Oud 06-04-2004, 13:01
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
De Britse televisiezender Channel Four gaat binnenkort beelden van een abortus uitzenden. In 'My Foetus' is te zien hoe een vier weken zwangere vrouw een abortus ondergaat met behulp van een vacuümpomp. De foetus wordt daarna op een petrischaaltje gelegd en vertoond. Het programma laat ook beelden zien van foetussen die in de tiende en de 21ste week zijn geaborteerd.

De beelden zijn in 2001 gemaakt en maken onderdeel uit van een brede discussie tussen voor en tegenstanders van abortus.

Het volledige artikel

Ik zou er niet zo nodig naar hoeven te kijken eigenlijk. Weerzinwekkend is niet het goede woord, maar toch, het staat me wat tegen.

Los van het feit of je voor of tegen abortus bent, denk je dat dit goed voorlichtingsmateriaal is, en dat mensen hierdoor beter een mening over abortus kunnen vormen? Of is dit gewoon weer een volgende stap in de idiote wereld van reality-tv?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 13:05
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
misschien beide maar ik hoef het niet te zien
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:08
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik denk niet dat mensen na deze uitzendig een andere mening zouden krijgen over abortus.
Voor de meisjes die van plan zijn om abortus te laten plegen is het misschien wel goed dat ze kunnen zien (vooraf) hoe het er aan toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nou, ik denk dat het vooral door tegenstanders van abortus gebruikt gaat worden eigenlijk. Dus of dit zo'n goed idee is vraag ik me af.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Dit is een ZEER goed plan, kunnen die vorstanders van abortus eindelijk eens zien wat er werkelijk gaande is voor barbaarse praktijken!
ja hierdoor zie je alles juist heel goe en kan je des te beter een mening vormen over abortus!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:30
Blondfun
Blondfun is offline
Ik vind het opzich een goede stap om te zorgen dat het aantal tienermoeders daalt. Tenminste als het de arbortus van de tieners ( en andere mensen ) beinvloed. Als het dit als doeleind heeft, vind ik het een goed programma (ookal vind ik het niet nuttig, heb het ooit in het echt gezien). We moeten ook zorgen voor het minder snel stijgen van de bevolking, anders is het snel zwaaien met het handje naar al onze hulpbronnen die wij veel te snel uitputten...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:30
honour
Avatar van honour
honour is offline
je kunt het van beide kanten bekijken he. van de goede en de slechte. ja je krijgt voorlichting en ja degene die het al van plan waren weten hoe het er aan toe zal gaan. en nee de tegenstanders kunnen door het zien van de beelden nog heftiger gaan protesteren. en ze willen toch tot een oplossing komen??

greetz me
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik beoordeel een abortus alleen volgens de principiele kant van het verhaal, dus hoef ik de daad niet te zien. Het lijkt me ook allerminst interessant, maar dat is een ander verhaal.

Maar wel vind ik het gewoon kunnen. Je kunt zoveel operaties zien, waarom een abortus dan niet?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 13:09 :
Nou, ik denk dat het vooral door tegenstanders van abortus gebruikt gaat worden eigenlijk. Dus of dit zo'n goed idee is vraag ik me af.
Opzich kun je het dan ook wel zo zien: Is het wel zo'n goed verschijnsel als je schrikt van zo'n operatie? Misschien overtuigt het voorstanders van een abortus ergens van, doordat ze de feiten een keer zien. Dan is het toch alleen maar goed?

Ik ben tot op zekere hoogte voorstander van de optie tot abortus, maar er speelt voor mij veel meer mee... Het moet niet zomaar kunnen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:13
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Dit lijkt op anti-abortustactieken; de mensen overtuigen door het tonen van onsmakelijke beelden. Volgens mij voelt zo'n cellenhomp/foetus er niets van, maar met dat bloed lijkt het heel ernstig. Ik denk niet dat mensen hierdoor meer anticonceptiva gebruiken.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
is goed,dan weten mensen ten minste waar ze het over hebben voor ze het zomaar veroordelen
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:47
Verwijderd
Het lijkt mij dat de keuze voor wel/geen abortus niet afhangt van dat soort beelden? Dat zo'n foetus er waarschijnlijk smerig uitziet zou geen reden moeten zijn om geen abortus te nemen, of juist wel. Als voorlichtingsmateriaal is het imo dus niet echt geschikt.
Al denk ik wel dat veel mensen zich er wel door zullen laten beïnvloeden...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 13:47 :
Opzich kun je het dan ook wel zo zien: Is het wel zo'n goed verschijnsel als je schrikt van zo'n operatie? Misschien overtuigt het voorstanders van een abortus ergens van, doordat ze de feiten een keer zien. Dan is het toch alleen maar goed?
Nee. Operaties zijn voor de meeste mensen sowieso gruwelijk om te zien. Cosmetische chirurgie bij personen met een ernstige afwijking bijvoorbeeld is ook niet iets wat je graag tijdens je diner zou willen zien, maar niemand twijfelt erover of we dat toe moeten staan.

Dat het resultaat van een abortus niet erg fijn is om te zien weet iedereen. Dit op TV laten zien is IMHO onfatsoenlijk, en grenst bovendien aan stemmingmakerij.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 06-04-2004 @ 14:31 :
is goed,dan weten mensen ten minste waar ze het over hebben voor ze het zomaar veroordelen
De mensen die abortus veroordelen doen dit toch wel, ze veroordelen abortus nl. op principiele gronden. Dergelijke beelden veranderen daar niks aan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 14:47 :
Nee. Operaties zijn voor de meeste mensen sowieso gruwelijk om te zien. Cosmetische chirurgie bij personen met een ernstige afwijking bijvoorbeeld is ook niet iets wat je graag tijdens je diner zou willen zien, maar niemand twijfelt erover of we dat toe moeten staan.
Ik snap sowieso niet waarom programma's als 'Extreme make-over' vertoond worden. Ja, het levert leuke ( )tv op maar ethisch gezien ben ik het er niet helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:52
Teerbal
Teerbal is offline
Eigen schuld dikke bult
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 06-04-2004 @ 14:52 :
Eigen schuld dikke bult
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 06-04-2004 @ 14:50 :
Ik snap sowieso niet waarom programma's als 'Extreme make-over' vertoond worden. Ja, het levert leuke ( )tv op maar ethisch gezien ben ik het er niet helemaal mee eens.
Mwoa. Kijk, als mensen diepongelukkig zijn door hun uiterlijk okay. Er een TV programma maken vind ik ook niet zo nodig, maar op zich is het wel 'okay' om mensen te laten zien dat er ook daadwerkelijk een hoop aan gedaan kan worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-04-2004 @ 13:05 :
misschien beide maar ik hoef het niet te zien
idd *yack*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 14:47 :
Nee. Operaties zijn voor de meeste mensen sowieso gruwelijk om te zien. Cosmetische chirurgie bij personen met een ernstige afwijking bijvoorbeeld is ook niet iets wat je graag tijdens je diner zou willen zien, maar niemand twijfelt erover of we dat toe moeten staan.

Dat het resultaat van een abortus niet erg fijn is om te zien weet iedereen. Dit op TV laten zien is IMHO onfatsoenlijk, en grenst bovendien aan stemmingmakerij.
Bullshit, elke operatie is op TV te zien, waarom abortus dan niet?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 06-04-2004 @ 13:28 :
Dit is een ZEER goed plan, kunnen die vorstanders van abortus eindelijk eens zien wat er werkelijk gaande is voor barbaarse praktijken!
ja hierdoor zie je alles juist heel goe en kan je des te beter een mening vormen over abortus!
Ik ben voor abortus, mits er betere oplossingen zijn, en soms zijn die er niet ( neem dat nu maar van me aan ).
En die walgelijke onzin ga ik zeker niet bekijken, een abortus pleeg je niet voor je lol, daar zijn zeer goede ( pijnlijke ) redenen voor, en ik voel er niets voor om deze vermaak tv te gaan stimuleren met mijn kijkcijfer
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:17
Dannemann
Dannemann is offline
Zulke zaken moeten als voorlichtingsmateriaal beschikbaar zijn, maar om alles op de TV te dumpen vind ik onsmakelijk, daarmee doel ik ook op al die andere opereer zendingen etc.
Persoonlijk vind ik het veel interresanter hoe mensen ermee omgaan en hoe ze en waarom ze een beslissing nemen om zoiets te doen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 14:47 :
Nee. Operaties zijn voor de meeste mensen sowieso gruwelijk om te zien. Cosmetische chirurgie bij personen met een ernstige afwijking bijvoorbeeld is ook niet iets wat je graag tijdens je diner zou willen zien, maar niemand twijfelt erover of we dat toe moeten staan.

Dat het resultaat van een abortus niet erg fijn is om te zien weet iedereen. Dit op TV laten zien is IMHO onfatsoenlijk, en grenst bovendien aan stemmingmakerij.
fatsoen is tegen gods wet en dient verboden te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 06-04-2004 @ 22:26 :
fatsoen is tegen gods wet en dient verboden te worden.
ben ik blij dat dat niet zo is.....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:55
professor2
professor2 is offline
even erg als al die operatiets enzo voorts inderdaad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 10:56
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zit er niet op te wachten en deze beelden zullen hoofdzakelijk gebruikt worden om simpele zielen te overtuigen van de "slechtheid" van abortus, maar dat is niet genoeg om zo'n uitzending tegen te houden, mijns inziens.

Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 14:48 :
De mensen die abortus veroordelen doen dit toch wel, ze veroordelen abortus nl. op principiele gronden. Dergelijke beelden veranderen daar niks aan.
Oh, dat denk ik wel. Kijk maar hoeveel mensen (tijdelijk) vegerariër worden na het zien van opnames uit een slachthuis. Bloed is eng.

Citaat:
Isa schreef op 06-04-2004 @ 22:26 :
fatsoen is tegen gods wet en dient verboden te worden.
Hahahaha, quoted for posterity.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:09
Verwijderd
Ik vind het een hele goedkope manier om het standpunt van mensen over abortus te beïnvloeden. Het feit dat iemand het gruwelijk vindt om zo'n bloederig hoopje foetus te zien, wil namelijk niet zeggen dat zo iemand dan dus ook automatisch maar tegen abortus moet zijn. Dan zou je er namelijk tegen zijn alleen omdat het zo gruwelijk is, en dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je een afweging maakt tussen het belang van het kind en het belang van de moeder en daarbij helpt nou niet bepaald dat je met dat soort pulp-tv wordt geconfronteerd.

Verder, zoals Rollo Tomasi al aangeeft gaat bovenstaande ook op voor vegetariërs die op zo'n vega-voorlichtingssite zijn geweest. Als je wordt geconfronteerd met de gruwelen van het doden van dieren heb je die avond ook geen zin meer in een hamburger, maar dat is geen geëigende manier om mensen te overtuigen of een discussie te voeren. Sterker nog, het is gewoon inspelen op de zwakke maag van mensen omdat er anderszins geen argumenten voor te verzinnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:20
Verwijderd
Doet me denken aan een liedje van Paul de Leeuw: Ik ben zo blij dat ik een vrouw ben, ik voel me spontaan ja een echte Tatjana
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een 4 weken oude foetus is een kloddertje cellen formaat speldeknop met vooral veel omringend placentaweefsel. Maar het ziet er wel vies uit. Twee weken over tijd zijn en dan alsnog ongesteld worden betekent een spontane abortus (dat is een miskraam) van een foetus in dezelfde leeftijd. Dan ligt er een klodder in de pot, ja. En het bloedt als een rund. Maar het idee dat daar een baby ligt heb je echt niet.

Met 10 weken is de foetus al zo groot als een borrelnootje, en dan komt er ook een hartje. Verder is het nog niet eens herkenbaar als een mensje. Als je dat in de zes pondsversie zou baren zou je je rotschrikken. Hoe noemde Herman Finkers dat? Het is een lief kind...

Na 16 weken is een abortus in nederland illegaal. Dan heb je inderdaad al een klein mensje, met armpjes en beentjes, dat in je hand past. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar het is een mensje. Vanaf dat moment mag een abortus alleen opgewekt worden op medische gronden. Als het een mongooltje is, of twee hoofdjes heeft, of geen hartje. Normaal worden dit soort foute foetussen al met 4 weken door het eigen lichaam afgestoten, maar soms slipt er een doorheen.

Een anti abortus lobby die 21 weken abortussen gaat inzetten is dus fout bezig, dat is pure stemmingmakerij. En daarom heb ik zo de schurft aan de anti abortuslobby.

Je kunt, als je mensen wilt confronteren met een ongeboren wezentje, ook de beroemde opnames van Lennart Nilsson inzetten. Hij was in de jaren 60 de eerste die foto's maakte van ongeboren kindjes in alle stadia. Wrang genoeg waren dit allemaal foetussen die reeds overleden waren of niet levensvatbaar, zodat de spontane abortussen die door de camera werd opgewekt toch wel gebeurd zouden zijn. Maar het zijn ontroerend mooie beelden, waarbij bij alle vrouwen spontaan de eierstokken gaan rammelen. Dan heb je onsmakelijke bloederige beelden niet eens nodig om ze twee keer te laten nadenken voor ze hun pil niet vergeten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 21:04 :
Bullshit, elke operatie is op TV te zien, waarom abortus dan niet?
Omdat er verschillende gradaties in ranzigheid zijn? Bovendien schiet je er helemaal niks mee op.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 11:09 :
Ik vind het een hele goedkope manier om het standpunt van mensen over abortus te beïnvloeden. Het feit dat iemand het gruwelijk vindt om zo'n bloederig hoopje foetus te zien, wil namelijk niet zeggen dat zo iemand dan dus ook automatisch maar tegen abortus moet zijn. Dan zou je er namelijk tegen zijn alleen omdat het zo gruwelijk is, en dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je een afweging maakt tussen het belang van het kind en het belang van de moeder en daarbij helpt nou niet bepaald dat je met dat soort pulp-tv wordt geconfronteerd.

Verder, zoals Rollo Tomasi al aangeeft gaat bovenstaande ook op voor vegetariërs die op zo'n vega-voorlichtingssite zijn geweest. Als je wordt geconfronteerd met de gruwelen van het doden van dieren heb je die avond ook geen zin meer in een hamburger, maar dat is geen geëigende manier om mensen te overtuigen of een discussie te voeren. Sterker nog, het is gewoon inspelen op de zwakke maag van mensen omdat er anderszins geen argumenten voor te verzinnen zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Een abortus is voor veel mensen iets ongrijpbaars, iets waarvan ze geen idee hebben wat het is. De geinteresseerden (dus voor- en tegenstanders) kunnen op deze manier aan de informatie komen. Net als een open hart operatie die ik nog wel eens op TV heb gezien. Als je geen zin hebt om te kijken, kijk je toch niet? Er zijn genoeg voor- en tegenstanders die er wel tegen kunnen, als ze denken dat het publiek trekt, why not?

Ik weet precies hoe sommige dieren behandeld worden en ik eet gewoon nog vlees. Hoewel ik misschien wel wat principiele probleempjes heb met overconsumptie (dat mag vrij hypocriet klinken, i do not care, daar ga ik niet weer op in) vind ik vlees eten een vrij normale bezigheid.

Zo ook heb ik wel eens plastische chirurgie uitgevoerd zien worden en ik heb er nog steeds niets op tegen hoor. Hoe smerig het er ook uit kan zien...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-04-2004 @ 13:26 :
Omdat er verschillende gradaties in ranzigheid zijn? Bovendien schiet je er helemaal niks mee op.
Zo ranzig is het niet hoor. Er zijn veel ranzigere operaties denkbaar. Daarnaast is het puur informatieverschaffing en kijkcijfergetrek, als je daar iets op tegen hebt, zou ik je TV maar de deur wijzen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 13:31 :
Zo ranzig is het niet hoor. Er zijn veel ranzigere operaties denkbaar. Daarnaast is het puur informatieverschaffing en kijkcijfergetrek, als je daar iets op tegen hebt, zou ik je TV maar de deur wijzen...
Liposuctie....*braaaak*

Maar het gaat niet om kijkcijfers. Arnold Schwartzenegger, die geeft kijkcijfers. Blote wijven, dat lokt kijkers. Het zal eerder zoveel stof doen opwaaien dat veel mensen uit principe hun lidmaatschap opzeggen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 07-04-2004 @ 13:39 :
Liposuctie....*braaaak*

Maar het gaat niet om kijkcijfers. Arnold Schwartzenegger, die geeft kijkcijfers. Blote wijven, dat lokt kijkers. Het zal eerder zoveel stof doen opwaaien dat veel mensen uit principe hun lidmaatschap opzeggen ofzo.
Denk ik niet...

Sowieso trekt de commotie eromheen wel kijkcijfers, daarnaast is het de ideale opvulling voor de tijd dat ze geen ammo meer hebben. Het kost geen flikker en het trekt nog kijkers ook.

Daar gaat het om bij die operaties...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:42
pimmie55
pimmie55 is offline

communistische partij fot efer
war ben ik toch goed
ik zoek ook ruzie
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
pimmie55 schreef op 07-04-2004 @ 13:42 :

communistische partij fot efer
war ben ik toch goed
ik zoek ook ruzie
???

Die krijg je hier echt niet hoor...

Je zit achter een fucking computer!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2004, 13:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het zijn wel zeer effectieve beelden. als je zwanger bent razen er zoveel hormonen door je lichaam dat je toch al de hele dag op het punt staat in tranen uit te barsten. En dat begint al op de dag dat de bevruchting plaatsvindt.

Stel, je bent zwanger en je wilt het niet, je bent pas 18, hebt geen huis en geen baan, en de vader geeft niet thuis, en je vader is een huistiran en je moeder een kreng, dus een abortus is echt de beste oplossing voor moeder en kind.

Als je dan dit soort beelden ziet, dan KUN je het niet meer over je hart verkrijgen, want geloof me, het is zo verdomd moeilijk. Als je zwanger bent, ben je ontoerekeningsvatbaar. Al die emoties, ze wisselen per uur. Je huilt en lacht omstebeurt. Je bent blij en bang tegelijk. Je hebt een oerdrift die sterker is dan jezelf. Wie dan toch een abortus laat plegen wil ECHT geen kind, die kan net op het juiste moment het verstand laten zegevieren.

Ik vind het gemene beinvloeding van iemand die het al moeilijk genoeg heeft. Je moet al 5 dagen wachten, de wettelijke bedenktijd. Die zijn heel zwaar, je neemt 5 dagen lang afscheid, je voelt je schuldig, hebt bij voorbaat al spijt, ook al weet je dat het het beste is wat je kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zoals ik al zei, je hoeft niet te kijken hoor.

Je kunt je toch wel enigszins voorstellen vantevoren hoe het eruit gaat zien (als een operatie), als je er niet tegen kunt, kijk je niet!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 13:30 :
Daar ben ik het niet mee eens. Een abortus is voor veel mensen iets ongrijpbaars, iets waarvan ze geen idee hebben wat het is. De geinteresseerden (dus voor- en tegenstanders) kunnen op deze manier aan de informatie komen. Net als een open hart operatie die ik nog wel eens op TV heb gezien. Als je geen zin hebt om te kijken, kijk je toch niet? Er zijn genoeg voor- en tegenstanders die er wel tegen kunnen, als ze denken dat het publiek trekt, why not?
Daar gaat het me niet om. Natuurlijk word je niet gedwongen om te kijken en natuurlijk zijn er ook geïnteresseerden die het wel graag willen zien, maar voor de mensen die over hun standpunt twijfelden (zie ook reactie van juno) is dit gewoon oneigenlijk gebruik van dit soort beelden. Er zijn veel beïnvloedbare domme mensen out there, je gelooft je ogen niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 13:55 :
Daar gaat het me niet om. Natuurlijk word je niet gedwongen om te kijken en natuurlijk zijn er ook geïnteresseerden die het wel graag willen zien, maar voor de mensen die over hun standpunt twijfelden (zie ook reactie van juno) is dit gewoon oneigenlijk gebruik van dit soort beelden. Er zijn veel beïnvloedbare domme mensen out there, je gelooft je ogen niet.
Gelukkig is er in Nederland een regenteske politiek correcte elite die wat wel en wat niet goed is voor het plebs om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 07-04-2004 @ 14:23 :
Gelukkig is er in Nederland een regenteske politiek correcte elite die wat wel en wat niet goed is voor het plebs om naar te kijken
Precies, en die regenteske politiek correcte elite blijft ook nog wel een tijdje aan de macht, tralala
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 13:55 :
Daar gaat het me niet om. Natuurlijk word je niet gedwongen om te kijken en natuurlijk zijn er ook geïnteresseerden die het wel graag willen zien, maar voor de mensen die over hun standpunt twijfelden (zie ook reactie van juno) is dit gewoon oneigenlijk gebruik van dit soort beelden. Er zijn veel beïnvloedbare domme mensen out there, je gelooft je ogen niet.
Interesseert me niet, we worden dagelijks bekogeld met propaganda van allerlei kanten (overheid en niet-overheid) en als dat kan, kan dit ook! Simple as that...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouw weer vrij na arrest om abortus
***ailá***
350 31-12-2007 17:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het regeerakkoord
T_ID
244 03-03-2007 01:21
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling Abortus is moord.
niceman1984
132 30-06-2003 20:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.