Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 23:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het is zover: er is een tijd van komen en een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen.
Ik heb jullie een half jaartje redelijk bezig gehouden met een paar provocatieve stellingen. Met name een aantal zaken over liefde en relaties hielden mij (en jullie) bezig, zoals huwelijk en scheiding, liefde en verliefdheid en uiterlijke zaken als leeftijd en lichamelijke verschijning.
Ik heb nu voldoende materiaal verzameld voor een artikel, waarin ik de reactie van de jonge mens op deze (en andere - ik zat ook vaak in de kantine) verschijnselen onderzoek, toelicht en verklaar.
Ik heb een glashelder zicht gekregen op hoe de doorsnee jeugdige Nederlander over bepaalde zaken denkt.
Ik dank jullie allemaal hartelijk voor jullie vele betrokken reacties.

Wellicht ten overvloede: de abt van sion denkt anders dan de persoon die achter hem zit.

Ik zal de komende tijd overigens - indien nodig - mijn "post" blijven beantwoorden.
Advertentie
Oud 20-06-2002, 23:07
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Waar gaat dat artikel verschijnen?

En abt... jammer dat de verfrissing zal verdwijnen

Dag sinterklaasje
__________________
No sig today.
Oud 20-06-2002, 23:08
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wellicht ten overvloede: de abt van sion denkt anders dan de persoon die achter hem zit.
Hier werd door tenminste 1 forummer niet aan getwijfeld.
En ik vind het toch wel een gemis dat u ons verlaten zult.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Oud 20-06-2002, 23:16
Verwijderd
Ik vind het zeer jammer dat u ons gaat verlaten, daarom zou ik ook graag uw artikel willen lezen. Dan mag u mijn artikel over het koolwitje lezen
Oud 20-06-2002, 23:33
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Jeetje, jammer vind ik het wel...de abt gaat weg...dat betekent dat ik meteen een stuk forum ga missen. Je bent, of was er immers een deel van.
Vaak heb ik ook in een deuk gelegen doordat je sommige mensen zo op stang te jagen door je geweldige stellingen en uitroepen.

Graag zou ik je artikel willen lezen, als was het alleen maar uit respect voor 'onze-abt'


Succes


Moenbase.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 21-06-2002, 08:27
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Ja het is inderdaad jammer, dat er iemand weg is die veel reacties loskreeg...
Succes met je artikel.
__________________
Love is the most important thing in life
Oud 21-06-2002, 08:29
miro
Avatar van miro
miro is offline
Jammer

Je had altijd een stelling die theoretisch wel klopte maar gevoelsmatig niet, dat maakte het zo moeilijk om er goed op te reageren. Succes met je artikel!
Oud 21-06-2002, 08:37
Verwijderd
*wil het artikel ook lezen*

Wel vertellen wanneer dat verschijnt enzow he
Oud 21-06-2002, 08:43
Verwijderd
Wel apart hoe ineens iedereen positief op de Abt reageert

Dragen mensen altijd sympathie voor de underdog?
Oud 21-06-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Wel apart hoe ineens iedereen positief op de Abt reageert

Dragen mensen altijd sympathie voor de underdog?
Ik persoonlijk heb nooit wat tegen de abt van sion gehad, maar dan kun je het nog wel oneens zijn met zijn stellingen.

Kvinnut ook jammer dat ie weggaat, dr zijn hier namelijk weinig topics die echt zulke discussies en heftige reacties los maken als die van abt, en een discussie voeren vinnik persoonlijk toch leuk..


enneuh abt, jah, krijgen we dat artikel ook te lezen (ms zou je het hier kunnen plaatsen wanneer het af is?)

suc6 met schrijven iig!

ohw.. en hoe oud ben je nou?

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 09:11.
Oud 21-06-2002, 09:16
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
******** schreef:
Wel apart hoe ineens iedereen positief op de Abt reageert

Dragen mensen altijd sympathie voor de underdog?
ja valt mij ook op...

Ik vind het nog steeds een grote ***** die denkt dat hij heel wat is kijk maar naar zijn toon van spreken. Ik ben blij dat ie weg is!
Oud 21-06-2002, 09:19
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
doeiiii abt
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Oud 21-06-2002, 09:20
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
abt van sion vond ik persoonlijk nog wel gaan... zoals ik wel heb laten merken vond ik een aantal punten erg vervelend . - maar dat vervelende dat helde niet over

Je stellingen waren eigenlijk wel stom maar ut was leuk om erop te reageren. - meestal .

De discussies waren op zich wel leuk... alhoewel... een discussie is gedachten uitwisselen om samen tot beter inzicht te komen en niet het opleggen van je mening aan anderen.


Maar goed, dergelijke stukken zijn altijd wel interessant. Ik vond het kunnen verdedigen van die stellingen btw wel knap . nja, ik neem wel aan dat je dat artikel hier post.

Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik heb een glashelder zicht gekregen op hoe de doorsnee jeugdige Nederlander over bepaalde zaken denkt.
oeps... ehm, vermeld je die smilies onder twee bepaalde posts dan ook ?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 21-06-2002, 09:21
Rosie
Rosie is offline
Ik vind het niet zo erg hoor dat ie weg gaat.. Klinkt hard maar van zijn topics werd ik echt heel dwars.. Maja, dat artikel komt nog wel hier op t forum te staan? Wil wel even weten wat ie te melden heeft. En misschien kan ''onze abt'' nu wel zijn ware aard gaan laten zien??

Nouja, succes met het artikel..

Groetje Rosie
__________________
...TsJaAkkKkaAaA PoWerRrRr......!....
Oud 21-06-2002, 09:39
Dy|_uCK
Avatar van Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Ik vind je een van de meest typische leden van dit forum, je topics waren zeer amusant

We zullen je missen hier I guess

hehe ik ben benieuwd naar de persoon die zich voordeed als de abt. En het zou koOl zijn om hier het artikel te posten.

Amen

*Een van die sterfelijke zondaartjes*
__________________
*8ballcrew* I just stop breathing for a few minutes and everybody jumps to conclusions.. *8ballcrew*
Oud 21-06-2002, 09:45
Dy|_uCK
Avatar van Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
Citaat:
******** schreef:
Wel apart hoe ineens iedereen positief op de Abt reageert

Dragen mensen altijd sympathie voor de underdog?
Zijn topics waren gewoon zwaaar amusing, hoe iedereen echt opgefokt liep te reageren enzo, ik ben meerdere keren van me stoel gepleurd van het lachen joh hiero
__________________
*8ballcrew* I just stop breathing for a few minutes and everybody jumps to conclusions.. *8ballcrew*
Oud 21-06-2002, 10:47
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Wie A zegt moet ook B zeggen. Deel dat glasheldere inzicht, of te wel je 'artikel' maar met ons zou ik zeggen.
Oud 21-06-2002, 10:53
Verwijderd
Inderdaad. Ik ben benieuwd of jouw perceptie van liefde onder jonge mensen ongeveer hetzelfde is als die van mij.
Ads door Google
Oud 21-06-2002, 11:37
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Abt adieu, en post je artikel hier gewoon , dan lees ik um met plezier.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Oud 21-06-2002, 11:53
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik heb een glashelder zicht gekregen op hoe de doorsnee jeugdige Nederlander over bepaalde zaken denkt.
das onzin
Oud 21-06-2002, 11:56
spinningduck
Avatar van spinningduck
spinningduck is offline
Dag poepie...
__________________
gekkenhuis
Oud 21-06-2002, 12:25
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Doei

Ik zal je missen
__________________
iemand nog interesse? :p
Oud 21-06-2002, 13:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Damn, dit vind ik dus heel erg jammer, het niveau zal nou weer zakken... heel erg jammer... heb je msn ofzo? Email... ik zou het wel leuk vinden je meer te spreken...

Ik hoop dat je nog terugkomt op je besluit, en anders het ga je goed ofzo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-06-2002, 13:36
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Ik vind eigenlijk wel dat deze op slot moet aangezien het niets met L&R te maken heeft!
Oud 21-06-2002, 14:20
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat deze op slot moet aangezien het niets met L&R te maken heeft!
Oeh, TefnachT's wraakzucht
Advertentie
Oud 21-06-2002, 14:38
Verwijderd
En toch had je geen enkel normaal argument! \
Maar ik vind het niet erg om lekker te discussieren hoor Alleen twas wel jammer dat je nooit argumenten gaf waar ik weer eens tegenin kon gaan!\

Het was al bij al wel boeiend je hier te hebben, jammer dat je weggaat!
Oud 21-06-2002, 14:42
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
haha cool
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Oud 21-06-2002, 15:07
Rhinus
Rhinus is offline
Oud 21-06-2002, 15:46
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat deze op slot moet aangezien het niets met L&R te maken heeft!

niet mee eens: Uitzondering op de regel, vind ik
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 21-06-2002, 18:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef:



niet mee eens: Uitzondering op de regel, vind ik
Amen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-06-2002, 18:42
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Wie A zegt moet ook B zeggen. Deel dat glasheldere inzicht, of te wel je 'artikel' maar met ons zou ik zeggen.
Vind ik ook! Ik ben benieuwd, ik wacht erop...
Oud 21-06-2002, 18:53
Q
Avatar van Q
Q is offline
Vini Vidi Vici en vertrok. Het beste, je zult gemist worden.
Oud 21-06-2002, 19:08
Verwijderd
So long, sucker

Idd, wij willen dat artikel zien.

*chat chat chat*
Oud 21-06-2002, 19:30
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
waarover gaat je artikel?

kan je een beetje beschrijven hoe je anders denkt?


*owja, mijn hobbie is ook kleinere filosofische, politieke, sociologische enz... stukjes schrijven - en naar aanleiding van posts op jouw heb ik ook erg veel getypt... - voornamelijk over dingen in relatie tot vrijheid... (of gerbuik ik het woord relatie nu verkeerd )
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 21-06-2002, 19:43
Verwijderd
haha wat een grap dat je dit allemaal deed om info te verzamelen

ik kon me behoorlijk ergeren aan je stellingen maar dankzij die stellingen ben ik ook gaan nadenken

ik ben nu bezig alles op een rijtje aan het zetten of het inderdaad zo is dat kinderen problemen hebben met relaties als ik naar mezelf en me broers en zusjes kijk is dat idd zo

nouja jammer dat je weggaat en ik ben benieuwd net zoals iedereen naar je artikel
Oud 21-06-2002, 20:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja eerlijk gezegd dacht ik al dat er zoiets achter jou zou zitten... die vragen waren zo doordacht en serieus.
ik dacht dat je aan een 1 of andere universiteit studeerde en dat je voor je opleiding dus een onderzoek deed, ofzo maar dit komt op hetzelfde neer vind ik.
Ads door Google
Oud 21-06-2002, 20:22
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Die mafketel wil gewoon weer aandacht.... Het is m nog gelukt ook.
Oud 21-06-2002, 20:56
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik ga niet zeggen dat ik wat vermoedde; ik vond je gewoon raar.

Behalve bij laatste vermoedde ik iets... leek een controle van hoe inzicht van mensen was bij zo'n enorme vrijheidsontname... ik sta er echt van te kijken...


Owja, en het kan ook zijn dat dat allemaal wel waar was en dat hij ons nu voor de gek houdt. Dat laatste is niet zo heel irreeël... met die laatste topic over kuisheidsgordel als inleiding past dit ook.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 21-06-2002, 21:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Opgeruimd staat netjes.

Ripper

P.S.: Not that it matters, maar Abt deed me trouwens denken aan een irritante gast een paar jaar terug op de Achterklap (staat op TeleTekst), die vent heette De Boesselaere ofzo, en die was precies zoals Abt! Anyway, ik moest zowel De Boesselaere als Abt niet, en ik ben blij dat ik beide nu niet meer zal 'zien.'
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 21-06-2002, 21:48
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
slotjeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
Oud 21-06-2002, 21:50
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
flikker op dit heeft niks met liefde en relatie te betekenen net als wat ik nu zeg dus rot op abt van sion or i will whoop your ass!
Oud 21-06-2002, 22:17
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet erg dat de abt van sion weg gaat. ik was zijn debiele stellingen nogal zat. en dan vooral de manier van communiceren. voor zover er sprake was van communicatie.
wel zou ik graag je artikel willen lezen. dus misschien is het leuk als je die op deze site zet.

om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal schunnig wat je hebt gedaan. Zonder dat wij het wisten zat je ons te testen. ik vind dat je dit ons van tevoren had moeten vertellen. en niet op zo'n stiekeme manier.

wel heel raar dat mensen nu ineens gaan zeggen dat ze het jammer vinden dat je weg gaat, terwijl ze eerst zoveel kritiek op je hadden. je bent hier net een soort van (slechte versie van) pim fortuyn.
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Oud 21-06-2002, 22:23
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
precies pim was een kale pinda die easy in mijn keelgat ging!
Oud 21-06-2002, 22:28
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niet erg dat de abt van sion weg gaat. ik was zijn debiele stellingen nogal zat. en dan vooral de manier van communiceren. voor zover er sprake was van communicatie.
wel zou ik graag je artikel willen lezen. dus misschien is het leuk als je die op deze site zet.

om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal schunnig wat je hebt gedaan. Zonder dat wij het wisten zat je ons te testen. ik vind dat je dit ons van tevoren had moeten vertellen. en niet op zo'n stiekeme manier.

wel heel raar dat mensen nu ineens gaan zeggen dat ze het jammer vinden dat je weg gaat, terwijl ze eerst zoveel kritiek op je hadden. je bent hier net een soort van (slechte versie van) pim fortuyn.
ach kom op zeg! net alsof jij hier je allerdiepste gevoelens geopenbaard hebt, die alleen echte scholieren hadden mogen lezen

en als de abt ons van tevoren had verteld wat hij ging doen, zouden er heel andere reacties gekomen zijn (namelijk omdat je gaat reageren naar wat er verwacht wordt door de tester)

en ik heb nooit een hekel gehad aan de abt, ik heb zijn topics vaak met een grijns gelezen... het is makkelijk om te zeggen dat de hele wereld denkt wat jij denkt he?

een pim fortuyn is de abt ook niet...
1)hij speelt niet in op onlustgevoelens om zo zijn eigen macht te vergroten
2)hij denkt heel goed na over zijn (volgens jou 'debiele', maar welke debiel denkt zo rationalistisch over iets na? )stellingen; imho in tegenstelling tot pim fortuyn

en waarom wil je graag het product van zijn 'schunnige' gedrag lezen?
__________________
No sig today.
Oud 21-06-2002, 22:38
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
wel heel raar dat mensen nu ineens gaan zeggen dat ze het jammer vinden dat je weg gaat, terwijl ze eerst zoveel kritiek op je hadden.

Kan me niet herinneren dat ik heel veel kritiek had op De Abt. Misschien een paar stellingen waar ik het niet mee eens was, maar écht kritiek, neen.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 21-06-2002, 22:40
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
*mystery* schreef:

om heel eerlijk te zijn vind ik het nogal schunnig wat je hebt gedaan. Zonder dat wij het wisten zat je ons te testen. ik vind dat je dit ons van tevoren had moeten vertellen. en niet op zo'n stiekeme manier.
Hij heeft een aantal keren vermeld in topics dat de abt van sion anders denkt dan het persoon dat achter de pc zit.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 21-06-2002, 22:45
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
ik heb maar een zin voor abt van sion You suck!!
Oud 21-06-2002, 22:55
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Lindansje schreef:


ach kom op zeg! net alsof jij hier je allerdiepste gevoelens geopenbaard hebt, die alleen echte scholieren hadden mogen lezen

en als de abt ons van tevoren had verteld wat hij ging doen, zouden er heel andere reacties gekomen zijn (namelijk omdat je gaat reageren naar wat er verwacht wordt door de tester)

en ik heb nooit een hekel gehad aan de abt, ik heb zijn topics vaak met een grijns gelezen... het is makkelijk om te zeggen dat de hele wereld denkt wat jij denkt he?

een pim fortuyn is de abt ook niet...
1)hij speelt niet in op onlustgevoelens om zo zijn eigen macht te vergroten
2)hij denkt heel goed na over zijn (volgens jou 'debiele', maar welke debiel denkt zo rationalistisch over iets na? )stellingen; imho in tegenstelling tot pim fortuyn

en waarom wil je graag het product van zijn 'schunnige' gedrag lezen?
SJIEZZZZZ

kom op zeg... ik zeg toch ook niet dat jij een hekel had aan abt?!!! ik zeg zelfs niet dat ik dat had... en ik zeg ook niet wat de hele wereld denkt... pim fortuyn was niet bedoeld als voorbeeld voor zijn ideeen, maar als voorbeeld dat eerst heel veel mensen kritiek op hem hadden, en toen werd ie ineens als god verklaard... (niet dat ik zeg dat dat bij abt gebeurd, maar er zijn wel ineens opvallend veel mensen die eerst kritiek hadden, en het nu jammer vinden dat hij weg gaat)
ik heb nooit het woord debiel gebruikt, jij loopt daarmee te strooien. en ja ik vind het schunnig gedrag. ik vind het een beetje stiekem gebruik maken van mensen. echt alsof je eerst een gesprek met iemand voert, en dat hij dan aan het eind zegt: o, trouwens, ik ga dit gesprek wel publiceren...
en ja, ik wil wel graag lezen wat hij dan te zeggen heeft... is niet zo raar hoor... voor jou misschien...
en nee, ik heb niet mijn diepste gevoelens bloot gegeven, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je iemands mening gebruikt voor iets waar het hier helemaal niet voor bestemd is. dit is een forum waar je je problemen en mening kwijt kan. niet een forum om mensen maar even te testen.
snappie?
moeilijk he...
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Oud 21-06-2002, 22:56
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
moenbase schreef:



Kan me niet herinneren dat ik heel veel kritiek had op De Abt. Misschien een paar stellingen waar ik het niet mee eens was, maar écht kritiek, neen.
heb ik het hier over jou dan? heb ik jou naam genoemd? nee... niet alles gaat over jou hoor...
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Oud 21-06-2002, 22:56
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
moenbase schreef:


Hij heeft een aantal keren vermeld in topics dat de abt van sion anders denkt dan het persoon dat achter de pc zit.
maar niet dat hij het zou publiceren.
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.