Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 20:03
blupper
blupper is offline
Ik had afgelopen dinsdag mijn havo examen Nederlands. Ik was drie kwartier voor tijd klaar, maar ik bleef zitten tot half 5 (het einde van de zitting). In het examenreglement van mijn school staat dat iedere leerling na de zitting zijn opgavenboekje (en in het geval van Nederlands ook het tekstboekje) niet hoeft in te leveren maar direct mee naar huis mag nemen. Met dit in mijn achterhoofd bleef ik dus zitten.

Toen was het half vijf, en de surveillerende docenten weigerden (in het lokaal waar ik zat) dat de leerlingen de opgaven mee mochten nemen. Er werd gezegd dat we deze om 5 uur konden ophalen. Gewacht tot 5 uur, kwam de verantwoordelijke conrector eraan en die vertelde vrolijk dat het niet mogelijk was om de opgaven uit te delen.

Het staat toch duidelijk in het examenreglement van school.
Sta ik hier dus in mijn recht om te klagen bij school en mijn opgavenboekje op te eisen?
Advertentie
Oud 16-05-2013, 20:06
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Absoluut. Je mag deze gewoon meenemen. De conrector heeft hier helemaal niets over te zeggen.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Oud 16-05-2013, 20:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat Stomme Klont al zegt, jij hebt recht op dit boekje. Na een bepaalde tijd (als ook de dyslectici klaar zijn met het examen) mag deze gewoon ophalen en mee naar huis nemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-05-2013, 20:23
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Voor zo ver ik weet hoef je niet eens op de dyslectici te wachten.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Oud 16-05-2013, 20:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Voor zo ver ik weet hoef je niet eens op de dyslectici te wachten.
Bij ons examen waren die nog in de zaal aan het werk, dus mochten wij niet naar binnen komen stormen om die blaadjes op te halen tot het moment dat hun tijd ook officieel om was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-05-2013, 20:47
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
wij moeten ook altijd tot 5 uur wachten opde opgaven enalles, en onze kladblaadjes, behalve als we om half5 weggaan, dan mag het in 1x mee.. maar weigeren is wel heel raar.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 16-05-2013, 20:49
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Bij ons examen waren die nog in de zaal aan het werk, dus mochten wij niet naar binnen komen stormen om die blaadjes op te halen tot het moment dat hun tijd ook officieel om was.
Ja okay op die manier. Maar als mensen om 5 uur de examenzaal pas verlaten mogen ze het toch wel meteen meenemen?
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Oud 16-05-2013, 21:18
xKim94
xKim94 is offline
wij mogen die meenemen zodra we klaar zijn, ook al is dat een uur voor tijd. je kunt toch niet communiceren met mensen in de zaal, want de telefoon mag je niet bij je hebben en de antwoorden zijn dan ook nog niet op internet te zien. maar ja, je mag die dus meenemen. beetje dom van je school dat ze je eerst keilang laten wachten en dan mag het nog niet.
Oud 17-05-2013, 10:01
DennisvW
DennisvW is offline
Mijn klad mocht ik om half 3 toen ik klaar was al meenemen. Opgavenboekje mag je bij ons om 5 uur ophalen. Ik zou hierover inderdaad gewoon een klacht indienen, als de school niet gelijk luistert evt het LAKS opbellen..
Oud 17-05-2013, 21:48
blupper
blupper is offline
Vandaag zat ik in de examenzaal, tijdens de uitleg werd er gezegd dat geen enkele leerling van mijn school meer een opgavenboekje mee naar huis mag nemen, dit om onregelmatigheden te voorkomen. Tegen het examenreglement van de school zelf in. Heb al bij het laks geklaagd per mail over het incident van dinsdag, ik ga ze dit weekend bellen over het incident van vandaag.
Oud 21-05-2013, 12:25
blupper
blupper is offline
Gebeld met LAKS, er is helaas geen algemene regel die zegt dat de opgaven überhaupt uitgedeeld mogen worden, dit bepaalt elke school namelijk zelf. Dan nog staat in het examenreglement van school dat de opgaven direct na de examenzitting beschikbaar worden gesteld aan de leerlingen en je die dus ook mee mag nemen naar huis, maar helaas houdt de school zich niet aan haar eigen reglement. Vandaag weer, opgaven kunnen pas de volgende dag worden opgehaald. LAKS belt met mijn school, mocht ik morgen nog steeds mijn opgaven niet mee naar huis nemen dan ga ik een klacht indienen bij de directie.
Oud 24-05-2013, 23:17
kersevlaai
kersevlaai is offline
Kun je ook niet spreken met je examensecretaris hierover? Als het goed is gaat hij/zij over het examenreglement en zorgt ervoor dat dit nageleeft word.

Bij mij op school mag je het om half 5 meenemen, ook als de dyslecten daarna nog doorgaan. Trouwens, is het zo dat je je kladblaadje altijd mag meenemen? Dan zou je eventueel de opgaven kunnen laten liggen, die staan altijd nog op internet.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.