Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 19:11
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Hallo,

Ik werk nu bijna 2 jaar bij een winkel op donderdag en zaterdag. In die winkel is het gewoonte dat de part-timers (waar ik dus bij hoor) in de vakantie extra werken. Er werd deze week gevraagd om een briefje in te leveren met daarop de weken dat je vakantie wil en hoeveel je extra wil werken in de vakantie.

Nu heb ik een probeleem, ik kan een vakantiebaantje krijgen voor doordeweeks waar ik E 8,50 mee kan verdienen. Bij mijn normale werk verdien ik maar E 4,50 per uur.
Ik wil best nog wel bij mijn normale werk op zaterdag en donderdagavond werken de hele vakantie, maar ik wil graag doordeweeks dat vakantiebaantje gaan doen.

Nu is mijn vraag of mijn normale werk mij kunnen verplichten om extra te werken in de vakantie. Ik weet wel dat ik een doodnormaal 0-uren conctract heb en dus eigenlijk gewoon kan weigeren, maar wil toch even vragen wat jullie op dit forum er van vinden . Wie weet heeft iemand hetzelfde mee gemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 19:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Dat heb ik meegemaakt, maar bij mij was mijn baas vrij flexibel. Je hoeft het je vaste werk niet eens te vertellen, het gaat hun niks aan wat jij in je vrije tijd doet. Ik zou het gewoon doen en als je baas erachter komt dan zeg je gewoon dat je daar 2x zoveel verdient en dat het dus redelijk logisch is dat je daar gaat werken. Waarschijnlijk zal hij er niet zo'n punt van maken en anders zal hij je wel voor de keuze stellen: alleen dit werk of helemaal niet... Maar dat zal hij wel niet doen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gewoon zeggen dat je deze vakantie niet extra wil werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:03
TRXD
TRXD is offline
Je zou ook open kaart kunnen spelen tegen je huidige baas. Maar of dat altijd het beste is, is maar de vraag. Als je baas een beetje meedenkt dan weet hij net zo goed als jou dat als je bijna 100% meer kunt verdienen per uur bij de ene dat je daar dan voor kiest. Ze kunnen je volgens mij ook niks verplichten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 00:51
Verwijderd
Dat is toch jouw privezaak? Ik zou dat andere vakantiebaantje erbij nemen. Extra werken in de vakantie is niet verplicht, tenzij het in je contract staat.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 07:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vergeet niet dat er 1/3 van je loon wordt ingehouden omdat het je tweede baantje is. Dat geld krijg je dus volgend jaar pas terug.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 10:39
TRXD
TRXD is offline
Ja inderdaad, let daar mee op. Kijk er goed naar welk baantje je als "eerste" baan op papier zet en welke als "tweede" baan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
TRXD schreef op 22-05-2005 @ 11:39 :
Ja inderdaad, let daar mee op. Kijk er goed naar welk baantje je als "eerste" baan op papier zet en welke als "tweede" baan.
Als je het geld niet direct nodig hebt is het aan het einde terug vragen van de belasting helemaal niet erg :-)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:01
TRXD
TRXD is offline
Nee maar het is toch wel fijn om meteen wat meer geld te hebben. Ik heb laatst dezelfde "fout" gemaakt en ik moet zeggen dat ik het liever meteen op de rekening heb dan pas na een half jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:30
Robjee
Robjee is offline
Je hoeft niet extra te werken, lijkt me niet dat het in je contract staat. Gewoon bij die ander gaan werken. Verdien je dan nog minder dan 8000 eurie in het jaar met die 2 banen samen, krijg je al je betaalde belastingcentjes terug weer een paar biertjes
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:49
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je weet dat je toch niet teveel verdiend kun je ook gewoon beide werkgevers rekening laten houden met heffingskorting. Geen haan die daar naar kraait, kan alleen gebeuren dat je teveel terugkrijgt en achter een rekening krijg + heffingsrente.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 23:16
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-05-2005 @ 21:02 :
Gewoon zeggen dat je deze vakantie niet extra wil werken.
Zou ik ook doen. Ze kunnen je niet verplichten om in je vakanties te komen werken, want dat staat dus niet in je contract. Moet je het vertellen? Nou, het gaat ze toch niets aan wat jij met je vrije tijd doet. Dus ga lekker voor de baan waar je meer geld kunt verdienen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 10:02
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Met een nul urencontract kunnen ze je niets verplichten officieel.

Maar als ik dat zou doen heb ik wel een probleem. Die winkel moet ook doordraaien. Je baas het personeel nodig in de vakantie. Als ik het zou doen wat jij doet, ben ik bang voor het houden van mijn baan.

Ik zou een beetje voorzichtig vragen hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:20
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 23-05-2005 @ 11:02 :
Met een nul urencontract kunnen ze je niets verplichten officieel.

Maar als ik dat zou doen heb ik wel een probleem. Die winkel moet ook doordraaien. Je baas het personeel nodig in de vakantie. Als ik het zou doen wat jij doet, ben ik bang voor het houden van mijn baan.

Ik zou een beetje voorzichtig vragen hoe en wat.
daar ben ik dus ook bang voor, want in de winkel waar ik werk wordt ik ingezet als kassameisje, maar ik sta ook achter de klantenservice. Niet zo vaak, maar in de vakantie willen ze me daar vast weer neerzetten zoals vorig jaar.

Het probleem is echter dat mijn baas een kleiner personeelsbestand wilde en we dus veel minder mensen hebben in de winkel dan vorig jaar. Vorig jaar had een meisje ook een ander vakantiebaantje en daarvan vonden ze het niet erg dat die niet extra wilde werken. Maar ja, nu weet ik dus niet zo zeker dat ze in mijn geval ook zomaar akkoord willen gaan.

Het zou echt een strop voor mijn baas zijn als hij mij niet in kan zetten bij de kassa en bij de klantenservice.
Maar goed, vorig jaar had ik ook in totaal maar 9 dagen extra in iets van 6 weken. Dus daar schiet ik niets mee op, ik moet mijn school volgend jaar ook weer betalen.

dillema
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:00
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
bokky schreef op 23-05-2005 @ 16:20 :
daar ben ik dus ook bang voor, want in de winkel waar ik werk wordt ik ingezet als kassameisje, maar ik sta ook achter de klantenservice. Niet zo vaak, maar in de vakantie willen ze me daar vast weer neerzetten zoals vorig jaar.

Het probleem is echter dat mijn baas een kleiner personeelsbestand wilde en we dus veel minder mensen hebben in de winkel dan vorig jaar. Vorig jaar had een meisje ook een ander vakantiebaantje en daarvan vonden ze het niet erg dat die niet extra wilde werken. Maar ja, nu weet ik dus niet zo zeker dat ze in mijn geval ook zomaar akkoord willen gaan.

Het zou echt een strop voor mijn baas zijn als hij mij niet in kan zetten bij de kassa en bij de klantenservice.
Maar goed, vorig jaar had ik ook in totaal maar 9 dagen extra in iets van 6 weken. Dus daar schiet ik niets mee op, ik moet mijn school volgend jaar ook weer betalen.

dillema
Nou dan is het toch heel simpel, dan zeg je gewoon dat je bang bent dat je net als vorig zomer zo weinig hebt gewerkt en vraag je gewoon of dat weer zo gaat en dan kan je altijd vertellen dat je voor de zomer een aanbieding hebt gehad waar je flink meer verdient en dat je je dat i.v.m school wel nodig hebt...
er bestaat ook nog zoiets als praten en overleggen... of ben ik de enige die dat zo doet.. ik overleg altijd alles met mijn baas
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:08
baas
Avatar van baas
baas is offline
je kan toch gewoon aangeven dat je een x aantal weken vakantie wil bij je normale baan. in die weken ga je de vakantiebaan doen.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:10
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
bokky schreef op 23-05-2005 @ 16:20 :

*knip*
Het zou echt een strop voor mijn baas zijn als hij mij niet in kan zetten bij de kassa en bij de klantenservice.
Maar goed, vorig jaar had ik ook in totaal maar 9 dagen extra in iets van 6 weken. Dus daar schiet ik niets mee op, ik moet mijn school volgend jaar ook weer betalen.

dillema
Geen dilemma, als hij echt zo hgard iemand nodig heeft dan moet hij dat òf ver van tevoren aangeven òf hij moet gewoon zelf iemand in vakantiedienst nemen, vind ik.

Dus ga nou maar gewoon geld verdienen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.