Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2007, 10:02
Bianca16*
Avatar van Bianca16*
Bianca16* is offline
Hallo allemaal, ik werk fulltime en ben in oktober 21 jaar geworden. Heeft iemand hier enig idee per wanneer je dan salarisverhoging krijgt? Dus vanaf de volgende maand of misschien vanaf het volgende kalenderjaar? Kan het nergens echt duidelijk vinden en mijn werkgever heb ik er ook al naar gevraagd maar het duurt een beetje lang voordat hij met een antwoord komt.

Dus als iemand dit weet? En hoeveel zou het kunnen schelen? want ik weet wel dat het stijgt tot je 23ste....
__________________
fantasy is what people want, but reality is what people need!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2007, 13:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat kan je beter aan de boekhouder van je bedrijf vragen. Ik heb op gebied van loon en uitkering zo achterlijk veel verschillende modellen gezien, zelfs waar duidelijk één model is voorgeschreven, dat daar geen wissel op te trekken is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 13:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je hoeft niet verplicht salarisverhoging te krijgen.
Ook hoeft je loon niet altijd tot je 23ste te stijgen.
Verder mag de werkgever het (mits niet in een cao, contract of middels minimumloon vastgelegd) het volgens mij gewoon zelf weten.

Maar áls er is afsproken dat je bij een hogere leeftijd ook een hoger salaris krijgt, gaat dit vaak gewoon in vanaf je verjaardag.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 14:02
Ivo
Ivo is offline
Mijn verjaardag viel toevallig ook in oktober. Ik heb over de hele maand oktober het salaris gekregen wat bij de leeftijd NA m'n verjaardag hoort. Waarschijnlijk was het i.v.m. administratief gedoe het makkelijkst om het zo te doen.
Als het via de wet (i.v.m. minimumloon) of CAO is vastgelegd dat je meer salaris MOET krijgen na je verjaardag, moet dat ook in gaan op de dag van je verjaardag. Tenzij er in de CAO nadrukkelijk bij staat vermeld dat dit nieuwe salaris pas ingaat vanaf de eerste volledige maand na je verjaardig (wat in jouw geval november is).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.