Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2007, 22:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Want ik kan niet met digitaliteiten overweg, en ik heb er de middelen niet voor.

Ik heb voor jullie, een tekening van de Arctic Monkeys. Die band, ja.
Het is een poepscan, ik moest hem in 2 delen scannen, resizen, wat misging en nu is de tekening geloof ik wat in de breedte uitgerekt, maar dat weet ik niet zeker, en dat witte blok bovenin komt door mijn scanner, die knipt automatisch alles weg wat niet interessant is, ofzo.

Redelijk lang mee bezig geweest, 2b en 6b potloden, kneedgum en een wattenstaafje gebruikt.

Op zich best tevreden, maar er klopt nog genoeg niet maar ik kan niet helemaal uitleggen wat.
voorbeeld

Dus kom maar op met die kritiek!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 31-08-2007 om 22:28. Reden: link vergeten erbij te zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2007, 23:02
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline
Probeer wat subtieler de gradaties in de schaduwen aan te geven. Ik kan je ook adviseren om eens een hb potlood erbij te pakken en je punten scherp te houden , omdat alle fijnere details die de gezichten juist menselijk maken heel grof zijn weergegeven. De ogen zijn als een gevolg hiervan naar mijn mening misschien soms ook wel iets te groot en overheersend uitgevallen. Een goede oefening lijkt me om eens met zo min mogelijk lijnen te werken en puur vanuit schaduwen vorm te creëren, zodat bijvoorbeeld de nek het gezicht niet geheel plat maakt (bij de linker persoon is dit nog het best gelukt). Ik vind dat je de benen wel erg goed hebt weergegeven.
Zeg het als ik fout zit.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 23:33
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Die linkse is net een monkey (c:

Knap gedaan hoor.

Ik zou de schaduw van de flits wat zachter maken.
De broek van die tweede van rechts lijkt in je tekening ook net iets te veel op een trainingsbroek, terwijl je eigenlijk zo'n strakke jeans probeert te tekenen.
En die tweede van links heeft een gigantische en lelijke neus, maar daar kan jij niks aan doen.

Och, prima gedaan toch (c:

Bij een poepscan denk ik trouwens eerder aan
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 08:42
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
@iidar.orp, bedankt voor de tips, ga ik zeker eens proberen. Die ogen wilden ook niet helemaal lukken, maar dat zal ik dan voortaan met een hb potlood doen.

@Al Murphy: Dankje! Ik zat zelf trouwens bij die linker een beetje met een vogel in mijn hoofd.
En dat bedoelde ik natuurlijk niet met een poepscan. Poep vind ik leuk om voor dingen te zetten.
Voor deuren en voor iemand zijn bed, zodat als 'ie uit bed stapt, poep aan z'n voet heeft.
Ik dwaal af.
Dankje voor het commentaar
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 10:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
op sommige plekken is de tekening iets te vlekkerig. Beter geen wattenstaafjes gebruiken.
Die rechter persoon heeft trouwens een beetje vreemd hoofd. Zijn linker oog (voor de kijker) is groter dan zijn rechter oog. Maar misschien heeft hij gewoon een lelijk gezicht. Verder ziet het er wel netjes uit. Gewoon veel oefenen.

Ik snap alleen niet wat hier zo "old-skool" aan is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 10:34
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
ok, ik ga maar wat aan dat oog doen, ja.
(dat vlekkerige is denk ik meer omdat ik er met mijn hand overheen ben gegaan, maar dat zal ik even wegwerken met die kneedgum. )

En ik bedoel old-skool omdat het nog met gewone potloden is, in plaats van met tablet of andere computer-dingen.
Neem dat maar niet serieus.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 17:34
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Cherry,

ik kon me je eerste tekeningen herinneren, ik had de hoop niet opgegeven, velen wel, en ik moet zeggen dat je doorzettingsvermogen toont.
maar bij tekenen komt het natuurlijk niet alleen op techniek aan.
hoewel die nu aardig oké is, en je vormgevoel sterker is, denk ik dat er uit het onderwerp of de tekening zelf meer te halen valt.

ik zou zeggen, expirimenteer eens wat.
vergeet 'es wat je allemaal geleerd hebt en probeer daar geen manier van te maken.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:26
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Update!

Ik heb de handen verder uitgewerkt, ben de ogen en gezichten te lijf gegaan, dat soort dingen.
Hij is nog niet af, er klopt waarschijnlijk nog vanalles niet en ik weet niet wat ik met de achtergrond aanmoet. Maar ik ben weer ietsje tevredener.
Kritiek graag!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:40
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
you used to get it in your fishnet !!!

Weeral een poepscan (c: Maar ik vind hem mooier. De tekening. De Monkeys zelf niet. Heb je ook iets aan hun haar veranderd? Net echt. Stelletje Britten.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:55
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ja, ik heb een slechte, kleine scanner.
Ik heb eigenlijk niet zo veel aan hun haar gedaan, hier en daar wat bijgewerkt.
En ik vind britten leuk. Ze praten grappig.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.