Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Mac of PC?
Mac 4 21.05%
PC 15 78.95%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2016, 11:00
Hazel
Hazel is offline
Gewoon benieuwd.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2016, 11:10
Verwijderd
Een Mac is ook een PC.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Beetje hetzelfde als een BMW of een auto idd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Waarom of/of? Bij beide heb ik plus- en minpunten.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waarom of/of? Bij beide heb ik plus- en minpunten.
Ben je het niet eens met deadlock en De Veroorzaker?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ben je het niet eens met deadlock en De Veroorzaker?
Ze hebben misschien wel gelijk, maar iedereen weet wat er bedoeld wordt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:57
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Binnenkort heb ik van het Mac-assortiment: een iMac, een MacBook, een iPad en een iPhone. There's your answer!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 11:59
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ze hebben misschien wel gelijk, maar iedereen weet wat er bedoeld wordt.
Op technisch vlak hebben ze inderdaad grotendeels gelijk, op praktisch vlak ziet het er toch wat anders uit. (OS X kun je niet legaal op een gewone PC draaien, technisch is het ook niet zonder haken en ogen.)
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Op technisch vlak hebben ze inderdaad grotendeels gelijk, op praktisch vlak ziet het er toch wat anders uit. (OS X kun je niet legaal op een gewone PC draaien, technisch is het ook niet zonder haken en ogen.)
Ik kan os X toch gewoon kopen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Een boterham met kaas of een boterham met kaas en driehonderd euro in je reet douwen?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:05
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Boterhammen zijn voor paupers.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je moet kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Keuzes zijn een illusie van je brein!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze hebben misschien wel gelijk, maar iedereen weet wat er bedoeld wordt.
Nee, eigenlijk niet. PC is Windows, Linux, Chrome OS, ...? Lekker veelzeggend!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:13
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Maar verder:

Mac
OS X is duidelijk wat beter doordacht dan Windows en vrij 'clean', daar houd ik wel van. Keerzijde is dat ik soms wat (makkelijk bereikbare) instelmogelijkheden te kort kom. Qua hardware is de bouwkwaliteit doorgaans heel erg goed en dat vind ik belangrijk, ook zijn de specificaties goed in balans. Simpel onderhoud als het stofvrij maken van de koeling is bij Macbooks in de regel heel goed te doen, in tegenstelling tot bij andere laptops. Bij iMacs ziet dat er dan wel weer een stuk slechter uit. Nieuwere Macbook Pro's hebben alleen één heel groot probleem: de accu zit verlijmd in de behuizing en is dus heel moeilijk te vervangen en dat is bij een verbruiksartikel eigenlijk niet acceptabel. Ook is de prijs-kwaliteitsverhouding inmiddels een beetje zoek: de laptops zijn echt een te duur voor wat je ervoor krijgt. Toen ik mijn Macbook kocht zag dat er heel anders uit.

PC
Ik beperk me hier even tot Windows. Veel mogelijkheden om dingen aan te passen, maar ook erg rommelig, niet alles even goed doordacht. Daarnaast bevalt de kant die het met Windows 10 opgaat me totaal niet, aangezien je flink controle over je systeem verliest (updates, telemetrie, etc.). Ook overschrijdt de marketingstactiek alle grenzen van het betamelijke: ik word onder Windows 7 bijvoorbeeld regelmatig lastig gevallen met upgrademeldingen en er staat 5 GB aan nutteloze W10-installatiezooi op m'n schijf. Aan geen van beide problemen is op een nette manier wat te doen. Daaraan kun je dan ook nog eens meerdere gevallen toevoegen waarbij W10 opeens automatisch bij mensen werd geïnstalleerd die er niet om gevraagd hadden. (Was volgens Microsoft een fout.)
Qua hardware: groot aanbod, maar er wordt heel veel rotzooi verkocht (o.a. slecht ontworpen laptops met alleen op het eerste gezicht goede specificaties) en het is lastig om overzicht te krijgen over wat nu een goede keuze zou zijn en wat niet, zelfs bij hardware die op het eerste gezicht goed is, weet je niet of er later nog lijken uit de kast komen.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 03-01-2016 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nieuwe mac os heeft voor bepaalde folders geen superuser rechten meer dus Linux pc!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:33
Verwijderd
Rommelig en niet goed doordacht? Het is extreem goed doordacht en bijna alles staat op één plek (het register), ga je maar eens inlezen over GPO's voordat je dat soort oneindig domme uitspraken doet.

Tevens is het zo dat grote hoeveelheden OSX machines nauwelijks te beheren zijn in een kantooromgeving/schoolomgeving, waar dat bij Windows machines standaardfunctionaliteit is.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:36
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Rommelig en niet goed doordacht? Het is extreem goed doordacht en bijna alles staat op één plek (het register), ga je maar eens inlezen over GPO's voordat je dat soort oneindig domme uitspraken doet.

Tevens is het zo dat grote hoeveelheden OSX machines nauwelijks te beheren zijn in een kantooromgeving/schoolomgeving, waar dat bij Windows machines standaardfunctionaliteit is.
Ik heb het over de gebruikersinterface.

Daarnaast is mijn post vanuit thuisgebruikersperspectief geschreven.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2016, 12:38
Verwijderd
En Lenovo's kosten de helft en hebben volgens mij minder hardwareissues dan MacBooks.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het over de gebruikersinterface.
Ik ook.

Citaat:
Daarnaast is mijn post vanuit thuisgebruikersperspectief geschreven.
Ja, nee, dan wel, dan wel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Nieuwe mac os heeft voor bepaalde folders geen superuser rechten meer dus Linux pc!
BSD meer precies met wat wijzigingen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
En Lenovo's kosten de helft en hebben volgens mij minder hardwareissues dan MacBooks.
Maar hebben die een goed scherm met een heel goede kleurweergave? En zit er een fatsoenlijke (draadloze) netwerkinterface in die ook een beetje doet wat hij moet doen? (Groot knelpunt bij goedkopere laptops, in mijn ervaring.) En hoe is de afwerking?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:42
Verwijderd
En fantastische bouwkwaliteit inderdaad: http://www.statisticbrain.com/laptop-malfunction-rates/
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Maar hebben die een goed scherm met een heel goede kleurweergave? En zit er een fatsoenlijke (draadloze) netwerkinterface in die ook een beetje doet wat hij moet doen? (Groot knelpunt bij goedkopere laptops, in mijn ervaring.) En hoe is de afwerking?
Mja. Uitstekend scherm maar niet zo goed als dat van de concurrentie: http://tweakers.net/reviews/4016/5/a...it-scherm.html
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:04
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Windows .ik hou niet van Apple producten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2016, 15:05
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Windows .ik hou niet van Apple producten.
Goed onderbouwd!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind macs en appledingen over het algemeen nog steeds heel erg een 'kijk mij eens exclusief zijn met mijn zelf ontwikkelde besturingssysteem en fancy, overpriced machines' Maar dat is meer een gevoel, want verder heb ik er de ballen verstand van. Er zal vast wel iets goed aan zijn, want alle designers/fotografen/meer van zulke beroepen die ik om me heen zie, zweren bijna allemaal bij hun maccies.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:11
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik vind macs en appledingen over het algemeen nog steeds heel erg een 'kijk mij eens exclusief zijn met mijn zelf ontwikkelde besturingssysteem en fancy, overpriced machines' Maar dat is meer een gevoel, want verder heb ik er de ballen verstand van. Er zal vast wel iets goed aan zijn, want alle designers/fotografen/meer van zulke beroepen die ik om me heen zie, zweren bijna allemaal bij hun maccies.
'Zelf ontwikkelde besturingssysteem'?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:11
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Maar verder:

Ook overschrijdt de marketingstactiek alle grenzen van het betamelijke: ik word onder Windows 7 bijvoorbeeld regelmatig lastig gevallen met upgrademeldingen en er staat 5 GB aan nutteloze W10-installatiezooi op m'n schijf. Aan geen van beide problemen is op een nette manier wat te doen.
Er zijn wel eenvoudige en transparante manieren die Windows 10-push van Microsoft te nerfen hoor.

Maar fair enough; ook ik ben bepaald niet gecharmeerd van hoe Microsoft Windows 10 aan de man brengt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:14
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Er zal vast wel iets goed aan zijn, want alle designers/fotografen/meer van zulke beroepen die ik om me heen zie, zweren bijna allemaal bij hun maccies.
Designers en fotografen zijn dan ook designers en fotografen. Niet per se mensen die daadwerkelijk besef en verstand hebben van 'puters.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:14
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik vind Apple vooral erg duur vergeleken met bijv een Windows PC waarbij je veel betere specs krijgt voor hetzelfde geld.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:18
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik vind Apple vooral erg duur vergeleken met bijv een Windows PC waarbij je veel betere specs krijgt voor hetzelfde geld.
Nou eh, het is niet zozeer een 'Windows'-PC maar i386-hardware zonder malle softwarerestricties door Apple. Ook Apple haalt de hardware gewoon bij Foxconn, gemaakt door veel te kleine kindertjes.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:27
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Nou eh, het is niet zozeer een 'Windows'-PC maar i386-hardware zonder malle softwarerestricties door Apple. Ook Apple haalt de hardware gewoon bij Foxconn, gemaakt door veel te kleine kindertjes.
Daar snap ik helaas niks van "0.o
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:29
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Daar snap ik helaas niks van "0.o
De koppeling 'Windows' aan 'PC' is een niet juiste; je bent vrij om te draaien wat je wil (c.q. kan).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:33
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Oh zo ja haha. Ik koppel PC meestal aan Windows en apple aan OS X.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Het is zelfs mogelijk om OS X op een gewone pc te draaien, maar dat is niet alleen lastig, het is ook nog eens illegaal.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2016, 15:50
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
En Windows kan dus ook op moderne Macs.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Het is zelfs mogelijk om OS X op een gewone pc te draaien, maar dat is niet alleen lastig, het is ook nog eens illegaal.
Het is helemaal niet illegaal.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het is maar net de vraag wat je vergelijkt. Kijk je puur naar het besturingssysteem of ook naar hardware? Bij apple is het besturingssysteem gemaakt voor gebruik op hun hardware. Windows draait op heel veel verschillende merken hardware, waar geweldige apparaten tussen zitten maar ook hele slechte En dan nog eens de vraag wat je met je computer wil doen. Wil je gamen, design-software gebruiken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:54
Verwijderd
Alleen omdat iets in de gebruiksvoorwaarden staat maakt het niet wet. Teh fuck zeg.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 15:55
Verwijderd
En voordat je gaat emmeren, ja ik weet dat een AMERIKAANSE RECHTER zoiets verboden heeft maar dat is Amerika. Waar je jezelf contractueel tot slaaf kan laten verklaren.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 16:01
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het is helemaal niet illegaal.
Is OS X überhaupt los te koop?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 16:04
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 16:28
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Toen ik naar de middelbare school ging wist ik niet hoe je een pc aan moest doen
Verder weet ik nooit dit soort dingen: æ è û
Doordat ik opgegroeid ben met alleen macs. Best dom en kut dus
In mijn omgeving kom ik alleen mensen tegen met vreselijke windows pc 's en laptops tegen: traag, lelijk enz. Maar ik geloof wel dat er goede windows computers zijn hoor
Verder heb ik er ook geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 16:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tja, bij Apple betaal je voor de illusie van gebruikersgemak en ook veel voor het merk. Het zijn prima (vaak te dure) apparaten als je er niet meer mee wil doen dan waar het goed in is, namelijk 'huis tuin en keuken' werk. Het idee dat het ideaal spul is voor designers stamt letterlijk uit een andere eeuw volgens mij. Maar goed, veel andere merken komen de laatste jaren ook met zwaar overpriced spul op de markt, dus er is dus duidelijk vraag naar.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 17:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar verder:

Mac
OS X is duidelijk wat beter doordacht dan Windows en vrij 'clean', daar houd ik wel van. Keerzijde is dat ik soms wat (makkelijk bereikbare) instelmogelijkheden te kort kom. Qua hardware is de bouwkwaliteit doorgaans heel erg goed en dat vind ik belangrijk, ook zijn de specificaties goed in balans. Simpel onderhoud als het stofvrij maken van de koeling is bij Macbooks in de regel heel goed te doen, in tegenstelling tot bij andere laptops. Bij iMacs ziet dat er dan wel weer een stuk slechter uit. Nieuwere Macbook Pro's hebben alleen één heel groot probleem: de accu zit verlijmd in de behuizing en is dus heel moeilijk te vervangen en dat is bij een verbruiksartikel eigenlijk niet acceptabel. Ook is de prijs-kwaliteitsverhouding inmiddels een beetje zoek: de laptops zijn echt een te duur voor wat je ervoor krijgt. Toen ik mijn Macbook kocht zag dat er heel anders uit.

PC
Ik beperk me hier even tot Windows. Veel mogelijkheden om dingen aan te passen, maar ook erg rommelig, niet alles even goed doordacht. Daarnaast bevalt de kant die het met Windows 10 opgaat me totaal niet, aangezien je flink controle over je systeem verliest (updates, telemetrie, etc.). Ook overschrijdt de marketingstactiek alle grenzen van het betamelijke: ik word onder Windows 7 bijvoorbeeld regelmatig lastig gevallen met upgrademeldingen en er staat 5 GB aan nutteloze W10-installatiezooi op m'n schijf. Aan geen van beide problemen is op een nette manier wat te doen. Daaraan kun je dan ook nog eens meerdere gevallen toevoegen waarbij W10 opeens automatisch bij mensen werd geïnstalleerd die er niet om gevraagd hadden. (Was volgens Microsoft een fout.)
Qua hardware: groot aanbod, maar er wordt heel veel rotzooi verkocht (o.a. slecht ontworpen laptops met alleen op het eerste gezicht goede specificaties) en het is lastig om overzicht te krijgen over wat nu een goede keuze zou zijn en wat niet, zelfs bij hardware die op het eerste gezicht goed is, weet je niet of er later nog lijken uit de kast komen.
Windows

Voor als je wil gamen.

Linux

Voor als je niet wil gamen.

OS X

Voor als je van plaatjes van appels houdt en nog niet doorhebt dat je die gratis kan Googlen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 17:23
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Windows

Voor als je wil gamen.

Linux

Voor als je niet wil gamen.

OS X

Voor als je van plaatjes van appels houdt en nog niet doorhebt dat je die gratis kan Googlen.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 17:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat gebruik jij dan, Schrödinger?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 17:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Een Mac natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 18:26
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Mac Book kopen?
Muchacha
58 25-08-2008 06:05
Software & Hardware [Beveiliging] 1) MAC-adres 2) PPTP open
Verwijderd
9 13-07-2006 10:54
Software & Hardware [WLAN] Mac filtering
Kawoutertje
3 29-05-2004 00:29
Software & Hardware iPod met iTunes op PC?
m00se
3 09-12-2003 15:52
De Kantine was jij een nintendo of een segakind?
italianboy
191 03-01-2003 21:01
Software & Hardware [Hardware]ik verban PC en verwelkom de Mac - goei keuze ?
SNeKKe
49 11-08-2002 19:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.