Oud 02-11-2007, 14:18
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het zit zo. Vanmorgen ben ik met mijn scooter weggegaan. Toen ik naar huis toe wou en stond te wachten voor het stoplicht die rood was werd ik vanachter gebeukt. Ik schoot vooruit en reed tegen een twee dagen oude BMW aan. Hierbij kwam ik ten val. Die arme man was helemaal geschrokken en hielp erg lief.
De vrouw die me had aangereden bleef lekker op haar luie reet zitten.

Uiteindelijk hebben we een schadeformulier ingevuld. De achterkant van mijn scooter is naar de klote. Echter kon ik nog wel naar huis rijden. Onderweg ben ik mijn kenteken verloren, omdat alles los zat (wat ik niet door had). Ik heb aangifte gedaan(dat ik mijn kentekenplaat verloren ben) en een formulier gehaald bij de postbank voor een nieuwe kentekenplaat.

De kosten hiervan zijn €30.-. Mijn vraag: kan ik dat verhalen op die vrouw die mij heeft aangereden? En hoe?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2007, 17:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ehmmm die vrouw die jou aanreedt moet toch sowieso de schade betalen???
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 17:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat kan vast wel. Overleggen met je verzekering, lijkt me.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:16
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Met bovenstaand verhaal krijg je die 30 euri iig niet terug...
Is namelijk niet direct de schuld van die vrouw, dus zullen ze het er waarschijnlijk op gooien dat je zelf had moeten nakijken of alles op je scooter nog wel goed vast zat...

Gewoon zeggen dat je 'm op de plaats van het ongeluk bent verloren, en dat je in alle hectiek het ontbreken der kentekenplaat niet is opgevallen...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Met bovenstaand verhaal krijg je die 30 euri iig niet terug...
Is namelijk niet direct de schuld van die vrouw, dus zullen ze het er waarschijnlijk op gooien dat je zelf had moeten nakijken of alles op je scooter nog wel goed vast zat...

Gewoon zeggen dat je 'm op de plaats van het ongeluk bent verloren, en dat je in alle hectiek het ontbreken der kentekenplaat niet is opgevallen...
Dat zou ik inderdaad ook doen, ja. Tenzij jullie natuurlijk uitgebreid de schade hebben beschreven en er staat 'kentekenplaat zit er nog op' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ehmmm die vrouw die jou aanreedt moet toch sowieso de schade betalen???
Klopt. We hebben het schadeformulier ingevuld en als het goed is krijg ik alles vergoed. Maar het gaat mij om die 30,- euro, waarbij ik kosten moet maken, terwijl het eigenlijk haar schuld is.
Citaat:
Dat kan vast wel. Overleggen met je verzekering, lijkt me.
Goed idee. Morgen of maandag maar eerst even mijn verzekering bellen.
Citaat:
Met bovenstaand verhaal krijg je die 30 euri iig niet terug...
Is namelijk niet direct de schuld van die vrouw, dus zullen ze het er waarschijnlijk op gooien dat je zelf had moeten nakijken of alles op je scooter nog wel goed vast zat...

Gewoon zeggen dat je 'm op de plaats van het ongeluk bent verloren, en dat je in alle hectiek het ontbreken der kentekenplaat niet is opgevallen...
Ik weet niet waar ik mijn kentekenplaat ben verloren. Zou wel heel stom zijn als ik doe kosten moet gaan maken, terwijl zij mij heeft aangereden. Anders zeg ik dat wel.
Citaat:
Dat zou ik inderdaad ook doen, ja. Tenzij jullie natuurlijk uitgebreid de schade hebben beschreven en er staat 'kentekenplaat zit er nog op' ofzo.
We hebben niet uitgebreid de schade beschreven. Alleen kort en niet gedetaileerd.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:12
Verwijderd
Ik zou het er inderdaad op houden dat je je kentekenplaat bij de aanrijding bent verloren en dat je zo ondersteboven was dat je het over het hoofd hebt gezien
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, ze vergoed de schade (lees: alle schade) die is ontstaan door het door haar veroorzaakte ongeluk.

Als 'schade' is dat de bevestiging van jouw kentekenen dermate beschadigd is dat je het ding kwijtraakte dan is dat gewoon schade die onder dat ongeluk viel, aangezien het er een direct gevolg van is. Het kan zijn dat ze daarvan gaat steigeren, dus dan kan je zeggen dat je het daar al kwijt raakte. Dat is dan een leugentje voor de bestwil dat op zich niets veranderd aan hoe de zaken liggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 15:51
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
alle schade moet vergoed worden door de persoon die achterop jou knaldde.
succes met de afhandeling,
geen persoonlijke lichamelijke klachten aan overgehouden?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 19:03
Verwijderd
Proberen of je het bij de opgenomen schade kunt onderbrengen, en anders zou ik het laten zitten want dan heb je veel ellende en gedoe voor 30 euro, en dat lijkt mij de moeite niet waard.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 11:13
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
@T_ID, dat dacht ik ook. Het is een gevolg, wat door haar komt. Maar hoe kan ik dit het beste aangeven dat ik die 30 euro op haar wil verhalen? Brief versturen naar verzekering/haar? Aangeven op het schadeformulier? Aangeven bij de reparteur als er een schademannetje komt kijken?
Citaat:
alle schade moet vergoed worden door de persoon die achterop jou knaldde.
succes met de afhandeling,
geen persoonlijke lichamelijke klachten aan overgehouden?
Dankjewel. Ik heb alleen pijn aan mijn rug en schaafwonden opgelopen. Ik ben er redelijk goed van af gekomen.
Citaat:
Proberen of je het bij de opgenomen schade kunt onderbrengen, en anders zou ik het laten zitten want dan heb je veel ellende en gedoe voor 30 euro, en dat lijkt mij de moeite niet waard.
Zoveel moeite moet het me niet lijken. Maar dat was ik ook van plan, als het een heel drama wordt, betaal ik zelf wel die 30,- euro.
Als ik zo snel mogelijk maar kan rijden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 12:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID, dat dacht ik ook. Het is een gevolg, wat door haar komt. Maar hoe kan ik dit het beste aangeven dat ik die 30 euro op haar wil verhalen? Brief versturen naar verzekering/haar? Aangeven op het schadeformulier? Aangeven bij de reparteur als er een schademannetje komt kijken?
Gewoon aangeven op het schadeformulier lijkt me. Technisch gezien doe je daarmee de werkelijkheid geen geweld aan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:47
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik heb bij het schadeformulier een begeleidende brief geschreven, want ik kan het niet op twee regels proppen. Brief en schadeformulier aan hun. Dan hoor ik vanzelf wel iets.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 20:29
MJM
MJM is offline
Maar de hamvraag... hoe was de gloednieuwe BMW er aan toe :-d
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar de hamvraag... hoe was de gloednieuwe BMW er aan toe :-d
Mwo, gezien de massa van een scooter en het feit dat het ding nog kon rijden zou ik uitgaan van een beschadigde achterbumper en eventueel schade aan de kofferbak.

Kost nog steeds een hoop pegels als dat gerepareerd moet worden, maar goed, total loss is anders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 10:06
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Maar de hamvraag... hoe was de gloednieuwe BMW er aan toe :-d
T_ID heeft gedeeltelijk gelijk. Ik dacht dat die vent heel boos op me zou zijn, maar hij stelde me heel gerust.
De achterbumper heeft een grote deuk opgelopen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:08
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
niet op schadeformulier schrijven, de tegenpartij heeft er ook een. Je kunt beter een begleidende brief erbij doen (maar dat werd al gezegd). Wat me nog beter lijkt: gewoon als die schadepik van de verzekering komt kijken dat zeggen. Ze kunnen toch niet alle schade op t schadeform schrijven...daarvoor is er de schade-exert. Op t schadeformulier wordt meestal alleen de plaast van de schade aangegeven.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
niet op schadeformulier schrijven, de tegenpartij heeft er ook een. Je kunt beter een begleidende brief erbij doen (maar dat werd al gezegd). Wat me nog beter lijkt: gewoon als die schadepik van de verzekering komt kijken dat zeggen. Ze kunnen toch niet alle schade op t schadeform schrijven...daarvoor is er de schade-exert. Op t schadeformulier wordt meestal alleen de plaast van de schade aangegeven.
Ze heeft al gezegd dat ze er een begeleidende brief bij heeft geschreven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2007, 18:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik zei t voor de zekerheid.....dat ze het ECHT niet moet doen!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 13:55
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Om dit topic maar even te uppen. Ik ben nu een maand verder, heb al een aantal keer contact opgenomen met de verzekering. Er is een schaderapport gemaakt. De tegenpartij moet nu al drie weken laten horen dat ze het geld gaan uitkeren. Het is nu vijf weken geleden. Ik begin er wel een beetje de pee in te krijg. Is er iets wat ik kan doen zodat de tegenpartij eindelijk is opschiet?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een woord: telefoonterreur.

Bel ze 's morgens, 's middags en 's avonds netjes, wanneer ze over de brug komen, dan doen ze dat vanzelf wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 09:17
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Een woord: telefoonterreur.

Bel ze 's morgens, 's middags en 's avonds netjes, wanneer ze over de brug komen, dan doen ze dat vanzelf wel.
Het helpt niet. Ik krijg altijd hetzelfde antwoord: 'Je zit in de vergadering en krijgt bericht.'
Alweer anderhalve week hetzelfde bericht.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 10:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, je bent nu bijna een maand verder. Schrijf ze een brief op hoge poten die hen wijst op hun verantwoordelijkheid, en hoezeer je het zou betreuren als je betaling af zou moeten dwingen, maar dat je daar binnenkort wel aan gaat beginnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.