Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2016, 22:46
yesyah
yesyah is offline
Hallo,

Ik volg een MBO4 studie en woon op mezelf.
Ik krijg max uitwonende stufi maar na de maandelijkse lasten is dit alsnog te laag om van te leven.

Een bijbaantje vinden is erg moeilijk want ik ben nog steeds zoekende. Ik weet ook dat een bijbaantje met het miniumloon van 22 jaar me niet veel per maand gaat opleveren.

Ik werk meestal in vakanties full time zodat ik een tijdje vooruit kan gaan, maar op het gegeven moment raakt mijn spaargeld op.

Weet iemand of ik misschien recht heb op een soort bijstand of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2016, 01:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Bijstand wordt lastig aangezien je nog op school zit. In supermarkten, winkels en callcenters zoeken ze bijna altijd wel werknemers, volgens mij. Bieden ze jouw opleiding ook aan in BBL? Zo ja, is het een optie over te stappen naar BBL en zo geld te verdienen? En heb je misschien ouders die je om een bijdrage zou kunnen vragen?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2016, 07:02
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Beste yesyah,

Via berekenuwrecht.nl kun je bekijken waar jij allemaal recht op heb. Je zult waarschijnlijk sowieso in aanmerking komen voor de zorgtoeslag.

Aangezien je studiefinanciering krijgt, heb je ook recht op een studielening. Mocht je het echt niet redden, dan kun je ook kijken of je een (kleine) studielening kunt afsluiten. Via www.financieelstudieplan.nl kun je je inkomsten en uitgaven in beeld brengen, zodat je goed kunt zien hoeveel je tekort komt. Hier kun je jezelf ook met andere studenten vergelijken. Zo kun je zien of je misschien ergens op kunt bezuinigen.

Succes!
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 19-10-2016, 07:43
Verwijderd
Het minimumloon mag niet veel zijn in jouw ogen, maar je betaalt er als je niet te veel werkt (en aangezien je tegelijkertijd MBO doet zal dat wel het geval zijn) geen belasting over en mag stufi houden. Ik heb mijn hele studententijd er naast gewerkt, ik schat dat ik richting de 5000 euro per jaar er bij verdiende, daar kon ik erg leuke dingen mee doen in die tijd hoor Als het je lukt om tien uur per week postbode te zijn, bijvoorbeeld, zit je rond dat bedrag.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2016, 23:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je echt niet rond kunt komen kun je ook kijken of je goedkoper kunt gaan huren (door dus een goedkopere kamer te zoeken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2
Axel11
99 24-06-2012 11:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kinderopvangtoeslag
hookee
33 23-05-2011 22:50
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Werk, Geld & Recht Rondkomen Randstad
decc
53 17-03-2008 14:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VN veroordelen 'rampzalige' huisuitzettingen Zimbabwe
Str0nk
165 05-08-2005 15:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme in het voetbalstadion
Doncha
50 15-03-2005 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.