Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 14:39
Marjoleein
Marjoleein is offline
Heee allemaal,

Ik ben een meisje van 13 (over 2 maanden 14) en ik zit een beetje in over mn zakgeld: ik krijg namelijk maar €6,- per maand. Ik vind dit zelf erg weinig, maar daartegenover storten mn ouders wel weer €20,- per maand op een rekening voor mn studie later, wat ik volgens hen hard nodig zal hebben later. Maar ik kan van die €6,- per maand echt niet rondkomen! Ik hoef dan wel niet mn beltegoed, kleren, bioscoopkaartjes of cadeautjes voor vriendinnen te kopen, maar toch...

Ik heb ze wel gevraagd voor kleedgeld, en zij vinden €30,- per maand dan echt het maximum, maar dan moet ik daarvan álles zelf gaan betalen. Is €30,- dan genoeg?
Ze vinden meer zakgeld ook onzin omdat ik "al genoeg krijg", dus onderhandelen over meer is ook geen oplossing (ik heb dit wel eens eerder geprobeerd, maar dat liep altijd uit op ruzie...).

Wat moet ik nu doen? Moet ik blijven vragen om meer geld? Of is dit allemaal onzin en krijg ik genoeg? Alvast bedankt voor jullie reactie

Marjolein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2012, 14:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
6 euro per maand is vrij weinig. Ook al hoef je er zelf geen beltegoed, bioscoopkaartjes en cadeautjes van te kopen, 10 tot 12 euro per maand lijkt me voor jouw leeftijd redelijker. Kijk eens (samen met je ouders) hier: http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...d/zakgeld.html

Het Nibud adviseert voor 13-jarigen kleedgeld tussen de 30 en 65 euro per maand, voor 14-jarigen tussen de 40 en 75 euro per maand. Als je er zelf ook jassen en schoenen van moet kopen, zou ik zeggen: minimaal 50 euro per maand.
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...kleedgeld.html

Gebruik deze informatie in een gesprek met je ouders.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 19:28
Verwijderd
Dat is niks!
Ik krijg 25 per maand en mijn moeder stort elke maand op rekening voor studie en shit.

En wij hebben het echt niet royaal met een 1 ouder gezin.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 20:57
Example
Example is offline
6 euro in de maand is inderdaad niet veel maar je ouders zijn niet verplicht om zakgeld te geven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 21:30
Verwijderd
Vakkenvullen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Vakkenvullen.
Op je 13de?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Op je 13de?
Op je 14e, moet kunnen.


Citaat:
6 euro per maand is vrij weinig. Ook al hoef je er zelf geen beltegoed, bioscoopkaartjes en cadeautjes van te kopen, 10 tot 12 euro per maand lijkt me voor jouw leeftijd redelijker. Kijk eens (samen met je ouders) hier: http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...d/zakgeld.html

Het Nibud adviseert voor 13-jarigen kleedgeld tussen de 30 en 65 euro per maand, voor 14-jarigen tussen de 40 en 75 euro per maand. Als je er zelf ook jassen en schoenen van moet kopen, zou ik zeggen: minimaal 50 euro per maand.
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...kleedgeld.html

Gebruik deze informatie in een gesprek met je ouders.
Nibud :') Onzin.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:35
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Je hoeft toch ook niet elke week kleren te kopen, als je 3 maanden dat kleedgeld spaart heb je al wat meer.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 10:14
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Zo leer je in ieder geval wel met geld omgaan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 10:33
Boike
Boike is offline
Als je echt meer geld wil en t lukt niet of je wilt meer kun je een krantenwijk nemen, en vakkenvullen en vast nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 15:29
Marjoleein
Marjoleein is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties en sorry voor mijn late antwoord...:$
Ik ben inderdaad al op zoek voor een bijbaantje, maar dat is echt heel moeilijk te vinden, een krantenwijk is niks voor mij (ik heb een keer een vriendin daarbij geholpen maar ik vond het echt vreselijk haha), en vakkenvullen mag pas vanaf 15 (bij de Jumbo en Albert Heijn in ieder geval). Ik heb me wel aangemeld voor bijles geven op school waar je dus ook geld voor krijgt, maar daar is op dit moment nog geen vraag naar...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 17:39
Verwijderd
Waar wil je zo veel geld aan uitgeven dan?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 16:01
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Citaat:
Heee allemaal,

Ik ben een meisje van 13 (over 2 maanden 14) en ik zit een beetje in over mn zakgeld: ik krijg namelijk maar €6,- per maand. Ik vind dit zelf erg weinig, maar daartegenover storten mn ouders wel weer €20,- per maand op een rekening voor mn studie later, wat ik volgens hen hard nodig zal hebben later. Maar ik kan van die €6,- per maand echt niet rondkomen! Ik hoef dan wel niet mn beltegoed, kleren, bioscoopkaartjes of cadeautjes voor vriendinnen te kopen, maar toch...

Ik heb ze wel gevraagd voor kleedgeld, en zij vinden €30,- per maand dan echt het maximum, maar dan moet ik daarvan álles zelf gaan betalen. Is €30,- dan genoeg?
Ze vinden meer zakgeld ook onzin omdat ik "al genoeg krijg", dus onderhandelen over meer is ook geen oplossing (ik heb dit wel eens eerder geprobeerd, maar dat liep altijd uit op ruzie...).

Wat moet ik nu doen? Moet ik blijven vragen om meer geld? Of is dit allemaal onzin en krijg ik genoeg? Alvast bedankt voor jullie reactie

Marjolein
Jij krijgt nog 2x zoveel als ik hoor.. niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 16:36
Verwijderd
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je geld voor nodig heb als je geen beltegoed, bioscoopkaartjes of cadeautjes hoeft te kopen . Ik kreeg op mijn 14e geloof ik 20 euro per maand, maar dan moest ik wel beltegoed, bioscoopkaartjes en cadeautjes kopen. Over het algemeen lukte dat prima van 20 euro per maand en meer hoefde ik ook niet echt uit te geven
Met citaat reageren
Oud 11-11-2016, 06:30
Jayc
Jayc is offline
Citaat:
6 euro per maand is vrij weinig. Ook al hoef je er zelf geen beltegoed, bioscoopkaartjes en cadeautjes van te kopen, 10 tot 12 euro per maand lijkt me voor jouw leeftijd redelijker. Kijk eens (samen met je ouders) hier: http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...d/zakgeld.html

Het Nibud adviseert voor 13-jarigen kleedgeld tussen de 30 en 65 euro per maand, voor 14-jarigen tussen de 40 en 75 euro per maand. Als je er zelf ook jassen en schoenen van moet kopen, zou ik zeggen: minimaal 50 euro per maand.
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/...kleedgeld.html

Gebruik deze informatie in een gesprek met je ouders.
Dat is nog niks, ik ben 16 jaar en ik krijg maar 4 euro per maand, balen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Judas Priest + The Scorpions
FaZ
36 03-12-2004 07:50
Seksualiteit Condooms zouden gratis moeten?
fruitvliegje
77 15-11-2004 10:34
De Kantine Stelen of bestolen
Quincy
73 19-06-2004 19:17
De Kantine Heb jij wel eens iets gestolen?
telluriet
130 24-03-2004 19:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits=>vertalen
SweetGirly16
3 10-06-2002 21:02
De Kantine Hebben Jullie het thuis goed?
skyscraper
45 29-05-2002 18:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.