Oud 14-09-2007, 18:25
Sandersss
Sandersss is offline
Mclaren krijgt dus een boete van $100 miljoen (€70 mil ofzo) en levert alle punten in het constructeurs klassement in.

Hoewel veel Mclaren fans de schuld schuiven op Ferrari blijkt Mclaren toch zeker op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen bij Ferrari. Mclaren reed afgelopen seizoen nog op de Michelin band, terwijl concurrent Ferrari op de Bridgestone band reed. Mclaren test-coureur De La Rosa kwam via de technisch directeur van Ferrari de gewichts-verhoudingen te weten en vermeldde Alonso in een email over het gaspedaal-systeem van Ferrari; "Dit moeten we echt proberen, het is heel simpel!” Waarop Alonso reageerde: ,,Ze hebben duidelijk iets anders dan de rest, en niet alleen dit seizoen. Het zou wel eens bepalend kunnen zijn. Laten we hopen dat we het kunnen uittesten.”

Verder hebben Stephney en Coughlan in 5 maand 288 sms'jes gestuurd en 35 keer gebeld.

Mclaren beweert vervolgens dat er geen bewijsmaterial is dat aantoont dat het team intellectuele eigendommen van Ferrari heeft gebruikt. En dat terwijl de voorbeelden hierboven genoemt nog maar een klein gedeelte van het bewijsmateriaal is wat de FIA heeft vrijgegeven.

Mclaren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2007, 02:09
knijtert
knijtert is offline
Zijn er niet geruchten dat Stephney en Coughlan van plan waren om hun 'diensten' te verkopen aan andere teams? Ik heb in ieder geval gelezen dat ze hebben gesoliciteert bij diverse teams.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 02:13
knijtert
knijtert is offline
Verder heb ik het gevoel dat Ferrari een voorkeurspositie heeft. Het is iig zo dat ze erg vaak het geluk aan haar zijde heeft. Ik heb eigenlijk een hekel aan complot theorien en aan het calimero syndroom. Maar het valt me gewoon op zonder dat ik daaruit mijn conclussies heb getrokken. Dat het gaat om Italianen helpt echter nite mee, daar is de corruptie uitgevonden.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 15:38
knijtert
knijtert is offline
Tijdens RTL GP hoorde ik ineens dat Briatore ook betrokken is bij een spionage. Erg vreemd, omdat hij flink aan het stoken was voor een hoge straf voor McLaren.


'Flavio Briatore geeft spionage toe'
Renault-teambaas Flavio Briatore heeft toegegeven intellectueel eigendom van McLaren gebruikt te hebben voor de ontwikkeling van de Renault R27. Dat meldt het Duitstalige tijdschrift Auto Motor und Sport.
Diskettes
Voormalig McLaren-werknemer Phil Mackereth heeft klaarblijkelijk drie diskettes met constructieontwerpen en berekeningen van meer dan twintig details van de McLaren MP4-22 naar Renault meegenomen. De plannen voor het koelsysteem en elektronica zouden voor de R27 van Renault zijn gebruikt.

Bevestiging
Briatore heeft in Monza twee keer gesproken met McLaren-teambaas Ron Dennis. De Britse renstal heeft een schriftelijke bevestiging dat Renault intellectueel eigendom van een ander team heeft gebruikt.

Bron: RTL GP
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 18:10
Verwijderd
The plot thickens.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 19:17
Verwijderd
dat is dan ook het enige spannende, want dat was de laatste race zeeeeker niet
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 20:39
Verwijderd
Volgend jaar geen tractiecontrol meer, hopelijk dat de races daardoor weer wat spannender gaan worden en dat er weer wat meer foutjes worden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 11:04
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Mclaren hun rijderspunten hadden ook afgenomen moeten worden, nu is het geen kampioenschap meer door die illegale wagen, of de 2 tot de nieuwe wagen er is niet laten rijden, dat is een goede maatregel
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Mclaren hun rijderspunten hadden ook afgenomen moeten worden, nu is het geen kampioenschap meer door die illegale wagen, of de 2 tot de nieuwe wagen er is niet laten rijden, dat is een goede maatregel
Was het wel een kampioenschap geweest als de rijders ook gediskwalificeerd zouden worden dan?
Het kampioenschap was/is net zo spannend en het zou als de rijders ook gediskwalificeerd zouden worden natuurlijk niks meer aan zijn, dan had ik waarschijnlijk ook gestopt met kijken voor dit jaar.

Ik vind het terecht dat de rijders niet gediskwalificeerd zijn, dat houd het kampioenschap nog spannend.
Veel van de races dit jaar zijn al niet zo heel spannend maar daarvoor in de plaats is de strijd om het kampioenschap die wel heel spannend is.

Laatst gewijzigd op 20-09-2007 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 21:16
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Mclaren hun rijderspunten hadden ook afgenomen moeten worden, nu is het geen kampioenschap meer door die illegale wagen, of de 2 tot de nieuwe wagen er is niet laten rijden, dat is een goede maatregel
Wie zegt dat andere teams niet 'spioneren'? Sinds het bestaan is het altijd al gebeurd en zal het altijd blijven.

Nu is McLaren volgens de FIA een stap te ver gegaan. Maar wie zegt dat andere teams zich hier niet schuldig aan maken? Zie de beschuldigingen naar Renault. En denk maar niet dat er bij Ferrari alleen maar heilige boontjes werken.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Volgend jaar geen tractiecontrol meer, hopelijk dat de races daardoor weer wat spannender gaan worden en dat er weer wat meer foutjes worden gemaakt.
inderdaad, goede maatregel
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:44
Verwijderd
UP

Grand Prix van Japan dit weekend weer vroeg opstaan
Zaterdag: 6:30 kwalificatie
Zondag: 5:30 race uitzending
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:55
PV
PV is offline
oh oke, 6.30 opstaan dus
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:06
Verwijderd
Ik kan nog net de kwalificatie kijken, want ik moet om 8:25 de deur uit voor me werk, en volgens de Veronica Gids is de kwalificatie om 8:10 afgelopen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:18
Sandersss
Sandersss is offline
Dan kom ik net terug van mn werk
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 09:27
PV
PV is offline
leuk, in de mist
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 09:13
PV
PV is offline
godver, verslapen werd om half 9 wakker, kon nog net de prijsuitreiking en de nabeschouwing zien
nou wordt het geloof ik om 12.18 nog herhaald, ff kijken of het niet teveel botst met het WK wielrennen, race lijkt iig de moeite waard om te kijken ook al ken je de uitslag al
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 11:03
Krynn
Krynn is offline
Natte races zijn meestal wel leuk ja
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2007, 12:30
PV
PV is offline
bluh het is een samenvatting
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 12:36
Sandersss
Sandersss is offline
Laatste ronde was nog het leukst
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 13:35
Verwijderd
Hoe gaaf was de race
Dat ze eerst 20 ronde hebben besloten om achter de SC te rijden was dus echt niet nodig, de race had nog zoveel spannender kunnen zijn als we gewoon een normale start hadden gehad, altijd dat gezeik om die veiligheid en alles.

Hamilton is gewoon al wereldkampioen, dat kan haast niet anders hij was volgens mij de enige die echt foutloos gereden heeft, hij is gewoon de nieuwe Senna.
De laatste ronde was nog wel het beste van de race, dat gevecht tussen Kubica en Massa is toch wel de actie van het jaar
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
bluh het is een samenvatting
Ik denk dat ze alleen de eerste 20 ronde gecut hebben, die waren dus ook de saaiste van de hele race.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 14:18
PV
PV is offline
Citaat:
Ik denk dat ze alleen de eerste 20 ronde gecut hebben, die waren dus ook de saaiste van de hele race.
Ja klopt achteraf, om 12:30 dacht ik nog dat ze alles gingen samenvatten, omdat ze bij rondje 20 oid pas begonnen.
Het was mij ook niet duidelijk dat de eerste 20 ( ) ronden achter de SC waren. Wel dat ze erachter waren gestart, maar niet dat het zo lang duurde. Niet goed opgelet Maar lijkt me ook veel te lang ja, hoe veilig het is om te rijden ligt toch aan de rijders zelf lijkt me enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 15:33
Krynn
Krynn is offline
Had dan gewoon later gestart ofzo...bah.

Snap wel dat ze een safetycar inzetten op het moment dat het echt hard regent, ik bedoel, kan me nog een GP op Spa herinneren waar er uiteindelijk maar zes aankwamen ofzo...maar 20 ronden? Het reglement voorziet ook in afvlaggen en herstarten :/
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 13:43
Sandersss
Sandersss is offline
Hamilton op pole in China, Ferrari 2 en 3, Alonso 4. Dikke kans dat het weer een regenrace wordt. Helaas kan ik het niet zien, de start is om 8:00 uur en om 9:00 moet ik van huis weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2007, 15:01
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Superrace was het vorige week in de regen! En inderdaad is de kans op regen morgen ook aanwezig, kan dus nog leuk worden. In ieder geval hopen op veel spaktakel.

Hamilton kan geschiedenis schrijven door morgen als allerjongste coureur de wereldtitel te pakken. Volgens mij moet-ie gewoon voor Alonso finishen en niet te veel verliezen op Raikkonen (mits Raikkonen nog voor hem komt ).

Kom op Lewis!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 10:12
Verwijderd
Dit was ook weer een geweldige race hoor!
Regen ftw

Echt zo jammer van Hamilton, ik had echt gehoopt en verwacht dat ie vandaag kampioen zou worden, maar aan de ene kant is het nu ook wel weer wat spannender in het kampioenschap natuurlijk
Die Olav flipte helemaal

Wurz stopt ermee, en waarschijnlijk Ralf ook, zie ik niet als een verassing en zal er ook niet om gaan huilen ofzo, ook al vind ik Wurz een toffe gast, maar hij is gewoon niet snel genoeg meer helaas.

Vettel eindelijk zijn punten binnen, geweldige coureur is het, gaat zeker in de toekomst nog iets laten zien.

Op naar Brazil dan maar, hopelijk daar ook een beetje regen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 11:06
PV
PV is offline
dit was echt super wat een ei is die Hamilton ook, met zo'n gare band nog zo rijden. Magoed maakt het over twee weken des te leuker doet me denken aan de middag dat zowel AZ, Ajax als PSV kampioen konden worden
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 11:17
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Brasil wordt o zo stoer
Mijn voorspelling:
Hamilton en Alonso vliegen er in de 1e bocht met elkaar af.
Raikonen wereldkampioen
FERRARIFAN
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:49
Krynn
Krynn is offline
Hamilton is een drol

En ook al rijdt-ie voor McLaren, ik hoop zo dat hij het wordt...vind Alonso maar een jankert.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 14:09
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
Hamilton is een drol

En ook al rijdt-ie voor McLaren, ik hoop zo dat hij het wordt...vind Alonso maar een jankert.
Iemand ook het verhaal gehoord dat massa misschien met todt naar renault gaat,omdat todt had gezegd dat hij alonso wel wil hebben als hij door mclaren ontslagen wordt.

En weet iemand waat bourdais volgend jaar rijdt?
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:52
Sandersss
Sandersss is offline
Lijkt me niet dat Todt naar Renault gaat, aangezien hij bij Ferrari bleef om het team op de rails te houden na het vertrek van oa Schumacher en Brawn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 19:42
Krynn
Krynn is offline
Ik wou net zeggen...Jean Todt zal wel gek zijn dat nest te verlaten. Hij zat al bij Ferrari voordat Schumacher daar kwam.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 17:35
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Wie wordt wanneer kampioen?

Code:
Behaalde resultaten:	1	2	3	4	5	6	7	8	Punten
Hamilton	   :	4	4	3	1	1	0	0	0	107
Alonso		   :	4	4	3	1	1	0	2	0	103
Raikkonen	   :	5	2	4	1	1	0	0	1	100

Hamilton
1 = kamp
2 = kamp
3 = kamp als Alo niet wint
4 = kamp als Alo niet wint
5 = kamp als Alo niet 1 of 2
6 = kamp als Alo niet 1 of 2
7 = kamp als Alo niet 1,2,3
8 = kamp als Alo niet 1,2,3,4

Alonso
1 = kamp als Ham niet 1,2,3
2 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5
3 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5,6,7
4 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5,6,7,8
5 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5,6,7,8
6 = geen kampioen 
7 = geen kampioen
8 = geen kampioen

Raikkonen
1 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5,6     Alo niet 1,2
2 = kamp als Ham niet 1,2,3,4,5,6,7,8 Alo niet 1,2,3,4,5,6
3 = geen kampioen
4 = geen kampioen
5 = geen kampioen
6 = geen kampioen
7 = geen kampioen
8 = geen kampioen
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 18:00
Verwijderd
Al die moeite, en dan een schema maken dat niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 16:25
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Al die moeite, en dan een schema maken dat niet klopt.
Naar mijn idee klopt het wel, maar wat is er volgens jou verkeerd dan?
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2007, 19:06
Verwijderd
Hamilton 6 7 8 klopt niet. Als Ham 6 of 7 wordt, mag Rai niet 1 worden. Als hij 8 wordt, mag Rai niet 1 of 2 worden. (het is toch zo dat bij gelijke punten het aantal overwinningen doorslaggevend is?)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Hamilton 6 7 8 klopt niet. Als Ham 6 of 7 wordt, mag Rai niet 1 worden. Als hij 8 wordt, mag Rai niet 1 of 2 worden. (het is toch zo dat bij gelijke punten het aantal overwinningen doorslaggevend is?)
Goed punt
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:05
knijtert
knijtert is offline
Als Raikonen, Alonso en Hamilton in deze volgorde 2de, 4de en 8ste worden hebben ze allemaal evenveel punten

Maar dat hoop ik niet

Hamilton moet maar gewoon winnen
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:29
Krynn
Krynn is offline
Met evenveel punten is Raikkonen degene die er met de titel vandoor gaat, omdat hij vaker gewonnen heeft dan de andere twee...maar gelijk heb je Knijtert, een titel moet op de baan gewonnen worden en niet met een regeltjesboek in de hand.

Nog een week...
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 00:10
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Wat Kazet klopt, ik heb in het geval van Hamilton alleen rekening gehouden met Alonso, omdat Raikkonen een ietwat geringe kans heeft om nog te winnen.

Maar als het aantal overwinningen gelijk zouden zijn, wordt gekeken naar het aantal tweede plaatsen, is dit ook gelijk, dan naar de derde plaatsen, enzovoorts tot aan de 22e plaatsen. Is dit allemaal gelijk, volgt er volgens mij loting.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 01:14
knijtert
knijtert is offline
Kwa 2de en 3de plaatsen lopen Hamilton en Alonso volgens mij ook exact gelijk.

Raikonen heeft minder 2de en 3de plaatsen als het goed is, maar dat is niet relevant omdat hij meer overwinningen heeft.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:50
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Kwa 2de en 3de plaatsen lopen Hamilton en Alonso volgens mij ook exact gelijk.

Raikonen heeft minder 2de en 3de plaatsen als het goed is, maar dat is niet relevant omdat hij meer overwinningen heeft.

Klopt. Hamilton en Alonso hebben dit seizoen evenveel eerste plaatsen, tweede plaatsen, derde plaatsen, vierde plaatsen, vijfde plaatsen en zedse plaatsen. Alonso zou winnen op zijn zevende plaatsen.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:35
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Klopt. Hamilton en Alonso hebben dit seizoen evenveel eerste plaatsen, tweede plaatsen, derde plaatsen, vierde plaatsen, vijfde plaatsen en zedse plaatsen. Alonso zou winnen op zijn zevende plaatsen.


Al zal het daar nooit op aan komen omdat Alonso sowieso voor Hamilton moet eindigen. Als hij dat doet staat hij dus voor.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:55
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb het nog eens grondig nagekeken, met het volgende resultaat (en volgens mij klopt ie zo wél):

Code:
Behaalde resultaten :    1    2    3    4    5    6    7    8    Punten
Hamilton            :    4    5    3    1    1    0    0    0    107
Alonso              :    4    4    3    1    1    0    2    0    103
Raikkonen           :    5    2    4    1    1    0    0    1    100

Hamilton
1 = kampioen
2 = kampioen
3 = kampioen als Alonso niet 1
4 = kampioen als Alonso niet 1
5 = kampioen als Alonso niet 1
6 = kampioen als Alonso niet 1,2   Raikkonen niet 1
7 = kampioen als Alonso niet 1,2   Raikkonen niet 1
8 = kampioen als Alonso niet 1,2,3 Raikkonen niet 1,2

Alonso
1 = kampioen als Hamilton niet 1,2
2 = kampioen als Hamilton niet 1,2,3,4,5
3 = kampioen als Hamilton niet 1,2,3,4,5,6,7   Raikkonen niet 1
4 = kampioen als Hamilton niet 1,2,3,4,5,6,7,8 Raikkonen niet 1
5 = geen kampioen
6 = geen kampioen 
7 = geen kampioen
8 = geen kampioen

Raikkonen
1 = kampioen als Hamilton niet 1,2,3,4,5     Alonso niet 1,2
2 = kampioen als Hamilton niet 1,2,3,4,5,6,7 Alonso niet 1,2,3
3 = geen kampioen
4 = geen kampioen
5 = geen kampioen
6 = geen kampioen
7 = geen kampioen
8 = geen kampioen
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:25
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Hopelijk wordt de titelstrijd ook daadwerkelijk op de baan uitgevochten en niet in de pitstraat. Dat zou toch een beetje een dooddoener zijn.

In 1986 vochten ook drie coureurs, Nigel Mansell, Nelson Piquet en Alain Prost, in de allerlaatste race het titelgevecht uit. Dat was de legendarische Grand Prix van Australië, verreden op Adelaide.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:18
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Massa pole
Hamilton 2
Raikkonen 3
Hamilton 4
Rest 5 t/m 22
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:54
PV
PV is offline
ik dacht dat de kwali pas om 1900 begon, was het dus 1800. Heb alleen het laatste kwartiertje gezien
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 20:10
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Morgen begint de race om ZES UUR (18:00 uur). Vergis je niet.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 23:08
PV
PV is offline
ik hoorde het Mol zeggen ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games BATracer Revelations!
Biertank 52
3 17-08-2007 22:20
Games BATracer Reunie
Biertank 52
2 21-04-2007 16:32
Games BATracer
Nijpjes
48 26-01-2007 12:46
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 13:12
Vrije tijd [F1] GP van Maleisie 21-03-2004
Athlon
56 22-03-2004 12:42
Vrije tijd Jos Verstappen :D
DopeBean
73 08-02-2004 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.