Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 10:10
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Hallo,

ik was benieuwd, of iemand dus al ervaringen heeft met WLAN router/accespoints sneller dan 54Mbps.

Zoja,met welke merken (o.a. Linksys or whatelse?)

Ik heb al vele wlan verbindingen aan gelegd,maar was benieuwd naar nieuwe ervaringen

(Adsl,met internet bellen & Kpn, normale Linksys routers e.d.)

Misschien kan ik vast vooruit kijken, aangezien wlan nogal een opkomend iets is bij particulieren.

Laat het me weten

Moonspell
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 10:13
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja 108Mbps, maar nog steeds geldt dat alleen bij korte afstand en de ontvangstgevoeligheid is (net als 802.11g) lager dan de 11Mbps (802.11b) standaard. Bovendien blijft er in de praktijk na WEP/WPA beveiliging weinig meer over van de beloofde snelheden. Ik denk dat je van de 108Mbps in de praktijk 50Mbps kunt gebruiken ofzo.

Als je snelheid wilt moet je toch echt aan een kabel denken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 10:51
Verwijderd
Daarbij is die 108Mbps vaak gebaseerd op de nog niet vastgelegde 802.11n specificaties.
Daar moet je dus echt wel op opletten.
Dat en de punten die Enlight al noemde.

Verder heb ik eigenlijk nog nooit echt noemenswaardige problemen gehad met Linksys routers icm kabelinternet (Chello) of ADSL, ongeacht de snelheid.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen routers/ap's gebruikt heb die sneller claimen te kunnen dan 54mbps, om bovenstaande redenen en het feit dat die dingen over het algemeen toch behoorlijk wat meer kosten.
Wanneer iemand vooral snelheid wil, trekken we over het algemeen gewoon kabels en werken die netjes weg.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 12:11
J-roenn
J-roenn is offline
JAHOEEEE
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 12:24
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
bij dat soort snelheden zou ik serieus maar een portable ethernet-kabel overwegen. dat haal je in de praktijk niet echt...
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:25
Verwijderd
Ik wou net zeggen. Het is weer net zoiets als met Q-Tec 650 W voedingen, daar pers je in de praktijk misschien ook met veel pijn en moeite ~120 W uit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:40
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2006 @ 17:25 :
Ik wou net zeggen. Het is weer net zoiets als met Q-Tec 650 W voedingen, daar pers je in de praktijk misschien ook met veel pijn en moeite ~120 W uit
nou, die 120 W is toch hopelijk wel voldoende om een >54mbit/s kaartje te voeden?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 22:11
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2006 @ 17:25 :
Ik wou net zeggen. Het is weer net zoiets als met Q-Tec 650 W voedingen, daar pers je in de praktijk misschien ook met veel pijn en moeite ~120 W uit
omg, mjah Q-tec praten we ook over een merk

Maar het moest veel sneller kunnen allemaal lijkt me
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 13:37
J-roenn
J-roenn is offline
mwah, heb een belkin routertje, maar zit er niet echt veel draadloos over, in het algemeen krijgt ie in over 5 meter zonder muren nog geen eens mijn volledige i-net snelheid ( zo rond de 1 megaBYTE p/s ) door de lucht gepompt, dus zit eigenlijk alleen met m'n smartphone in de ether...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.