Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2009, 17:56
Love_Ly
Love_Ly is offline
Ik zit een beetje met een probleem... ik weet niet of er op dit forum al iets over staat, maar ik kon het niet vinden dus. ik heb een leraar en ik weet niet of hij iets voor me voelt of niet, ik weet dat het raar klinkt, maar laat ik bij het begin beginnen:

Ik heb sinds dit jaar les van deze leraar, ik zit in in 4 vwo. Aan het begin dit jaar ging ik samen met een paar vriendinnen helpen bij een feest voor de onderbouw. Deze leraar zit in de feestcommisie en het kwam er eigenlijk op neer dat we samen met hem dat feest zouden organiseren. In het begin deed ik met een vriendin de kaartesverkoop bij de deur, dus wij zaten daar allebei in een hemdje en het was aardig koud. Toen kwam die leraar opeens en wreef over me (blote) arm en vroeg of ik het niet koud had, later stond ik even alleen achter de bar en sloeg hij een arm om me heen en vroeg of het allemaal wel lukte en aan het eind van de avond stonden we op te ruimen en leek het wel of hij met handen wou vast pakken, daar maakte ik toen maar een soort high five van... Maar ik maakte me niet zorgen over die avond want er waren wel meer leraren 'handtastelijk' bij me geweest waaronder ook lerareressen, dus maakte ik er een beetje een grapje van...

Daarna was er volgens mij een tijdje niets, maar ik heb er dan ook niet op gelet. Maar toen 2 weken terug ofzo, kwam ik hem tegen op de gang samen met een vriendin en pakte hij met handen vast en keek met echt diep in me ogen aan en vroeg iets over een toets van zijn vak die ik had verneukt... Sindsdien ben ik me er meer van bewust van wat ie allemaal 'doet'. Het valt met steeds meer op dat als hij langsloopt met hele lichaam bekijkt. Deze vrijdag zat ik met een vriendin op de trap een presentatie te oefenen en hij liep verder van de trap naar beneden en wenste ons succes en wreef toen over met bovenbeen, nite bij me knie ofzo maar echt net onder me broekzak...

Maar ik kan me het ook verbeelden dat hij er wat mee bedoelt? Misschien bedoelt hij het aardig? Ik zit hier best wel mee en weet niet wat ik moet doen... Kan iemand misschien advies geven of wat dan ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2009, 18:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je intuïtie heeft meestal gelijk, en ik dit geval denk ik zeker dat die leraar over een grens gaat. Leraren horen niet aan je bovenbeen te zitten, en ze horen je ook niet diep aan te kijken terwijl ze je handen vasthouden. Ik zou de volgende keer dat hij zoiets doet heel nadrukkelijk mijn handen wegtrekken en duidelijk maken dat ik het niet wil. werkt zoiets niet, of durf je dat niet, dan is er natuurlijk altijd nog de vertrouwenspersoon op school. Die is er júist om leerlingen in een kwetsbare positie te beschermen. Je moet er iig wel wat aan doen voor het uit de hand loopt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 19:07
Love_Ly
Love_Ly is offline
Ja, dat zeggen meer mensen ja... Maar stel het is niet zo? Dan kwetst ik hem waarschijnlijk heel erg door te zeggen dat ik niet wil wat hij doet... Want dan heeft hij het waarschijnlijk niet zo bedoeld... Ik ben dus gewoon heel erg bang hem te kwetsen want ik vind hem wel een aardige leraar en voor dat hij die 'dingen' deed kon ik ook gewoon heel goed met hem opschieten
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 19:39
Verwijderd
ik denk dat het allemaal wel meevalt. niet al te druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 19:50
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ja, dat zeggen meer mensen ja... Maar stel het is niet zo? Dan kwetst ik hem waarschijnlijk heel erg door te zeggen dat ik niet wil wat hij doet... Want dan heeft hij het waarschijnlijk niet zo bedoeld... Ik ben dus gewoon heel erg bang hem te kwetsen want ik vind hem wel een aardige leraar en voor dat hij die 'dingen' deed kon ik ook gewoon heel goed met hem opschieten
Stel het is niet zo? Wat is niet zo? Die leraar is over jouw grenzen heen gegaan, en dat is wel zo Het wil natuurlijk niet zeggen dat hij je heeft aangerand, maar het zit bij jou duidelijk niet lekker, anders zou je er geen topic over maken. Dat gezegd te hebben geeft dit jou het volste recht om naar je mentor of vertrouwenspersoon te stappen om dit aan te geven. Zeg hem of haar gewoon precies zoals je het hier vertelt. Dat hij je naar jouw mening iets teveel persoonlijke aandacht geeft en dat jij dit niet prettig vindt. Met je mentor/vertrouwenspersoon kun je dan bespreken wat je hiermee moet doen.

Zo heb ik ooit een gymleraar gehad die gewoon ongewenst de meisjeskleedkamer in kwam. Ik heb dit toen aangegeven bij mijn mentor en sindsdien kwam hij de kleedkamer niet meer in. Mijn mentor zei dat hij al er al meerdere klachten over had gehad. De gymleraar heeft er toen iets over te horen gekregen, maar hij wist natuurlijk niet van wie het precies kwam.

Wees dus ook niet bang om je mond open te doen. Jouw leraar hoeft dit helemaal niet van jou te horen of te weten dat het van jou af komt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 20:14
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Stel het is niet zo? Wat is niet zo? Die leraar is over jouw grenzen heen gegaan, en dat is wel zo Het wil natuurlijk niet zeggen dat hij je heeft aangerand, maar het zit bij jou duidelijk niet lekker, anders zou je er geen topic over maken. Dat gezegd te hebben geeft dit jou het volste recht om naar je mentor of vertrouwenspersoon te stappen om dit aan te geven. Zeg hem of haar gewoon precies zoals je het hier vertelt. Dat hij je naar jouw mening iets teveel persoonlijke aandacht geeft en dat jij dit niet prettig vindt. Met je mentor/vertrouwenspersoon kun je dan bespreken wat je hiermee moet doen.
Mee eens.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zeggen meer mensen ja... Maar stel het is niet zo? Dan kwetst ik hem waarschijnlijk heel erg door te zeggen dat ik niet wil wat hij doet... Want dan heeft hij het waarschijnlijk niet zo bedoeld...
Dat kan hij dan zeggen en dan weet hij dat hij het niet meer moet doen, toch? Wat x-spekkie-x zegt:

Citaat:
Stel het is niet zo? Wat is niet zo? Die leraar is over jouw grenzen heen gegaan, en dat is wel zo Het wil natuurlijk niet zeggen dat hij je heeft aangerand, maar het zit bij jou duidelijk niet lekker, anders zou je er geen topic over maken. Dat gezegd te hebben geeft dit jou het volste recht om naar je mentor of vertrouwenspersoon te stappen om dit aan te geven. Zeg hem of haar gewoon precies zoals je het hier vertelt. Dat hij je naar jouw mening iets teveel persoonlijke aandacht geeft en dat jij dit niet prettig vindt. Met je mentor/vertrouwenspersoon kun je dan bespreken wat je hiermee moet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 07:19
blablatje
blablatje is offline
Er is een goede kans dat de leraar het niet zo heeft bedoeld en niet in de gaten heeft dat hij wat al te familiair doet (leraren zijn ook maar mensen), maar juist daarom moet je het wél tegen hem zeggen. Volgende keer dat hiij zoiets doet, duw je zijn handen weg of ga je aan de kant en zeg je dat je liever niet hebt dat hij je aanraakt. Als hij daarop niet netjes zijn excuses aanbiedt of als hij het alsnog nog eens doet, ga je naar je mentor. Als je gelooft dat hij wel bewust "aan je zat", ga dan meteen naar je mentor.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:13
Verwijderd
Als je erg bloot gekleed gaat, zoals je zelf al aangaf, dan reageren mannen nu eenmaal zo. Geef duidelijk je grenzen aan door wat ingetogener gekleed te gaan. En zeg er wat van als hij het de volgende keer doet, zo lang je geen grenzen stelt weet hij ook niet dat hij er over heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:19
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Als je erg bloot gekleed gaat, zoals je zelf al aangaf, dan reageren mannen nu eenmaal zo.
Tsssss.

Ja, misschien vervelende pubertjes maar een leraar?? Come on.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:28
Verwijderd
En zelfs vervelende pubertjes...je hebt gewoon van anderen af te blijven... Maar dan moet de ander inderdaad wel weten dat je het niet op prijs stelt, maar het lijkt me dat dat zeggen meer dan voldoende moet zijn.

Volgens mij had het 'bloot gekleed gaan' trouwens alleen betrekking op het feest? Dat lijkt me sowieso een ander soort situatie qua kleding dan het dagelijks leven?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Als je erg bloot gekleed gaat, zoals je zelf al aangaf, dan reageren mannen nu eenmaal zo. Geef duidelijk je grenzen aan door wat ingetogener gekleed te gaan. En zeg er wat van als hij het de volgende keer doet, zo lang je geen grenzen stelt weet hij ook niet dat hij er over heen gaat.
Of je nu bloot gekleed gaat of niet, mensen hebben van je af te blijven. Al rende ze in niets anders dan in een string door de gang, dan nog heeft er niemand aan de TS te komen zolang zij dat niet wil.


Geef naar hem toe aan dat je dit niet op prijs stelt. Je kunt het hem zeggen of heel duidelijk laten merken (afstandelijker naar hem toe doen). Mocht je dit toch nog te eng vinden (wat ik me heel goed voor kan stellen), stap dan naar je mentor, de vertrouwenspersoon of een andere leraar die je vertrouwt. Zij kunnen je verder helpen.
Succes
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:45
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik sluit mij bij veel andere reacties aan. Gewoon even laten weten dat je het niet prettig vindt. Misschien heeft hij inderdaad niet door dat hij te ver gaat. Hij zegt sorry en houdt er mee op. Als hij het echt bewust doet, zal hij mssn door gaan. Dan moet je echt actie ondernemen en naar een mentor of iets dergelijks gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:58
Verwijderd
Typisch dat allemaal vrouwen er zo op reageren. Ten eerste bestond mijn post uit meer dan alleen dat blote-kleding-gedeelte, het ging voornamelijk over het stellen van grenzen (op welke manier dan ook). Ten tweede kun je wel heel politiek correct zeggen dat hij sowieso van haar af moet blijven, maar we weten allemaal dat bij iedere man het gewoon zo werkt dat een stukje blote huid de hormonen laat werken en het gezond verstand uitzet. Als je dat niet weet, dan vertel ik het nu. Je lokt dit soort gedrag er gewoon mee uit. Dat je dat niet bewust doet geloof ik best, maar dan weet je het vanaf nu!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 10:52
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ Colonel Sanders: Dat zal best zo zijn/zo werken, maar omdat hij leráár is, heeft hij een stuk verantwoordelijkheid die hij zal moeten dragen. Hij is niet voor niets leraar geworden; hij moet zijn grenzen beter kunnen zien dat anderen, in mijn opinie. Net zoals dat een leraar niet in zou moeten gaan op evt. avances van een leerling. Hij is een volwassen vent die voor dit vak heeft gekozen, dan heeft hij ook zijn emoties maar in de hand te houden, met name seksueel gezien.

@ TS: Ga ermee naar je mentor; die is hiervoor echt de aangewezen persoon. Vertel hem/haar gewoon precies wat je hier vertelt: dat het zou kunnen dat je het je inbeeldt en dat je die leraar echt niet wilt kwetsen, maar dat het toch echt op deze manier voelt en dat je het niet prettig vindt. Je mentor zal het wel begrijpen en die weet ook hoe hij/zij erop moet reageren. (meteen actie ondernemen of niet, dat soort dingen)
Persoonlijk zou ik het niet direct tegen de docent zelf zeggen, met name ook omdat er vaak andere mensen bij zijn (meisjes ) die het probleem groter zouden kunnen maken dan het is en in vanalles en nog wat dingen gaan zien die er niet hoeven te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:
@ Colonel Sanders: Dat zal best zo zijn/zo werken, maar omdat hij leráár is, heeft hij een stuk verantwoordelijkheid die hij zal moeten dragen. Hij is niet voor niets leraar geworden; hij moet zijn grenzen beter kunnen zien dat anderen, in mijn opinie. Net zoals dat een leraar niet in zou moeten gaan op evt. avances van een leerling. Hij is een volwassen vent die voor dit vak heeft gekozen, dan heeft hij ook zijn emoties maar in de hand te houden, met name seksueel gezien.
Dat wilde ik zeggen, maar wist niet hoe
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 11:08
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
...en het gezond verstand uitzet.
Makkelijk excuus.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Typisch dat allemaal vrouwen er zo op reageren.
Ik vind het niet zo typisch.

Citaat:
Ten tweede kun je wel heel politiek correct zeggen dat hij sowieso van haar af moet blijven, maar we weten allemaal dat bij iedere man het gewoon zo werkt dat een stukje blote huid de hormonen laat werken en het gezond verstand uitzet.
Dan moeten mannen - en zeker volwassen mannen met een verantwoordelijk beroep - zich maar leren beheersen. Ik vind dit altijd zo'n verschrikkelijk slap en achterlijk excuus voor je misdragen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2009, 12:38
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Dan moeten mannen - en zeker volwassen mannen met een verantwoordelijk beroep - (gewoon elke man) zich maar leren beheersen. Ik vind dit altijd zo'n verschrikkelijk slap en achterlijk excuus voor je misdragen...
Idd, echt onzin.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 12:50
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Pffrt als je je bloot aankleedt kan je verwachten dat mensen naar je kijken misschien, maar aanraken gaat hoe dan ook te ver, dus dat is echt totaal geen excuus. Hij kan misschien niet bedwingen dat hij iets voelt als hij naar een bloot gekleed meisje kijkt, maar dat wil nog niet zeggen dat hij haar ook aan mag raken.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 15:30
Verwijderd
Hoe oud is die leraar? Ik kan me wel voorstellen dat het ongemakkelijk voelt bij een vent van 45+. Maar als het nog een jonge leraar van in de 20 is, kan het gewoon zijn dat het aardig bedoeld is - jongere mensen zijn immers meer tactiel ingesteld dan de oudere generaties. En anders is het misschien gewoon zijn persoonlijkheid, is hij iemand die van fysiek contact houdt met mensen en daarmee dingen beter uitdrukt dan met woorden. Wie weet. Maar als je er mee zit, zul je toch op een gegeven moment de stoute schoenen moeten aantrekken en die leraar vertellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Anders gaat het zo nog tot aan je eindexamen door.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 17:26
BlackTiger
BlackTiger is offline
Ik zou er even met je ouders over gaan praten dat helpt echt, misschien kunnen zij je helpen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zou er even met je ouders over gaan praten dat helpt echt, misschien kunnen zij je helpen
Dat zou ik dus even mooi niet doen, voor je het weet bellen zij de directeur op en zit jij met een puist ellende...

Ik zou een beetje uit z'n buurt blijven en als ie weer aan me zat een sarcastische opmerking maken van:

"Wat ben jij nou aan het doen" "Wat?" "Ja, met je hand"
"Maar leraar, wat doet u nu?"

zoiets weet je wel...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 09:52
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Ik denk dat zo'n opmerking er een beetje een grapje van zou maken en dat die leraar het dan opvat als dat het ok is dat hij aan haar zit.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik dus even mooi niet doen, voor je het weet bellen zij de directeur op en zit jij met een puist ellende...

Ik zou een beetje uit z'n buurt blijven en als ie weer aan me zat een sarcastische opmerking maken van:

"Wat ben jij nou aan het doen" "Wat?" "Ja, met je hand"
"Maar leraar, wat doet u nu?"

zoiets weet je wel...
Als TS een beetje redelijke ouders heeft, valt daar mee te praten en kunnen ze samen beslissen wat er nu gaat gebeuren.

Een sarcastische opmerking maken betwijfel ik ook, om dezelfde reden als LilyB geeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2009, 11:20
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Pffrt als je je bloot aankleedt kan je verwachten dat mensen naar je kijken misschien, maar aanraken gaat hoe dan ook te ver, dus dat is echt totaal geen excuus. Hij kan misschien niet bedwingen dat hij iets voelt als hij naar een bloot gekleed meisje kijkt, maar dat wil nog niet zeggen dat hij haar ook aan mag raken.
Exactly my thoughts.
En het argument dat bij mannen het gezond verstand 'uitgaat' zodra ze een bloot stukje huid zien en zich 'dus' niet in kunnen houden? Come on...niet alleen is dit beledigend voor mannen, die je ermee afschildert als een stel onbeheerste kleuters die niet nadenken over of verantwoordelijk zijn voor wat ze doen; het is ook precies het argument waarmee vrouwen gedwongen worden zich te verstoppen onder burka's of zelf de schuld krijgen als ze worden aangerand. ACHTERLIJK dus.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 12:01
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Exactly my thoughts.
En het argument dat bij mannen het gezond verstand 'uitgaat' zodra ze een bloot stukje huid zien en zich 'dus' niet in kunnen houden? Come on...niet alleen is dit beledigend voor mannen, die je ermee afschildert als een stel onbeheerste kleuters die niet nadenken over of verantwoordelijk zijn voor wat ze doen; het is ook precies het argument waarmee vrouwen gedwongen worden zich te verstoppen onder burka's of zelf de schuld krijgen als ze worden aangerand. ACHTERLIJK dus.
Als ik met een klu klux klan kostuum door een zwarte wijk ga lopen dan is het toch ook mijn eigen schuld als ik in mekaar geslagen word? dan roept toch ook niet iedereen dat het de schuld is van de mensen die mij slaan? nee als ik met een kkk kostuum door een zwarte wijk loop dan weet ik dat ik een groot risico loop en de consequenties voor mijn eigen verantwoordelijkheid zijn!
__________________
All Hail to the Ale!

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 12:01
Verwijderd
hmm ik ben het opzich met colonel eens, Love_Ly heeft in de 1e aanraking niet meteen duidelijk aangegeven dat ze er niet van gediend was. Logischerwijs gaat de leraar nu verder en verder totdat er een rem komt, zolang die niet komt zal hij blijven proberen, een leraar is ook een man en een man blijft idd een man, welk beroep hij dan ook beoefend
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 12:08
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
een man blijft idd een man, welk beroep hij dan ook beoefend
Behalve als 't een kapper is!
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 12:29
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Behalve als 't een kapper is!
of steward!
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 13:17
Verwijderd
ontopic... maargoed, dat zijn alsnog mannen, misschien dat ze dan aan jongens ipv meisjes zitten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 13:26
Verwijderd
Jullie zijn echt te simpel voor woorden
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:06
Verwijderd
Citaat:
hmm ik ben het opzich met colonel eens, Love_Ly heeft in de 1e aanraking niet meteen duidelijk aangegeven dat ze er niet van gediend was. Logischerwijs gaat de leraar nu verder en verder totdat er een rem komt, zolang die niet komt zal hij blijven proberen, een leraar is ook een man en een man blijft idd een man, welk beroep hij dan ook beoefend
??? Dat is echt niet normaal hoor. Dat ie kijkt, okee, maar geen enkele zichzelf respecterende kerel zou in zo'n beroep zijn grenzen gaan uittesten bij een léérling van hem - alleen al omdat hij verdomd goed weet dat hij daarmee de grenzen tussen werk en ontslag loopt uit te testen. Om nog maar niet te spreken van het feit dat de meeste leraren zich zélfs als ze zich aangetrokken voelen tot leerlingen, beseffen dat het een ongelijke relatie is en een minderjarige betreft. Ik heb geen idee naar wat voor school jij bent geweest, maar het zijn werkelijk de uitzonderingen die zoiets zelfs maar zouden bedenken.

@Love_Ly: Een heel simpel en vriendelijk "Ik vind het niet zo prettig als u me zomaar aanraakt," kan volgens mij nooit kwaad. Dan zegt hij "Ik bedoelde er niks mee hoor!" of zoiets, en dan zeg jij, "Okee, ik zeg het maar even," en klaar..?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als ik met een klu klux klan kostuum door een zwarte wijk ga lopen dan is het toch ook mijn eigen schuld als ik in mekaar geslagen word? dan roept toch ook niet iedereen dat het de schuld is van de mensen die mij slaan? nee als ik met een kkk kostuum door een zwarte wijk loop dan weet ik dat ik een groot risico loop en de consequenties voor mijn eigen verantwoordelijkheid zijn!
Het is wel wat offtopic (want ik ga er toch vanuit dat de ts normaal gekleed gaat en andere mensen hebben al wel gezegd wat je zou kunnen doen om het op te lossen, want hij is wel over jouw grens heen gegaan dus het is wel het beste als je het probeert op te lossen), maar... Dat is toch een heel andere situatie? Natuurlijk roept een klu klux klan kostuum agressie op, vanwege alle denkbeelden die daarbij horen enzovoorts. Dat is toch iets heel anders dan dat mannen zo achterlijk zouden zijn om meteen maar handtastelijk te worden als ze een beetje bloot zien? Dat heeft niets met denkbeelden te maken maar enkel met instinct of zo. Pfff, ik schat mannen echt niet zo hoog in, maar als jullie gelijk hebben, dan is het bijna logisch dat er landen zijn waar vrouwen volledig bedekt rondlopen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:14
blablatje
blablatje is offline
Offtopic: Ik ken een aantal leraren persoonlijk. Zij zorgen ervoor leerlingen nooit ergens anders aan te raken dan op de schouder en dan <2 seconden (of hand schudden bij felicitatie etc) en volgens hen is dat wat de meeste leraren doen, want je hebt zó een klacht van een bezorgde ouder te pakken. Gymleraren natuurlijk uitzondering omdat die je moeten helpen met salto's enzo. De leraar van TS had het beste gewoon deze vuistregel aan kunnen houden.
En inderdaad, het enige wat ts zegt over bloot is dat ze blote armen had op een schoolfeest, dat duidt er toch niet op dat ze in minirokjes en naveltruitjes in de les zit
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:33
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik vind het wel een beetje jammer dat het topic zo verpest is, ze heeft een serieus probleem en iedereen gaat weer grappig doen. De oplossing is gewoon niet meer naar school gaan, de grot in, kan niemand je wat maken.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2009, 14:37
Verwijderd
Mbt al die verhalen van dat een man een man blijft ed: al zit een leerling naakt in de les, een volwassene heeft van een minderjarig iemand (wat de meeste scholieren zijn) af te blijven (ook van meerderjarige mensen trouwens). Als hij zo'n onbedwingbare last van zijn hormonen heeft dat hij dat niet kan, dan is het tijd dat hij hulp zoekt.

(Los van of deze leraar het met verkeerde intenties doet...dat weten we niet en daarom doet TS er verstandig aan hem er op aan te spreken, dan weet hij dat ze het niet waardeert en krijgt hij de kans zijn gedrag te veranderen.)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Jullie zijn echt te simpel voor woorden
Open onzin en kom erachter hoe simpel het gros hier is.... christ.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:08
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Als ik met een klu klux klan kostuum door een zwarte wijk ga lopen dan is het toch ook mijn eigen schuld als ik in mekaar geslagen word? dan roept toch ook niet iedereen dat het de schuld is van de mensen die mij slaan? nee als ik met een kkk kostuum door een zwarte wijk loop dan weet ik dat ik een groot risico loop en de consequenties voor mijn eigen verantwoordelijkheid zijn!
Nuanceren, een persoonsgebonden competentie.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Het is wel wat offtopic (want ik ga er toch vanuit dat de ts normaal gekleed gaat en andere mensen hebben al wel gezegd wat je zou kunnen doen om het op te lossen, want hij is wel over jouw grens heen gegaan dus het is wel het beste als je het probeert op te lossen), maar... Dat is toch een heel andere situatie? Natuurlijk roept een klu klux klan kostuum agressie op, vanwege alle denkbeelden die daarbij horen enzovoorts. Dat is toch iets heel anders dan dat mannen zo achterlijk zouden zijn om meteen maar handtastelijk te worden als ze een beetje bloot zien? Dat heeft niets met denkbeelden te maken maar enkel met instinct of zo. Pfff, ik schat mannen echt niet zo hoog in, maar als jullie gelijk hebben, dan is het bijna logisch dat er landen zijn waar vrouwen volledig bedekt rondlopen
Om niet te spreken van die landen waar de vrouwen in een rieten rokje rondlopen... of naakt. Die worden ook niet continu aangerand. Kledingnorm heeft daar echt niks mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:36
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Om niet te spreken van die landen waar de vrouwen in een rieten rokje rondlopen... of naakt. Die worden ook niet continu aangerand. Kledingnorm heeft daar echt niks mee te maken.
Die mannen zijn daar aan gewend en hebben een natuurlijke tolerantie opgebouwd.
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:46
Verwijderd
En de mannen in Nederland zijn niets gewend, want alle Nederlandse vrouwen lopen in burka.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 16:01
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Heerlijk hoe niemand elkaar begrijpt.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 16:26
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Heerlijk hoe niemand elkaar begrijpt.
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 16:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Die mannen zijn daar aan gewend en hebben een natuurlijke tolerantie opgebouwd.
Pfff... Nou, ik hoop toch nog altijd dat we hier een beetje een beschaving hebben opgebouwd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 17:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik sluit me aan bij x-spekkie-x
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 17:27
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En nu allemaal weer braaf (en simpel) ontopic gaan
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 19:57
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waarom hebben de heren die in dit topic reageren schijnbaar allemaal een hypofyse ter grootte van een tennisbal? Wat de fok is er mis in je hoofd, dat je er überhaupt al over peinst dat het misschien wel de eigen schuld van zo'n meisje is? Ga je ff teringdiep schamen.

@ TS en tevens ontopic: aan de bel trekken als er iets gebeurt wat je niet wil.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Open onzin en kom erachter hoe simpel het gros hier is.... christ.
Daarom juist. Maakt niet uit, dat brengt wat leven in de brouwerij!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom hebben de heren die in dit topic reageren schijnbaar allemaal een hypofyse ter grootte van een tennisbal? Wat de fok is er mis in je hoofd, dat je er überhaupt al over peinst dat het misschien wel de eigen schuld van zo'n meisje is? Ga je ff teringdiep schamen.
Nou, schuld zou ik niet willen zeggen, dat impliceert dat ze het opzettelijk gedaan heeft ofzo. Maar ze zit in de feestcommissie, draagt naakte kleding... Het lijkt me duidelijk dat we het hier niet over een ingetogen meisje hebben maar over een feestbeest dat door gedrag en kleding uitstraalt dat ze wel van lijfelijke aandacht houdt. Dat doet ze wellicht niet bewust, maar we weten allemaal hoe mannen denken. Die zijn niet te houden als ze zo'n meisje zien. Dus geef ik haar alleen maar de tip mee om daar rekening mee te houden en duidelijk aan te geven dat ze het niet wilt.

Jullie roepen wel allemaal politiek correct dat het niet zou moeten, dat zo'n man beter zou moeten weten. Leuk, maar daar heeft dit meisje niets aan, ze vraagt om tips om haar probleem op te lossen. Die geef ik haar: minder naakt gekleed gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Lerares met hoofddoek
juf_hoofddoek
106 16-07-2012 19:49
Algemene schoolzaken Wanneer overschrijdt een leraar de grenzen?
Verwijderd
27 17-04-2004 12:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.