Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2007, 21:42
jitsketje
jitsketje is offline
Hallo,

Volgens jaar ga ik op kamers en dan loop ik tegen een ding aan, waar vast meer mensen tegen aan lopen. Hoe ga ik dat ooit financieren?

Ik zou rond de 270 stufi krijgen, 200 van mijn ouders, en dan misschien wat bijwerken * maar naast mijn studie, zou ik weinig energie nog hebben om te bijverdienen, aangezien ik een chronische ziekte heb *. Dus ik moet hoe dan ook nog extra bijlenen.

Hiervan moet ik dan ook echt alles betalen..kamer/eten/verzekering/school/boeken/kleding/persoonlijke uitgave etc. Is dus bijna niet te doen, lijkt mij dan. Hoe doen jullie dat? En wat geven jullie gemiddeld uit per maand?

Liefs, Jitske.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2007, 21:47
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
De huisbazen zien in jou gewoon een melkkoe die financieel uitgemolken dient te worden.

Een kamer (of beter gezegt een stal) kost per maand ongeveer tussen de 200 en 350 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 22:27
Crimson
Crimson is offline
Hey Cornel, niet iedereen krijgt een vette Wajong uitkering om een dik huis van te huren.

@TS: heb jij geen recht op een wajong?

Verder kan je beter vragen aan je ouders of ze je collegegeld en je boeken betalen (bij elkaar tussen de 1800 en 2500 euro), dan hoef je niet van die berekeningen te maken.
Voor huur 250-300 euro, en dan nog 200 euro om te eten, leven. Als je niet kan werken, zou ik een Wajong aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 22:37
PV
PV is offline
als je ouders niet al te veel verdienen krijg je wellicht een aanvullende beurs van IB Groep, dat kan een steentje bijdragen. als ze wel veel verdienen zou je om een grotere bijdrage kunnen vragen
en verder idd werken en misschien toch lenen, een studie is een goeie investering, later verdien je dat dubbel en dwars terug.
hoe het zit met wajong weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar het zal zeker geen kwaad kunnen om daar navraag naar te doen.
schoolboeken kun je evt proberen tweedehands te kopen, via internet (bol.com, Marktplaats, dit forum) of via winkels als De Slegte of via briefjes op je opleiding.
zet verder op een rij welke uitgaven echt verplícht zijn (huur, verzekering, collegegeld), welke inkomsten je hebt en wat je daarna dan nog overhoudt per maand voor eten/kleding/extra's. kleding hoef je natuurlijk niet elke maand te kopen, lijkt me. en ook met eten kun je creatief omgaan, zo is gezamenlijk koken (of voor jezelf voor meerdere dagen koken) meestal goedkoper. kijk naar goedkopere merken, aanbiedingen, goedkopere supermarkten...

nagoed d'r is genoeg om over na te denken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 07:00
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben 1 jaar lang van 475 euro per maand (excl. zorgtoeslag) rondgekomen. Het is dus wel mogelijk, maar dan kan je jezelf niets leuks gunnen en niet zo vaak nieuwe kleren kopen, en eten koken voor meerdere dagen tegelijk. En ja ik betaal ook alles helemaal zelf.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 08:32
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Bijbaantje.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 08:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat geef ik per maand uit:

Huur: 200 euro
G/w/l: 100 euro
Kabeltv: 16 euro
Internet: 32 euro
Mobiel: 10 euro
Zorgverzekering: 110 euro
Inboedel/wa/reis verzekering: 8 euro
Schoolgeld: 130 euro
Boekengeld: 35 euro
Eten: 120 euro

Totaal: €761 (en dat is dus exclusief persoonlijke uitgaven zoals kleding, uit eten, concerten etc)
Totaal: €861 (met dingen voor mezelf)

Misschien handig om er bij te zetten dat ik alleen woon in een eigen huisje. Dus internet&tv kan ik met niemand delen, vandaar de hoge(re) kosten. Als je mazzel hebt en een goedkope kamer vindt kun je sowieso al €150 op het bovenstaande bedrag besparen. Ook met eten kun je veel besparen (ik eet nou eenmaal graag wat luxer dan de gemiddelde student ).
Ik kom dus uit op €861 per maand en dat is dus best wel veel

Om dit te financieren:
€255 studiefinanciering
€36 zorgtoeslag
€69 beurs
€250 salaris bijbaantje
€500 ouders (huur+schoolgeld+verzekering)
Totaal: €1110

Ik kan dus mijn salaris per maand sparen en dat is heel prettig!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 10:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een kamer (of beter gezegt een stal) kost per maand ongeveer tussen de 200 en 350 euro.
Wie akkoord gaat met € 350 zet met zijn handtekening in feite "Ja, ik laat me graag naaien" op het papier.

Voor € 160-230 zijn er aardig wat kleine kamers te krijgen. Zelf die bruut dure spaceboxen op de Uithof kosten je maar € 291,10 of € 312,09 per maand.

Ja, je zit dan niet hartje Amsterdam, ja er zit geen whirlpool in, maar je kan wel wonen. Waarom klaag jij daar überhaupt over? Je krijgt vijfmaal, zesmaal meer geld dan anderen zonder daarvoor te hoeven bijverdienen, dus als de huurprijzen voor íemand geen probleem zouden moeten zijn..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 13:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Voor € 160-230 zijn er aardig wat kleine kamers te krijgen. Zelf die bruut dure spaceboxen op de Uithof kosten je maar € 291,10 of € 312,09 per maand.
En dat is inclusief.

Een goedkope kamer is waarschijnlijk wel een must. Daar moet je vaak wat langer voor ingeschreven staan bij een woningstichting, beter voor zoeken en met minder genoegen nemen, maar als je weinig te besteden hebt is het wel een deel van de oplossing.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 20:09
Mara
Mara is offline
Mijn uitgaven:

€200 collegegeld
€100 zorgverzekering
€400 huishoudrekening waarvan:
- €100 huur (tijdelijke sociale huurwoning, hier is huurtoeslag al af)
- €150 eten/drinken/schoonmaak e.d.
- €100 gas/water/licht
- €50 overige uitgaven


Ik krijg dus basis uitwonend (+/- €250) aanvullend dit jaar nog (+/- €250) en ik leen (+/- €250). Verder krijg ik nog zorgtoeslag à €34 euro.
Ik houd dus zo'n €70 per maand over. Hier moet ik al 't andere van betalen, van cadeautjes tot kleren. En oh ja, ik moet ook nog geld opzij zetten voor boeken.

Laatst gewijzigd op 23-11-2007 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 20:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik doe mijn opleiding in deeltijd zodat ik er 32 uur naast kan werken.

380 euro huur
250 euro benzine
21 euro wegenbelasting
autoverzekering
25 euro mobiel abonnement
25 euro internet/ vaste telefonie
120 euro schuldaflossing
160 euro eten
160 euro collegegeld (10 × 160 euro)
35 euro boekengeld (omgerekend per maand)
118 euro ziektekosten
4 euro (inboedel-, aansprakelijkheidsverzekering)

---- +
1300,00 euro (+ autoverzekering.. Ik weet niet precies hoeveel dat is)

Ik houd niet echt geld over voor leuke dingen of zo. Hoe dan ook, je hebt niet de kosten van de auto, dat scheelt ontzettend.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 05:45
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mijn uitgaven:

€200 collegegeld
12x200= €2400 collegegeld?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 08:53
Knots
Knots is offline
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie: 270 stufi, 200 van mn ouders en dan nog 36 zorgtoeslag, waarvan ik alles zelf moet betalen. Ik ben erachter gekomen dat dat dus niet te doen is, daarom ben ik ook nog 200 bij gaan lenen. Blij ben ik er niet mee, maar er zit niets anders op. Ik ga toch ook niet mn spaarrekening leeghalen waarvan ik nog op vakantie wil, rijbewijs wil betalen etc.

Overzichtje nu:
+ 270 stufi
+ 200 lening
+ 200 ouders
+ 36 zorgtoeslag
-----
+/- 700 inkomsten

- 266 huur
- 150 collegegeld
- 100 zorgverzekering
- 7,50 mobiel
- 2,30 inboedelverzekering
-------
+/- 525 vaste lasten.

Hou ik dus nog 175 euro over waarvan sowieso eten en drinken en gezamelijke flatkosten betaald moeten worden. Dan moet er nog wat overblijven om op bepaalde momenten boeken en sport te kunnen betalen. En de rest blijft over voor 'leuke' dingen. Het is niet ruim, ik hou niet veel over per maand, maar het is te doen.
(In de vakanties ga ik wel werken.)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:08
Verwijderd
Citaat:
12x200= €2400 collegegeld?
8 termijnen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:34
Verwijderd
Ik ga volgende week op kamers en ga het zo ongeveer rondbreien:

vaste lasten:
240 huur
130 collegegeld
30 telefoon
30 boeken
85 verzekering
= 505

inkomsten:
335 stufi
160 ouders
36 zorgtoeslag
= 505

los daarvan verdien ik ook nog 350 euro per maand bij mn bijbaantje, waar ik kleding, vakanties, boodschappen etc van betaal. maar mocht ik niet werken dan kan ik iig mn vaste lasten dus wel betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:51
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Ik ben 1 jaar lang van 475 euro per maand (excl. zorgtoeslag) rondgekomen. Het is dus wel mogelijk, maar dan kan je jezelf niets leuks gunnen en niet zo vaak nieuwe kleren kopen,
Het is op een forum met jongeren natuurlijk vloeken in de kerk, maar: Zeeman en aanverwanten winkels. Heeeel ver van trendy, maar heb d'r net wel voor dertig euro twee spijkerbroeken en een trui gehaald. En die trui is nog best leuk ook

/me trekt z'n asbestpak aan

Citaat:
Coopergirl schreef:
Ik doe mijn opleiding in deeltijd zodat ik er 32 uur naast kan werken.
Doe ik ook. Het kan en je vangt zo wel lekker veel geld. Maar mijn hemel wat kan het zwaar zijn!

* Ik werk vier dagen in de week, 8 uur.
* Per dag zo'n drie uur reizen, waarvan 1.5 ik kan studeren.
* 'sAvonds tot een uur of elf-twaalf door met 't huiswerk (vrijdag = vrij).
* In 't weekend het huishouden en nog meer huiswerk tot middernacht.

Veel tijd voor vrienden en familie blijft er niet over, dus het is niet voor de "faint of heart".
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 13:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
8 termijnen
Precies.

Ja, het is eigenlijk €192, maar ik rond 't maar even af
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 08:05
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
8 termijnen
Aha
Maar het lijkt nu net of je het per maand kwijt bent! Ik heb het zelf namelijk ook omgerekend per maand terwijl ik in vier termijnen betaal
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Het is op een forum met jongeren natuurlijk vloeken in de kerk, maar: Zeeman en aanverwanten winkels. Heeeel ver van trendy, maar heb d'r net wel voor dertig euro twee spijkerbroeken en een trui gehaald. En die trui is nog best leuk ook
In andere winkels kun je ook best goedkoop dingen vinden. En lang leve de uitverkoop en outletwinkels ed.

Ik zit nu in een andere situatie (mijn man werkt), maar in het eerste jaar dat ik op mezelf woonde leende ik ook bij om alles te kunnen betalen. Je kunt tegenwoordig wel een collegegeldkrediet krijgen ('k weet niet precies hoe of wat), dat kan ook handig zijn.

Wajong krijg je niet zomaar (duh ) (volgens mij zeker niet als je studeert/'kunt' studeren), maar je zou er idd eventueel eens navraag naar kunnen doen; niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 10:30
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
In andere winkels kun je ook best goedkoop dingen vinden. En lang leve de uitverkoop en outletwinkels ed.
True, maar dan laat ik me al gauw verleiden tot allemaal onnodige aankopen

Outletwinkels zijn het werk van de duivel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Aha
Maar het lijkt nu net of je het per maand kwijt bent! Ik heb het zelf namelijk ook omgerekend per maand terwijl ik in vier termijnen betaal
Idd, collegeld per maand is voor dit schooljaar precies 130 euro per maand, scheelt wel wat met 200 .
En Ik sluit me voor de rest bij Leoneer aan, kleding is in mijn ogen ook niet eens een hele grote kostenpost. Als je geen geld hebt koop je gewoon niets, en heb je wel een keertje geld dan haal je wat leuks. H&M, C&A en de hema zijn allemaal goed te betalen als je een beetje zoekt.
Idem voor het inrichten van je kamer trouwens, rondzoeken bij familie en vrienden op zolder voor glazen, borden, pannen, bestek veel mensen hebben daar nog oude spullen liggen. Op marktplaats en in het kringloopcentrum kun je vaak ook leuke dingen vinden en op de grond is een kleed over vloerbedekking of zeil wat je niet aanstaat, leggen voordeliger dan helemaal nieuw leggen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 11:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat sowieso. Laatst nog een stapel ongeschilderd hout op de kop getikt die net langs de weg werd gelegd. Dat ging naar de vuilstort, maar van die man mocht ik het ook gratis meenemen als ik dat wilde, dat scheelde hem een ritje. Hoppa, aanhanger halen, meenemen, dat ligt nu op de vlonder. Als ik een kamer vind gaan we daar een juweeltje van een kast van bouwen, voor het geweldige bedrag van nul euro.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 12:09
Verwijderd
www.gratisoptehalen.nl , ook zoiets
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 12:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Wajong krijg je niet zomaar (duh ) (volgens mij zeker niet als je studeert/'kunt' studeren), maar je zou er idd eventueel eens navraag naar kunnen doen; niet geschoten is altijd mis.
jawel, hangt natuurlijk van de oorzaak van de aanvraag af, maar het is in ieder geval goed bespreekbaar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 16:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Idd, collegeld per maand is voor dit schooljaar precies 130 euro per maand, scheelt wel wat met 200 .
Dat kan wel zijn, maar daar heb ik op dit moment nog niks aan. Deze 8 maanden moet ik 't toch echt rooien met die 75 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2007, 16:20
Gunkan
Gunkan is offline
Ouch... *sympathiegeeft* 75 euro is voor ons 1.5 week boodschappen Misschien toch eens zien hoe ik het weer wat terug kan brengen. Zo heel luxe leven wij nog niet eens.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 20:35
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
1,5 week boodschappen van 75 euro?

Ik geef voor mezelf gemiddeld 15 euro per week uit aan boodschappen.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 21:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ouch... *sympathiegeeft* 75 euro is voor ons 1.5 week boodschappen Misschien toch eens zien hoe ik het weer wat terug kan brengen. Zo heel luxe leven wij nog niet eens.

Sterkte
Ik hoef er dan gelukkig geen boodschappen meer van te kopen, dat zit al grotendeels in 't huishoudgeld.

Ik red 't ook wel, alleen met kleren wordt het soms wat krap. Ik pas lang niet alles dus m'n kleren kunnen niet supergoedkoop, dan tikt 't toch aardig aan. Ik ben dan bijna al m'n geld voor de maand kwijt met 1 broek.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 22:28
Gunkan
Gunkan is offline
@ Meelfriek:

Ai, ja dat zijn van die rotte situaties. M'n vrouw heeft ook geen gemakkelijke bouw en die is ook bakken geld kwijt aan een beetje mooi zittende kleding. De pest is dat zij zowel erg lang als erg stevig gebouwd is.

Citaat:
1,5 week boodschappen van 75 euro?
We rekenen op iets minder dan zestig in de week. Maar goed, we zijn dan ook geen jonge studenten meer Beiden hebben een fulltime baan en we leven een heel burgerlijk bestaan. Elke avond vlees enzo

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat ik nooit op kamers ben geweest. Nu heb ik 't ook nooit hoeven berooien op vijftien pop per week. Ik zou niet weten of ik dat nu nog zou kunnen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 00:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
1,5 week boodschappen van 75 euro?

Ik geef voor mezelf gemiddeld 15 euro per week uit aan boodschappen.
Dus voor 2,10 euro per dag kan jij je redden? Vind ik knap...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 06:56
Gunkan
Gunkan is offline
Wel, als je het betrekt op de hele week dan heb je waarschijnlijk:
* 2 broden -> 2 euro
* 1 appel per dag -> 2 euro
* 2 soorten, el cheapo broodbeleg -> 3 euro

En dan zit je net onder de helft. Hoe je dan idd elke avond nog warm eet, weet ik niet.
* Een bulkverpakking rijst?
* Bulkverpakking pasta?

Maar dan zonder groente, ofzo Ik ben ook erg benieuwd! Kan ik nog eens wat leren!.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 08:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zelfs het nibud gaat uit van €5.95 per dag, wat neerkomt op 42 euro per week
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 08:49
Gunkan
Gunkan is offline
Kijk... Dan doen we het helemaal zo gek nog niet! Als ik de markt oversla en alles bij de supermarkt haal ben ik op zaterdag zo'n 40 euro kwijt. En da's voor twee personen en een kat. Netjes
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:10
Verwijderd
je hebt al 5 kiloaardappels voor een euro, rijst en pasta is goedkoop. Gehakt per kilo idem voor kip. Koken voor een aanal dagen en invriezen. Brood kan ook voor 70 cent, beleg hoeft niet altijd kaas of vlees te zijn. Toetjes, snoep etc is ook niet altijd nodig. Je bent niet voor niets student .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 00:35
Verwijderd
Citaat:
1,5 week boodschappen van 75 euro?

Ik geef voor mezelf gemiddeld 15 euro per week uit aan boodschappen.
Hehe, ik zit meestal wel over de 75 euro per week
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 06:53
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
je hebt al 5 kiloaardappels voor een euro, rijst en pasta is goedkoop. Gehakt per kilo idem voor kip. Koken voor een aanal dagen en invriezen. Brood kan ook voor 70 cent, beleg hoeft niet altijd kaas of vlees te zijn. Toetjes, snoep etc is ook niet altijd nodig. Je bent niet voor niets student .

Inderdaad, en je hoeft niet elke dag een lekker stukje vlees bij de warme maaltijd. En gewoon goed aanbiedingen in de gaten houden.

Natuurlijk gun ik mezelf ook wel eens wat anders en wat duurders, maar op 15 euro per week is nog best redelijk te leven.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2007, 08:41
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En waar koop je dan die vrouwendingen van, zoals inlegkruisjes, maandverband, tampons, deo, wattenschijfjes, make-upremover, dagcreme, scrub etc? (Dat maakt het nou juist zo duur, die wekelijkse boodschappen )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:46
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
En waar koop je dan die vrouwendingen van, zoals inlegkruisjes, maandverband, tampons, deo, wattenschijfjes, make-upremover, dagcreme, scrub etc? (Dat maakt het nou juist zo duur, die wekelijkse boodschappen )
Die vrouwendingen tel ik niet mee onder boodschappen. Maar dat is niet de grootste postenkost. Ik gebruik geen make-up, dus daar heb ik ook niets voor nodig. Deo koop ik 3 bussen tegelijk in de aanbieding en maandverband e.d. sla ik ook in als het in de aanbieding is.

Alles draait om aanbiedingen!
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
pff ik zou dat echt niet willen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:42
PV
PV is offline
Citaat:
pff ik zou dat echt niet willen
waarom niet, dan leer je het later tenminste waarderen als je dan het iets breder hebt. je wordt er echt niet slechter van als je leert leven met weinig geld.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:02
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
waarom niet, dan leer je het later tenminste waarderen als je dan het iets breder hebt. je wordt er echt niet slechter van als je leert leven met weinig geld.
ik kan me niet voorstellen dat íemand wil leven met zo weinig geld, dat je nooit iets leuks kan doen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:38
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat íemand wil leven met zo weinig geld, dat je nooit iets leuks kan doen
Ik ben m'n hele leven al niet anders gewend. Niet iedereen heeft het even breed. Wees dankbaar voor wat jij wel hebt.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat íemand wil leven met zo weinig geld, dat je nooit iets leuks kan doen
Alsof je dan nooit iets leuks kunt doen. het leven bestaat niet alleen uit zuipen en feesten en vakantie houden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 23:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Ik ben m'n hele leven al niet anders gewend. Niet iedereen heeft het even breed. Wees dankbaar voor wat jij wel hebt.
even voor de zekerheid: het was echt niet gemeen bedoeld. ik reageerde op wat PV zei, op haar 'waarom niet?'.

Citaat:
Alsof je dan nooit iets leuks kunt doen. het leven bestaat niet alleen uit zuipen en feesten en vakantie houden.
hoeveel leuks kan jij doen met je geld, als je 15euro hebt voor je boodschappen??
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
even voor de zekerheid: het was echt niet gemeen bedoeld. ik reageerde op wat PV zei, op haar 'waarom niet?'.



hoeveel leuks kan jij doen met je geld, als je 15euro hebt voor je boodschappen??
Als ik per week 15 euro aan eten uitgeef houd ik verschrikkelijk veel over voor andere zaken. maar 15 euro boodschappen geld is in mijn ogen alleen voor boodschappen, nit voor kleding, uitgan etc. Maar je hebt idd gelijk, als je 15 euro in de week te besteden hebt aan alles dat je écht nits leuks kunt doen/
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:19
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
je hebt al 5 kiloaardappels voor een euro, rijst en pasta is goedkoop. Gehakt per kilo idem voor kip. Koken voor een aanal dagen en invriezen. Brood kan ook voor 70 cent, beleg hoeft niet altijd kaas of vlees te zijn. Toetjes, snoep etc is ook niet altijd nodig. Je bent niet voor niets student .
Ja, maar geen verse groenten oid. Niet bepaald gezond dus. Ik geef ook zo'n 6-7 euro uit per 1 of 2 dagen. En dat zonder snoep, toetjes, drankjes, etc. Dat komt toch weer uit op zo'n 40 euro per week, aangezien ik enkele dagen bij m'n ouders eet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 20:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hehe, ik zit meestal wel over de 75 euro per week
voor jou alleen? zonder uit eten erbij? zo ja, kun je dat uitleggen .
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 20:53
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ja, maar geen verse groenten oid. Niet bepaald gezond dus. Ik geef ook zo'n 6-7 euro uit per 1 of 2 dagen. En dat zonder snoep, toetjes, drankjes, etc. Dat komt toch weer uit op zo'n 40 euro per week, aangezien ik enkele dagen bij m'n ouders eet.
ach, je hebt al hutspot, zuurkool, spinazie met gebakken aardappels of bruine bonen voor 60 cent, bij wijze van spreken.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:06
Verwijderd
Mijn uitgavenpatroon:

huur 237
collegegeld 128
verzekering 104
inboedelverzekering enzo 2
eten 150
huisrekening 19 (o.a. electriciteit)
boeken 35
reiskosten 20
persoonlijke dingen 60
= 755 euro

inkomsten:
stufi 882
werk 200
= 1082 euro

Dit is zonder dingen als kleding enzo, maar dat zijn sowieso voor mij incidentele uitgaven. Over het algemeen komt het iets hoger uit dan begroot, maar dat ligt meer aan mijn dvd-koopliefde dan aan iets anders. En ja, ik eet duur, 150 euro per maand, maar ik ga niet beknibbelen daarop. Na een hele dag college ga ik niet heel Zeist rondfietsen om zoek naar de goedkoopste aanbiedingen en ik ga al helemaal niet bulkverpakkingen kopen. Ik eet op maat en doe mijn boodschappen vooral bij Super de Boer en Albert Heijn. Deels omdat goedkopere supermarkten iets te ver wegzitten voor mij, maar ook omdat ik niet hoef te bezuinigen daarop. Ik kan me het veroorloven. Als je het probleem hebt dat je geen bijbaantje kan nemen, zou ik een goedkopere kamer zoeken en kijken of je je incidentele uitgaven kan terugdringen. Of bij een goedkopere supermarkt je boodschappen doen, maar goed blijven eten is nogal belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Die vrouwendingen tel ik niet mee onder boodschappen. Maar dat is niet de grootste postenkost. Ik gebruik geen make-up, dus daar heb ik ook niets voor nodig. Deo koop ik 3 bussen tegelijk in de aanbieding en maandverband e.d. sla ik ook in als het in de aanbieding is.

Alles draait om aanbiedingen!
doe ik ook, die zooi bederft toch niet, net als met wasmiddel, dat bunker ik ook altijd met aanbiedingen scheelt een hoop geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO opleiding én op kamers lijkt onmogelijk
Skybird
11 24-04-2014 12:16
De Kantine Weerwolfspel # 54
Fantôme
500 15-12-2008 21:07
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 12:40
Werk, Geld & Recht financiering voor op kamers gaan!
rizzlefizzle
51 24-06-2004 19:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Over het gat in onze Grondwet en de valse rechtsstaat
McCaine
177 10-09-2003 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.