Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 10:31
Ostensibly
Ostensibly is offline
Ik weet eigenlijk niet of ik dit topic hier moet openen, of op psychologie, maar ik merk het wel wanneer die verplaatst wordt of niet.

Sinds een tijdje ken ik een heel erg leuke meid en ze heeft me verteld dat ze borderline heeft. Ik heb daar helemaal geen problemen mee, maar ik ben wel benieuwd waar ik rekening mee moet houden. Hoe moet ik met haar 'omgaan'. Lijkt me nogal lastig namelijk.

Iemand die uit ervaring kan spreken??
__________________
Polluted Mind Conspiracy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 11:35
Verwijderd
Ik weet niet wat de fb's van L&R vinden, die laat ik beslissen.

Ik neem aan dat je haar al langer kent dan vandaag en dat je dus wel een beetje weet hoe ze is, reageert enz. Dan weet je toch ook al wel hoe je met haar om bent gegaan tot nog toe? Waarom moet het nu ineens anders? 'k zou het met haar zelf bespreken, ze weet zelf waarschijnlijk het beste waar ze last van heeft en wanneer ze het jn vindt als jij rekening met haar houdt ed ed.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:50
Verwijderd
ik denk dat dit beter op psych past.. omdat je zegt dat je er geen problemen mee hebt, maar gewoon wilt weten hoe hiermee om te gaan. Ik denk dat de mensen op psych hier beter antwoord op kunnen geven dan die op L&R.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:05
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik heb een vriendin die me na een paar maanden heeft verteld dat ze borderline heeft. Ze wilde graag dat ik gewoon bleef doen zoals ik deed voordat ik wist dat ze dat had. Wel vind ik het soms moeilijk om er mee om te gaan, vooral als ik zie dat ze zichzelf pijn heeft gedaan. Ik heb hier vaak met haar over gepraat en er staat goede informatie over borderline op internet.
Misschien kun je er ook een keer met haar over praten en anders kun je altijd nog op internet rond gaan surfen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:41
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
De ex van de vriend van mn zus had ook borderliner en dat ging vaak niet goed. Dit kan natuurlijk (en het zal vast) anders zijn, maar wat ik daarbij het meegemaakt en gehoord, dat vond ik niet echt geweldig. (sorry voor het oninteressante doemverhaaltje)
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hmm, mn vriend weet dat misschien?
Ik ben nmlk een borderliner, maar hij kan mij niet wijs maken dat ie nooit zin heeft om mij te vermoorden

Moet je M@rco pm-en
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Op www.borderline-hulpgroep.com staat daar meer over, informatie voor omstanders.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 17:14 :
Op www.borderline-hulpgroep.com staat daar meer over, informatie voor omstanders.
eej, das een goeie site! Meen t
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:33
Verwijderd
Geen spannender relaties dan met schizofrenen en borderliners, zei mijn vroegere hoogleraar forensische psychiatrie altijd.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2004 @ 17:33 :
Geen spannender relaties dan met schizofrenen en borderliners, zei mijn vroegere hoogleraar forensische psychiatrie altijd.
Ow, dan ben ik tenminste op 1 punt erg aantrekkelijk
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb nooit een relatie gehad met een borderliner, maar wel een lange relatie met een jongen die ADHD had en ook nog iets op sociaal gebied.
Ik kan je vertellen dat het soms erg moeilijk is om met iemand met een stoornis te leven, vooral als diegene er niet rationeel over kan zijn. Natuurlijk, als je echt van iemand houdt (en ik hield echt van hem) kun je op het begin door die dingen heen kijken, maar als je dichter bij elkaar komt te staan en de vlindertjes een beetje verdwijnen heb je toch wel moeilijke momenten. En dan zijn het nog niet eens die momenten, het is de constante angst driftbuien en verkeerde reacties uit te lokken. De constante angst dat hij zichzelf of een ander nog eens iets aan doet en de doorlopende zorgen over zijn sociale gedrag.

Ik denk dat die stoornis zeker bijgedragen heeft aan de beëindiging van onze relatie. Het ging gewoon niet meer. Hij was voor mij onuitstaanbaar en daar werd ik zelf ook niet liever van.

Dus denk goed na en laat je er niet door meeslepen. Natuurlijk kun je een relatie beginnen, maar trek meteen aan de bel als het niet meer gaat, anders wordt het heel vervelend.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Volgens mij moet je wel heel erg consequent zijn als je met een adhd-er te maken hebt, of niet? Ik bedoel, hij moet toch in gaan zien, dat hij niet zomaar kwaad op jou mag worden? Of hebben ze dat inzicht niet goed?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:13
Bravo
Bravo is offline
Mijn nichtje heeft borderline. Ik merk aan haar dat het heel goed gaat wanneer ze een vriendje heeft, weer verliefd is. Maar als het eenmaal uit is.... dan breekt de ´hel´ los. Heel erg, doet me veel pijn vooral omdat ik haar eigenlijk niet kan helpen.

Ik denk dat het per persoon afhangt dus de tijd zal het leren hoe het tussen jou en je vriendin zal gaan. Sterkte
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Eend schreef op 09-04-2004 @ 18:05 :
Volgens mij moet je wel heel erg consequent zijn als je met een adhd-er te maken hebt, of niet? Ik bedoel, hij moet toch in gaan zien, dat hij niet zomaar kwaad op jou mag worden? Of hebben ze dat inzicht niet goed?
Dat wilde hij ook niet en in het begin werd hij niet kwaad op mij. Dan was het alleen maar een gekke hyperbui waarin hij me wild door het hele huis slingerde. Dat deed wel eens pijn en daar had hij dan achteraf spijt van. Maar dat was dan ook weer niet leuk, want dan moest ik hem weer troosten...
Later in de relatie werd hij wel boos op mij. Maar dan ook tot het onredelijke toe. Dan had hij iets kapot gemaakt en beschuldigde hij mij daarvan, want ik moest hem niet zo kwaad maken. Vanaf dat moment werd het echt moeilijk.

En het moeilijkste was nog: ik hield zo veel van hem...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:42
emi
emi is offline
offtopic:
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2004 @ 17:33 :
Geen spannender relaties dan met schizofrenen en borderliners, zei mijn vroegere hoogleraar forensische psychiatrie altijd.
Is dat niet iets met crimineeltjes enzo?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
emi schreef op 09-04-2004 @ 18:42 :
offtopic:
Is dat niet iets met crimineeltjes enzo?
Het werd in het kader van het vak strafrecht gegeven, maar zoals je begrijpt verschillen boeven niet wezenlijk van 'gewone mensen', ook niet wat betreft psychische aandoeningen en geestelijke stoornissen. Maar inderdaad, forensische psychatrie is vooral gericht op de strafrechtelijke kant van geestelijke stoornissen.,
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 09-04-2004 @ 18:13 :
Mijn nichtje heeft borderline. Ik merk aan haar dat het heel goed gaat wanneer ze een vriendje heeft, weer verliefd is. Maar als het eenmaal uit is.... dan breekt de ´hel´ los. Heel erg, doet me veel pijn vooral omdat ik haar eigenlijk niet kan helpen.
Dat heb ik ook altijd, ja.

Te vaak, te snel en te hevig verliefd, om dan helemaal weg te zakken in wanhopigheid als het niets blijkt te worden.

Gelukkig ben ik daar nu vanaf, hopelijk voorgoed.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-04-2004 @ 18:20 :
Dat wilde hij ook niet en in het begin werd hij niet kwaad op mij. Dan was het alleen maar een gekke hyperbui waarin hij me wild door het hele huis slingerde. Dat deed wel eens pijn en daar had hij dan achteraf spijt van. Maar dat was dan ook weer niet leuk, want dan moest ik hem weer troosten...
Later in de relatie werd hij wel boos op mij. Maar dan ook tot het onredelijke toe. Dan had hij iets kapot gemaakt en beschuldigde hij mij daarvan, want ik moest hem niet zo kwaad maken. Vanaf dat moment werd het echt moeilijk.

En het moeilijkste was nog: ik hield zo veel van hem...
Jah, idd, lijkt me moeilijk voor je. Ik probeer m'n vriend ook absoluut niet te belasten met mijn borderline. Als ik een kutbui heb, dan hoeft hij het niet altijd te weten. Niet dat ik niet wil dat hij t weet, maar meer om het voor hem wat makkelijker te houden. Ik bedoel, hij zal dit ook lezen, dus dan weet hij t ook weer

maar het lijkt me zo'n moeilijke situatie
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2004, 19:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 19:49 :
Dat heb ik ook altijd, ja.

Te vaak, te snel en te hevig verliefd, om dan helemaal weg te zakken in wanhopigheid als het niets blijkt te worden.

Gelukkig ben ik daar nu vanaf, hopelijk voorgoed.
verliefd? of gewoon medicatie?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eend schreef op 09-04-2004 @ 20:31 :
verliefd? of gewoon medicatie?
Geen medicatie. Dus, ja...

Maar iets waar je rekening mee moet houden is dus dat hij misschien ook wel héél makkelijk op een ander verliefd wordt.
Dat betekent NIET dat hij jou kwijt wil!
Het betekent alleen dat hij zelf wat in de knoop zit, maar je hoeft het niet uit te maken omdat het erop lijkt dat hij iemand anders wil. Gewoon volhouden, wees er voor hem, veel samen zijn, heel veel contact houden, en hem niet laten vallen.

(Ik heb zelf dan misschien geen borderline, maar dit soort dingen zijn overlappend binnen allerlei ziektebeelden. Werkt bij borderline en Asperger net zo, denk ik. Al heb ik er bij Asperger nooit van gehoord en bij borderline wel heel vaak.)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:15
emi
emi is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2004 @ 19:35 :
Het werd in het kader van het vak strafrecht gegeven, maar zoals je begrijpt verschillen boeven niet wezenlijk van 'gewone mensen', ook niet wat betreft psychische aandoeningen en geestelijke stoornissen. Maar inderdaad, forensische psychatrie is vooral gericht op de strafrechtelijke kant van geestelijke stoornissen.,
Nee ok, dat vroeg ik me namelijk even af. De kliniek waar ik zit gaat waarschijnlijk uitbreiden en dan komt er misschien ook een afdeling voor forensische psychiatrie. Vandaar mijn vraag om bevestiging. Dank daarvoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
emi schreef op 09-04-2004 @ 21:15 :
Nee ok, dat vroeg ik me namelijk even af. De kliniek waar ik zit gaat waarschijnlijk uitbreiden en dan komt er misschien ook een afdeling voor forensische psychiatrie. Vandaar mijn vraag om bevestiging. Dank daarvoor
Ik hoop voor je dat ze er een goed groot hek omheen zetten...

Daar zitten verkrachters enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 21:56 :
Ik hoop voor je dat ze er een goed groot hek omheen zetten...

Daar zitten verkrachters enzo.
Paranoide mannetje.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:02
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
kan iemand in zijn/haar jeugd er al zeker van zijn borderline te hebben? Kan het geen schreeuw om aandacht zijn, of een vlaag die samenhangt met de puberteit?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2004 @ 21:58 :
Paranoide mannetje.
Een TBS'er op verlof heeft laatst nog iemand vermoord.

'Oei, bij nader inzien had hij niet los over straat mogen gaan' ... Ga jij dat het lijk vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 21:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 22:02 :
kan iemand in zijn/haar jeugd er al zeker van zijn borderline te hebben? Kan het geen schreeuw om aandacht zijn, of een vlaag die samenhangt met de puberteit?
Nee.
Ja.
Ja.

Kan pas definitief worden vastgesteld als iemand minstens 18 is, liefst ouder.

Dat geldt voor alle dingen zoals borderline, Asperger etc.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:10
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 22:08 :
Nee.
Ja.
Ja.

Kan pas definitief worden vastgesteld als iemand minstens 18 is, liefst ouder.

Dat geldt voor alle dingen zoals borderline, Asperger etc.
ja zo denk ik er ook over
ik heb liever dat zoiets vanaf een jaar of 23 pas met zekerheid wordt uitgesproken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 22:10 :
ja zo denk ik er ook over
ik heb liever dat zoiets vanaf een jaar of 23 pas met zekerheid wordt uitgesproken.
Ja, ik vind 18 ook veel te jong...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 22:07 :
Een TBS'er op verlof heeft laatst nog iemand vermoord.

'Oei, bij nader inzien had hij niet los over straat mogen gaan' ... Ga jij dat het lijk vertellen?
Zo'n zeikdiscussie ga ik hier nu niet met jou voeren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nooit zelf meegemaakt, maar wel iets over gehoord van mensen die het wel zelf hadden meegemaakt. Borderliners zijn niet erg stabiel. Ze slaan snel door, voelen alle emoties heel intens. Zowel liefde als haat, zowel blijdschap als verdriet. Ze kunnen vreselijk onzeker en onredelijk zijn, bang, jaloers. Ontroostbaar, niet voor rede vatbaar. En lief, zo lief. Ze aanbidden de grond waarop je loopt. In ruil daarvoor hebben ze wel je volledige aandacht en toewijding nodig.

Ze vreten je op. Als je daar tegen kunt, kan het heel fijn zijn. Als je ook ruimte voor jezelf weilt, vergeet het dan maar.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2004 @ 22:18 :
Zo'n zeikdiscussie ga ik hier nu niet met jou voeren.
Dan moet je er niet over beginnen (wie begon? ).

Mensen zitten in een forensisch-psychiatrische kliniek omdat ze goed gestoord zijn. Dat is een feit. Waarom zitten ze daar anders? Het kenmerk van een forensisch-psychiatrische kliniek is dat er lui zitten die wel crimineel als gestoord zijn.

Als ze niet crimineel waren zaten ze niet op de forensische afdeling.
Als ze niet gestoord waren zaten ze niet op de psychiatrische afdeling.

Geloof me, op een forensisch-psychiatrische afdeling zitten gevaarlijke gekken. Dat is namelijk waar die afdeling voor is! Die afdeling is er voor mensen die moorden op commando van stemmetjes in hun hoofd, voor mensen die anderen verkrachten omdat iemand ze daar opdracht toe geeft. Dat soort lui. Lui om voor uit te kijken, dus.

Wat denk jij anders dat er op zo'n afdeling voor volk zit?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:39
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 23:36 :
Dan moet je er niet over beginnen (wie begon? ).

Mensen zitten in een forensisch-psychiatrische kliniek omdat ze goed gestoord zijn. Dat is een feit. Waarom zitten ze daar anders? Het kenmerk van een forensisch-psychiatrische kliniek is dat er lui zitten die wel crimineel als gestoord zijn.

Als ze niet crimineel waren zaten ze niet op de forensische afdeling.
Als ze niet gestoord waren zaten ze niet op de psychiatrische afdeling.

Geloof me, op een forensisch-psychiatrische afdeling zitten gevaarlijke gekken. Dat is namelijk waar die afdeling voor is! Die afdeling is er voor mensen die moorden op commando van stemmetjes in hun hoofd, voor mensen die anderen verkrachten omdat iemand ze daar opdracht toe geeft. Dat soort lui. Lui om voor uit te kijken, dus.

Wat denk jij anders dat er op zo'n afdeling voor volk zit?
Kan dat niet voor mensen zijn met een RM(rechtelijke machtiging)?
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mensen die gestoord zijn hebben ook recht op hulp en die mensen hebben ook recht op een normale behandeling, dus een hek er omheen is een beetje zwak.

mensen met een kale kop ga je ook niet wegzetten in een kast.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
L!M schreef op 09-04-2004 @ 23:39 :
Kan dat niet voor mensen zijn met een RM(rechtelijke machtiging)?
Nee, is alleen voor criminelen. Veroordeelde criminelen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-04-2004 @ 00:17 :
Mensen die gestoord zijn hebben ook recht op hulp en die mensen hebben ook recht op een normale behandeling, dus een hek er omheen is een beetje zwak.

mensen met een kale kop ga je ook niet wegzetten in een kast.
Natuurlijk hebben ze recht op behandeling.

Maar dan nog zijn het gevaarlijke criminelen hoor!

Je kan ze zielig vinden of whatever, maar op een forensisch-psychiatrische afdeling worden bv. kinder/serieverkrachters, pyromanen, of buitengewoon agressieve mensen behandeld.

Die horen gewoon achter een hek.
Of vind jij dat zulke mensen gewoon over straat moeten kunnen wandelen, de kliniek uit?

Zie bv.:

Moeten gestoorde criminelen voor de rest van hun leven achter de tralies, of verdienen ze een tweede kans? In de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) in Assen worden psychisch gestoorde misdadigers voorbereid op een terugkeer in de maatschappij. Het gaat om mensen die een seksueel misdrijf op hun geweten hebben, of een geweldsdelict. Hun crimineel gedrag komt voort uit een storing in hun persoonlijkheid. Ze horen dan ook niet thuis in een gevangenis, maar moeten worden gezien als patiënt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 06:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-04-2004 @ 00:17 :
mensen met een kale kop ga je ook niet wegzetten in een kast.
Oh nee?
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-04-2004 @ 00:34 :
Natuurlijk hebben ze recht op behandeling.

Maar dan nog zijn het gevaarlijke criminelen hoor!

Je kan ze zielig vinden of whatever, maar op een forensisch-psychiatrische afdeling worden bv. kinder/serieverkrachters, pyromanen, of buitengewoon agressieve mensen behandeld.

Die horen gewoon achter een hek.
Of vind jij dat zulke mensen gewoon over straat moeten kunnen wandelen, de kliniek uit?

Zie bv.:

<<knip>>
Daar ging het topic toch helemaal niet over, of ben ik nou gek?
Hoor ik nou ook achter een hek?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 06:49.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2004, 09:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
juno schreef op 09-04-2004 @ 22:59 :
Nooit zelf meegemaakt, maar wel iets over gehoord van mensen die het wel zelf hadden meegemaakt. Borderliners zijn niet erg stabiel. Ze slaan snel door, voelen alle emoties heel intens. Zowel liefde als haat, zowel blijdschap als verdriet. Ze kunnen vreselijk onzeker en onredelijk zijn, bang, jaloers. Ontroostbaar, niet voor rede vatbaar. En lief, zo lief. Ze aanbidden de grond waarop je loopt. In ruil daarvoor hebben ze wel je volledige aandacht en toewijding nodig.

Ze vreten je op. Als je daar tegen kunt, kan het heel fijn zijn. Als je ook ruimte voor jezelf weilt, vergeet het dan maar.
O? Dit stadium is dan wel van een erge borderliner. Ik heb het zelf ook, alleen niet in erge mate, maar NIET alle borderliners doen zo he?
Een borderliner heeft nmlk maar een paar kenmerken van alle hoofdkenmerken en daar hoeft dat afhankelijke niet altijd bij te zitten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:25
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-04-2004 @ 00:34 :

Moeten gestoorde criminelen voor de rest van hun leven achter de tralies, of verdienen ze een tweede kans? In de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) in Assen worden psychisch gestoorde misdadigers voorbereid op een terugkeer in de maatschappij. Het gaat om mensen die een seksueel misdrijf op hun geweten hebben, of een geweldsdelict. Hun crimineel gedrag komt voort uit een storing in hun persoonlijkheid. Ze horen dan ook niet thuis in een gevangenis, maar moeten worden gezien als patiënt.
Ik vind ze niet zielig, maar hun gedrag komt voort uit een psychische stoornis. Mensen kunnen er eigenlijk niets aan doen dat het zo verlopen is. Ze hebben zichzelf niet in de hand.

Hoe kunnen mensen zich er nou op voorbereiden om terug naar de maatschappij te kunnen als er een hek voor hun neus staat?!
Die mensen weten ook vaak dat ze iets fout hebben gedaan. En bij mij in de kliniek heeft ook wel eens iemand gezeten die puur uit verwarring iemand neergestoken had. Maar het was absoluut geen slecht persoon. Het was zijn psychose die de andere persoon neergestoken zijn.

Ook bij dit is het weer: Als je zo zwart blijft denken, dan denk je jezelf nog eens een angststoornis aan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-04-2004 @ 07:47 :
Daar ging het topic toch helemaal niet over, of ben ik nou gek?
Hoor ik nou ook achter een hek?
Kzal je straks vastbinden anders loop je weg
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:56
emi
emi is offline
Je hoeft geen gestoorde gek te zijn om in een psychiatrische inrichting te belanden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:39
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 22:08 :
Kan pas definitief worden vastgesteld als iemand minstens 18 is, liefst ouder.

Dat geldt voor alle dingen zoals borderline, Asperger etc.
Het syndroom van Asperger kan al op veel jongere leeftijd worden vastgesteld. Mijn neef Martien heeft een zoon die jonger is dan 18, en daarbij is inmiddels ook vast komen te staan dat hij het syndroom van Asperger heeft. Overigens gaat dit ook op voor de overige stoornissen in het autistische spectrum. Lees er in dat verband Een vreemde wereld van de psychologe Martine F. Delfos maar eens op na.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:16
On Fire
Avatar van On Fire
On Fire is offline
Mijn moeder heeft een relatie gehad met een borderliner. Naar eigen zeggen kan je daar niet mee leven. Hij sloeg haar, beschuldigde haar van vreemdgaan...zelfs als ze naar de winkel gingen, dan "keek ze op een bepaalde manier" naar andere mannen
Mijn moeder had vroeger iets met een marokkaan gehad...Haar vriend toen had een heeekel aan buitenlanders, terwijl hij zelf een Surinamer is. Ik heb mijn moeder dan ook vaak voor "marokkanen hoer" uitgemaakt horen worden...

Hij werd vaak boos, helemaal om niks. Hij voelde zich heel snel bekritiseerd en je kon helemaal niks tegen hem zeggen over dingen die hij deed... bijvoorbeeld in de auto..dan zei ik wel eens "kan je wat rustiger rijden, want ik word middelijk". Dat was al te veel en begon hij te schreeuwen "ik laat me de les niet lezen door een snotneus van 17!". Het was dan of hij iemand anders werd, 2 persoonlijkheden had... Hij flipte volkomen en had zo'n gestoorde blik in zijn ogen..

Ik zou dus maar goed in de gaten houden in welke mate de ziekte is. Het kan erg uit de hand lopen en ik heb bij mijn moeder wel gezien dat het moeilijk is om met de relatie te stoppen. Ze zijn namelijk in de goede tijden "geweldig!!" maar in de slechte tijden echt waardeloos. Ze kunnen er nooit vooi JOU zijn, omdat ze er niet voor zichzelf kunnen zijn.

Ook is bekend dat door de "zelfhaat" die ze hebben, meisjes vaak in zichzelf gaan snijden en jongens het criminele pad op gaan.

Ik zou eens een kijke nemen op de site: www.borderlinelotgenoten.nl

Dit is mijn ervaring, ik hoop dat het voor jou beter is! Succes
__________________
*Does it come with balloons?*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:27
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Psst, 't is http://www.borderline-lotgenoten.nl/.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:35
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-04-2004 @ 00:32 :
Nee, is alleen voor criminelen. Veroordeelde criminelen.
bullshit
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
emi schreef op 10-04-2004 @ 10:56 :
Je hoeft geen gestoorde gek te zijn om in een psychiatrische inrichting te belanden.
Mee eens. Mensen die de weg even niet zien door een zware depressie belanden er ook in. En die zijn heus niet zwaar gestoord.

Jongeren die heel erg gepest zijn komen er ook in terecht, gewoon om ze te leren voelen hoe het is als je gerespecteerd wordt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:17
On Fire
Avatar van On Fire
On Fire is offline
Citaat:
phensicske schreef op 11-04-2004 @ 03:27 :
Psst, 't is http://www.borderline-lotgenoten.nl/.
Ah, vandaag dat de site t niet deed!
__________________
*Does it come with balloons?*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 10-04-2004 @ 00:17 :
Mensen die gestoord zijn hebben ook recht op hulp en die mensen hebben ook recht op een normale behandeling, dus een hek er omheen is een beetje zwak.

mensen met een kale kop ga je ook niet wegzetten in een kast.
Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Die mag je van mij tijdelijk(!) achter een hek zetten. Zodra ze weer weerbaarder zijn, haal je ze achter het hek vandaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Jadie schreef op 11-04-2004 @ 20:45 :
Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Die mag je van mij tijdelijk(!) achter een hek zetten. Zodra ze weer weerbaarder zijn, haal je ze achter het hek vandaan.
Precies. En als anderen beschermd moeten worden tegen die mensen zet ik ze liever achter een hek dan dat ik anderen gevaar laat lopen. Ja, aan een oplossing werken is wel noodzakelijk, maar vrij rond laten lopen en anderen wat aan laten doen (of zichzelf) gaat me een tikje te ver.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:35 :
bullshit
Wat een overweldigende argumentatie!

In de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) in Assen worden psychisch gestoorde misdadigers voorbereid op een terugkeer in de maatschappij. Het gaat om mensen die een seksueel misdrijf op hun geweten hebben, of een geweldsdelict.

Hoe wil jij een patient daar anders karakteriseren dan 'gestoorde crimineel'?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2004 @ 20:50 :
Precies. En als anderen beschermd moeten worden tegen die mensen zet ik ze liever achter een hek dan dat ik anderen gevaar laat lopen. Ja, aan een oplossing werken is wel noodzakelijk, maar vrij rond laten lopen en anderen wat aan laten doen (of zichzelf) gaat me een tikje te ver.
Precies.

Laatst nog...

Iemand werd in 2003 tot 3 jaar celstraf veroordeeld.
Dus liep hij in 2004 over straat en vermoordde iemand.
Hij was niet ontsnapt.
Nee, liep vrij rond.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderliner?
crawloftime
20 09-03-2010 10:50
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #101
metallica
476 08-09-2009 21:52
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Ik ben gepakt op mijn stempel.
Eend
34 04-05-2004 22:34
Levensbeschouwing & Filosofie Zelfmoord
Negrotiator
162 04-01-2004 14:59
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.