Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2007, 12:40
Osmoian
Osmoian is offline
Binnenkort ga ik voor mijn studie stage lopen, hiervoor ga ik maandelijks zo een 300 euro bruto verdienen. Zou iemand mij een indicatie kunnen geven van wat er netto dan ongeveer overblijft?

Ik heb de check hier al gedaan:
http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto

Alleen het lijkt me dat de meeste dingen die je daar moet invullen niet op mij van toepassing zijn ivm het lage bedrag dat ik zal verdienen en dat het een stage betreft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2007, 13:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Grofweg gaat er een derde van je brutoloon af en houd je dus twee derde netto over. Ik kreeg bij mijn vorige stage 250 euro stagevergoeding en hield daar netto 160 euro aan over, nu krijg ik 200 euro bruto en houd er 130 euro netto aan over. Als je niet teveel verdient kun je het verschil tussen bruto en netto overigens terug vragen van de belastingdienst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:07
Osmoian
Osmoian is offline
Bedankt, ik had rond dat bedrag wel verwacht dus vind het wel goed zo . Heb jij dat bedrag trouwens nog teruggevorderd of verdiende jij teveel om dat terug te kunnen vragen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bedankt, ik had rond dat bedrag wel verwacht dus vind het wel goed zo . Heb jij dat bedrag trouwens nog teruggevorderd of verdiende jij teveel om dat terug te kunnen vragen?
Ik ga het in januari, als ik mijn jaaropgave gekregen heb wel terugvragen ja Als je naast je stage geen ander bijbaantje hebt kun je er overigens voor kiezen de loonheffingskorting te laten toepassen zodat er helemaal geen loonheffing ingehouden wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 17:49
Osmoian
Osmoian is offline
Heb nog wat verder gezocht en kwam hierop uit (wat jij eigenlijk zei):

Citaat:
Belastingteruggave

Elk jaar krijgt de werknemer in januari of februari een jaaropgave van het bedrijf waar je werkt of had gewerkt. Op deze jaaropgave staat hoeveel je het afgelopen jaar had verdiend en wat er is ingehouden aan loonheffing. Dit ingehouden bedrag aan loonheffing is terug te vragen van de Belastingdienst. De loonheffing moet wel meer dan € 12,- te zijn, anders is het niet mogelijk. Het Tj-biljet (Teruggave Jongerenbiljet) is speciaal voor jongeren tot en met 27 jaar.
http://www.stageplaza.nl/voor_studen...zekeringen.asp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.