Oud 20-12-2010, 15:13
Roos00
Roos00 is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in HAVO 5 en twijfel nog over mijn studiekeuze. Een lange tijd wilde ik Journalistiek gaan doen, maar dat was me toch iets te praktisch. Mijn favoriete vakken zijn Nederlands en Maatschappijleer, dus ik wil graag iets wat die vakken combineert. Over Rechten twijfel ik nogal, ik vind alles wat met de maatschappij temaken heeft interessant. Binnekort ga ik nog een dag meelopen. Hoe kom ik aan boeken als eerste opstapje, en hoe ga ik dit als eerste aanpakken? Als ik voor deze studie kies kom ik namelijk helemaal 'blanco' binnen, want ik weet nog weinig af van wetten, etc. Laatst heb ik een rechtszaak bijgewoond, dit vond ik erg leuk maar ik vraag me af of ik daardoor niet teveel een ideaalbeeld heb gekregen?

Hopelijk kan iemand mij iets verder helpen, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2010, 16:04
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Heya

Daar was al een topic over: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819714

Maar om even specifiek op je vraag in te gaan. Bij HBO-recht krijg je ongeveer 15 rechtsgebieden. Om nu al die boeken te gaan kopen is niet zo handig. Bij welke les ga je meelopen?
Als je al een boek gaat kopen zou ik kiezen voor Inleiding Recht. Daar komen in vogelvlucht alle rechtsgebieden in voor (+ procedures, instanties etc). Ik zou wel even vragen aan de school of dat boek nog gebruikt wordt!
Over het blanco binnenkomen zonder kennis over het recht zou ik me niet druk maken. Je bent zeker niet de enige en het zal je verbazen hoe snel je artikelen in het dikke wetboek kan opzoeken. Na je eerste blok praat je alleen nog maar in vaktermen

Als je een rechtszaak interessant vond om te volgen is het recht waarschijnlijk wel wat voor jou. Maar ook rechtszaken kunnen enorm verschillen in hoe interessant ze zijn. Strafzaken zijn meestal wel interessant terwijl bestuursrechtlijke kwesties oersaai kunnen zijn.

Maar nu een vraag aan jou
Waarom denk jij dat je het recht leuk vind en wat verwacht je ervan?

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag! Waar ben je eigenlijk van plan te gaan studeren (welke school)?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 16:58
Roos00
Roos00 is offline
Clemenzia, ik heb je even een pm gestuurd. Bedankt voor je antwoord!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde of Rechten? HBO of WO?
sierrapaniagua
8 23-11-2014 14:32
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 15:57
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 02:21
Studeren Vragen over HBO naar WO Bedrijfseconomie
Verwijderd
1 13-02-2009 21:42
Levensbeschouwing & Filosofie Levensverwachting
Armoed
116 28-11-2007 21:13
Algemene schoolzaken Schoevers
Sonja9
129 31-05-2004 22:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.