Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2007, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zet jij maandelijks een deel van het geld dat binnenkomt op een spaarrekening?

Zo ja, hoeveel per maand? En hoe staat dat in verhouding tot wat er binnenkomt?
Is het elke maand hetzelfde (automaat?) of verschilt dat?

En als je niet spaart: is dat omdat je geen geld daarvoor over houdt of omdat je vindt dat je het beter nu uit kan geven?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2007, 16:00
Verwijderd
Ik spaar wel, maar niet op vaste momenten; als ik zie dat er veel meer geld op m'n lopende rekening staat dan dat ik nodig heb tot het-volgende-moment-dat-ik-weer-geld-gestort-krijg dan zet ik een deel op m'n spaarrekening.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 16:32
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee. Wat ik overhoud (en dat is zelden veel) heb ik waarschijnlijk een maand of twee maanden later toch eigenlijk weer nodig. Ik ga ook niet op water en brood leven om te kunnen sparen. Dus sparen doe ik weer wanneer ik klaar ben met studeren en kan gaan werken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 16:55
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
probeer het wel elke maand, door wat ik echt kan missen weg te zetten. Ene maand gaat dat beter dan de andere
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 17:36
Verwijderd
Aangezien m'n studiefinanciering om een of andere reden op m'n spaarrekening komt, spaar ik dat bedrag dus. Maar meestal kom ik aan het einde van de maand 50 euro te kort, dus dat gaat er dan weer vanaf. Wat opzich raar is, want dat betekent dat m'n uitgaven in 2 maanden tijd met meer dan 100 euro per maand omhoog zijn gegaan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 18:06
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb voor 'automatisch sparen' gekozen: iedere maand blijft er precies 50 euro op m'n betaalrekening staan (uiteraard na aftrek van de huur, internet en zorgpremie), de rest wordt overgeboekt naar m'n spaarrekening.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:04
Verwijderd
ik spaarde automatisch maar om verschillende redenen ging dat niet werken, nou gooi ik meestal elke maand mijn collegegeldkrediet aan de kant zodat ik iig mn schoolgeld kan betalen en als ik veel overhoud van mijn loon zet ik dat ook aan de kant...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Eerst zorgde ik altijd dat er genoeg op mijn rekening stond om bepaalde zaken als studieboeken en andere vaker terugkerende uitgaven te betalen; de rest ging naar mijn spaarrekening. Dat ging automatisch, als mijn saldo boven een vastgesteld bedrag kwam werd de rest 1x in de maand overgeboekt.
Nu kijken we af en toe hoeveel er op de betaalrekening staat en als dat meer is dan we verwachten nodig te hebben, boeken we een bedrag naar onze spaarrekening. Soms dus tijden niks en soms een aardig bedrag, dat wisselt enorm.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:29
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Dat ging automatisch, als mijn saldo boven een vastgesteld bedrag kwam werd de rest 1x in de maand overgeboekt.
Hoe stel je dat in?

Alles wat ik boven de driehonderd sta zet ik over naar m'n spaarrekening. Ik mag van mezelf niks terugboeken. Meestal gaat dat prima maar ik heb weleens weken dat ik nul euro sta.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:31
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik spaar niet, want ik houd nauwelijks wat over per maand. *denkt eraan om te gaan werken* Maar m'n ouders hebben wel een fonds opgezet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 21:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe stel je dat in?
Dat weet ik niet meer precies, bij de ABN-AMRO kun je dat aanvragen. Maar het is lang geleden dat ik dat heb gedaan...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 22:08
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik spaar elke maand 100 euro. Ik heb er een automatische afschrijving van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 22:57
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Hoe stel je dat in?
Als je je op de ABN Amro website inlogt, vind je in 't menu 'periodieke overboekingen'. Daar kun je kiezen voor 'n vaste of 'n variabele periodieke overboeking. Als je voor de variabele kiest en dan 't rekeningnummer van je spaarrekening invult, kun je 't op die manier instellen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 15:04
Ivo
Ivo is offline
Op dit moment komt er bij mij veel meer geld binnen dan dat ik uitgeef, omdat ik fulltime werk en nog bij m'n ouders woon. Volgende maand ga ik van dat geld alleen wel een auto kopen, voor m'n woon-werk verkeer. Als ik dan een autootje heb zal ongeveer 1/3 van m'n salaris op gaan aan vaste lasten (wegenbelasting, benzine, autoverzekering, onderhoud, ziektekostenverzekering, telefoon en nog wat andere kleinere bedragen). Minstens de helft van m'n salaris wil ik vervolgens opzij zetten om binnen 1 a 2 jaar uit huis te gaan. Of er natuurlijk alvast spullen van kopen die ik toch nodig heb als ik uit huis ga en nu ook al kan gebruiken (Fatsoenlijke tv bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik bezuinig liever dan dat ik stop met sparen. Je moet toch wat achter de hand hebben als er iets misgaat? Ik kan vanwege m'n studie absoluut niet zonder computer. Het is toch fijn om te weten dat ik meteen een nieuwe kan kopen als mijn huidige exemplaar er opeens mee kapt. Hoef ik in ieder geval niet te lenen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb twee betaalrekeningen maar een daarvan gebruik ik eigenlijk als spaarrekening. Daar krijg ik nog zakgeld op van m'n oma en m'n oudoom en dat is eigenlijk mijn spaargeld. Ik probeer daar de rest van het jaar af te blijven om er in de zomer mee op vakantie te gaan met nog wat eigen gespaard geld erbij Veel heb ik niet om te sparen omdat ik gewoon geen geld overhoud elke maand, tis al moeilijk genoeg om rond te komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:51
PV
PV is offline
Ik heb gespaard, om een tijd vooruit te kunnen als ik op een gegeven moment niet meer zou werken en om een deel studieschuld af te kunnen lossen. Op dit moment verdien ik niet meer zoveel dat ik er van kan sparen, maar ik verdien ook niet zo weinig dat ik mijn spaargeld moet gaan opmaken, dus... vind het wel best zo.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:58
Crimson
Crimson is offline
ja ik kan ook wel aardig wat sparen omdat ik stufi (250) krijg, werk veel (250), huur wordt door ouders betaald, mn vriend werkt en betaalt dus de boodschappen en g/w/l kan van de huursubsidie. dus kan zeker wel zo'n 200 euro per maand sparen. maar heb na december geen werk mee dus dan wordt het wel minder.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2007, 20:41
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik spaar per maand €350,-. Het andere geld dat ik overhou gaat op aan uitgaan/telefoon/benzine/leuke dingen doen/sigaretten/etc.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:36
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Ik spaar per maand €350,-. Het andere geld dat ik overhou gaat op aan uitgaan/telefoon/benzine/leuke dingen doen/sigaretten/etc.
ik vond 200 al veel, werk je fulltime ofzo? of woon je gewoon nog thuis?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ja ik kan ook wel aardig wat sparen omdat ik stufi (250) krijg, werk veel (250), huur wordt door ouders betaald, mn vriend werkt en betaalt dus de boodschappen en g/w/l kan van de huursubsidie. dus kan zeker wel zo'n 200 euro per maand sparen. maar heb na december geen werk mee dus dan wordt het wel minder.
Voel je je niet lullig dat je niet meebetaalt terwijl je daar wel geld voor hebt?
Niet dat ik vind dat je dat zou moeten hoor, maar ik zou me daar niet zo prettig onder voelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:00
Verwijderd
Ik spaar elke maand 1/12 gedeelte collegegeld bij elkaar en probeer ook nog iets van 100 euro naar mn vakantie/uitzet/rijbewijs spaarrekening over te maken. Voor de rest heb ik nog een flinke spaarrekening van mn ouders maar das echt voor later als ik een extra jaar moet studeren, auto kopen, rijbewijs halen etc.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:06
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik spaar alleen als ik het geld op mijn rekening boven een bepaalde grens zie komen en dat is niet vaak.

Het zou me misschien wel lukken als ik superverstandig met mijn geld om zou gaan maar daar heb ik geen zin in. Ik zorg dat ik mijn collegegeld, huur, schoolbenodigdheden, telefoon, internet, verzekering en elektra kan betalen en daar kan ik ook niet op bezuinigen.

Eten en kleding en hebbedingetjes zou ik misschien op kunnen bezuinigen maar ik wil ook nog wel een beetje een leuk leven kunnen leiden. Eten en kleding koop ik sowieso al nooit duur, ik koop er alleen te veel van

Ik krijg een heel klein bedragje van mijn ouders en voor de rest moet ik alles zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:18
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ja
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 11:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Nee. Ik zou het graag gedaan hebben, maar heb er simpelweg nooit geld voor gehad.

Ik ben allang blij dat ik kan studeren en iedere maand uitkom!
Het studieniveau kan ik goed aan, maar daar stond tegenover dat ik amper tijd had om te werken, laat staan te sparen.
Nu kan ik, door meer vrije tijd tijdens m'n studie, drie dagen in de week werken. Hiervan wil ik wel geld apart gaan zetten, want ik vind het een prettig idee iets achter de hand te hebben mocht ik vertragen met m'n studie. Sowieso komt wat extra geld nu wel goed te pas voor een pc of om te sparen voor recente toekomst: op mezelf willen gaan wonen / het halen van mijn rijbewijs.

Hoeveel het per maand gaat worden, dat weet ik alleen nog niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2007, 11:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik spaar voor dingen als vakanties, schoolkosten en onvoorziene uitgaven. Sowieso elke maand, hoewel ik soms wel eens tussendoor spaargeld terug moet boeken naar mijn betaalrekening. En het is niet altijd veel, maar wel iets.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 20:06
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Voel je je niet lullig dat je niet meebetaalt terwijl je daar wel geld voor hebt?
Niet dat ik vind dat je dat zou moeten hoor, maar ik zou me daar niet zo prettig onder voelen.
(=Crimson!)

Ik werk 3 avonden in de week en dan eet ik ook niet mee. Ook ontbijten doe ik zelden thuis. Dus de meeste boodschappen die hij doet, doet hij eigenlijk voor zichzelf. Tis ook niet zo dat ik nooit wat betaal ofzo, soms haal ik wat speciaals in huis om voor hem te koken, maar in de regel betaalt hij wel de boodschappen, maar dus ook om de reden dat ik de halve week niet thuis eet.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Zet jij maandelijks een deel van het geld dat binnenkomt op een spaarrekening?

Zo ja, hoeveel per maand? En hoe staat dat in verhouding tot wat er binnenkomt?
Is het elke maand hetzelfde (automaat?) of verschilt dat?

En als je niet spaart: is dat omdat je geen geld daarvoor over houdt of omdat je vindt dat je het beter nu uit kan geven?
als ik de huur, collegegeld, verzekeringen, boodschappen, benzine, abonnementen heb betaald, houd ik geen geld meer over om te sparen. Ook niet voor dingen als kapper of kleding kopen. Kortom: ik red het simpelweg niet. Sterker nog, ik bouw iedere maand een iets groter tekort op.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 00:22
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Ik spaar wel, maar niet automatisch. Ik kijk per maand wat ik kan missen en dat stort ik op mijn spaarrekening. Ik werk de laatste tijd vrij veel naast school, dus er komt redelijk wat binnen. Denk dat ik per maand ongeveer 150 of 200 euro op mijn spaarrekening stort. (is echt pas iets van de laatste 4 maanden ofzo overigens).
Ben nu aan t sparen voor m'n rijbewijs, dus als ik eenmaal genoeg heb, zal t (helaas) ook meteen weer op zijn...
Maar dan begin ik gewoon weer opnieuw, altijd fijn om geld achter de hand te hebben. Ik gebruik dat geld ook echt alleen maar als het echt nodig is. Als er bijvoorbeeld iets kapot gaat, of als ik een keer een maand echt niet uitkom met mijn geld. Niet voor onzinnige aankopen dus.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:32
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik spaarde altijd wel, maar vaak had ik het een half jaar later weer nodig. Nu heb ik een vaste baan en spaar wel. Zo gauw het loon er is, zet ik de helft weg. Soms red ik het niet helemaal en zet ik weer wat terug.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 11:34
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ik spaar wel, maar niet op vaste momenten; als ik zie dat er veel meer geld op m'n lopende rekening staat dan dat ik nodig heb tot het-volgende-moment-dat-ik-weer-geld-gestort-krijg dan zet ik een deel op m'n spaarrekening.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 16:18
mar87
mar87 is offline
Ik spaar wel. Er mag van mijzelf niet meer dan 500 euro op m'n lopende rekening staan, alles wat er boven komt gaat naar de spaarrekening. Meestal gaat er maandelijks zo'n 100 tot 400 euro naar de spaarrekening.
En als ik teveel naar de spaarrekening gedaan heb gaat het net zo snel weer terug.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 16:22
Go
Avatar van Go
Go is offline
Voordat ik studeerde wel, maar nu niet meer. Nu ontspaar ik (een beetje). Na mijn studie ga ik ongetwijfeld wel weer sparen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 20:19
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Momenteel wel, maar dat komt omdat ik nu fulltime werk en over 2 maanden voor 5 maanden op reis ga. Al het geld is dus daarvoor bedoeld. Hiervoor spaarde ik ieder jaar ook wel. Meestal als ik behoorlijk wat geld had zette ik wat weg, maar het was niet echt georganiseerd ofzo. Eigenlijk spaar ik vooral om m'n vakanties mee te betalen, want verder heb ik nooit echt enorme aankopen die in 1x betaald moeten worden. Maar ik spaar dus eigenlijk niet echt voor 'later'. Want ik maak m'n spaargeld steeds ook weer op
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 19:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik spaar wel, maar niet op vaste momenten; als ik zie dat er veel meer geld op m'n lopende rekening staat dan dat ik nodig heb tot het-volgende-moment-dat-ik-weer-geld-gestort-krijg dan zet ik een deel op m'n spaarrekening.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 21:14
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ja, ik spaar. Er wordt elke maand automatisch €50 van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening overgeschreven. Als ik heb gewerkt (ene maand meer dan andere) gaat het grootste gedeelte daarvan ook naar mijn spaarrekening. Ik probéér van mijn spaarrekening af te blijven, maar soms haal ik die €50 weer terug omdat ik anders het eind van de maand niet haal.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2007, 20:57
Mara
Mara is offline
Momenteel niet omdat ik er simpelweg geen geld voor heb. Ik hou maandelijks ongeveer 70 euro over voor kleren, cadeautjes, kapper, leuke dingen doen etc. dus dan wordt 't moeilijk.

Ik moet echter nodig weer werk gaan zoeken, dan moet 't beter gaan
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 22:56
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik spaar elke maand een bedrag dat wisselt. De ene maand heb ik veel over, de andere maand wat minder. Gemiddeld zo'n 100 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 23:21
tombooooo
tombooooo is offline
Citaat:
Ik heb twee betaalrekeningen maar een daarvan gebruik ik eigenlijk als spaarrekening. Daar krijg ik nog zakgeld op van m'n oma en m'n oudoom en dat is eigenlijk mijn spaargeld. Ik probeer daar de rest van het jaar af te blijven om er in de zomer mee op vakantie te gaan met nog wat eigen gespaard geld erbij Veel heb ik niet om te sparen omdat ik gewoon geen geld overhoud elke maand, tis al moeilijk genoeg om rond te komen.
Wel zonde dan om het op een betaalrekening te zetten, dan mis je 4.5% rente!

Zelf spaar ik niet maandelijks een vast bedrag, ik zet pas geld over naar mijn spaarrekening wanneer ik vind dat er teveel op mijn betaalrekening staat.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 00:11
Verwijderd
Ik spaar en ik investeer, ongeveer 70 p.m. ook al heb ik daar eigenlijk geen geld voor, ivbm met studieschuld, is het toch wel fijn dat dat bedrag blijft groeien (7.4% momenteel ) dus ja blijf gewoon doorsparen en investeren en aan de andere kant agressief die schuld afbetalen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 03:47
Bolk
Avatar van Bolk
Bolk is offline
Ik heb een grote bierfles (Christoffel bier voor de geinteresseerden) waar ik al m'n 1 en 2 euro munten in gooi... Gaat best hard op zich
__________________
"There's no 'I' in team, but there's 'me' if you jumble it up" - Greg House
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 12:46
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
ik vond 200 al veel, werk je fulltime ofzo? of woon je gewoon nog thuis?
Ik woon nog thuis, en betaal tot april volgend jaar geen kostgeld. In april ga ik fulltime werken, nu zit ik enkel nog op school. (doe een betaalde opleiding).
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 15:36
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk dat ik rond de 200/300 per maand spaar. Ik maak mn geld niet echt op vaste momenten over, meestal als ik een redelijk bedrag op mn rekening heb. Sommige maanden spaar ik meer dan 400, soms ook helemaal niets.

Eigenlijk kan ik elke maand wel 400 sparen, maar och..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 15:42
annepannepo
Avatar van annepannepo
annepannepo is offline
ik spaar redelijk veel per maand, omdat ik full time werk, woon nog thuis, krijg dit jaar nog pensioen erbij..en ik geef opzich niet heel veel uit...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 11:23
*bleep*
Avatar van *bleep*
*bleep* is offline
De meerderheid van het geld dat ik krijg/verdien komt op m'n spaarrekening, maar ik haal er af en toe wel wat af, als ik iets wil kopen of niet rondkom van m'n kleedgeld...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 15:54
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb overigens wel wat gespaard, heb de hele zomervakantie gewerkt om me geen zorgen hoeven te maken over m'n collegegeld en ben toen niet op vakantie geweest. Omdat ik ook af en toe gewerkt heb de afgelopen maanden heb ik niet al het geld dat ik voor collegegeld gereserveerd heb terug hoeven boeken naar mijn lopende rekening.

Het geld van mijn spaarrekening gaat er nu alleen stukje bij beetje weer vanaf
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:23
Verwijderd
Zoveel mogelijk^^
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:46
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Ik maak ongeveer 1x per 3 a 4 weken alles >50 euro over van mijn lopende rekening naar mijn spaarrekening.. En daarnaast heb ik thuis een spaarpot staan, waarin ik als ik daar zin in heb al mijn kleingeld mik. Heb met mezelf afgesproken dat ding pas leeg te maken als hij écht vol zit, maar het wordt wel verleidelijk ....
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:45
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als ik zin en geld heb...maar k haal het er net zo makkelijk weer vanaf
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 14:10
Verwijderd
Op de middelbare school spaarde ik vrij veel, ik had dan ook een fijne spaarrekening voordat ik begon met studeren. Nu komt er van dat sparen niet zoveel meer terecht. Ik heb een jaar in het buitenland gewoond voor m'n studie en dat kost gewoon veel geld. Nu kom ik meestal nét uit wat betreft geld. Daar baal ik wel van, maar goed... als ik ga werken heb ik nog genoeg tijd om te sparen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat spaar jij allemaal?
Verwijderd
68 09-07-2009 11:46
De Kantine Waarvoor ben jij aan het sparen?
TopDrop
93 04-02-2007 11:17
Lifestyle Verzamelen/sparen
Verwijderd
137 24-02-2004 10:04
De Kantine Wat spaar jij zoal?
Repsaj
53 22-04-2003 15:39
Werk, Geld & Recht Waar spaar jij voor ?
my iron lung
87 16-01-2003 09:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.