Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2008, 20:45
Sae
Avatar van Sae
Sae is offline
De titel zegt het al.

Heb je veel zelfvertrouwen? Of juist heel weinig? Waar komt dat vandaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2008, 20:48
Verwijderd
Ik heb té veel zelfvertrouwen, terwijl ik dat vroeger helemaal niet had, maar daar ben ik overheen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:48
Verwijderd
ik had ongeveer 0,4 kazet
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:49
Verwijderd
Citaat:
ik had ongeveer 0,4 kazet
.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:50
Sae
Avatar van Sae
Sae is offline
Citaat:
ik had ongeveer 0,4 kazet
Dat was arrogantie, geloof ik. Maar dat kan je ook zelfvertrouwen noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:58
Verwijderd
nee, want ik vind mezelf stom, dus waarom zouden anderen dat niet vinden?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 21:01
Verwijderd
Ach, gelukkig kun je dat altijd nog verbloemen met een portie cynisme, sarcasme en zelfspot, .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 22:23
Verwijderd
Citaat:
nee, want ik vind mezelf stom, dus waarom zouden anderen dat niet vinden?
Citaat:
Ach, gelukkig kun je dat altijd nog verbloemen met een portie cynisme, sarcasme en zelfspot, .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 22:26
Verwijderd
Nee, aangezien ik al ongeveer mijn hele leven gekwetst, bespot en vernederd ben. Maar dat komt vast wel weer goed!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 22:31
Verwijderd
Ik heb te weinig zelfvertrouwen. Dat zit me al m'n hele leven in de weg. Het is in de loop der jaren wel minder geworden, maar helemaal weg zal mijn gebrek aan zelfvertrouwen nooit zijn, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 22:38
niqui
niqui is offline
Hier ook nog te weinig zelfvertrouwen.

Het komt door verschillende dingen waaronder m'n opvoeding.

Gelukkig gaat het langzaam maar zeker beter maar het kost gevoelsmatig wel veel meer tijd dan ik ooit had gedacht. Heb wel het vertrouwen dat het uiteindelijk goed komt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 22:41
Verwijderd
Het belemmert normale gedachtengangen blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 23:14
Verwijderd
Hangt er vanaf hoe goed ik me voel, ik heb van die momenten dat ik me zo geweldig voel dat ik denk dat ik de hele wereld aankan enzo. Dan word ik heel vrolijk en hyperactief en ga ik mensen allerlei dingen beloven die ik toch nooit waar kan maken, en ben ik uiterst teleurgesteld als ik tot de ontdekking kom dat het me nooit gaat lukken. Maar over het algemeen ben ik erg onzeker, soms op het ziekelijke af. En eigenlijk denk ik niet dat ik daar ooit nog van af ga komen, het zal hooguit wat minder worden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 00:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Genoeg om het dagelijkse leven goed mee door te komen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 09:07
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb wel genoeg zelfvertrouwen, denk ik. Als iemand een stomme opmerking maakt dan is dat vrijwel nooit iets over iets dat ik nog niet van mijzelf wist of geaccepteerd heb. Voor presentaties of dingen doen voor publiek word ik ook niet echt doodsbang. Soms zelfs nauwelijks zenuwachtig. Als ik een goede reden heb, zal ik er ook niet over twijfelen om een vreemde aan te spreken.
Met mensen 'versieren', een gesprekje aanknopen met iemand omdát ik hem leuk vind of iemand vertellen dat ik hem leuk vind, dat vind ik wel altijd heel eng. Maar goed, wie niet. Dat zal wel komen doordat ik dat laatste nu al een aantal keren heb gedaan en steeds nergens op uitliep.
Ik werd vroeger wel gepest op school, maar al mijn klasgenoten waren zelf sukkels, kwam ik later achter. En bovendien hadden ze het allemaal mis. Ik was behoorlijk mollig op de basisschool, dus dan noemden ze me 'blunderbig', ik was ook waardeloos in sport. Op zich ging dat nog wel, omdat ik zelf wel wist dat ik geen letterlijke big was. Het was erger als ze deden alsof ik niet gelukkig zou kunnen zijn ofzo. Dan deden ze dingen die lief bedoeld waren maar overkwamen alsof ze dachten 'Oh, laten we maar wat liefs doen voor dat arme dikke kind! Dan heeft ze nog iets, ten minste!'. Omdat ik niet wist of ze toen gelijk hadden of niet, wist ik niet, dus dat vond ik veel erger.
Maar goed, daar hadden ze ook ongelijk in. En omdat ik iets van 25 centimeter ben gegroeid en mijn gewicht niet zo veel is veranderd, heb ik daar ook geen last meer van.
Ik denk dat dat zelfvertrouwen mee is gekomen met het besef dat ze zich vergisten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 11:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nee, ik heb niet veel zelfvertrouwen. Het is al wel aanmerkelijk gegroeid sinds een jaar of 5 geleden, maar ik ben er zeker nog niet helemaal. Maar ook bij mij wisselt het, al naar gelang mij bui op dat moment. Als ik erg gestresst ben over mn studie ofzo, slaat dat nog wel eens door op andere dingen. Dan denk ik dat het toch allemaal niet lukt, en dan wil ik mezelf nog wel eens onderschatten.
Aan de andere kant, ik wil mezelf ook nog wel eens overschatten, maar dat komt meestal voort uit het feit dat ik het zo graag zou willen kunnen allemaal. Mijn ME (of wat het ook is) helpt bepaald niet, heb veel het gevoel dat ik niks kan.
Ik kan ook niet echt vertrouwen op mijn intuďtie als het gaat om cijfers. Soms heb ik het gevoel dat het helemaal niks gaat worden, maar krijg ik toch een 6 of 7, aan de andere kant gebeurt het omgekeerde ook wel. Denken dat het wel een 6 is, en dan een 4 terugkrijgen
Over mijn uiterlijk ben ik ook erg onzeker geweest, en dat is helaas nog steeds niet helemaal weg...
Maar al met al, gaat het echt veel beter met me dan een paar jaar geleden!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 13:30
Verwijderd
Zat.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 14:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
zeker tot aan droog arrogant aan toe, soms tot mijn spijt, meestal niet
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2008, 14:25
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Niet overweldigend, maar tegenwoordig zeker genoeg om me staande te houden op de meeste plekken. En anders idd sarcasme en zelfspot.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 15:07
tuincentrum
Avatar van tuincentrum
tuincentrum is offline
Nee niet veel, wel een stuk meer dan de afgelopen jaren maar die waren echt verrot . Komt er door doordat ik ben opgevoed in een klein boerendorpje waar maar 100 kinderen waren en 20 van mijn leeftijd. Tel daar ook nog bij op dat mijn lichaam niet meewerkte door een erfelijke botziekte, dus ik viel eigenlijk overal buiten. Nu heb ik door dat ik niet eens met die boerentrienen om wou gana omdat ze zo oppervlakkig waren, en dat ik ze ook totaal niet nodig gehad heb.
Het gaat nu een stuk beter sinds ik besef dat ze niet weten wat ze gemist hebben.
__________________
Ja ik ook.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 15:27
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik heb te weinig zelfvertrouwen. Dat zit me al m'n hele leven in de weg. Het is in de loop der jaren wel minder geworden, maar helemaal weg zal mijn gebrek aan zelfvertrouwen nooit zijn, vrees ik.
dit ja en anders wat zelfspot
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 16:32
Verwijderd
Zelfvertrouwen is een eufemisme bedacht door vrouwen omdat ze niet graag toegeven dat ze op arrogante mannen vallen, maar natuurlijk wel op zelfverzekerde. Mijn "zelfvertrouwen" hangt af van ten opzichte van wat je het bekijkt. Intellectueel en moreel ben ik superieur aan ten minste 99% van de mensen, maar ik ben sociaal een kluns en lui en onhandig. Ik denk dat ik mijn kwaliteiten en beperkingen gewoon goed kan inschatten.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 17:02
Verwijderd
Enorm! Ik kom daarom ook vaak over als ''arrogant''.

Maar stiekem ben ik heel lief hoor (A)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 13:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, want ik ben hulpeloos, ik kan niks alleen. Ik heb heel weinig zelfvertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 18:13
Verwijderd
Nee. Maar wel meer dan een paar jaar geleden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2008, 23:59
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Meer dan genoeg, ik krijg een boel liefde en dat versterkt de inwendige mens
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 00:37
Verwijderd
Eigenlijk wel, omdat men me snel mag, terwijl ik eigenlijk een arrogante zak ben.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 08:19
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Jawel. Ik weet dat de dingen die ik graag wil kunnen/zijn ook mogelijk zijn voor mij.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 13:07
Verwijderd
Genoeg, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 15:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Genoeg, denk ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 15:14
Verwijderd
blijkbaar genoeg, want ik leef en ik huil niet de hele dag?

Ik weet niet hoeveel zelfvertrouwen anderen hebben maar ik denk niet dat ik veel of extreem weinig zelfvertrouwen heb.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 15:33
Verwijderd
heel weinig, maar ik hoop dat dat goed komt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 19:26
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Genoeg, denk ik.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 20:41
Verwijderd
Op persoonlijk vlak vroeger niet, nu wel.


Arrogantie is vaak gevalletje onzeker of walgelijk.
Zelf 1 keertje arrogant genoemd, maar dat was niet arrogant zij was gewoon vermoeiend en praten gewoon poep.



Voor me examen ga ik nog even the secret lezen, daar kan mag wel wat meer vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 21:19
Verwijderd
je gaat door middel van the secret jezelf zelfvertrouwen geven?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 21:40
Verwijderd
Citaat:
je gaat door middel van the secret jezelf zelfvertrouwen geven?
ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2008, 00:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Meer zelfvertrouwen "kweken"
Apomes
7 31-08-2004 12:07
Lifestyle Valse bescheidenheid vs. terecht zelfvertrouwen
Pan Am
61 19-06-2004 12:16
Psychologie Hoe behoud je je zelfvertrouwen wanneer het moeilijk wordt?
Nona
15 20-11-2003 00:04
Psychologie Ik vroeg me af..
Cheops
18 08-03-2003 09:22
Psychologie Eisen stellen aan personen in je omgeving...
Gothic
5 04-12-2002 18:16
Psychologie Geen zelfvertrouwen
snowboardgirl
10 20-01-2002 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.