Oud 18-07-2007, 13:02
fromBALKAN :D
Als je geen zin hebt om veel te lezen niet doen

Een aantal maanden geleden was ik aan het leren voor m'n examens (vmbo-kbl) en alles ging goed.
Tot ik mij opeens realiseerde, ik wil geen MBO doen.
Dus ik aantal scholen afgebeld of ik kon instromen op de havo.
Die waren niet al te enthousiast (omdat: ik miste een aantal exacte vakken, en ik had geen tl) maar wilden het proberen.
Dus na wat heen en weer vergaderen met mijn mentor werd ik bestempeld als twijfelgeval.
Dus ik werd gisteren uitgenodigd voor een definitief gesprek of ik havo mocht doen of niet.
Dus bij dat gesprek werd mij verteld dat ik alleen E&M of C&M zou mogen doen, maar ik wil N&G doen.
Dus ik heb gezegd dat ik het niet wil en nu ziet ik thuis, te kniezen over hoe ik toch bij havo n&g kom.
Ik kwam een week geleden op het idee (ik was al geslaagd dit jaar, vmbo-e&m) om nog een keer staatsexamens te doen, maar dan in vmbo-n&g en daarna wel te kunnen instromen in havo n&g.
Dus ik vroeg me eigenlijk af, heeft iemand ervaring met staatsexamens bij de IBG? Ze spiegelen het nogal makkelijk voor en tot nu toe zag ik geen adder onder het gras.
Maar goed, er is bijna áltijd een adder onder het gras dus ik dacht 'ik post hier maar even'....je weet maar nooit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2007, 13:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Staatsexamens is anders wel hard werken. Je mist de begeleiding van een school, en toetsing van mondelingen vind plaats door mensen die jou niet kennen en geen reden hebben om je te laten slagen.

Alles dat je verder op school vanzelf aan komt waaien aan oefening en stof moet je dan helemaal zelf doen.

Het kan dus, maar het zal niet makkelijk zijn en aardige motivatie vereisen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 00:19
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 18-07-2007 @ 13:47 :
Staatsexamens is anders wel hard werken. Je mist de begeleiding van een school, en toetsing van mondelingen vind plaats door mensen die jou niet kennen en geen reden hebben om je te laten slagen.

Alles dat je verder op school vanzelf aan komt waaien aan oefening en stof moet je dan helemaal zelf doen.

Het kan dus, maar het zal niet makkelijk zijn en aardige motivatie vereisen.

Bedankt voor je reactie, exacte vakken zijn wel kut dus dat wordt keihard werken.
Nu heb ik er spijt van dat ik m'n diploma heb gehaald ;(
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 11:24
Verwijderd
Als ze je als twijfelgeval bestempelen, dan zou ik zéker niet zelf aan de slag gaan, want de kans dat je het alleen dan ineens wél kan, lijkt me heel klein.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 11:37
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 11:24 :
Als ze je als twijfelgeval bestempelen, dan zou ik zéker niet zelf aan de slag gaan, want de kans dat je het alleen dan ineens wél kan, lijkt me heel klein.
TS gaat niet staatsexamens havo doen he, enkel staatsexamens vmbo tl exacte vakken. Van de school mocht hij juist wel naar de havo(al was ie een twijfelgevalletje) enkel niet met het exacte profiel. Dus om dat exacte profiel wel te mogen doen op de havo gaatie nu exacte vakken halen op vmbo nivo. duidelijk

TS
Oke, informeer wel bij de school waar je heenwil of je dan wel mag instromen, want anders is het knap lullig als ze zeggen dat je het dan ook niet mag. En is het niet mogelijk/makkelijker om die vakken te volgen met de TL van je eigen school. Dan hoef je niet thuis te werken en krijg je les enzo. Bespreek dat mischien? Of je kan instromen in 4-TL?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 11:40
Verwijderd
Ah ja, ik las ipv vmbo-n&g havo-n&g

In dat geval zou ik proberen die vmbo-vakken op een school te volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:20
fromBALKAN :D
Citaat:
Poepkind schreef op 19-07-2007 @ 11:37 :
TS gaat niet staatsexamens havo doen he, enkel staatsexamens vmbo tl exacte vakken. Van de school mocht hij juist wel naar de havo(al was ie een twijfelgevalletje) enkel niet met het exacte profiel. Dus om dat exacte profiel wel te mogen doen op de havo gaatie nu exacte vakken halen op vmbo nivo. duidelijk

TS
Oke, informeer wel bij de school waar je heenwil of je dan wel mag instromen, want anders is het knap lullig als ze zeggen dat je het dan ook niet mag. En is het niet mogelijk/makkelijker om die vakken te volgen met de TL van je eigen school. Dan hoef je niet thuis te werken en krijg je les enzo. Bespreek dat mischien? Of je kan instromen in 4-TL?
Als ik naar een school ga en zeg 'Ja, ik wil graag instromen bij het examenjaar vmbo-tl-n&g.
En als ik m'n hele verhaal vertel zullen ze (denk ik) op het eind zeggen 'Maar je hebt een diploma gehaalt, het mag niet''
Diploma is overigens gehaalt met vmbo-e&m


EDIT: Alleen scheikunde wordt een struikelblok, wiskunde en biologie zijn een eitje
De gemeenschappelijke vakken van vmbo-kbl zijn zijn echt heel weinig verschillend dan de moeilijkheidsgraad vergeleken met vmbo-tl.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:50
Verwijderd
Als jij bij voorbaat al weet wat mensen gaan zeggen, dan hoef je 't natuurlijk niet te proberen...

Alleen dénk jij dat je weet wat ze gaan zeggen, en dat is iets anders

Doorstromen naar vmbo-tl lijkt me toch wel mogelijk; praat er eens met je mentor over.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:54
fromBALKAN :D
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 19:50 :
Als jij bij voorbaat al weet wat mensen gaan zeggen, dan hoef je 't natuurlijk niet te proberen...

Alleen dénk jij dat je weet wat ze gaan zeggen, en dat is iets anders

Doorstromen naar vmbo-tl lijkt me toch wel mogelijk; praat er eens met je mentor over.
Andijvie, 2 dingen over m'n mentor:

- Hij is frans

- Hij spreekt gebrekkig nederlands

Hij is zo ongeduldig en allang op vakantie
Ik wou dat ik helemaal ergens in een boerendorp woonde waar mensen niet zo gehaast zijn in plaats van Rotterdam ;(
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:48
Verwijderd
Ja, vakantie kan een probleem zijn
Je kan ook naar iemand anders gaan dan je mentor, bijvoorbeeld de decaan of conrector. Zodra de vakantie tegen z'n einde loopt die man opbellen!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:51
fromBALKAN :D
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2007 @ 20:48 :
Ja, vakantie kan een probleem zijn
Je kan ook naar iemand anders gaan dan je mentor, bijvoorbeeld de decaan of conrector. Zodra de vakantie tegen z'n einde loopt die man opbellen!

Ik vrees dat het niet zal kunnen
Ik baal echt als een stekker.
De kans is echt iets van 1% dat er een school is die me wil laten instromen in jaar 4 vmbo-tl-n&g.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 21:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 20:51 :
Ik vrees dat het niet zal kunnen
Ik baal echt als een stekker.
De kans is echt iets van 1% dat er een school is die me wil laten instromen in jaar 4 vmbo-tl-n&g.
maar waarom dan!? het is ook heel normaal als iemand van de havo instroomt bij vwo. ik weet niet of het vmbo heel anders is, maarja lijkt me niet?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:15
fromBALKAN :D
Citaat:
Poepkind schreef op 19-07-2007 @ 21:57 :
maar waarom dan!? het is ook heel normaal als iemand van de havo instroomt bij vwo. ik weet niet of het vmbo heel anders is, maarja lijkt me niet?
Ja, weet ik.
Maar de situatie is als volgt:

Ik haalde mijn diploma met vmbo-e&m dit jaar.
Ik wil hierna instromen in het EXAMENJAAR in vmbo-n&g, ik weet bijna zeker dat ze nee zullen zeggen en ben gewoon 'bang' voor die afwijzing
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 22:15 :
Ja, weet ik.
Maar de situatie is als volgt:

Ik haalde mijn diploma met vmbo-e&m dit jaar.
Ik wil hierna instromen in het EXAMENJAAR in vmbo-n&g, ik weet bijna zeker dat ze nee zullen zeggen en ben gewoon 'bang' voor die afwijzing
maar waar anders dan examenjaar? als je mag instromen bij havo lijkt me dat vmbo ook wel kan
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 23:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 19:54 :
Andijvie, 2 dingen over m'n mentor:
- Hij is frans
- Hij spreekt gebrekkig nederlands
Hij is zo ongeduldig en allang op vakantie
Falende mentor. Volgende halte: conrector om alsnog je zin te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 23:21
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2007 @ 23:16 :
Falende mentor. Volgende halte: conrector om alsnog je zin te krijgen.

Die is op vakantie, en de scholen lopen morgen af
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 23:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 23:21 :
Die is op vakantie, en de scholen lopen morgen af
Volgende halte: elk lid schoolbestuur dat er nog is. Is dat te laat, dan had je die stappen eerder uit moeten voeren. Je moet echt voor jezelf opkomen bij dat soort dingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 23:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2007 @ 23:23 :
Volgende halte: elk lid schoolbestuur dat er nog is. Is dat te laat, dan had je die stappen eerder uit moeten voeren. Je moet echt voor jezelf opkomen bij dat soort dingen.
maar hij wist het nog niet eerder;x
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2007, 23:52
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2007 @ 23:23 :
Volgende halte: elk lid schoolbestuur dat er nog is. Is dat te laat, dan had je die stappen eerder uit moeten voeren. Je moet echt voor jezelf opkomen bij dat soort dingen.
Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 01:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 19-07-2007 @ 23:26 :
maar hij wist het nog niet eerder;x
Volgende halte: zwaar balen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 09:03
Melpomene
Melpomene is offline
Als ik jou was zou ik gewoon HAVO E&M gaan doen en vragen of je wiskunde B mag doen met in je vrije deel natuurkunde1 en of Biologie. Dan laten ze je ook meestal toe bij de natuur/gezondheid gerichte studies.

Maar je deed dus eerst kader beroeps gerichte leerweg?Dan is het al heel wat dat ze je uberhaupt zo'n kans willen geven dus je kunt hem beter aannemen en anders kun je nog altijd vmbo tl (n&g) gaan doen op de vavo in 1 jaar en het volgende jaar HAVO N&G.

Ik zou wiskunde B iig niet onderschatten omdat het een heel verandering is van het niveau van wiskunde kbl. Dus je zal wel hard moet werken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 16:56
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik snap niet precies waarom jij denkt dat ze zullen zeggen dat je niet nog een keer vmbo-examen (ander profiel) mag doen. Bij mijn middelbare school mocht je best nog een keer examen doen als je dat graag wilde.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 17:14
Melpomene
Melpomene is offline
Hij heeft kaderberoepsgerichte leerweg gedaan dus hij zou een niveau hoger moeten VMBO TL en heeft geen beta vakken gehad. Lijkt me dus lastig an sich.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:41
fromBALKAN :D
Citaat:
Melpomene schreef op 20-07-2007 @ 09:03 :
Als ik jou was zou ik gewoon HAVO E&M gaan doen en vragen of je wiskunde B mag doen met in je vrije deel natuurkunde1 en of Biologie. Dan laten ze je ook meestal toe bij de natuur/gezondheid gerichte studies.

Maar je deed dus eerst kader beroeps gerichte leerweg?Dan is het al heel wat dat ze je uberhaupt zo'n kans willen geven dus je kunt hem beter aannemen en anders kun je nog altijd vmbo tl (n&g) gaan doen op de vavo in 1 jaar en het volgende jaar HAVO N&G.

Ik zou wiskunde B iig niet onderschatten omdat het een heel verandering is van het niveau van wiskunde kbl. Dus je zal wel hard moet werken.
Thuisstudie wiskunde B,1 doe ik al en het valt best tegen.
70% ervan snap ik gelukkig.
Ik heb het al afgewezen en de scholen zijn gesloten, en ook al zou ik het weer aannemen ik zou geen exacte vakken in het vrije deel mogen hebben (alleen misschien wiskunde A).

Citaat:
Hij heeft kaderberoepsgerichte leerweg gedaan dus hij zou een niveau hoger moeten VMBO TL en heeft geen beta vakken gehad. Lijkt me dus lastig an sich
Wiskunde en Biologie vallen ontzettend mee, alleen binnenkort moet ik beginnen met scheikunde en dat gaat me heel erg tegenvallen denk ik
Ik doe ook geen practica enz. dus het wordt keihard knokken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:42
fromBALKAN :D
Citaat:
Ik snap niet precies waarom jij denkt dat ze zullen zeggen dat je niet nog een keer vmbo-examen (ander profiel) mag doen. Bij mijn middelbare school mocht je best nog een keer examen doen als je dat graag wilde.
Ik denk niet dat het mag, ook omdat ik na de 2e klas van het vmbo voor e&m koos.
Als ze me zouden laten instromen in jaar vier vmbo-tl-n&g zou ik het grootste deel wel snappen.
Maar de vraag is of ze wel vertrouwen in me hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 20:21
fromBALKAN :D
EDIT: Ik hoorde dat mondelingen echt KUT zijn bij staatsexamens van de IB-groep?
Waarom zouden ze dan mondelingen geven -.-'
Die toetsen/examens horen toch schriftelijk afgenomen te worden =\
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 20-07-2007 @ 20:21 :
EDIT: Ik hoorde dat mondelingen echt KUT zijn bij staatsexamens van de IB-groep?
Waarom zouden ze dan mondelingen geven -.-'
Die toetsen/examens horen toch schriftelijk afgenomen te worden =\
Ik weet niet hoe dat op het VMBO gaat hoor, maar bij de Havo en het VWO heb je bij staatsexamens alleen het centraal schriftelijk examen (dat iedereen dus doet, ergens in mei) en vervolgens heb je nog een mondeling, omdat je in de loop van het jaar geen cijfers voor tentamens etc hebt opgebouwd.
Als je naar een gewone school gaat, dan heb je die cijfers wel en dus geen mondeling nodig voor vakken als wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:41
fromBALKAN :D
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2007 @ 20:35 :
Ik weet niet hoe dat op het VMBO gaat hoor, maar bij de Havo en het VWO heb je bij staatsexamens alleen het centraal schriftelijk examen (dat iedereen dus doet, ergens in mei) en vervolgens heb je nog een mondeling, omdat je in de loop van het jaar geen cijfers voor tentamens etc hebt opgebouwd.
Als je naar een gewone school gaat, dan heb je die cijfers wel en dus geen mondeling nodig voor vakken als wiskunde.
Oeee, dat is best genaaid ;(
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 20-07-2007 @ 20:41 :
Oeee, dat is best genaaid ;(
Daarom is via een school beter. Je hebt er structuur, en je bouwt je cijfer gedurende het hele jaar op; haal je een keer een slecht cijfer, dan zorg je dat je een andere keer echt een goed cijfer haalt. Dat kan met staatsexamens niet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 23:29
fromBALKAN :D
Iemand ervaring met die mondelinge examens?
Ik heb gehoord dat ze zwaar kut zijn en lastig ;(


EDIT: (Dank aan andijvie trouwens) Weet iemand of dit mij problemen zou kunnen opleveren met de leerplicht?

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 19-07-2007 @ 21:57 :
maar waarom dan!? het is ook heel normaal als iemand van de havo instroomt bij vwo. ik weet niet of het vmbo heel anders is, maarja lijkt me niet?
van havo naar vwo is niet zo makkelijk hoor? je moet vaak vakken erbij nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 09:13
fromBALKAN :D
Citaat:
z0pperd schreef op 23-07-2007 @ 09:06 :
van havo naar vwo is niet zo makkelijk hoor? je moet vaak vakken erbij nemen.
De overstap van havo => vwo is gewoon veel kleiner dan bij vmbo => havo.
Bij havo wordt niet herhaald of zo snel begeleiding gegeven en bij het vmbo word vaak je handje vastgehouden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 10:57
Anika
Citaat:
fromBALKAN schreef op 21-07-2007 @ 23:29 :
Weet iemand of dit mij problemen zou kunnen opleveren met de leerplicht?
Even zoeken op google en je hebt zo antwoorden

Citaat:
Leerplicht
In Nederland kan elk kind naar school. Het belang van onderwijs voor het kind zelf en de samenleving is zo groot dat hiervoor de leerplicht is ingesteld. Iedereen tussen vijf en zeventien jaar is geheel of gedeeltelijk leerplichtig.
Per 1 augustus 2007 geldt de kwalificatieplicht. Alle leerlingen blijven volledig leerplichtig tot het einde van het schooljaar waarin ze zestien jaar worden. Na de beëindiging van de volledige leerplicht gaat de kwalificatieplicht gelden voor jongeren die nog geen 18 jaar zijn en geen startkwalificatie hebben behaald. Een startkwalificatie is een mbo2-, havo- of vwo-diploma. Jongeren voldoen aan de kwalificatieplicht door volledig dagonderwijs of de beroepsbegeleidende leerweg te volgen.
Nouja, check die site zelf ff, er staat een heleboel info op over de leerplicht.
http://www.minocw.nl/leerplicht/501/index.html
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 11:04
fromBALKAN :D
Niet echt duidelijk
Waarom staat er niets over staatsexamens én leerplicht, vanmiddag maar even postbus51 bellen


EDIT: Maar toch bedankt Anika
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 11:07
Anika
Als je even verder leest en doorklikt zie je dat je tot je achttiende naar school moet. Je hoeft niet per se full time naar school als je zestien jaar of ouder bent, je kunt dan ook een mbo-opleiding doen waarbij je werken en leren combineert.
Volgens mij mag je dus niet gewoon volledig thuis leren voor je staatsexamens en moet je echt nog naar school.

Edit:
Citaat:
Per 1 augustus 2007 geldt de kwalificatieplicht. Alle leerlingen blijven volledig leerplichtig tot het einde van het schooljaar waarin ze zestien jaar worden. Na de beëindiging van de volledige leerplicht gaat de kwalificatieplicht gelden voor die jongeren die:
a. nog geen 18 jaar zijn;
b. nog geen startkwalificatie hebben behaald; en
c. de volledige leerplicht achter de rug hebben.
De bedoeling is dat ze minstens een havo-, vwo- of mbo2-diploma halen. Deze uitbreiding van de huidige leerplicht is een middel om schooluitval van jongeren te voorkomen en hen een degelijke positie te geven op de arbeidsmarkt.
Voor sommige jongeren van 16 en 17 jaar die liever met hun handen dan met hun hoofd werken, lijkt dat een zware opgave. Maar de kwalificatieplicht hoeft niet te betekenen dat ze vijf dagen per week in de schoolbanken zitten. Het is ook mogelijk om met combinaties van leren en werken aan de kwalificatieplicht te voldoen, zoals de beroepsbegeleidende leerweg in het mbo.
en:
Citaat:
Jongeren van zestien jaar zijn nog gedeeltelijk leerplichtig. Zij moeten een jaar lang minimaal één of twee dagen per week onderwijs volgen. In aanmerking hiervoor komen opleidingen aan mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen. Het is mogelijk om de leerplicht, afhankelijk van de schoolsoort, te combineren met werken. Zodra het schooljaar waarin een jongere zeventien wordt is afgerond, is hij niet langer leerplichtig.

Op dit moment ligt er een wetsvoorstel klaar om de gedeeltelijke leerplicht te vervangen door een kwalificatieplicht. Die verplicht jongeren tot achttien jaar een opleiding te volgen om een startkwalificatie (een diploma op havo-, vwo- of mbo-2 niveau) te halen. Het voorstel moet na goedkeuring door de ministerraad worden ingediend bij de Tweede Kamer. Invoering van de kwalificatieplicht gebeurt naar verwachting per 1 augustus 2007.
Verder staat er denk ik niks over staatsexamens omdat die weinig met de leerplicht te maken hebben, die bereid je thuis voor en je gaat er niet voor naar school. En dat moet jij dus nog wel.

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 11:21
fromBALKAN :D
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu een opleiding doen en dan doe ik volgend jaar alsnog staatsexamens.
En dan kan ik de gekozen deeltijd mbo opleiding laten vallen na het eerste jaar? (aangezien ik dan wél 17 ben).

EDIT: Wat voor problemen zou dit kunnen opleveren aangezien ik nu schoolloos ben?
Heb me nog niet ingeschreven bij een school omdat ik er vanuit ging dat het geen problemen zou opleveren ;(
Als ik maar bewijs had dat ik leer ;x

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 11:34.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2007, 12:00
Anika
Citaat:
fromBALKAN schreef op 23-07-2007 @ 11:21 :
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu een opleiding doen en dan doe ik volgend jaar alsnog staatsexamens.
En dan kan ik de gekozen deeltijd mbo opleiding laten vallen na het eerste jaar? (aangezien ik dan wél 17 ben).

EDIT: Wat voor problemen zou dit kunnen opleveren aangezien ik nu schoolloos ben?
Heb me nog niet ingeschreven bij een school omdat ik er vanuit ging dat het geen problemen zou opleveren ;(
Als ik maar bewijs had dat ik leer ;x
Maar dan heb je nog geen startkwalificatie, dus in dat geval moet je volgens mij naar school tot je achttiende. Maar verder weet ik ook niet of je er nog problemen mee gaat krijgen en wat je nu het beste kunt doen, ik denk dat je daar met iemand van een school mee moet overleggen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:24
fromBALKAN :D
Citaat:
Anika schreef op 23-07-2007 @ 12:00 :
Maar dan heb je nog geen startkwalificatie, dus in dat geval moet je volgens mij naar school tot je achttiende. Maar verder weet ik ook niet of je er nog problemen mee gaat krijgen en wat je nu het beste kunt doen, ik denk dat je daar met iemand van een school mee moet overleggen.
Leerplicht gebelt blablabla, moet me toch inschrijven op een school.
Ga me denk ik inschrijven voor een mbo opleiding, en tegelijk staatsexamens.
Als ik m'n staatsexamens haal dan door naar de havo-n&g en als ik 't niet haal door met m'n mbo-opleiding.
Nu vroeg ik me af (jaja, ik weet 't, ik ben lastig ) als ik stop met m'n mbo opleiding als ik het staatsexamen haal, zou ik dan lesgeld terug moeten betalen ofzo?
Want ik stop immers met de opleiding
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:28
Anika
Citaat:
fromBALKAN schreef op 23-07-2007 @ 17:24 :
Leerplicht gebelt blablabla, moet me toch inschrijven op een school.
Ga me denk ik inschrijven voor een mbo opleiding, en tegelijk staatsexamens.
Als ik m'n staatsexamens haal dan door naar de havo-n&g en als ik 't niet haal door met m'n mbo-opleiding.
Nu vroeg ik me af (jaja, ik weet 't, ik ben lastig ) als ik stop met m'n mbo opleiding als ik het staatsexamen haal, zou ik dan lesgeld terug moeten betalen ofzo?
Want ik stop immers met de opleiding
Hoe bedoel je terugbetalen? Je betaalt op het MBO gewoon lesgeld voor het jaar dat je daar een opleiding volgt. Als je er daarna mee stopt heb je dus alleen voor het eerste jaar lesgeld betaald en dat was het.
Ik weet niet hoe het zit met betalen voor staatsexamens, maar dat kun je vast heel eenvoudig vinden met een beetje zoeken op internet.
En je bent niet lastig hoor, het is goed dat je alles uit probeert te zoeken van te voren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:46
fromBALKAN :D
Citaat:
Anika schreef op 23-07-2007 @ 19:28 :
Hoe bedoel je terugbetalen? Je betaalt op het MBO gewoon lesgeld voor het jaar dat je daar een opleiding volgt. Als je er daarna mee stopt heb je dus alleen voor het eerste jaar lesgeld betaald en dat was het.
Ik weet niet hoe het zit met betalen voor staatsexamens, maar dat kun je vast heel eenvoudig vinden met een beetje zoeken op internet.
En je bent niet lastig hoor, het is goed dat je alles uit probeert te zoeken van te voren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Dus als ik het lesgeld betaal voor dat jaar, en als ik dan stop met de opleiding dan hoef ik geen bepaald bedrag terug te betalen?
Het geld voor de staatsexamens, daar maak ik me geen zorgen over, de boeken (voor de thuis/zelfstudie) heb ik al bijna compleet (nog 2 boeken) en het examengeld is wel vet duur, maar ja, je moet er wat voor over hebben
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:25
Anika
Citaat:
fromBALKAN schreef op 23-07-2007 @ 19:46 :
Dus als ik het lesgeld betaal voor dat jaar, en als ik dan stop met de opleiding dan hoef ik geen bepaald bedrag terug te betalen?
Ik heb geen verstand van MBO, maar ik zou niet weten waarom je zou moeten betalen voor stoppen met je opleiding je betaalt voor het jaar dat je op die school zit, het jaar daarna zit je er niet meer en betaal je niet meer toch?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 22:31
fromBALKAN :D
Sorry dat ik dit nogal oude topic up, maar:

Aangezien ik staatsexamens ga doen, mis ik alle begeleiding.
Natuurlijk moet ik voor scheikunde een aantal practica doen, weet iemand een instelling ofzo waar ik deze practica zou kunnen doen?

Want ik denk dat practica wel één van de belangrijke dingen zijn bij scheikunde?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 10:45
Verwijderd
Dat is dus het nare van scheikunde thuis doen; je kan de practica niet doen...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 12:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 17-08-2007 @ 22:31 :
Aangezien ik staatsexamens ga doen, mis ik alle begeleiding.
Natuurlijk moet ik voor scheikunde een aantal practica doen, weet iemand een instelling ofzo waar ik deze practica zou kunnen doen?
Ga naar een middelbare school, vraag een docent scheikunde daar of hij interesse heeft in dat tegen enige betaling naast de lesactiviteiten te doen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 17:56
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 18-08-2007 @ 12:51 :
Ga naar een middelbare school, vraag een docent scheikunde daar of hij interesse heeft in dat tegen enige betaling naast de lesactiviteiten te doen?
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik hoorde van Flowerheaty (ook lid van het forum) dat de IB-groep (waar ik staatsexamens ga afleggen) aanraadt de practica bij een universiteit te doen.

Dus ik zal maar eens snel informeren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Havo Staatsexamens & Examenstof
Vmichael
9 12-05-2012 14:12
Algemene schoolzaken Staatsexamens - paar vraagjes
Dago
1 28-09-2007 16:12
VMBO staatsexamens! wie o wie.......
angela4547
1 28-05-2006 21:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken staatsexamens 2006!!!!!!!
angela4547
0 28-05-2006 17:05
Eindexamens 2003 info over staatsexamens?
Verwijderd
7 21-06-2003 17:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.