Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wie wint de verhalenwedstrijd?
Soms hoor ik een schaterlach 1 3.03%
Morituri te salutant 1 3.03%
Er stond “boeven” 3 9.09%
Daglicht 1 3.03%
Zladko Vladcik 5 15.15%
Van tweede naar eerste viool 0 0%
Een leven ondersteboven 0 0%
Paarse en witte lentebloemen 10 30.30%
De wakkere wolf werd een slapend lam 1 3.03%
Als een sprong in het diepe 0 0%
Ik mis je voor altijd 3 9.09%
Verlost 2 6.06%
Ondersteboven 4 12.12%
Het land van OM 2 6.06%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 21:46
Verwijderd
De afgelopen dagen heeft u op Letteren veertien verhalen kunnen lezen. Alle veertien van mensen die op Letteren rondhangen of in de schaduwen bewegen, alle veertien over het thema ondersteboven.

In deze poll kunt u kiezen welk van de verhalen u het beste vindt. Het gaat daarbij niet alleen om welk verhaal u het beste geschreven vindt of welke u het meest interesseert, maar ook welk verhaal op een goede, originele, leuke, dramatische of interessante manier met het thema omgaat. Probeer een juiste afweging te maken tussen deze elementen.

Ondanks wat gepraat over het aanpassen van de manier van winnaarbepaling, hebben we ervoor gekozen om klassiek met één stem per persoon te werken. Mocht dit echt heel onbevredigend zijn, zullen we als forum weer in conclaaf gaan om een goede oplossing te vinden.

De poll zal veertien dagen lopen en zal dus op de 26e stoppen. Het precieze tijdstip is niet bekend, dus wacht niet tot de laatste dag met stemmen. Zodra de poll gesloten is, zullen de forumbazen de stemmen nader bekijken en vervolgens de winnaar inlichten.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 10:01.
Advertentie
Oud 13-03-2006, 06:36
Kerboga
Kerboga is offline
Het zijn veertien verhalen.
__________________
Just living my reality
Oud 13-03-2006, 10:02
Verwijderd
Gelijk heb je. Ik maakte bij het maken van de poll al bijna die fout, maar in de tekst dus echt.

LUH-3417
Oud 13-03-2006, 10:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Oooo k kan echt niet kiezen tussen de eerste en de laatste, die kun je toch nauwelijks vergelijken...?
Oud 13-03-2006, 10:46
Verwijderd
"u" ?
Oud 13-03-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-03-2006 @ 11:46 :
"u" ?

Wat doe jij hier nou?
Oud 13-03-2006, 15:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eigenlijk ging ik alleen kijken of de poll er was, maar nu ik hier toch ben, kan ik net zo goed vast mijn beoordelingen posten...

Het land van OM

Het grote gebrek aan dit verhaal zijn de vaagheden. Hoe kan het dat de ouders erin toestemmen dat hun dochter zomaar naar een onbekend land gaat en wat is dat nu eigenlijk voor een raar land? En toch… Toch vind ik dit verhaal leuk. Het is netjes geschreven, geen spelfouten en goed lopende zinnen en de inhoud is eigenlijk best grappig. Het thema wordt niet echt uitgewerkt, dat vind ik wel weer een beetje jammer. Al met al vind ik dit een apart en aangenaam verhaal, maar zal ik er niet op stemmen.

Ondersteboven

Het leukst aan dit verhaal is de titel. Het geeft meteen aan dat het thema ruim voldoende verwerkt is. Verder is het goed geschreven, het is duidelijk merkbaar dat de schrijver of schrijfster vaker schrijft en een bruisende fantasie heeft. Nu ik het nog eens doorlees, begrijp ik bijna waar het verhaal over gaat. Maar toch niet helemaal. Dat gedoe met die namen, dat vuur ineens… Nee, ik vind vooral de stijl goed, de inhoud ietsje minder.

Verlost

Dit verhaal doet me heel erg denken aan een verhaal dat ik vijf jaar geleden schreef. Op zich is het best goed geschreven, maar de inhoud is nogal… emo. Ik vind het ook wat onrealistisch dat ze ineens besluit om zomaar de zee in te lopen, zo abrupt. (Het is een vrouw, toch?) De manier van schrijven vind ik overigens wel fijn, het leest lekker door.

Ik mis je voor altijd

Hoe verhoudt de inleiding zich tot de rest van het verhaal? Is de ochtend waarmee het begint, nu voor of na de dood van die vriend? Het is niet helemaal duidelijk, maar echt storend vind ik het niet. Dit verhaal is een van de verhalen die over de dood gaan en het thema er met de haren bij hebben getrokken. En dat waren dan al mijn negatieve punten, want ik vind dit verhaal echt heerlijk. Het is goed geschreven en de inhoud is heel sprekend, het gevoel spat er vanaf. Zeker een kansmaker voor mijn stem.

Als een sprong in het diepe

Ik ben erg gecharmeerd door de ~’s. Verder werpt dit verhaal ook mij terug in de tijd, toen ik ondersteboven aan rekstokken hing. Ook ik ben een keer gevallen toen ik een dodeval wilde maken. Leuk dat iemand over rekstokken heeft geschreven, leuke uitwerking van het thema. Maar verder vind ik de inhoud ietwat slapjes en het is wat onduidelijk wat die vrouw nu doet met dat bungee-jumpen. Nee, bij mij moet dit verhaal het vooral hebben van de herinneringen die het oproept. En de charme van de ~ en de herkenbaarheid van dat meisje.

De wakkere wolf werd een slapend lam

Eigenlijk snap ik niet waarom de schrijver van dit verhaal dat gedoe met die wolven erbij heeft gehaald. Het is me wat onduidelijk wat dat nu toevoegt en hoe het nu precies zit. Toch is dit verhaal ook best knap, het is verrassend dat de ik-persoon pas op de helft wordt geïntroduceerd en zinnen als deze geven het verhaal een prettig tintje: “Opa komt morgen uit het ziekenhuis, zullen we hem samen op gaan halen?” Tsja, ook dit is een van de verhalen die over de dood gaat en waar het thema er in één bijzin is bij gepropt. Ik geloof dat ik dit verhaal beter had gevonden als het thema “De wolf in schaapskleren” was geweest.

Paarse en witte lentebloemen

Nu ik het verhaal nog een keer lees, zie ik allemaal dingen die ik erop aan kan merken. De leeftijden zijn onduidelijk: Senna heeft Nederlands gestudeerd, maar woont nog wel bij haar ouders. De dialogen zijn ietwat gemaakt en waarom pleegt Senna nu uiteindelijk zelfmoord? Want dat doet ze toch, of niet? Maar dan las ik verder, het einde overnieuw en voelde ik toch weer dat dit verhaal ontzettend krachtig is. Het raakt me, het gevoel spat er vanaf en de wending is origineel. Het thema vind ik ook leuk verwerkt. Bovendien leest het fijn door. Een kansmaker voor mijn stem, jawel!

Een leven ondersteboven

Columnachtig. Het geheel doet wat aan als een column, wel een wat langere weliswaar, maar toch. Tegelijkertijd vind ik dat ook wel weer grappig. Het is leuk dat het hele verhaal gebaseerd is op “wat als”. Toch spreekt dit verhaal me niet echt aan. Het thema zit er natuurlijk wel in, maar volgens mij is “een leven ondersteboven” wat anders dan “je leven omgooien”. Maar ja, dat is natuurlijk gewoon creatief omgaan met het thema, dat mag op zich wel.

Van tweede naar eerste viool

Mijn grote vraag bij dit verhaal is: “Waarom wordt Louise nu ineens koningen terwijl Regina de favoriet is?” Hm, dat is natuurlijk wel weer precies waardoor het thema tot uiting komt. Het grappige aan dit verhaal is dat het zich in een fantasieland afspeelt, maar dat Chopin wel voorkomt. Verder vind ik het leuk dat Louise zo’n lieve, brave naam is en dat zij vanzelfsprekend dus ook wint. Het verhaal is best goed geschreven, maar de inhoud spreekt me niet echt aan, dus ik zal er niet op stemmen.

Zladko Vladcik

Dit verhaal doet me zo vreselijk denken aan de belevenissen van de soldaat Svejc, geschreven door Hasek. Ik weet niet of iemand dat kent, maar het is Tsjechisch en grappig. En ongelooflijk flauw. Net als dit verhaal, want tenzij ik het verkeerd begrepen heb, gaat de maanlanding mis omdat ze het beeldscherm hebben omgekeerd. Hoe verzin je het. En nu zit ik te twijfelen of ik dit verhaal geniaal of flauw vind. Als ik erop stem, is dat vanwege het woord verdoemski. En hoe komen ze erbij dat de aarde toch plat zou zijn?

Daglicht

Ik vind het heel leuk hoe de schrijfster (schrijver eventueel) afwisselt tussen schuingedrukte en rechte tekst. Die tussenzinnetjes zijn mooi en toepasselijk. Ik vind dit een mooi geschreven verhaal en het beeld van een meisje dat in een hoekje zit te lachen, spreekt me wel aan. Het minpunt vind ik dat het wat onduidelijk is wat er nu precies gebeurt, hoezo houdt ze vast aan zichzelf? Maar het is wel een kansmaker op mijn stem.

Er stond “boeven”

Mooie titel. Dit verhaal bouwt een spanning op. Maar waarom en waarvoor wordt me niet echt duidelijk. De hoofdpersoon leest een boek dat hij of zij eigenlijk niet mag lezen. Tsja… Het is op zich wel goed geschreven, maar de inhoud spreekt me niet echt aan. De rol van de schaakstukken snap ik ook niet helemaal, maar vind ik wel leuk.

Morituri te salutant

“Zij die gaan sterven, groeten u” betekent de titel volgens mijn scheurkalender. Ik vind dit een leuk verhaal, het is goed geschreven en origineel. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn er ooit onderzoeken gedaan waaruit gebleken is dat als je heel lang de wereld omgedraaid ziet, dat je hersenen daar gewend aan raken en alles weer goed zetten. Dus dan zou het niet echt een uitvinding van die professor zijn. Maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Ik denk dat dit wel een kansmaker voor mijn stem is.

Soms hoor ik een schaterlach

Het leukste aan dit verhaal vind ik dat het een monoloog is, maar dat is tegelijkertijd ook weer het grootste minpunt van dit verhaal. Er gebeurt niet echt iets, de hoofdpersoon praat en dat is het dan. Maar ik vind dit wel een goed geschreven verhaal. En begrijp ik het nu goed als de hoofdpersoon met God praat? Hm, is het dan eigenlijk wel een monoloog, want dan praat God soms ook terug, maar dat wordt niet weergegeven. Nou ja, in ieder geval, ook dit is een kansmaker voor mijn stem.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-03-2006, 15:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik ga vanavond beginnen met lezen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-03-2006, 16:15
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik moet het grootste gedeelte van de verhalen nog lezen, nog ongeveer twaalf.

En Vogelvrij, ik vind jouw commentaar echt goed. Ik ben erover aan het denken om ook maar overal commentaar op te gaan geven, hoeveel tijd dat me ook moge kosten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-03-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-03-2006 @ 11:46 :
"u" ?
Officiële gelegenheid.

LUH-3417
Oud 13-03-2006, 17:52
Verwijderd
Wie wint de verhalenwedstrijd?

Ikke!
Stemmen doe ik later, uiteraard op mijzelf, maar dan voorzie ik alles dat ik heb gelezen van kort commentaar.
Iedereen die dan zegt dat ik alleen mijn eigen verhaal van commentaar voorzie, krijgt billenkoek.
Oud 13-03-2006, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 13-03-2006 @ 18:52 :
Wie wint de verhalenwedstrijd?

Ikke!
Stemmen doe ik later, uiteraard op mijzelf, maar dan voorzie ik alles dat ik heb gelezen van kort commentaar.
Iedereen die dan zegt dat ik alleen mijn eigen verhaal van commentaar voorzie, krijgt billenkoek.
alvast gefeliciteerd dan.


Ik heb nog steeds geen favoriet. Het is erg verleidelijk om net als Vogelvrij commentaar te gaan leveren, maar ik heb zo weinig tijd!
Oud 13-03-2006, 18:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-03-2006 @ 17:15 :
Ik moet het grootste gedeelte van de verhalen nog lezen, nog ongeveer twaalf.

En Vogelvrij, ik vind jouw commentaar echt goed. Ik ben erover aan het denken om ook maar overal commentaar op te gaan geven, hoeveel tijd dat me ook moge kosten.
Bedankt Maar eigenlijk vind ik dat iedereen dat zou moeten doen. Op DoP geef ik juist altijd, in vergelijking met de rest, kort commentaar, dus het is hier maar bar gesteld.

Ik houd ervan om met u te worden aangesproken, trouwens<3

@Quis: rare smoes hoor Aan verleidingen moet je soms toegeven, dat is goed voor je.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-03-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-03-2006 @ 19:11 :
@Quis: rare smoes hoor Aan verleidingen moet je soms toegeven, dat is goed voor je.
ik weet het, het moet ook eigenlijk wel ja. Er is toch heel wat tijd in al die verhalen gaan zitten, denk ik, dus verdienen ze commentaar. Misschien in het weekend.
Oud 13-03-2006, 22:14
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Mag je ook stemmen als je alleen de wedstrijdtopics meeleest, maar verder niet actief bent op Letteren?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 13-03-2006, 22:20
Verwijderd
Ja, natuurlijk.

Een groot deel van de stemmen komt via grotendeels anonieme mensen die normaal nooit op Letteren te zien zijn, maar kennelijk wel verhalen lezen.

Ik vind het persoonlijk wel vleiend om op die manier en om die reden gestalkt te worden.

LUH-3417
Oud 13-03-2006, 22:27
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 13-03-2006 @ 23:20 :
Ik vind het persoonlijk wel vleiend om op die manier en om die reden gestalkt te worden.

LUH-3417
Buiten het forum gebruik jij daar andere woorden voor

Ik vind het wel oké dat ook veel anonieme mensen stemmen, maar van mij mogen ze in ieder geval laten weten dat ze gestemd hebben. Is toch wel interessant om te zien
Oud 13-03-2006, 22:31
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb gestemd. Is het wenselijk of juist niet wenselijk dat ik meld wat ik heb gestemd?

Ik word er onzeker van
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Ads door Google
Oud 13-03-2006, 22:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 13-03-2006 @ 23:31 :
Ik heb gestemd. Is het wenselijk of juist niet wenselijk dat ik meld wat ik heb gestemd?

Ik word er onzeker van
Als je een motivatie erbij zet, kan het zeker geen kwaad
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-03-2006, 23:29
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Wat jammer dat ik er te laat achter kwam anders had ik ook mee gedaan misschien.

Nou ja dan ga ik de komende dagen maar even 14 verhalen lezen en mijn mening er op los laten

SounD
__________________
SounD of Silence
Oud 14-03-2006, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 13-03-2006 @ 23:31 :
Ik heb gestemd. Is het wenselijk of juist niet wenselijk dat ik meld wat ik heb gestemd?

Ik word er onzeker van
We weten wie je bent en wat je gestemd hebt!

Of ja, ik weet dat. *JAWS-theme*

Maakt verder niks uit, als je er een reden voor hebt, kun je die melden, dat zet anderen aan tot stemmen op hetzelfde verhaal, teneinde het bovenaan in het klassement terechtkomt.
Ik twijfel nog tussen zwijgen en niet-zwijgen.

Om even vooruit te lopen op de volgende wedstrijd: dat thema moet hamsters worden. Interessanter is misschien ook wel dat de woorden 'dood', 'sterven' en 'forumbaas' er niet in voor mogen komen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 09:32.
Oud 14-03-2006, 11:11
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 14-03-2006 @ 00:29 :
Wat jammer dat ik er te laat achter kwam anders had ik ook mee gedaan misschien.

Nou ja dan ga ik de komende dagen maar even 14 verhalen lezen en mijn mening er op los laten

SounD
Oud 14-03-2006, 11:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 13-03-2006 @ 23:31 :
Ik heb gestemd. Is het wenselijk of juist niet wenselijk dat ik meld wat ik heb gestemd?

Ik word er onzeker van
Ik weet toch wel op welk verhaal je hebt gestemd En het is wel leuk als je een motivatie post, het enige negatieve daaraan is dat je er mensen door kan beïnvloeden. Eigenlijk zou je iedereen moeten verplichten zich eerst een mening te vormen, te stemmen en dat ze dan pas de motivaties van de rest mogen lezen. Ja.

Grimm: wat een waardeloos idee. Het woord hamster is bijna synoniem aan dood, het is onmogelijk een verhaal te schrijven waarin dat woord niet zou voorkomen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-03-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-03-2006 @ 12:56 :

Grimm: wat een waardeloos idee. Het woord hamster is bijna synoniem aan dood, het is onmogelijk een verhaal te schrijven waarin dat woord niet zou voorkomen.


nee, ik ben niet zo spraakzaam vandaag

Ik stem overigens niet omdat ik heb meegedaan...
Oud 14-03-2006, 13:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-03-2006 @ 13:53 :


nee, ik ben niet zo spraakzaam vandaag

Ik stem overigens niet omdat ik heb meegedaan...
Hehe.

Wat een waardeloze reden, juist dan moet je stemmen! Iedereen moet stemmen.

*geeft goede voorbeeld*

Ik heb uiteindelijk op Daglicht gestemd, een beter motivatie dan wat boven staat heb ik niet.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 14-03-2006, 18:38
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Grimm schreef op 14-03-2006 @ 10:29 :
Om even vooruit te lopen op de volgende wedstrijd: dat thema moet hamsters worden. Interessanter is misschien ook wel dat de woorden 'dood', 'sterven' en 'forumbaas' er niet in voor mogen komen.
Daar heb ik voordat ik dit las net een verhaaltje over geschreven.
__________________
Just living my reality
Oud 14-03-2006, 20:33
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb (zoals jullie kennelijk wisten) gestemd op "paarse en witte lentebloemen." Na het lezen van dit verhaal had ik direct zoiets van "dit is de beste". Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 5 verhalen die ik nog moest lezen slechts heb gescand . Het raakte me en het verraste me. Ook het thema is sterk verwerkt.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 16-03-2006, 09:55
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb vandaag de hele dag vrij en ga lekker niets lezen, phah.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 17-03-2006, 17:51
Saarah
Saarah is offline
Ik heb ook gestemd, hoewel ik hier eigenlijk alleen meelees en zelf bijna niets post.
Ik heb gestemd op "Paarse en witte lentebloemen". Mja, waarom... Het sprak me gewoon heel erg aan en ik vond het het beste
Oud 17-03-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 17-03-2006 @ 18:51 :
Ik heb ook gestemd, hoewel ik hier eigenlijk alleen meelees en zelf bijna niets post.
Ik heb gestemd op "Paarse en witte lentebloemen". Mja, waarom... Het sprak me gewoon heel erg aan en ik vond het het beste
Ik ken je niet ofzo, en vat dit niet te persoonlijk op. Maar je zou haast zeggen, dat dit zo uit de mond van een "cheeter" kan komen.
Oud 17-03-2006, 18:00
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 17-03-2006 @ 18:54 :
Ik ken je niet ofzo, en vat dit niet te persoonlijk op. Maar je zou haast zeggen, dat dit zo uit de mond van een "cheeter" kan komen.
Hmmm, dit zal vast wel heel dom overkomen, maar wie/wat is een "cheeter"
Oud 17-03-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 17-03-2006 @ 19:00 :
Hmmm, dit zal vast wel heel dom overkomen, maar wie/wat is een "cheeter"
een valsspeler (to cheet = valsspelen in het engels )
Oud 17-03-2006, 18:11
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Quis schreef op 17-03-2006 @ 19:06 :
een valsspeler (to cheet = valsspelen in het engels )
Aha, dacht dat het dan cheater moest zijn .

Maar eh, ik zou niet weten waarom ik een valsspeler ben. Ik mag toch wel lezen en stemmen, niet? En aangezien ik hierboven las:

Citaat:
Ik vind het wel oké dat ook veel anonieme mensen stemmen, maar van mij mogen ze in ieder geval laten weten dat ze gestemd hebben. Is toch wel interessant om te zien
wilde ik zo lief zijn om te laten weten dat en wat ik gestemd heb.
Oud 17-03-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 17-03-2006 @ 19:11 :
Aha, dacht dat het dan cheater moest zijn .
gelijk heb je, ik zag het niet eens.
En over dat andere heb je ook gelijk hoor, maar dat heb ik ook nooit ontkend.
Oud 18-03-2006, 07:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Mr Soija: Saarah hoort naar mijn mening bij de Letteraars, ze heeft zelfs wel eens verhalen gepost

Ik vind dat er meer moet worden gestemd en meer moet worden onderbouwd. Er zijn al twee stemmen op Verlost, door wie en waarom?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-03-2006, 12:04
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik weet dus echt niet op wie ik moet stemmen. Slecht hé? Gelukkig heb ik nog een week! (toch? )
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Ads door Google
Oud 18-03-2006, 13:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
I C U schreef op 18-03-2006 @ 13:04 :
Ik weet dus echt niet op wie ik moet stemmen. Slecht hé? Gelukkig heb ik nog een week! (toch? )
Ja

Ik kan je wel een anonieme tip geven, een goede suggestie?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-03-2006, 14:57
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 18-03-2006 @ 14:07 :
Ja

Ik kan je wel een anonieme tip geven, een goede suggestie?
Jij altijd
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 18-03-2006, 19:16
Jolyne
Avatar van Jolyne
Jolyne is offline
Citaat:
Grimm schreef op 14-03-2006 @ 10:29 :
Om even vooruit te lopen op de volgende wedstrijd: dat thema moet hamsters worden. Interessanter is misschien ook wel dat de woorden 'dood', 'sterven' en 'forumbaas' er niet in voor mogen komen.
Het enige wat ik bij hamsters kan verzinnen, is hamsters meppen (een of ander spel), of was het nou mollen?

Ik heb ook op 'paarse en witte lentebloemen gestemd', ik vond wel meerdere verhalen echt goed, maar heb toen maar op die gestemd. Ik vond het wel mooi bedacht, en het verraste me echt dat juist dat andere meisje zelfmoord pleegde.

Wat ik ook een mooi verhaal vond was: 'soms hoor ik een schaterlach' maar ik vind het op begeven moment wel een beetje saai worden dat er telkens antwoord op een onzichtbare vraag word gegeven.
__________________
Why think about tomorrow, while today still ownes you much?
Oud 19-03-2006, 18:12
the Delicious
Avatar van the Delicious
the Delicious is offline
Al een paar dagen geleden heb ik gestemd op 'paarse en witte lentebloemen' Nu zal ik dan toch maar even vertellen waarom, en waarom niet op één van de andere inzendingen.

Hoewel ik het niet het best geschreven verhaal vind, gaf het me het beste gevoel nadat ik het de eerste keer gelezen had. Toen ik het voor de tweede keer las omdat de ik de keuze tussen dit verhaal en 'De wakkere wolf werd een slapend lam' nog moest maken, viel me op dat ik het iets minder vond omdat ik al wist wat me te wachten stond. Maar ach, ik lees verhalen toch bijna nooit meerdere keren. 'De wakkere wolf werd een slapend lam' deed me daarbij ook nog eens heel sterk denken aan iets dat ik al eerder heb gelezen.

'Soms hoor ik een schaterlach' en 'Zladko Vladcik' vond ik erg mooi, vooral door een paar zinnen die nog een tijdje in mijn hoofd zijn blijven hangen, dus ook over deze twee heb ik getwijfeld of ze mijn stem verdienden. Van de rest van de verhalen kan ik zeker niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ze raakten me gewoon minder dan deze vier verhalen. Uiteindelijk heb ik, omdat ik maar één stem had, gekozen voor het verhaal dat me de eerste keer het beste gevoel gaf en me het meeste aansprak.
__________________
Zolang mensen mensen blijven, zijn leven en dood hetzelfde
Oud 19-03-2006, 19:49
Verwijderd
Ik heb gestemd voor 'soms hoor in een schaterlach', het was het eerste verhaal dat ik las en ook het verhaal dat me werkelijk de héle tijd bij gebleven is. Het is in een soort-van briefvorm wat me sowieso erg aanspreekt.

Daarbij het gevoel in dit verhaal wat me zo aanspreekt. Niet iemand missen maar gewoon vinden dat de tijd nog veel langer had moeten duren. En het was het verhaal waarvan ik steeds zin had het weer te lezen, om alles er maar uit te halen wat er in zit, meer mooiere zinnen ervan te onthouden.

De rest van de verhalen vond ik ook erg goed, maar voor mij sprong deze er toch wel uit, vandaar mijn stem.
Oud 19-03-2006, 20:40
Verwijderd
Ik vind Paarse en witte lentebloemen een leuke titel. Misschien stem ik daar wel op.
Oud 19-03-2006, 20:41
Verwijderd
ik weet het nog steeds niet. Hoelang is de poll nog open?
Oud 19-03-2006, 20:54
Verwijderd
De 26ste sluit hij, maar ik weet niet precies wanneer. Zorg dus dat je op de 25ste stemt.

LUH-3417
Oud 19-03-2006, 22:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Kut, en ik moet alles nog lezen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-03-2006, 16:53
Verwijderd
Misschien ga ik werken voor de Fancy.
Oud 20-03-2006, 18:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Roos: wat heb je voor sig?

Elf stemmen, moeten er toch minstens 15 worden, maar het gaat nu wel de betere kant op.

Ik vind sowieso dat er een aantal erg leuke titels bij zitten, normaal zijn titels vaak wat saai of afgezaagd, maar deze keer niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-03-2006, 20:01
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ VV: Komt uit een verhaal dat ik hier nog wel eens ga posten, denk ik. Ik wilde het eerst opsturen voor de verhalenwedstrijd, mja, toch maar niet gedaan. Ik moest al andere dingen schrijven.

En ik ga vrijdag lezen, heb ik besloten. Kan dat nog?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-03-2006, 20:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Roosje schreef op 20-03-2006 @ 21:01 :
@ VV: Komt uit een verhaal dat ik hier nog wel eens ga posten, denk ik. Ik wilde het eerst opsturen voor de verhalenwedstrijd, mja, toch maar niet gedaan. Ik moest al andere dingen schrijven.

En ik ga vrijdag lezen, heb ik besloten. Kan dat nog?
Ja, dan is het de 24e
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 20-03-2006, 20:47
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 20-03-2006 @ 21:36 :
Ja, dan is het de 24e
Mooi zo.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Een Duik in het Verleden
flyaway
0 30-05-2009 20:49
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Duisternis
WolterB
8 16-01-2009 11:58
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Duisternis
flyaway
0 14-11-2008 12:57
Verhalen & Gedichten Wie wint de verhalenwedstrijd?
Verwijderd
142 10-07-2006 11:11
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Lieveling
Reynaert
56 19-04-2004 11:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieveling
Ieke
0 20-02-2004 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.