Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2012, 18:23
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
In het topic over het opheffen van de Bemiddelaar, hier kwamen we -kort samengevat- tot de conclusie: geen Bemiddelaar is vooruitgang en we gaan het voor nu op deze manier proberen.

Wel zijn / waren er issues die nadere aandacht verdienen.

Ik zou graag in dit topic een inventarisatie maken van die issues.

Het lijkt mij goed om hier eerst te onderzoeken samen wat de vraagstukken zijn. Dus niet: de discussies nu en hier voeren, en ook niet hier en nu op zoek gaan naar een oplossing.

Wel:
  • Welke incidenten / discussies bestaan onhelderheid over? Waar zou jij graag aandacht voor willen?
  • Wat zijn onderliggende thema's? Zijn bijvoorbeeld bepaalde frustraties ontstaan / incidenten aan elkaar gekoppeld door een gebrek aan eenduidige communicatie?

Wat we allemaal niet willen is een wall of text, we willen geen flames, oude koeien uit de sloot halen en eindeloos met elkaar soebatten. Daar heeft niemand zin in. Toch? Daarom vraag ik iedereen hier op te letten:
  • Wees zuiver in je communicatie. Als je heel boos bent, zeg dan dat je boos bent en baalt, of dat je niet het gevoel hebt dat je gehoord wordt, maar ga niet intimiderende betogen schrijven.
  • Als je merkt dat je geemotioneerd raakt: tel tot 10, sluit het forum even af en reageer niet vanuit de impuls, maar als je bent afgekoeld. De volgende dag bijvoorbeeld.
  • Wees zuinig met woorden. Geen essays, geen cirkelredeneringen. Doe jezelf en je medeforummers een plezier. Jij stelt het op prijs als de ander precies en kernachtig reageert, let er ook voor jezelf op.
  • Wees voorzichtig met persoonlijke kwalificaties: je hoeft niet ergens omheen te lullen als je lid x of forumbaas y erg fel, of onnodig kwetsend vindt, mag je dat zeggen. Maar speel het niet onnodig op de man en houdt respect voor elkaar.
  • Nogmaals: geen discussie hier. Help elkaar met het formuleren van heldere probleemstellingen. Als we gezamenlijk op een rij kunnen zetten wat de problemen zijn, kunnen we in een volgende stap kijken wat mogelijke oplossingen zijn. Geen 1-op-1 ruzies hier uitvechten svp.

Ik hoop dat iedereen zich in deze uitgangspunten kan vinden? Vul me aan als je wil en houdt elkaar attent en doe aan zelfreflectie. Lees je een dag later je eigen post terug, of de reactie van anderen en denk je: oef, ik kwam misschien te fel uit de hoek. Erken dat dan en move on.

We zitten hier allemaal uit betrokkenheid bij het forum van Scholieren.com.

Persoonlijk: ik heb komende week een paar dagen vrij gepland en zal dus niet in staat zijn heel strikte leiding te geven aan het gesprek. En misschien is dat ook helemaal niet nodig. Ik hou ook af en toe van een grapje, ter relativering.

Oke?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Advertentie
Oud 24-11-2012, 18:38
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ter aanvulling:

Als ik het over 'oude koeien' heb, wil ik niet zeggen dat issues die lang geleden speelden sowieso afgedaan worden als irrelevant en ook niet dat oud zeer niet uitgesproken mag worden (excuses voor moeilijke zinsopbouw en dubbele ontkenning). Ik denk dat we voor onszelf allemaal in de gaten moeten houden dat je een issue ter sprake brengt, omdat door het ter sprake te brengen in het heden meer helderheid kan opleveren en omdat we er in het heden iets van kunnen leren / mee kunnen.

Oude issues zijn niet zonder meer oude koeien. Wat mij betreft.

Als ik zeg: geen discussie. Dan bedoel ik: geen discussie hier en nu. Het debat komt zodra we de onderwerpen bepaald hebben. Eerst inventariseren s.v.p., zodat we allemaal weten wat er centraal staat. Dit is dus een puur technische kwestie, een logischer volgorde, en geen poging om discussie uit de weg te gaan.

Discussie en debat komt later. Eerst inventarisatie.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 25-11-2012, 09:01
Verwijderd
Waarom heeft iedereen toch altijd wat tegen een oude koei?
Oud 27-11-2012, 05:52
Verwijderd
Nou, heel vreemd, na twee topics waarin leden van alles hebben aangedragen zonder dat er iets mee gebeurde, hebben de leden klaarblijkelijk geen zin meer om een derde keer dezelfde zaken te benoemen.

Maar dat is natuurlijk straks uitlegbaar als 'de leden boeit het blijkbaar niet, wij hebben ons best gedaan!'

Waar ik graag aandacht voor wil, is dat als leden iets aandragen, dit doodgeknuffeld wordt op deze manier. Dit is pure bureaucratie, als je op onzin iets zegt, wordt er gezegd 'beleid spreek je op beleidszaken'. Op beleidszaken komt er nauwelijks reactie onder het mom 'we zijn met zoveel forumbazen, het is zomervakantie, we hebben een discussie op admin' en je hoort niets meer. Vervolgens een nieuw topic, dat opeens gesloten wordt zonder dat leden het idee hebben dat ze gehoord worden. Dat gaat weer open, maar zodra het inhoudelijk ergens over lijkt te gaan, gaat het weer dicht! En dan ALWEER een nieuw topic waar we issues aan zouden moeten kaarten? Ja dahaag. Ik ben er wel klaar mee.
Oud 27-11-2012, 07:29
Verwijderd
Dat is precies wat ik ook dacht DP, Grim, Lusi, jij en een slootje anderen hebben in een stuk of zes discussies op een volwassen manier verteld wat er mis is en zelfs mogelijke oplossingen aangedragen. Veel plezier ermee op Admin zou ik zeggen.
Oud 27-11-2012, 09:06
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Mja, inderdaad. Vooral niet omdat dit een inventarisatietopic is en we het straks dan blijkbaar nóg een keer allemaal mogen gaan benoemen en uitleggen? Ik heb nu 2 topics lang m'n best gedaan om dingen zo duidelijk, eerlijk en volwassen mogelijk aan te dragen, voorbeelden te geven en oplossingen te noemen. Om dat nou weer allemaal opnieuw te noteren is niet echt aantrekkelijk, zeker niet als er bij het ene topic maanden lang weinig mee gedaan wordt en bij het tweede topic er gewoon een slotje komt, een nieuw topic gestart wordt met een "oke bedankt voor de reacties, post het nu nog maar een keer maar nu korter graag." zonder dat er op z'n minst wat dingen worden meegenomen vanuit het vorige topic die van belang waren. (zoals Axel ook al zei, trouwens)

Daarbij heb ik eigenlijk ook niet echt de behoefte om weer energie te steken in het uitwerken van zulke berichten, waarna er vervolgens een paar fb's zijn die het op Admin 'bespreken' met opmerkingen als "haha zag je die post van DP, wat een gezeur" of "ik reageer toch daar alleen maar om hem op de kast te jagen", zoals de vorige keren het geval was.

Sorry Simon, ik wil best het een en ander samenvatten of opnieuw uitleggen zodat je weet wat er speelt, net zoals ik in het vorige topic trouwens ook gedaan heb. Maar ik vind dat je wel erg weinig moeite hebt gestoken in het opzetten van dit topic, zonder iets uit het vorige topic mee te nemen / samen te vatten of te benoemen en in plaats ervan te zeggen "oke, doe het nu nog maar eens opnieuw, succes". Dit is trouwens überhaupt de reden dat de meeste mensen geen moeite meer doen om op BZ topics te reageren, er wordt eindeloos niks mee gedaan en uiteindelijk moet het opnieuw allemaal genoemd worden, of het wordt gewoon genegeerd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 27-11-2012, 09:12
Verwijderd
Tof, puntje is bij paaltje en het topic blijft leeg Ik heb geen persoonlijke issues of onduidelijkheden. Uit de goedheid van mijn hart (en gemotiveerd door de luiheid van bovenstaanden) zal ik de meest recente discussies er even voor doorploegen.

Overigens ben ik het wel eens met de algemene stelling dat beleid op BZ moet. De losse uitspraken die bijvoorbeeld op Onzin worden gedaan zijn voor buitenstaanders niet goed bij te houden (en je gebrek aan bereidheid om ze te gaan zoeken en aan te halen geeft precies het probleem aan). Daarom heb je ze het liefst centraal. Dat kan hier nu. In de afgelopen topics is er véél gehint naar problemen, maar wordt er haast nergens iets gefundeerd. Op basis van hearsay en vage klachten zonder posts/voorbeelden als ondersteuning is er simpelweg geen discussie te voeren. Je kunt nu wel klagen over doodgeknuffeld en wat dan ook, maar nu is er de gelegenheid om man en paard te noemen, zolang je dat gefundeerd doet. Ja, dit is het derde topic dat er ongeveer over gaat, maar het eerste topic waar expliciete gelegenheid bestaat. Als het je dus ook maar een beetje interesseert, volgt er straks een waslijst aan posts met klachten voorzien van links naar relevante posts (voorbeelden, niet alles), eventueel met verwijzingen naar PM's (ik neem aan dat datum en usernames al genoeg is, als ze bestaan, neem aan dat beheerders dat soort dingen kunnen lezen). Of je kunt zeggen 'ja dit is al topic drie, stop er zelf maar werk in en zie maar waar je uit komt'. Dat vertaalt zich voor mij als '/care, ik wil volgend jaar ook nog wat te zeiken hebben en dan het liefst oude koetjes op basis waarvan het huidige beleid dan kut zou moeten zijn'. De aanname dat 'we' inmiddels wel weten waar het over gaat is voor een groot deel ongegrond. We hebben klokken horen luiden, maar de klepels (voorbeelden, posts, pm's, alles dat concreet aanwijsbaar is) moet nog aangedragen worden. Ik kan me alleen van Pluis/Dittrich/waarschuwing me herinneren dat daar iets dieper op in werd gegaan, met name door DP, Wolter en Dittrich zelf.

Waarom jullie ineens niet meer bereid zijn tot fileren is me een raadsel. Kom op jongens, nu spuien dan!
Oud 27-11-2012, 09:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nadere onderbouwing (links, quotes) is uitstekend, maar ik denk dat er op veel punten geen nadere onderbouwing mogelijk is door de leden. Anders hadden ze dat in die eindeloze vorige topics wel gedaan
Oud 27-11-2012, 10:47
Verwijderd
Tot nu toe zit ik op persoonlijke discussies rond Pluis en Missy, vriendjespolitiek onder FB's, een te grote scheiding tussen FB's en leden, te snel ingrijpen op relatief kleine dingen, slecht doorwissel/vervangbeleid van FB's als ze niet functioneren, taboe op kritiek op FB's, inactiviteit FB's, roddelen op Admin (en lekken van Admin ) en de Bemiddelaar. Dit alles op basis van het FB systeem topic.

Bemiddelaar is veranderd, inactiviteit heeft nu een topic op M&M, Missy is +-af. Gerapporteerde posts worden (vaak) teruggekoppeld. Daarmee is het klaar, voor wat ik tot nu toe heb gezien.

Opvallend is dat de ergste klachten denk ik juist nog open staan: vriendjespolitiek onder FB's (weliswaar weinig geconcretiseerd afgezien van Pluis/Dittrich dat reeds genoemd is), doorwisselbeleid (de heggenschaarmethode) en een gevoelde scheiding tussen groep-FB en groep-Leden (met diverse andere problemen als symptomen hiervan).

Er zijn overigens genoeg lange posts met bruikbare suggesties. Dat staat los van dit topic. Ik denk dat bij gebrek aan veel stof tot inventariseren (in ieder geval; geen aanvullingen op 'het huidige FB-systeem' en 'the end of the bemiddelaar') dat we zsm overgaan tot oplossingen.
Oud 27-11-2012, 12:04
Verwijderd
Het zou Simon of wie dan ook wel wat mooier staan als alle relevante posts naar hier werden gebracht, minimaal van het gesloten topic.

Verder heb ik nog nooit me bemoeid in directe kritiek op individuele forumbazen. In het oorspronkelijke topic van Qandy heb ik 0 posts, en daar kreeg ik achter de schermen zelfs het verwijt over dat ik alle 50 klagende forumers waarschijnlijk had geïnspireerd en aangezet tot deze daad. Da's een mooi compliment op zich, maar toch ook wel wat naief van de bekritiseerden.


Wat mij dwarszit, is dat ontzettend veel forumers verdwijnen of inactiever worden. En wat ik tegelijkertijd zie, is dat het tuttigheidsgehalte echt intens is gestegen afgelopen paar jaar. Als je getekende plaatjes van een piemel gaat verwijderen, of een enge spin in een spoiler gaat zetten, dan ben je aan het overmodereren en krijg je inderdaad een forum waarbij de waspolls het succesverhaal van de week zijn. Het forum gaat dood. Da's vast lastig te voorkomen, maar momenteel wordt het enorm versneld. Als ik kijk hoe panisch er gedaan wordt over bepaalde dingen, dan zijn sommige mensen toch wel kwijt waar het om gaat op een forum en helpen ze het met hun (verpersoonlijkte) handhaving toch wel om zeep.
Oud 27-11-2012, 13:43
Verwijderd
Offtopic: Ik vind je overigens bijzonder motiverend, Lusi, hoewel je me nooit ergens toe hebt aangezet
Oud 27-11-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Ik vind je overigens bijzonder motiverend, Lusi, hoewel je me nooit ergens toe hebt aangezet
Offtopic: Genoeg van de kritiekuiters ken ik niet of mogen mij niet, dus het verwijt was sowieso niet erg geloofwaardig.
Oud 27-11-2012, 17:53
Verwijderd
Los daarvan is het natuurlijk wel een teken van de interesse in het hele verhaal. Nu is het wel erg toevallig en jammer dat de discussie alweer eens helemaal is doodgeslagen van bovenaf, en in het verleden werd een volledig topic afgedaan als veroorzaakt door één persoon omdat ie een ander persoon niet zou mogen. Dan kan ik alleen maar zeggen: da's wishful thinking, en alle kritiek gewoon niet serieus nemen.
Oud 27-11-2012, 18:33
Verwijderd
Wees toch gewoon blij dat er een topic is. Vind je het dat je het in een ander topic al goed hebt verwoord dan kun je toch gewoon copy paste doen?

De discussie is niet doodgeslagen, ik stel voor dat hij bij deze nu is begonnen.
Oud 27-11-2012, 18:54
Verwijderd
Ik ben nu zelf wel forumbaas, maar ik denk dat het gebrek aan excuses of toegeven van fouten aan onze kant, als we iets fout doen, ook niet meehelpt aan het vertrouwen van leden naar forumbazen toe.
Oud 27-11-2012, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Wees toch gewoon blij dat er een topic is. Vind je het dat je het in een ander topic al goed hebt verwoord dan kun je toch gewoon copy paste doen?

De discussie is niet doodgeslagen, ik stel voor dat hij bij deze nu is begonnen.
Dankjewel. Maar ik doelde natuurlijk hierop:
Citaat:
Nou, heel vreemd, na twee topics waarin leden van alles hebben aangedragen zonder dat er iets mee gebeurde, hebben de leden klaarblijkelijk geen zin meer om een derde keer dezelfde zaken te benoemen.
Het nieuwe topic liep niet echt storm he Totdat de oorzaak daarvan eens werd benoemd. Inmiddels loopt het dus alweer dus het heeft weinig nut hem nog eens voor geopend te verklaren.
Oud 28-11-2012, 10:00
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Uit het 'bemiddelaar-topic' en dit topic kom ik tot de volgende punten.

Beleid.
  • Moderatierichtlijnen. Moet niet te tuttig worden. Een enge spin in een spoiler of een getekende piemel weghalen.
  • Terugkoppeling vanuit forumbazen naar leden & duidelijke reactie op krtiek / feedback / issues.
  • Roddelen op Admin. Leden krijgen de indruk dat forumbazen op Admin hun frustraties over leden de vrije loop laten gaan en hen belachelijk maken.
  • Inactiviteit van forumbazen, weinig daadkrachtig / niet eenduidig doorwisselbeleid.
    Offtopic: Actie: langdurige afwezigheid van forumbazen wordt op M&M gemeld.
  • De positie van de bemiddelaar.
    Offtopic: Actie: functie afgeschaft, discussie gevoerd en afgerond.
  • Vriendjespolitiek forumbazen en forumbazen die hun fouten niet durven toe te geven.
Andersoortige kwesties:
  • Veel forummers worden inactief of verdwijnen. Heeft het forum nog toekomst?
  • Het ervaren van een scheiding tussen leden en forumbazen. Wantrouwen.
Incidenten / personen.
  • Lekken uit Admin.
  • Kritiek op houding Pluis, icm bemiddelaarsincident Dittrich / WolterB.
  • Inactiviteit rond Missy.
    Offtopic: Missy is geen + meer. Op M&M is gemeld dat ze door prive-omstandigheden weinig aanwezig kan zijn.
  • Verwarrende communicatie / gang van zaken rond discussie over Missy
Ik lees her en der kritiek op de houding van Martino als forumbaas (fel, uitlokkerig?), maar ik krijg de indruk dat dat een minder belangrijk issue is. Boogie-gebeuren vinden we allemaal passe geloof ik?

Willen jullie mij helpen met het a) volledig maken, b) preciseren en c) prioriteren van bovenstaande lijst?

Als de lijst volledig is en kloppend, kunnen we er daarna mee aan de slag.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 28-11-2012, 10:36
Verwijderd
De ware cynici zullen lekken van Admin onder Beleid scharen, of heb ik het mis?

Over de rest moet ik even denken, reactie volgt!
Ads door Google
Oud 28-11-2012, 11:00
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
De ware cynici zullen lekken van Admin onder Beleid scharen, of heb ik het mis?
Lekken uit Admin schaar ik onder incidenten omdat het heel duidelijk is dat dat niet kan. Kan je lang of kort over lullen. Overigens ben ik voor zoveel mogelijk openheid als uitgangspunt.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 28-11-2012, 12:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh hee, naamzoek. Als iemand problemen heeft met mij verneem ik die graag via PM. Als iemand niet iets concreets uit richting mij, kan ik er ook niet op reageren. Ik heb overigens geen behoefte aan een schandpaaltopic.

Ik heb met Schrödinger gesproken over zijn opmerking (ik zal vanavond replyen), die ging over het beleid op N&A en ik vind dit niet de plek om dat te bespreken, maar hij ging niet over felheid/uitlokking, maar over de mate van moderatie op N&A.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 28-11-2012 om 13:00.
Oud 28-11-2012, 14:10
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Oh hee, naamzoek. Als iemand problemen heeft met mij verneem ik die graag via PM. Als iemand niet iets concreets uit richting mij, kan ik er ook niet op reageren. Ik heb overigens geen behoefte aan een schandpaaltopic.

Ik heb met Schrödinger gesproken over zijn opmerking (ik zal vanavond replyen), die ging over het beleid op N&A en ik vind dit niet de plek om dat te bespreken, maar hij ging niet over felheid/uitlokking, maar over de mate van moderatie op N&A.
Overigens vind ik dit ook niet de plek, dit is slechts een inventarisatie van issues. Daarna moeten we gezamenlijk kijken wat we met die issues kunnen.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 28-11-2012, 14:49
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Als er problemen of suggesties zijn voor N&A staat mijn deur altijd open, ik modereer er vrij los en martin misschien ietsje strakker maar als er kritiek op mij is dan mag dat geuit worden.
Dit gaat voor al mijn subfora, alle 3...
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 28-11-2012, 15:24
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oh hee, naamzoek. Als iemand problemen heeft met mij verneem ik die graag via PM. Als iemand niet iets concreets uit richting mij, kan ik er ook niet op reageren. Ik heb overigens geen behoefte aan een schandpaaltopic.

Ik heb met Schrödinger gesproken over zijn opmerking (ik zal vanavond replyen), die ging over het beleid op N&A en ik vind dit niet de plek om dat te bespreken, maar hij ging niet over felheid/uitlokking, maar over de mate van moderatie op N&A.
Goed, ik heb een probleem met jou. En nee, ik ga dit niet per pm met je bespreken zoals er eerst stond.

Ik vind de manier waarop jij zo nu en dan met mensen op het forum omgaat heel erg negatief. Dit heb ik ook op M&M aangekaart en dat is erkend door andere forumbazen, prima. Of het ook beter is geworden... och.

Ik vind het feit dat jij berichten en leden basht en belachelijk maakt op Admin niet kunnen. Ik vind het feit dat als je daarop aangesproken wordt, je het glashard ontkent, zelfs als je berichten letterlijk geciteerd worden, heel erg slecht.

Daarop volgend, ik vind het feit dat jij niks m.b.t. jou erkent toont heel erg storend. Je ontkent alles, schuift het af op andere zaken of gaat bij een klacht zelf in de aanval op degene die de klacht indient. Je hebt nog geen enkele keer toegegeven dat je echt fout zat, laat staan je verontschuldigingen aangeboden.

Voorbeeldje van hoe jij reageert op een klacht:

Citaat:
Jeetje, DP, je houdt er ook wel van om mensen lekker publiekelijk aan de schandpaal te nagelen? Ik vind dit echt heel erg kinderachtig van je. Sneu hoor, je kon ook gewoon een pm sturen of de rapporteerfunctie gebruiken (zoals ik je netjes en vriendelijk verzocht heb in de pm die je hier NIET geciteerd hebt ). Ik word hier erg moe van.
Dit op zichzelf is echt al te triest voor woorden in een functie waarbij je een voorbeeldfunctie hebt.

Sterker nog, ik vind het feit dat als er een klacht over jou is waarbij een bericht van jou letterlijk geciteerd wordt, je dat ontkent en vervolgens diegenes geloofwaardigheid omlaag probeert te halen met berichten als "beeld je maar niks in, dat heb ik niet gezegd" ontzettend walgelijk.

Voorbeeldje:

Citaat:
Als je de tijd en energie die je nu steekt in het "alleen maar op dit topic reageren om Stephan op de kast te jagen" en daar trots over op te scheppen op Admin (goed voorbeeld geef je dan trouwens) nou eens zou steken in het daadwerkelijk iets nuttigs aan de discussie toevoegen op BZ en Admin, dan zou er misschien zelfs tijd overblijven om feedback zoals deze mee te nemen en aan de hand daarvan dingen te verbeteren.
Citaat:
Stephan, voordat je jezelf te veel gaat voorstellen: ik deed het niet alleen om jou op de kast te jagen. Ik sta volledig achter de inhoud van die posts.
Citaat:
Volgens mij zei je "Ik reageerde alleen alleen maar om Stephan op de kast te jagen." Nou is mijn Nederlands wat roestig, maar wat betekent "alleen maar"?
Yeah.

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat de 'macht' je naar je hoofd is gestegen in hoe je tegenover anderen doet en hoe enorm superieur je jezelf acht. Dit is mijn mening en waarschijnlijk niet echt geschikt als 'klacht' als zodanig, maar wel het vermelden waard.

Dit is nou de de derde keer in korte tijd dat je het hebt over "aan de schandpaal nagelen" zo gauw jouw naam genoemd wordt. Dat doet me vermoeden dat jij je zelf ook wel beseft dat je niet al te goed bezig bent en dat je niet al te blij bent met openbare kritiek omdat je daar op aangesproken kunt worden, in tegenstelling tot via priveberichten aan jou die je afdoet als "dat is mijn taak, zo ga ik te werk en dat ga ik niet veranderen, en ga er maar niet over door want ik doe het toch niet." zoals je in het verleden zaken hebt 'afgehandeld', ondanks dat zelfs de andere forumbazen het ook niet vonden kunnen hoe je deed. Daarbij is deze discussie (en de discussie in de 2 topics hiervoor) nou net bedoeld om bepaalde klachten van de leden duidelijk te krijgen en die op te lossen. Juist omdat bepaalde forumbazen (waaronder jij trouwens) zo hard mogelijk hun best doen om elke vorm van kritiek te ontkennen, negeren en gewoon keihard door te gaan ermee. En die klachten vervolgens belachelijk te maken op Admin, hmm? (oh en als je dit ontkent, ik heb jouw reacties op Admin op mijn posts in het huidige FB-systeem nog liggen, try me.)

Hoe dan ook, je bent voor mij in het algemeen niet zo'n grote issue, aangezien ik weinig op de fora post waar jij forumbaas bent. Desalniettemin is het verbazingwekkend hoeveel van de tot nu toe genoemde klachten over forumbazen ook op jou slaan (bashen op Admin, negatieve houding tegen leden, weigeren fouten te erkennen, overmodereren etc) dus wat dat betreft ben je een goed voorbeeld.

Tl;dr voor Simon:

Martiño is een forumbaas die op een negatieve manier met leden omgaat, fouten weigert te erkennen, klachten weigert te accepteren en bovendien in veel opzichten een zeer verkeerd voorbeeld geeft.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 28-11-2012, 17:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb het over aan de schandpaal nagelen omdat ik dat zo ervaar. Ik kan me er moeilijk tegen verdedigen als er vooraf publiekelijk een beeld wordt gevormd, zoals nu dus, zonder dat je eerst naar mij/een plusje/de beheerder stapt. Jij hebt blijkbaar zulke problemen met mij dat je maar door blijft gaan.
Jij komt bij me met een klacht, ik reageer daar op, ik hoor niks meer terug (ga er dus van uit dat het is afgehandeld), maar vervolgens open je wel een topic op M&M waarin je het overdoet en mij selectief citeert, waardoor het lijkt alsof ik iets heel anders heb gezegd en heb gehandeld. Nu spui je weer publiekelijk je klachten, en dat ervaar ik simpelweg als zwartmaken/aan de schandpaal nagelen.

Ik ontken niet dat ik fouten maak, niet altijd even lief en zacht ben, posts maak die achteraf niet zo slim waren (doen we allemaal) en soms overmodereer, maar de manier waarop jij dit opvat en overdrijft vind ik persoonlijk ronduit irritant en pathetisch.

En ja, ik heb dat gezegd over jou op Admin. Ik stond er toen ook achter (dat ik de post inhoudelijk meende, en dat ik je een beetje op de kast wilde jagen). Daarmee bedoelde ik dat ik er inhoudelijk achter stond, maar het waarschijnlijk niet gepost zou hebben als het geen reactie op jou was. Dat was dom van me, dat ik het wel heb gedaan, en dat ik dat gezegd heb op Admin. Ik vond gewoon dat je de zaken veel te serieus nam en ik zag er niet al te veel kwaad in.

Wat wil je nu dat ik doe? Dat ik maar stop met fb-en omdat ik vond dat jij irritant was en de zaken veel en veel te serieus opvatte? Hoewel ik het privé uitte en iemand zo enorm flauw was om dat te lekken, is het nu eenmaal mijn mening, die kan ik niet veranderen.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 28-11-2012 om 17:20.
Oud 28-11-2012, 17:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb het over aan de schandpaal nagelen omdat jij dat doet. Zoals nu dus. Jij hebt blijkbaar zulke problemen met mij dat je maar door blijft gaan. Jij komt bij me met een klacht, ik reageer daar op, ik hoor niks meer terug (ga er dus van uit dat het is afgehandeld), maar vervolgens open je wel een topic op M&M waarin je het overdoet en mij selectief citeert, waardoor het lijkt alsof ik iets heel anders heb gezegd en heb gehandeld. Nu doe je het weer. Dat vind ik zwartmaken/aan de schandpaal nagelen.
Nee Martin, Ik pm'de jou met mijn 'klacht', jij stuurde mij een pm waarvan de samenvatting was "het is mijn taak en ik blijf het toch doen", ik pm'de jou terug, jij reageerde niet meer en ging vervolgens door met je gedrag in het zelfde topic, dus kaartte ik het aan op M&M, aangezien je doorging en aan had gegeven dat je vond dat het terecht was en niet ging veranderen. Net als nu! Het is niet mijn taak om te blijven bedelen of je iets alsjeblieft serieus wilt nemen of er alsjeblieft op wilt reageren. Ik post het nu dus ook op BZ, aangezien je voor mij al hebt aangetoond dat je met een klacht via een privebericht niks gaat doen en ik er weinig vertrouwen in heb dat dat nu ineens helemaal anders zou zijn.

Citaat:
Ik ontken niet dat ik fouten maak, niet altijd lief en zacht ben en soms overmodereer, maar de manier waarop jij dit opvat en overdrijft is ronduit irritant en pathetisch.
Lees je je eigen bericht?

Citaat:
En ja, ik heb dat gezegd op Admin over jou. Ik stond er op dat moment ook achter (zowel achter het feit dat ik de post inhoudelijk meende, en dat ik je een beetje op de kast wilde jagen). Daarmee bedoelde ik dat ik er inhoudelijk achter stond, maar het waarschijnlijk niet gepost zou hebben als het geen reactie op jou was. Dat was dom van me, dat ik het wel heb gedaan, en dat ik dat gezegd heb op Admin. De reden waarom ik dat gezegd heb op Admin is omdat ik vond dat je de zaken veel en veel te serieus neemt. Dat heb ik ook al eerder gezegd dat het niet slim van me was.
Nee, dat heb je niet gezegd en zeker niet tegen mij. Wat je wél hebt gezegd erover was dit.

Wat je vervolgens veranderde in dit:

Citaat:
Niet zo slim van me om hier nog op te reageren eigenlijk.

Hier sluit ik me eigenlijk ook bij aan. Er is nu wel genoeg over gezegd.
Geen "dat had ik niet moeten zeggen", geen "dat was stom van me" en zeker geen "sorry". Wel een aanval richting mij, een opmerking dat je het wel prima vindt zo en vervolgens in je edit dat het zo wel genoeg besproken is.

Citaat:
Wat wil je nu dat ik doe? Dat ik maar stop met fb-en omdat ik vond dat jij irritant was en de zaken veel en veel te serieus opvatte? Hoewel ik het privé uitte en iemand zo enorm flauw was om dat te lekken, is het nu eenmaal mijn mening, die kan ik niet veranderen.
Nee hoor, hoewel ik het een prima idee zou vinden dat je zou stoppen met fb'en vanwege je houding en gedrag genoemd in m'n vorige post, maakt je mening over mij me weinig uit. Aangezien dat vast niet gaat gebeuren zou het een leuk begin zijn als je eens zou toegeven dat een aantal fouten hebt gemaakt, deze benoemt en je excuses er eens voor aanbiedt. Je komt over als iemand die geen kritiek kan verdragen en zo snel mogelijk zichzelf in de slachtoffer rol probeert te duwen, maar ondertussen wel anderen afzeikt. Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen posts en gedrag. Zeg wat je wilt van Missy, maar toen haar naam tig keer werd genoemd omdat ze zo inactief was, reageerde ze in ieder geval met "ja ik ben inderdaad inactief momenteel, sorry" en niet met "omg wat proberen jullie me nou aan de schandpaal te nagelen".

Weet je waarom ik dit soort zaken op BZ en M&M bespreek? Omdat het via priveberichten in het algemeen geen fuck mee gebeurt, ontkend wordt of op Admin gepost wordt met een "wat een gezeur" opmerking. Geloof me, ik heb er genoeg ervaring mee ondertussen. Ik heb er weinig vertrouwen in bij bepaalde mensen en doe het dan liever openbaar zodat er wél wat mee gebeurt. Ik geef mensen in het algemeen het voordeel van de twijfel, als ze dan vervolgens er niks mee doen, dan post ik het maar hier. En dat is precies wat er met mijn kritiek richting jou ook gebeurd is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]

Laatst gewijzigd op 28-11-2012 om 17:39.
Advertentie
Oud 28-11-2012, 17:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat het nut heeft als ik hier nog op ga reageren... Dit gaat nergens naar toe.

Als ik blijkbaar voorheen niet mijn excuses heb aangeboden ivm de post op admin, bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan.
__________________
you're not my demographic
Oud 28-11-2012, 17:50
Verwijderd
Ik vind het trouwens onwenselijk dat FB's andere leden niet in de zeik zouden mogen nemen op Admin. Ik kom er toch niet dus wat boeit het mij in hemelsnaam. Als het mij wel ter ore of oge komt (en dat gebeurt vaak genoeg/bijna altijd, ja dat lek vinden lukt nog niet echt eah?) dan geven ze mij alleen maar munitie. Hoe geloofwaardig zijn ze dan nog bij de volgende waarschuwing die uitgedeeld wordt?

Quintiano heeft wel eens een probleem met mij gehad, hebben we eerst publiekelijk en daarna per PM uitgevochten. Het eerste was entertainment van de bovenste plank en het tweede was de daadwerkelijke Wiedergutmachung. Ik snap niet waarom er zo streng gemodereerd moet worden op bepaalde (steeds meer trouwen) subfora, N&A in het bijzonder.
Oud 28-11-2012, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het trouwens onwenselijk dat FB's andere leden niet in de zeik zouden mogen nemen op Admin. Ik kom er toch niet dus wat boeit het mij in hemelsnaam. Als het mij wel ter ore of oge komt (en dat gebeurt vaak genoeg/bijna altijd, ja dat lek vinden lukt nog niet echt eah?) dan geven ze mij alleen maar munitie. Hoe geloofwaardig zijn ze dan nog bij de volgende waarschuwing die uitgedeeld wordt?

Quintiano heeft wel eens een probleem met mij gehad, hebben we eerst publiekelijk en daarna per PM uitgevochten. Het eerste was entertainment van de bovenste plank en het tweede was de daadwerkelijke Wiedergutmachung. Ik snap niet waarom er zo streng gemodereerd moet worden op bepaalde (steeds meer trouwen) subfora, N&A in het bijzonder.
Offtopic: Eh, hebben we dat? Ik weet er niets meer van
Oud 04-12-2012, 18:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goh, alweer een week zonder enige vorm van reactie, dit topic heeft de potentie om het derde topic in de serie te worden dat hetzelfde lot ondergaat.

Ik weet dat ik nu erg veel vraag, maar ik hoopte eigenlijk dat we de klachten die we in juli uitten, nog voor 2013 opgelost zouden worden. Zou dat nog lukken, denken jullie?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-12-2012, 10:26
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Goh, alweer een week zonder enige vorm van reactie, dit topic heeft de potentie om het derde topic in de serie te worden dat hetzelfde lot ondergaat.

Ik weet dat ik nu erg veel vraag, maar ik hoopte eigenlijk dat we de klachten die we in juli uitten, nog voor 2013 opgelost zouden worden. Zou dat nog lukken, denken jullie?
We doen ons best.

Vind je de lijst met issues compleet? Wat mij betreft gaan we er dan mee aan de slag.

FYI: op Admin is eveneens een discussie aan de gang.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 05-12-2012, 10:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Niet echt een issue, wel nog een openstaande kwestie van een eerder topic: inzicht in eigen banman zodat duidelijker is wat opgeslagen wordt en waar waarschuwingen / bans op gebaseerd zijn, ja of nee?

Verder is het meeste geloof ik wel genoemd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 05-12-2012, 10:51
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Niet echt een issue, wel nog een openstaande kwestie van een eerder topic: inzicht in eigen banman zodat duidelijker is wat opgeslagen wordt en waar waarschuwingen / bans op gebaseerd zijn, ja of nee?

Verder is het meeste geloof ik wel genoemd.
Aight. Toegevoegd aan de lijst.

Uit het 'bemiddelaar-topic' en dit topic kom ik tot de volgende punten.

Beleid.
  • 1 Moderatierichtlijnen. Moet niet te tuttig worden. Een enge spin in een spoiler of een getekende piemel weghalen.
  • 2 Terugkoppeling vanuit forumbazen naar leden & duidelijke reactie op krtiek / feedback / issues.
  • 3 Roddelen op Admin. Leden krijgen de indruk dat forumbazen op Admin hun frustraties over leden de vrije loop laten gaan en hen belachelijk maken.
  • 4 Inactiviteit van forumbazen, weinig daadkrachtig / niet eenduidig doorwisselbeleid.
    Offtopic: Actie: langdurige afwezigheid van forumbazen wordt op M&M gemeld.
  • 5 De positie van de bemiddelaar.
    Offtopic: Actie: functie afgeschaft, discussie gevoerd en afgerond.
  • 6 Vriendjespolitiek forumbazen en forumbazen die hun fouten niet durven toe te geven.
  • 7 Mogen leden inzicht in banman-overzicht van zichzelf?
Andersoortige kwesties:
  • 8 Veel forummers worden inactief of verdwijnen. Heeft het forum nog toekomst?
  • 9 Het ervaren van een scheiding tussen leden en forumbazen. Wantrouwen.
Incidenten / personen.
  • 10 Lekken uit Admin.
  • 11 Kritiek op houding Pluis, icm bemiddelaarsincident Dittrich / WolterB.
  • 12 Inactiviteit rond Missy.
    Offtopic: Missy is geen + meer. Op M&M is gemeld dat ze door prive-omstandigheden weinig aanwezig kan zijn.
  • 13 Verwarrende communicatie / gang van zaken rond discussie over Missy
Ik lees her en der kritiek op de houding van Martino als forumbaas (fel, uitlokkerig?), maar ik krijg de indruk dat dat een minder belangrijk issue is. Boogie-gebeuren vinden we allemaal passe geloof ik?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com

Laatst gewijzigd op 11-12-2012 om 05:45. Reden: Nummering toegevoegd.
Oud 05-12-2012, 18:23
Verwijderd
Ik zou zeggen: aan de oplossingen! Ik vertrouw er op dat andere problemen gaandeweg ook verholpen kunnen worden.
Oud 07-12-2012, 11:16
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Ik zou zeggen: aan de oplossingen! Ik vertrouw er op dat andere problemen gaandeweg ook verholpen kunnen worden.
Agreed. Ik ga ermee aan de slag.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 07-12-2012, 11:34
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Voor het overzicht sluit ik dit topic. Ik treed even in overleg op Admin en dan volgt er z.s.m. nieuws.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.