Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2007, 12:54
phink
Avatar van phink
phink is offline
Hi,

ik werk nu bijna een half jaar bij een supermarkt. op 5 nov. zou mijn halfjaar contract aflopen, hoor je niks was het goed en mocht je blijven, anders zou je vanzelf iets horen.

Nu hoor ik net van 'n meisje dat daar ook werkt op msn dat ik ontslagen blijk te zijn, ofwel; mijn contract is dus niet verlengt.

Maar hoe lang van tevoren moet een werkgever je dit vertellen?
Het is volgens mij namelijk nogal raar dat je zoiets 9 dagen van te voren pas te horen krijgt, en je dus nu binnen die 9 dagen ook nog 'n ander baantje moet gaan zoeken

Kan iemand me dit vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2007, 13:28
Verwijderd
Als je contract afloopt, is je baas volgens mij niet verplicht het jou een bepaalde tijd van te voren te melden, dit zou natuurlijk wel zo netjes zijn. Zou je even in je contract moeten kijken, maar ik denk dat zelfs de uitwerkperiode dan niet geldt (die je normaal hebt als je ontslag neemt).
Jij mag dan namelijk ook over 9 dagen ineens zeggen dat je niet meer komt. Er is geen nieuw contract getekend, dus geen nieuwe bindende voorwaarden..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 13:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Als je contract afloopt, is je baas volgens mij niet verplicht het jou een bepaalde tijd van te voren te melden, dit zou natuurlijk wel zo netjes zijn. Zou je even in je contract moeten kijken, maar ik denk dat zelfs de uitwerkperiode dan niet geldt (die je normaal hebt als je ontslag neemt).
Jij mag dan namelijk ook over 9 dagen ineens zeggen dat je niet meer komt. Er is geen nieuw contract getekend, dus geen nieuwe bindende voorwaarden..
Je hebt een contract tot x en tot die dattum werk je daar krijg je geen nieuw contract is er dus logischerwijs ook geen uitwerkperiode daarna want je contract loopt af.

Ja en er is geen minimum aantal dagen dat ze je dat van te voren moeten zeggen.

Btw maakt dat meisje geen grapje met je, al nagevraagt bij je baas???
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:21
phink
Avatar van phink
phink is offline
Ja, ik heb mijn baas gebeld maar hij gaf niet echt een duidelijk antwoord.
Hij wist wel van een andere jongen dat hij was ontslagen, die jongen die was verteld dat ik ook zou worden ontslagen, maar daar wist mijn baas dan weer niks zinnigs over te zeggen. Het is blijkbaar beslist door iemand die al min. 2,5 maand in 'n ander filiaal werkt en die is er dinsdag pas weer, dan kon in vragen stellen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 09:32
Verwijderd
In je contract staat gewoon een datum dat de overeenkomst eindigt, vanaf dat moment ben je dus niet meer in dienst. Je wordt dus ook niet ontslagen, je hebt vanaf die datum gewoon geen arbeidsovereenkomst meer.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:25
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Het is netjes om het vooraf te melden, maar in principe hoeft het niet, want zoals gezegd je hebt gewoon een tijdelijk contract. Je wordt dus ook niet ontslagen, maar je contract wordt niet verlengd. Mijn vriend heeft dit ook gehad, kreeg 1 of 2 weken voor einde contract te horen dat hij niet meer hoefde te komen. Hij heeft er toen wel wat langer gewerkt omdat er al toezeggingen gedaan over vakantiewerk enzo, maar het contract is niet verlengd.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een contract tot x en tot die dattum werk je daar krijg je geen nieuw contract is er dus logischerwijs ook geen uitwerkperiode daarna want je contract loopt af.

Ja en er is geen minimum aantal dagen dat ze je dat van te voren moeten zeggen.

Btw maakt dat meisje geen grapje met je, al nagevraagt bij je baas???
dat bedoel ik Bij mij was er wel een uitwerkperiode, maar mijn baas was vergeten me te melden dat mn contract afliep, dus ja...

Mja, aan de andere kant; als je in onzekerheid zit, zoek een andere baan. Ook jij kan zo opeens zeggen dat je niet meer komt. Oh, en wees er zeker van dat je niet zonder contract werkt, het mag niet eens, en je salaris enzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 17:16
Verwijderd
Citaat:
dat bedoel ik Bij mij was er wel een uitwerkperiode, maar mijn baas was vergeten me te melden dat mn contract afliep, dus ja...

Mja, aan de andere kant; als je in onzekerheid zit, zoek een andere baan. Ook jij kan zo opeens zeggen dat je niet meer komt. Oh, en wees er zeker van dat je niet zonder contract werkt, het mag niet eens, en je salaris enzo
Nou als je zonder contract nog eens werkt, nadat het verlopen is gaat het contract weer opnieuw in voor dezelfde bepaalde tijd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 18:33
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ze mogen het tot de laatste minuut op die dag nog zeggen dat je contract niet verlengd word (zelfs bij vaste contracten)

er zit dus geen termijn aan verbonden, dus ze mogen het jou op 5 november nog zeggen
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ze mogen het tot de laatste minuut op die dag nog zeggen dat je contract niet verlengd word (zelfs bij vaste contracten)

er zit dus geen termijn aan verbonden, dus ze mogen het jou op 5 november nog zeggen
Een vast contract is een contract voor onbepaalde tijd, dat kan je ook niet verlengen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:14
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Een vast contract is een contract voor onbepaalde tijd, dat kan je ook niet verlengen
ik bedoel ermee te zeggen, dat als je aan het einde van je tijdelijke contracten zit en ze moeten je een vast contract geven of buiten gooien dat ze dat op de laatste minuut van die dag zelfs nog mogen

dus bij tijdelijke contracten ook zo, tot de laatste dag mag dat nog
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Nou als je zonder contract nog eens werkt, nadat het verlopen is gaat het contract weer opnieuw in voor dezelfde bepaalde tijd
dat lijkt me erg sterk, als je er beiden niet voor tekent
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 00:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou als je zonder contract nog eens werkt, nadat het verlopen is gaat het contract weer opnieuw in voor dezelfde bepaalde tijd
Ik heb dit ooit ook eens van iemand gehoord die zelf in de horeca zat. Maar of het klopt, weet ik niet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 10:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nou als je zonder contract nog eens werkt, nadat het verlopen is gaat het contract weer opnieuw in voor dezelfde bepaalde tijd
Euh, nee.

Waar je denk ik op doelt is dat je bij de zelfde werkgever maar een bepaald aantal tijdelijke contracten mag krijgen (2x geloof ik), en dat ze de volgende keer je contract of niet moeten verlengen, of je een contract voor onbepaalde tijd aan moeten bieden.

Het is niet zo dat je contract 'automatisch' verlengd word. Ik vind het vreemd dat mensen dit denken, en ik vind het ook vreemd dat een werkgever zo nonchalant met zijn werknemers ompringt. Het is gewoon wel zo netjes iemand een aantal weken van te voren te laten weten waar 'ie aan toe is, helemaal als zijn contract niet verlengd wordt. Mensen kunnen dan naar iets anders op zoek.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Euh, nee.

Waar je denk ik op doelt is dat je bij de zelfde werkgever maar een bepaald aantal tijdelijke contracten mag krijgen (2x geloof ik), en dat ze de volgende keer je contract of niet moeten verlengen, of je een contract voor onbepaalde tijd aan moeten bieden.

Het is niet zo dat je contract 'automatisch' verlengd word. Ik vind het vreemd dat mensen dit denken, en ik vind het ook vreemd dat een werkgever zo nonchalant met zijn werknemers ompringt. Het is gewoon wel zo netjes iemand een aantal weken van te voren te laten weten waar 'ie aan toe is, helemaal als zijn contract niet verlengd wordt. Mensen kunnen dan naar iets anders op zoek.
Nee hoor als jij nog werkt nadat je arbeidsovereenkomt is verlopen, wordt er vanuit gegaan dat deze stilzwijgend is verlengd. Zie BW7:668
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 12:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee hoor als jij nog werkt nadat je arbeidsovereenkomt is verlopen, wordt er vanuit gegaan dat deze stilzwijgend is verlengd. Zie BW7:668
Ja, daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar geldt dat ook als je bijvoorbeeld is medegedeeld dat je contract niet verlengd is, maar je wel werkt nadat je contract is afgelopen?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 16:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ja, daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar geldt dat ook als je bijvoorbeeld is medegedeeld dat je contract niet verlengd is, maar je wel werkt nadat je contract is afgelopen?
Nee, dit geldt alleen als de werkgever niets van zich heeft laten horen. In principe wordt je contract dan "automatisch" verlengt, ik vraag me alleen af of je, als je al je 2e tijdelijke contract hebt gehad, wel zo makkelijk "automatisch" een vast contract krijgt. In sommige contracten staan dit soort afspraken ook gewoon opschreven, maar dat is niet altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 19:47
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
@TS: weet je al meer?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2007, 12:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nee, dit geldt alleen als de werkgever niets van zich heeft laten horen. In principe wordt je contract dan "automatisch" verlengt, ik vraag me alleen af of je, als je al je 2e tijdelijke contract hebt gehad, wel zo makkelijk "automatisch" een vast contract krijgt. In sommige contracten staan dit soort afspraken ook gewoon opschreven, maar dat is niet altijd zo.
Als de werkgever wel wat van zich heeft laten horen dat je contract net verlengt word en vervolgens jou na het verlopen nog laat werken zal bijna iedere rechter concluderen dat de werkgever akkoord is gegaan met opnieuw een verlening of een onbetaalde tijd contract. Als werkgever moet je dat soort situaties dan ook voorkomen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 13:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Zelfs als de werkgever (heel duidelijk) heeft aangegeven dat je contract niet verlengt wordt, en jij maakt daar vervolgens bezwaar tegen omdat je al vakantiewerk was toegezegd en je werkgever laat je dan vervolgens dat vakantiewerk nog uitvoeren zonder hierover iets op papier te zetten?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:46
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
@TS: weet je al meer?
Nee, eigenlijk niet. Het is 'n rotzooi aan het worden, er zijn verschillende mensen die "iets" te zeggen hebben, en iedereen schuift het op elkaar af. Morgen heb ik (hopelijk) een gesprek met de filiaalleider, en dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen of ik nou wel of niet mag blijven..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 23:47
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Nee, eigenlijk niet. Het is 'n rotzooi aan het worden, er zijn verschillende mensen die "iets" te zeggen hebben, en iedereen schuift het op elkaar af. Morgen heb ik (hopelijk) een gesprek met de filiaalleider, en dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen of ik nou wel of niet mag blijven..
Lekker op tijd als 5 november je contract afloopt . Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Nee, eigenlijk niet. Het is 'n rotzooi aan het worden, er zijn verschillende mensen die "iets" te zeggen hebben, en iedereen schuift het op elkaar af. Morgen heb ik (hopelijk) een gesprek met de filiaalleider, en dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen of ik nou wel of niet mag blijven..
Of dus gewoon doorwerken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol 2-3x per week alcohol - normaal ?
mdac
18 24-03-2010 16:51
Werk, Geld & Recht Wat hebben jullie voor bijbaantje?
Verwijderd
104 29-09-2009 22:43
Studeren stoppen met schooll
Nikki..
27 11-04-2009 15:13
Werk, Geld & Recht Opnieuw solliciteren bij dezelfde supermarkt
Stefanie
8 25-04-2005 14:40
Werk, Geld & Recht Onzinnig Ontslag!
Snoezepoes
47 20-10-2003 07:39
Vrije tijd Rijkaard trainer Barca
Freddy Krueger
30 24-06-2003 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.