
en was dat moeilijk? dat onkennen?
-xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:26
valerie_r
valerie_r is offline
als leven geen zin heeft waarom zijn wij dan geboren?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:43
*miesje*
*miesje* is offline
hey iedereen.
het is nu zaterdagavond de 1e december.
Ik heb besloten dit alles morgen aan mijn mentor te laten lezen. Ik voel me nu beter, tenminste ik kan weer lachen. Maar in me gaat het nog steeds niet goed. Ik hoop dat ik dit ga redden. Die zelfmoord is uit mijn hoofd, al wil ik wel liever bij God zijn. Ik hoop dat God mij nu ook niet laat vallen, maar zo is God niet, God helpt je als je erom vraagt! Ik wil jullie hier allemaal bedanken voor je steun! Al voel ik me nog zo vreselijk rot. Met de steun van God en de juiste mensen ga ik het halen, hoop ik. -xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 18:11
JJzD
JJzD is offline
heeeez

ik hbe hetzelfde God heeft me ook geholpen maar er zijn ook anti zelfmoord medicijnen

daar ga ik morgen ook voor bellen

veel suc6
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 18:13
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
en was dat moeilijk? dat onkennen?
-xxx- michelle
ik von van niej, maar juh zag wel dat zuh muh niet geloofden...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 20:59
*miesje*
*miesje* is offline
Het gaat iets beter met me!!!
Ik kan vrolijker zijn, maar van binnen is het nog steeds heel slecht, maar ja. Ik heb iets besloten. Als ik me nog slechter ga voelen, ga ik niet meer denken, dan neem ik gewoon meteen een overdosis. Snap je? -xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Psychologie Niks weten
MikeyMo
34 28-01-2005 17:48
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
ARTistiek [Verhaal] Het leven
NecroDopey
6 10-09-2002 10:22
Levensbeschouwing & Filosofie God..
AtHell
10 09-04-2002 01:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.