Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2007, 12:50
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Mijn zusje heeft een taakstraf gekregen voor spijbelen, 80 uur waarvan 40 voorwaardelijk. De reden voor het spijbelen doet er even niet doe, maar het kwam door een ernstig verstoorde gezinssituatie (dus niet omdat ze een moeilijk puberend rotkind is oid).

Mijn zusje is echter niet van plan om deze taakstaf uit te voeren, waarom doet er eigenlijk ook niet toe. Ik maak me meer zorgen om dit:

Voer je de taakstraf niet goed uit, bijvoorbeeld omdat je niet op komt dagen of veel te laat komt of je werk niet goed doet, dan kan de straf worden omgezet in jeugddetentie. Je moet je straf dan alsnog uitzitten in de jeugdgevangenis.

Dat las ik via een website (Google). Wat ik me nu afvraag is, hoelang zou ze dan moeten zitten als ze haar taakstraf niet doet? Zijn hier nog richtlijnen voor ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2007, 15:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja,maar dat wil je dus echt niet, dan krijg je sowieso een strafblad, als je het nog niet had. Taakstraf stelt ws toch geen fluit voor, ik zou blij zijn dat ze geen torenhoge boete heeft gehad.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 15:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat las ik via een website (Google). Wat ik me nu afvraag is, hoelang zou ze dan moeten zitten als ze haar taakstraf niet doet? Zijn hier nog richtlijnen voor ofzo?
Geen idee, het OM stelt na dagvaarding vanwege niet op komen dagen zelf de hechtenistijd vast, maar je kunt er van uitgaan dat die verhouding zijn gemaakt zodat het een zeer onaantrekkelijk alternatief is. Mail het OM als je het specifieker wilt weten.

Geldboetes kun je als je niet betaald ook uitzitten in tijd in de gevangenis (of politiecel), maar de verhouding hiervan is € 50 per dag aldus een krantenartikel uit 2006 over hoe zwervers daar vaak voor kiezen. Op die manier is zelfs iets simpels als door een rood licht rijden al goed voor 2,5 dag opsluiting.

Doe dat dus gewoon niet, ga lekker borden afwassen in een bejaardentethuis, taakstraffen zijn een geintje.

Aan de andere kant, laat haar gewoon lekker tegen die muur aan lopen. Als zij lak heeft aan alle autoriteiten dan is in handboeien afgevoerd worden en voor een aantal dagen vastzitten waarschijnlijk een leerproces met een hele stijle leercurve.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 21:22
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb het niet over mezelf he. En ik snap dat jullie zo oordelen, maar de omstandigheden waaronder zij die taakstraf heeft gehad zijn ook gewoon oneerlijk. Als ik het jullie zou uitleggen, zouden jullie het ook wel begrijpen, maar het is iets te prive om hier op een forum te zetten.

En mijn zusje is 17 dus volgens mij verdwijnt haar strafblad als ze 18 wordt? Ze is vandaag 17 geworden.

Ik ben het er zelf ook niet mee eens dat ze het niet wil uitvoeren, maar ik snap wel heel goed waarom. Ik weet ook wel dat het geen goed alternatief is. Ik vraag gewoon puur om hoelang ze dan zou moeten gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 21:34
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Ga in beroep ofzo?
Anders mag ze zich voorbereiden op een hoop extra problemen.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 22:47
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Iemand die ik ken kreeg ook een taakstraf, omdat hij had gespijbeld.
Hij moest een keer of 10 langs gaan bij een instelling (Leger des Heils oid) en daar opdrachten maken en praten over zichzelf. Heeft hij niet afgemaakt, te vaak niet op komen dagen.
Vervolgens moest hij voor de kantonrechter komen die oordeelde dat hij een werkstraf kreeg van 40 uur, bospaadjes aanleggen enzo. Als hij die werktstraf ook niet af zou maken moest hij 3 weken naar een jeugdgevangenis.

Dus je zusje kan maar beter of in beroep gaan of niet mokken, verstand op nul en maar even braaf doen wat ze moet doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 23:25
Verwijderd
Ik meen me te herinneren van mijn colleges strafrecht dat één week (veertig uur) taakstraf gelijk staat aan één maand gevangenisstraf, maar bij omzetting bij niet-nakoming zal dat vast niet zo zwaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 10:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Werken is niet leuk, dat snap ik. Maar zitten in een gevangenis is helemaal beroerd.

Ik zeg net als de anderen: ga in hoger beroep en kaart aan waarom zij gespijbeld heeft, misschien kan de rechter er wat mee. Als je niks doet, gebeurt er ook niks (goeds).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 11:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ze heeft toch een advocaat o.i.d.? Die kan je wel adviseren over hoger beroep e.d.
En verder: tja, dat jij/zij het oneerlijk vindt, wil niet zeggen dat het OM of de rechter dat ook vindt.

Ik zou zeggen, doe die 40 uur gewoon, en zoek daarna eventueel hulp bij een hulpverlener om je zusje en haar gezinssituatie te helpen. Of ga in hoger beroep.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 14:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dus je zusje kan maar beter of in beroep gaan of niet mokken, verstand op nul en maar even braaf doen wat ze moet doen.
kun je niet lezen ofzo.

hoe is het balletje gaan rollen? bleef ze helemaal thuis of heeft de school dit na verloop van tijd geregeld? en hield die situatie haar thuis of was het indirect op haar welzijn terug te brengen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 16:53
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
kun je niet lezen ofzo.
Jawel.

Hoezo zou ik dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 21:43
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Het had een hele grote invloed op haar welzijn, nu nog steeds. Het heeft in dit geval niets met mokken te maken, en ik kan het wel gaan uitleggen, maar zoals ik al eerder zei, daar heb ik op een openbaar forum geen behoefte aan.

Zo te lezen zal het neerkomen op ongeveer drie weken/een maand.

Ze is trouwens halverwege het derde jaar begonnen met spijbelen, dit ging geleidelijk van een paar uurtjes, tot een paar dagen per week, tot uiteindelijk helemaal niet meer naar school gaan. Dit heeft bij elkaar zo'n 8 maanden geduurd, dus ik schat haar kansen in hoger beroep vrij klein.

Oh ja, ze gaat nu trouwens wel weer naar school, maar niet meer naar de middelbare school, dat heeft ze opgegeven. Ze doet nu een mbo-opleiding (wel iets beneden haar niveau, maar ik ben allang blij dat ze weer naar school gaat).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 11:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dan zou ik die taakstraf gewoon doen. Het kwaad is nu toch al geschied, en je kunt er niks meer aan veranderen. Dat is denk ik beter dan dat de situatie hierdoor nog erger wordt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 14:02
Ivo
Ivo is offline
Na dit topic te hebben gelezen kan ik ik maar 1 ding zeggen: Shit happens in real life.

Problemen, hoe vervelend ook en of je er nu zelf wel of niet iets aan had kunnen doen kun je vrijwel altijd het beste zo snel mogelijk aanpakken. Heel veel lesuren missen over een periode van 8 maanden, is gewoon vragen om moeilijkheden, tenzij ze vooraf aan en/of tijdens die 8 maanden regelmatig contact heeft gehad met een (huis)arts of psycholoog met betrekking tot de klachten en die dus ook geadviseerd heeft om het wat betref school maar even wat rustiger aan te doen. Is er in de periode van het spijbelen geen contact geweest met een arts oid, dan schat ik je kansen in hoger beroep ook niet hoog in.
Ik denk dan ook dat het uitvoeren van de taakstraf inderdaad de beste (makkelijkste & snelste) optie is om dit probleem aan te pakken en uit de weg te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:19
Verwijderd
Ik vraag me af hoe een strafblad haar hierbij gaat helpen, want volgens mij blijft het wel staan (vanaf je zestiende? Of dat alleen bij 'echte' strafrechtelijke dingen?)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af hoe een strafblad haar hierbij gaat helpen, want volgens mij blijft het wel staan (vanaf je zestiende? Of dat alleen bij 'echte' strafrechtelijke dingen?)
Volgens mij blijft het ook staan idd, zo'n taakstraf is er juist om je een kans te geven verder te gaan zónder strafblad.

Maar als zij een hele goede reden had om te spijbelen, dan moet ze er achteraan gaan; zorgen dat die straf wordt kwijtgescholden en ze de juiste hulp krijgt. Gewoon niet op komen dagen lijkt me niet de juiste manier. Heeft ze geen contactpersoon waar ze met vragen terecht kan?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 17:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het was geloof ik de aantekening dat je een taakstraf (van bureau Halt, specifieker) hebt gehad, die verviel als je 18 bent. Een strafblad blijft staan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 10:31
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
IK weet wel dat ze die taakstraf eigenlijk gewoon moet doen, hoe oneerlijk dan ook. Maar hoe leg ik dat aan HAAR uit. Ik bedoel, ze is 8 maande niet naar school geweest, denk je dat haar dat strafblad interessert? Momenteel vind ik het al knap dat ze weer naar school gaat, echt. Zij denkt echt niet aan een strafblad ofzo.

En die hulp heeft ze gekregen, maar dat was een lachtertje, dan komt er 1x per maand thuis iemand praten en achterlijke regels opleggen. Ja, dat helpt. 8-)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2007, 10:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
IK weet wel dat ze die taakstraf eigenlijk gewoon moet doen, hoe oneerlijk dan ook. Maar hoe leg ik dat aan HAAR uit. Ik bedoel, ze is 8 maande niet naar school geweest, denk je dat haar dat strafblad interessert? Momenteel vind ik het al knap dat ze weer naar school gaat, echt. Zij denkt echt niet aan een strafblad ofzo
Nou ja, dan moet ze maar tegen muren aan gaan lopen totdat ze dat vanzelf leert. Als ze daarbij een strafblad oploopt en moet zitten is dat dan de collatoral damage van opgroeien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:33
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hmja dat denk ik ook ja. Bedankt iig voor het helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 20:26
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Van het lezen van deze hele topic ben ik kotsmisselijk geworden. Overheid :')

Citaat:
Dit heeft bij elkaar zo'n 8 maanden geduurd, dus ik schat haar kansen in hoger beroep vrij klein
Ik kan je eventueel wel helpen maar kan niets beloven omdat dit een ander soort overtreding is dan ik meestal 'regel' :')
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 21:04
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Van het lezen van deze hele topic ben ik kotsmisselijk geworden. Overheid :')
Hoe kun je dat nou zo makkelijk zeggen Je kent niet eens het hele verhaal, je weet alleen dat iemand met problemen thuis in een periode van 8 maanden (veel) gespijbeld heeft. De leerplicht is er vooral om ervoor te zorgen dat jongeren iig met een redelijke opleiding de arbeidsmarkt opgaan. Je kunt wel iedereen een hand boven het hoofd gaan houden, van oh, jij hebt problemen thuis, daarom hoef jij geen straf, maar zo werkt het niet. Er zijn genoeg mensen met (ernstige) problemen thuis die wel in staat zijn fatsoenlijk te functioneren in de maatschappij. Het ligt dus ook aan de persoon zelf, en die mag best (door een taakstraf) gemotiveerd worden wel weer naar school te gaan.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 21:17
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hoe kun je dat nou zo makkelijk zeggen Je kent niet eens het hele verhaal, je weet alleen dat iemand met problemen thuis in een periode van 8 maanden (veel) gespijbeld heeft. De leerplicht is er vooral om ervoor te zorgen dat jongeren iig met een redelijke opleiding de arbeidsmarkt opgaan. Je kunt wel iedereen een hand boven het hoofd gaan houden, van oh, jij hebt problemen thuis, daarom hoef jij geen straf, maar zo werkt het niet. Er zijn genoeg mensen met (ernstige) problemen thuis die wel in staat zijn fatsoenlijk te functioneren in de maatschappij. Het ligt dus ook aan de persoon zelf, en die mag best (door een taakstraf) gemotiveerd worden wel weer naar school te gaan.
Nee. Wat te fuck doet de overheid voor jou? =)

Heb zelf al genoeg problemen gehad met de overheid en eigenlijk de hele maatschappij. Niet dat ze mij ooit hebben kunnen rippen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:21
Verwijderd
Citaat:

Heb zelf al genoeg problemen gehad met de overheid en eigenlijk de hele maatschappij.
Aan wie zal dat nou toch liggen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 23:14
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Aan wie zal dat nou toch liggen.
De overheid d'uhhhhhhh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2007, 23:56
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Hoe kun je dat nou zo makkelijk zeggen Je kent niet eens het hele verhaal, je weet alleen dat iemand met problemen thuis in een periode van 8 maanden (veel) gespijbeld heeft. De leerplicht is er vooral om ervoor te zorgen dat jongeren iig met een redelijke opleiding de arbeidsmarkt opgaan. Je kunt wel iedereen een hand boven het hoofd gaan houden, van oh, jij hebt problemen thuis, daarom hoef jij geen straf, maar zo werkt het niet. Er zijn genoeg mensen met (ernstige) problemen thuis die wel in staat zijn fatsoenlijk te functioneren in de maatschappij. Het ligt dus ook aan de persoon zelf, en die mag best (door een taakstraf) gemotiveerd worden wel weer naar school te gaan.
Hmm, sorry. Misschien kan jij me uitleggen hoe een taakstraf haar gaat helpen weer naar school te gaan? Ze ging trouwens alweer naar school, nu na een jaar komen ze ineens met dat ze toen gespijbeld had. Ik snap dat je niet mag spijbelen, maar imo heeft dit niets met 'motiveren' te maken maar puur met straffen.

Hmm expres m'n leeftijd ingevuld omdat ik jarig ben.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Hmm, sorry. Misschien kan jij me uitleggen hoe een taakstraf haar gaat helpen weer naar school te gaan? Ze ging trouwens alweer naar school, nu na een jaar komen ze ineens met dat ze toen gespijbeld had. Ik snap dat je niet mag spijbelen, maar imo heeft dit niets met 'motiveren' te maken maar puur met straffen.
Het straffen zorgt er waarschijnlijk in de meeste gevallen wel voor dat ze het niet zo makkelijk in hun hoofd halen om het nog een keer te doen. Op die manier helpt het haar wel om weer naar school te (blijven) gaan. En gefeliciteerd .
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 11:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De overheid d'uhhhhhhh
Dat roepen alle idioten die zelfvernietigend gedrag vertonen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 13:30
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dat roepen alle idioten die zelfvernietigend gedrag vertonen.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 23:05
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Het straffen zorgt er waarschijnlijk in de meeste gevallen wel voor dat ze het niet zo makkelijk in hun hoofd halen om het nog een keer te doen. Op die manier helpt het haar wel om weer naar school te (blijven) gaan. En gefeliciteerd .
Dit, de taakstraf dus als afschrikactie. En ook alsnog gefeliciteerd
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:22
Verwijderd
En het is natuurlijk ook gewoonweg een straf.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 21:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dat roepen alle idioten die zelfvernietigend gedrag vertonen.
Nee, T_ID, ik vertoon ook zelfvernietigend gedrag en ik geef ook niet de overheid de schuld.

Natuurlijk wíl ik dat wel, ik zou alleen geen steekhoudend argument weten te verzinnen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Het straffen zorgt er waarschijnlijk in de meeste gevallen wel voor dat ze het niet zo makkelijk in hun hoofd halen om het nog een keer te doen. Op die manier helpt het haar wel om weer naar school te (blijven) gaan.
er bestaat inderdaad een kans dat ze afschrikt ja, de situatie waar de ts dus ook bang voor is. yeah. maar goed he, in de meest ellendige situaties moet je gewoon naar school. we maken allemaal wel eens iets kuts mee, zoiets ?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
er bestaat inderdaad een kans dat ze afschrikt ja, de situatie waar de ts dus ook bang voor is. yeah. maar goed he, in de meest ellendige situaties moet je gewoon naar school. we maken allemaal wel eens iets kuts mee, zoiets ?
Dat sowieso. Ik ken ook zat mensen met een ernstig verstoorde situatie die wel gewoon naar school komen, dus tja. Spijbelen is dan niet de oplossing, in overleg met de school kan veel en bovendien wil de TS niet uitleggen wat die verstoorde gezinssituatie is, dus daar kunnen we hier vrij weinig mee. .

Los hiervan neem ik ook aan dat wanneer het echt zo enorm oneerlijk zou zijn de rechter hier rekening mee gehouden zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dat sowieso. Ik ken ook zat mensen met een ernstig verstoorde situatie die wel gewoon naar school komen, dus tja.
dus. waardeoordeel // ?

Citaat:
Spijbelen is dan niet de oplossing, in overleg met de school kan veel en bovendien wil de TS niet uitleggen wat die verstoorde gezinssituatie is, dus daar kunnen we hier vrij weinig mee. .
ja, dus oordelen we er ook niet over.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:39
Verwijderd
Citaat:
dus. waardeoordeel // ?

ja, dus oordelen we er ook niet over.
Nee, dus er is niets over te zeggen. En ik oordeel helemaal nergens over.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2007, 15:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Bij de meeste jongeren die zoveel spijbelen dat het tot een proces verbaal komt, spelen er meer problemen dan alleen geen zin hebben in school. Jouw zusje is geen uitzondering... spijbelen is meestal signaalgedrag voor achterliggende problemen. Alleen het is niet een verstandige manier (wat niet wil zeggen dat het niet begrijpelijk is) om om te gaan met je problemen, omdat je het alleen maar moeilijker maakt voor jezelf... Waarschijnlijk heeft jou zusje veel contact gehad met de leerplichtambtenaar en ik kan me ook voorstellen dat de lpa met je zusje (en je ouders) heeft geprobeerd te praten en te motiveren tot hulpverlening (met als doel dat het beter gaat met je zusje en ze weer naar school gaat). De reden dat ik besloot een Proces Verbaal op te maken bij veel spijbelen (in mijn periode als Lpa ) waren:

- De leerling gaf aan dat er geen problemen waren, maar bleef wel spijbelen.
- De leerling gaf aan dat er problemen waren maar was niet gemotiveerd hieraan werken. Het spijbelen bleef doorgaan. Daarbij had ik meestal al enkele gesprekken gehad met de leerlinge, zowel met als zonder ouders om de leerling toch te motiveren tot hulpverlening en eventueel enkele praktische zaken te regelen zodat het makkelijker was om terug naar school te gaan voor de leerling.

Bijna alle leerlingen (6 in totaal denk, bij de rest was pv niet nodig) waarbij ik een pv heb opgemaakt hadden inderdaad andere problemen en een moeilijke thuissituatie. Dit is begrijpelijk maar kan geen reden blijven om niet op school aanwezig te zijn. De leerling (en ouders) moeten bereid zijn om hulp te aanvaarden en er moeten afspraken met school worden gemaakt over hoe nu verder... en als een leerling/ouders dit blijven weigeren dan overtreed je toch echt de leerplichtwet...

Als bovenstaande ook voor jouw zusje geldt, zal hoger beroep geen zin hebben.
Als ze echter kan aantonen dat ze in de periode dat ze spijbelde hulp heeft gezocht en heeft meegewerkt e.d. is het het overwegen waard.

over het zitten. Als ze 40 uur taakstraf heeft gehad kan dit worden omgezet in 20 dagen zitten.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 19:45
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
over het zitten. Als ze 40 uur taakstraf heeft gehad kan dit worden omgezet in 20 dagen zitten
Als je per se tussen deze 2 moet kiezen dan liever 20 dagen zitten toch?

Werken :')
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 20:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Als je per se tussen deze 2 moet kiezen dan liever 20 dagen zitten toch?

Werken :')
denk het niet
zitten lijkt me niet fijn.
en volgens mij krijgt ze geen strafblad als ze haar taakstraf netjes uitvoert, gezien ze een overtreding is begaan en geen misdaad... ik weet niet zeker of je wel een strafblad krijgt als je je taakstraf niet uitvoert, maar iig... als ze het wel gewoon doet heeft ze deze niet hoor. Anders heeft iedereen met snelheidsovertredingen ed ook een strafblad
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 13:21
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Zitten lijkt mij relaxt. Heb vaak genoeg open dagen/meeloopdagen gevolgd in de gevangenis inclusief testbaan.

Strafblad verdwijnt meestal na 4 jaar. Uiterst 8 jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 13:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh joy, 3 weken je vrijheid kwijt zijn tussen paupervolk of 1 week fulltime parkjes harken, ik wist het wel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Zitten lijkt mij relaxt. Heb vaak genoeg open dagen/meeloopdagen gevolgd in de gevangenis inclusief testbaan.

Strafblad verdwijnt meestal na 4 jaar. Uiterst 8 jaar.
Volgens mij is dat wel iets langer dan dit, ik moet eerst even mijn wettenbundel erbij pakken, maar dit klopt volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 02:23
Verwijderd
Als het echt zo'n verschrikkelijke situatie was geweest, dan had ze natuurlijk ook gewoon met de school kunnen gaan praten en/of hulp zoeken om dit te doen en dan viel er heus wel wat te regelen. Om gewoon maar 8 maanden (!) niet op te komen dagen is gewoon stom, om dan vervolgens te roepen dat het niet terrecht is en dat je niet gaat meewerken aan een taakstraf is zo mogelijk nog stommer :')
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 22:49
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Oh joy, 3 weken je vrijheid kwijt zijn tussen paupervolk of 1 week fulltime parkjes harken, ik wist het wel.
Ik zou ook zonder aarzelen parkjes gaan harken als ik niet vroeg mijn bed uit moest.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 09:32
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Dat sowieso. Ik ken ook zat mensen met een ernstig verstoorde situatie die wel gewoon naar school komen, dus tja. Spijbelen is dan niet de oplossing, in overleg met de school kan veel en bovendien wil de TS niet uitleggen wat die verstoorde gezinssituatie is, dus daar kunnen we hier vrij weinig mee. .

Los hiervan neem ik ook aan dat wanneer het echt zo enorm oneerlijk zou zijn de rechter hier rekening mee gehouden zou hebben.
Ja, maar het is voor de rechter ook niet helemaal duidelijk waarom ze spijbelde want ze praat er niet graag over. Beetje een viceuze cirkel

@Zwart=wit en Fantome en de rest die wel normaal reageert, bedankt. Ik dit topic denk ik even aan mijn zusje laten lezen.

Ze krijgt nu trouwens wel hulp van Jeugdreclassering ofzo, die gaat haar ook begeleiden bij haar taakstraf en iets van hulpverlening. En ze gaat naar school (soort werk-leertraject ofzo) dus het komt hopelijk wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Allochtonen, wat vind jij?
Businessguy
194 18-07-2013 10:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vragen over politie in een moskee
Gatara
76 23-06-2009 00:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cellen tekort
souffie
1 23-02-2004 14:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 13:54
Psychologie wat moet ik vertellen...?
Verwijderd
15 25-02-2003 15:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.