Oud 01-08-2008, 09:47
suparuba
suparuba is offline
ik weet niet of ik dwangneurose heb of niet mar het is verschrikkelijk vervelend.alles wat ik aanraak MOET ik gewoon 5 keer aanraken.Het is niet dat ik dan aan iets ergs denk maar ik ben gewoonweg verplicht het te doen ik ben een beetje research aan het doen of ik het nu heb of niet , hopelijk vind ik hier mijn uitweg!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2008, 09:59
blablatje
blablatje is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1703840
Heb je dit topic al gezien?

Zoals je het beschrijft heb je in elk geval 1 dwanghandeling, en een erg vervelende ook.
Maar dwangneurose of obsessief-compulsieve stoornis is iets meer dan een dwanghandeling. Het houdt in dat je over een langere periode van tijd een of meerdere dwanghandelingen hebt die met angst is geassocieerd, en/of dat je obsessieve angstige gedachten hebt over een onderwerp (dus dat je het niet uit je hoofd kunt zetten), waarbij je je op een bepaald niveau wel realiseert dat de angstgedachten en de rituelen niet zinnig zijn, maar ze desondanks blijft houden of doen.
Je kunt in elk geval niet op eigen houtje die diagnose stellen, dat moet een (jeugd)psychiater of GZ-psycholoog doen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 10:47
suparuba
suparuba is offline
bedankt maar hoe moet ik contact opnemen met zo iemand, je zegt niet :'Hoi , ik denk dat ik COS heb'?en ja , heb ik helemaal uitgelezen

Laatst gewijzigd op 01-08-2008 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 11:19
blablatje
blablatje is offline
Het makkelijkst is om eerst naar de huisarts te gaan, daar uit te leggen wat je dwanghandeling is en dat je je afvraagt waar het door komt en daarom graag een doorverwijzing wil.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 16:17
suparuba
suparuba is offline
bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 20:40
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Ik heb ook weleens een dwanghandeling. Hebben heel veel mensen: bijvoorbeeld je ogen dichtknijpen. Maar in mijn geval kan ik zoiets afleren. Als ik echt de moeite doe, dan kan ik van het ene moment op het andere stoppen. Dit is hoe ik het doemisschien lukt het niet bij jou) gewoon denken ''ik moet dit niet doen''. In jou geval bijv: je raakt iets aan. Je denkt aan dat je het aant afleren bent. Hoe moeilijk het ook is, raak het niet nog een eer aan. Als het de eerste keren lukt, gaat het steeds makkelijker, totdat je het niet meer doet(als het weer terugkomt, dan moet je meteen hier weer mee beginnen, zodat het niet erg wordt). Lukt het niet? Dan zou ik proberen om gewoon te ''oefenen'': Je raakt iets aan en loopt dan als een debiel keihard weg Je gaat bijvoorbeld in een andere kamer zitten en je gaat tv kijken, zodat je niet meer aan dat ene ding dat je aangeraakt hebt, denkt. Lukt dat ook niet? Dan moet je er voor zorgen dat je iets aanraakt en het daarna niet meer aan kán raken: je raakt een papiertje aan en je steekt het in de fik, of je laat het doen. Zo kan het misschien lukken. Succes in ieder geval. En is dat trouwens niet moeilijk typen? Je typt een letter en je duwt nog 4 keer op de knop. Dan wil je op backspace duwen om die vier weg te krijgen, maar omdat je er 5 keer op moet duwen, gaan ze allemaal weg. Dan typt die letter weer, maar dan weer 4 keer. Zo gaat het steeds door


En trouwens, ik vind een dwanghandeling hetzelfde als een liedje dat je niet uit je kop krijgt. Je moet door''zingen'' in je hoofd. Vind ik hetzelfde, dus vind ik ook dat iedereen wel een dwanghandeling heeft. Nagelbijten kan er vind ik ook 1 zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 20:36
Eurynome
Eurynome is offline
Voortdurend op zoek gaan naar wat je mogelijk zou kunnen hebben lijkt me niet zo'n goede oplossing (de kracht van de suggestie is groooot). Als je OCD zou hebben (wat ik dus absoluut NIET beweer) dan zou je idd meer dan één dwanghandeling! Probeer zelf een oplossing te zoeken om het voor jezelf leefbaarder te maken en als dat niet lukt en het te lastig blijft voor je spreek je best een huisarts aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Denk dat ik hele erge dwangneurose heb!
xRoxy
10 01-02-2013 21:49
Psychologie Heb ik dwangneurose?
Zavana
22 29-12-2010 16:54
Psychologie Ik weet het gewoon niet meer, misschien jullie wel?
KirstenR
11 28-10-2009 18:33
Psychologie Heb ik Dwangneurose?
Miss Und@ztood
17 15-10-2009 22:34
Psychologie DwangNeurose
~LiEf MeisJuh~
18 29-07-2008 20:54
Psychologie vriendin met dwangneurose en automutilatie, hoe kan ik helpen?
moenbase
7 20-09-2004 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.