Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 22:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Er zijn plannen uitgelekt om de basisbeurs af te schaffen en het collegegeld te verhogen. Dit onder meer om de lerarensalarissen te verhogen.

Of dat laatste zo hard nodig is, weet ik niet (leraren klagen nu eenmaal altijd), maar het lijkt me in ieder geval niet slecht dat aankomende studenten en hun ouders niet zonder meer een basisbeurs in de schoot geworpen krijgen. Reserveer die voor degenen die het echt nodig hebben (dat zijn er niet zo veel), en steek het overgebleven geld dan in andere doelen, bijvoorbeeld in de lerarensalarissen.

Idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2007, 23:11
Lethe
Lethe is offline
Ik vind het een slecht idee. Dat betekent dus dat er minder mensen kunnen gaan studeren. En het is toch ook raar dat ze de boeken voor de middelbare school gratis maken en dan de studiebeurs af gaan schaffen? Beetje krom.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
1) Dat betekent dus dat er minder mensen kunnen gaan studeren. 2) En het is toch ook raar dat ze de boeken voor de middelbare school gratis maken en dan de studiebeurs af gaan schaffen? Beetje krom.
1) Dat hoeft niet. Wanneer hun ouders bereid zijn om zich iets meer te ontzeggen, kan er met wat passen en meten heel wat mogelijk zijn.

2) Ja, daar heb je volkomen gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 06:39
Verwijderd
Open je nu echt een tweede topic met het plan om daarin dezelfde discussie te gaan voeren als in je eerste topic?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Open je nu echt een tweede topic met het plan om daarin dezelfde discussie te gaan voeren als in je eerste topic?
Als dat de gedachte erachter is of als dat de invulling ervan wordt, dan gaat deze dicht. Twee topics met een zelfde discussie vind ik overbodig.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 07:05
Verwijderd
Nou, dan zal ik ook maar eens ontopic reageren. Ik vind het een slecht idee. De meeste studenten hebben hun basisbeurs hard nodig. Het aantal ouders dat in een duur huis met luxe auto en twee vakanties per jaar leeft maar het toch vertikt om aan de studie van hun kinderen bij te dragen, is erg klein - veel ouders hebben al moeite om het bedrag bij te dragen dat nu van ze verwacht wordt (waarmee de studiebeurs wordt aangevuld tot ongeveer 470 uitwonend of 300 thuiswonend). Een gevolg is dus, dat studeren wordt weggelegd voor mensen die het niet erg vinden om erg veel schulden te maken, mensen die erg veel naast hun studie werken en mensen met relatief rijke ouders. Dat lijkt mij een slechte zaak. Ik denk dat in de praktijk dit weinig effect zal hebben op het aantal studenten, omdat we in Nederland gewend zijn dat iedereen kan gaan studeren en iedereen dit dus ook zal gaan doen, maar dat het vooral tot gevolg zal hebben dat de studieschulden veel hoger zullen worden. En beginnen met een hoge schuld lijkt mij een erg slechte start van je leven na je studie.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 07:38
PV
PV is offline
Van die 270 euro kun je tegenwoordig net een kamer betalen. Het bedrag moet eerder omhoog dan worden afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 07:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het echt het slechtste idee ooit. Ze verplaatsen het geld gewoon. In plaats van studenten, krijgen de leraren dan het geld en ik zie daar het nut echt niet van in. Studeren is zo belangrijk en als je dat financieel onaantrekkelijk maakt, dan gaan steeds minder mensen studeren.

Het enige is dat het mij niet zoveel zal schaden, m'n moeder is lerares dus ik vraag gewoon haar salarisverhoging.
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 08:55
Verwijderd
Het maakt de drempel om te gaan studeren veel te hoog, en het lijkt me nu juist dat de overheid studeren moet bevorderen. Dus ja, ik ben tegen. Ik vind het ook onterecht dat Plasterk zelf dat geld bij elkaar moet halen; leraren hebben dan wel met onderwijs te maken, maar zijn ook zo direct verbonden bij de basis van de maatschappij (namelijk een soort opvoeding) dat het echt wel breder is dan alleen onderwijs. Daar moeten andere ministeries aan meebetalen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 11:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hierover staat al een topic op N&A. Zaken over studiefinanciering staan in principe op W,G&R, dus dit lijkt me om meerdere redenen een verkeerd subforum.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:40
Qwen
Qwen is offline
Plasterk is niet helemaal goed in zijn hoofd, heb ik geconstateerd.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:50
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
1) Dat hoeft niet. Wanneer hun ouders bereid zijn om zich iets meer te ontzeggen, kan er met wat passen en meten heel wat mogelijk zijn.
Zelfs als mijn ouders "zich iets meer ontzeggen", hebben ze nog niet het geld om mijn universitaire studie te betalen, geloof me. Dat kost handenvol geld.

Mijn klomp brak. Die Plasterk is niet goed wijs.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Open je nu echt een tweede topic met het plan om daarin dezelfde discussie te gaan voeren als in je eerste topic?
Zeker niet. In mijn andere topic tracht ik aan te tonen dat studenten beter niet kunnen werken en in de watten moeten worden gelegd, teneinde optimaal te kunnen studeren. In dit topic gaat het niet om mijn plannen, maar om die van minister Plasterk (of ze nu uitvoerbaar zijn of niet), om de lerarensalarissen ten koste van de basisbeurs van studenten te verhogen. Als je mijn andere topic goed hebt gevolgd, begrijp je dat ik het met zulke plannen per definitie niet eens kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Als dat de gedachte erachter is of als dat de invulling ervan wordt, dan gaat deze dicht. Twee topics met een zelfde discussie vind ik overbodig.
Ik start geen twee topics om dezelfde discussie uit te lokken. Je zou beter moeten weten.

Even los hiervan: je spreekt een taal met een mij niet zonder meer welgevallige imperatieve illocutionaire strekking. Dat vind je kennelijk fijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Nou, dan zal ik ook maar eens ontopic reageren. Ik vind het een slecht idee. De meeste studenten hebben hun basisbeurs hard nodig. Het aantal ouders dat in een duur huis met luxe auto en twee vakanties per jaar leeft maar het toch vertikt om aan de studie van hun kinderen bij te dragen, is erg klein - veel ouders hebben al moeite om het bedrag bij te dragen dat nu van ze verwacht wordt (waarmee de studiebeurs wordt aangevuld tot ongeveer 470 uitwonend of 300 thuiswonend). Een gevolg is dus, dat studeren wordt weggelegd voor mensen die het niet erg vinden om erg veel schulden te maken, mensen die erg veel naast hun studie werken en mensen met relatief rijke ouders. Dat lijkt mij een slechte zaak. Ik denk dat in de praktijk dit weinig effect zal hebben op het aantal studenten, omdat we in Nederland gewend zijn dat iedereen kan gaan studeren en iedereen dit dus ook zal gaan doen, maar dat het vooral tot gevolg zal hebben dat de studieschulden veel hoger zullen worden. En beginnen met een hoge schuld lijkt mij een erg slechte start van je leven na je studie.
Ok, maar de lerarensalarissen dan? Jij kijkt slechts naar de financiële belangen van de studenten. Maar: geen leraren, geen studenten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
1) In plaats van studenten, krijgen de leraren dan het geld en ik zie daar het nut echt niet van in.
2) Studeren is zo belangrijk en als je dat financieel onaantrekkelijk maakt, dan gaan steeds minder mensen studeren.
1) Jij niet, anderen misschien wel. Waarom zie je er het nut niet van in? Moeten alleen toplieden van grote bedrijven maar steeds meer verdienen?
2) Misschien is dat wel Plasterks bedoeling. Er studeren er al zo veel...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Hierover staat al een topic op N&A. Zaken over studiefinanciering staan in principe op W,G&R, dus dit lijkt me om meerdere redenen een verkeerd subforum.
Lees eerst het topic voordat je voorbarig reageert. Het gaat niet om studiefinanciering, maar om alternatieve besteding van vooralsnog voor studiefinanciering gereserveerd geld.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 23:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Plasterk is niet helemaal goed in zijn hoofd, heb ik geconstateerd.
En jij kunt het weten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2007, 23:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Het maakt de drempel om te gaan studeren veel te hoog, en het lijkt me nu juist dat de overheid studeren moet bevorderen. Dus ja, ik ben tegen. Ik vind het ook onterecht dat Plasterk zelf dat geld bij elkaar moet halen; leraren hebben dan wel met onderwijs te maken, maar zijn ook zo direct verbonden bij de basis van de maatschappij (namelijk een soort opvoeding) dat het echt wel breder is dan alleen onderwijs. Daar moeten andere ministeries aan meebetalen, vind ik.
Dank voor je verstandige reactie. Ik vind dat ook.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 00:24
Qwen
Qwen is offline
Citaat:
En jij kunt het weten?

Ja, dat valt namelijk vrij duidelijk te concluderen uit de gegeven doelstellingen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 08:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ok, maar de lerarensalarissen dan? Jij kijkt slechts naar de financiële belangen van de studenten. Maar: geen leraren, geen studenten.
Maar de vraag is of je die salarissen moet verhogen over de ruggen van de studenten heen en dat lijkt me met deze plannen niet wenselijk. Ik snap het gewoon niet, de schoolboeken moeten gratis als leuk kado voor de ouders. Je hoeft eigenlijk geen cent meer te betalen voor de middelbare school, maar als je verder wil in het leven (en dat lijkt me ook erg wenselijk) moet je ineens alles zelf ophoesten. Doe dan dat kado van die gratis schoolboeken niet. (En ik snap ook wel dat je het daar niet allemaal uit kan betalen, dus dat er van andere dingen ook beken moeten worden, maar ga de studenten niet helemaal plukken, dat is uiteindelijk ook geen oplossing. Maar wat ik ergens las is dat het goedkoper is om studenten een heel ov te geven ipv deze op te delen in weekend en week. Dus draai dat om en de studenten gaan erop vooruit en er blijft geld over. Zoek dat soort dingen)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 09:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Maar de vraag is of je die salarissen moet verhogen over de ruggen van de studenten heen en dat lijkt me met deze plannen niet wenselijk. Ik snap het gewoon niet, de schoolboeken moeten gratis als leuk kado voor de ouders. Je hoeft eigenlijk geen cent meer te betalen voor de middelbare school, maar als je verder wil in het leven (en dat lijkt me ook erg wenselijk) moet je ineens alles zelf ophoesten. Doe dan dat kado van die gratis schoolboeken niet. (En ik snap ook wel dat je het daar niet allemaal uit kan betalen, dus dat er van andere dingen ook beken moeten worden, maar ga de studenten niet helemaal plukken, dat is uiteindelijk ook geen oplossing. Maar wat ik ergens las is dat het goedkoper is om studenten een heel ov te geven ipv deze op te delen in weekend en week. Dus draai dat om en de studenten gaan erop vooruit en er blijft geld over. Zoek dat soort dingen)
Ik denk inderdaad ook niet dat je de lerarensalarissen over de ruggen van de studenten moet verhogen (en ook niet over de ruggen van vele anderen). De gemeenschap moet voor die kosten (willen) opkomen.

De kwestie met de gratis schoolboeken is meer mensen een doorn in het oog. Waarom moet dat nu? En er komt nog iets heel anders bij (maar dat moet ik eigenlijk niet hier bespreken): wat je voor niets krijgt, gaat je niet werkelijk aan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ben uiteraard tegen, beter financieren ze dit uit een belastingverhoging, genoeg geld te halen bij die rijke stinkerds.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 10:35
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Leg mij eens uit waarom iemand met veel geld zijn geld moet afstaan voor mensen die willen studeren? Dat gebeurt indirect toch al via de belasting.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Leg mij eens uit waarom iemand met veel geld zijn geld moet afstaan voor mensen die willen studeren? Dat gebeurt indirect toch al via de belasting.
Ja, dat zeg ik. Belasting.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2007, 11:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Leg mij eens uit waarom iemand met veel geld zijn geld moet afstaan voor mensen die willen studeren? Dat gebeurt indirect toch al via de belasting.
Wie meer dan € 900 per maand verdient is natuurlijk een smerige koelak en een contra-revolutionair. En als die kinderen heeft die onderwijs genieten, dan moet hij dat ook maar zelf betalen, zodat het proletariaat meer bier kan zuipen terwijl hun kinderen van een tegemoetkoming van de staat naar school gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Wie meer dan € 900 per maand verdient is natuurlijk een smerige koelak en een contra-revolutionair. En als die kinderen heeft die onderwijs genieten, dan moet hij dat ook maar zelf betalen, zodat het proletariaat meer bier kan zuipen terwijl hun kinderen van een tegemoetkoming van de staat naar school gaan.
Een eigenaardige reactie, op het eerste gezicht. Maar wat wil je er nu precies mee zeggen? Iets van: belasting naar draagkracht? Leg eens uit.

Ik vermoed dat ik aanvoel wat het woord "koelak" moet betekenen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Leg mij eens uit waarom iemand met veel geld zijn geld moet afstaan voor mensen die willen studeren? Dat gebeurt indirect toch al via de belasting.
Omdat de maatschappij baat heeft bij afgestudeerde mensen en omdat het eerlijk en solidair is dat als je meer geld hebt je meer afdraagt aan het belang van de samenleving?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 13:51
Mara
Mara is offline
Wtf is toch die gemeenschap waar je 't de hele tijd over hebt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:45
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
De basisbeurs afschaffen is echt een slecht idee. Mijn broer en ik studeren nu, maar als we geen basisbeurs meer zouden krijgen dan zou het betekenen dat mijn vader al 1,5 maand zou moeten werken om ons alleen al te kunnen laten studeren. En dan hebben we alleen nog maar het collegegeld bij elkaar. Mijn boeken betaal ik altijd al zelf van mijn baantje.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:42
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Volgens mij is dit topic een beetje zinloos. Omdat dit een van de evt. verschillende opties waren, en dit helemaal niet had uit mogen lekken omdat ze dit niet willen doen.

Tenminste dat is mij verteld.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Omdat de maatschappij baat heeft bij afgestudeerde mensen en omdat het eerlijk en solidair is dat als je meer geld hebt je meer afdraagt aan het belang van de samenleving?
Juist.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Wtf is toch die gemeenschap waar je 't de hele tijd over hebt?
Het collectief van belastingbetalers.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Volgens mij is dit topic een beetje zinloos. Omdat dit een van de evt. verschillende opties waren, en dit helemaal niet had uit mogen lekken omdat ze dit niet willen doen.
Dat ben ik niet met je eens. Of Plasterks plannen op dit moment wel of niet doorgaan, is niet van belang. Waar het om gaat, is dat ideeën, die ooit bij iemand opkomen, op een vervelend moment in de toekomst altijd weer opnieuw uit de la kunnen worden gehaald.

En geld, van overheidswege bestemd voor studenten, moet worden veiliggesteld. Zoals alle projecten, waarvan het niveau en de impact niet meetbaar zijn, zoals kunst enz., weet je het bij een student ook nooit. En dan hebben de goede onder de slechte te lijden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 12:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat dit plan een nieuw probleem in de hand werkt. Het lerarentekort mag ermee krimpen, het aantal studenten (hbo en wo) zal dalen en levert elders een tekort op de arbeidsmarkt op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 13:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een eigenaardige reactie, op het eerste gezicht. Maar wat wil je er nu precies mee zeggen? Iets van: belasting naar draagkracht? Leg eens uit.
Ik wijs daarnee er op dat de inkomensgrenzen belachelijk gelegd zijn op dit moment, en het in veel situaties voor studenten/ouders beter is om minder te werken en minder te verdienen, omdat je dan meer belastingvoordelen en hogere uitkeringen kunt krijgen.

Totaal belachelijk uiteraard. Loon naar werken hoort het motto achter studiefinanciering en andere tegemoetkomingen te zijn. Nu regeerd de jaloezie echter onder de eufemistische kreet 'de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen'. Het komt echter neer op het stimuleren van lamlendigheid.
Citaat:
Ik vermoed dat ik aanvoel wat het woord "koelak" moet betekenen.
Koelak is de term die men in de Sovjet-Unie gebruikte voor elke politieke tegenstander. De negatieve klank kwam van het feit dat koelakken voor de revolutie rijkere boeren waren geweest, en uiteraard de eerste slachtoffers werden van de roof van bezittingen omdat richting de koelakken toe de jaloezie die de staatsreligie van de Sovjet-Unie werd het grootste was.

Prachtige term om het linkse gedachtengoed dat wie net geen minima is zwaar genaaid moet worden belachelijk te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2007, 13:55
Verwijderd
Mijn mening in een ander topic al geplaatst.

Citaat:
Wel belachelijk dat de beurs van de studenten word gebruikt voor de centen van de leraren.
Er zijn 50x meer scholieren dan leraren, als nou in theorie iedere student 500 per maand kreeg.
Dan kreeg de leraar 500x50=25000 EXTRA per maand.
Ik weet dat de overheid er zelf ook aan wil verdienen.
Maar het zou veel beter zijn om in theorie 50 van de beurs te verminderen en dan de leraren 50x50=2500 extra (nog steeds veel, maarja, een theorie) per maand kregen.
Ik denk dat dat dan een beter plan was.

(PS: Ik weet eigenlijk niet precies wat een beurs is maar volgens mij is het per maand een 'salaris', verbeter me maar als ik het fout heb. Dan zal mijn redenering evengoed fout zijn.)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ik wijs daarnee er op dat de inkomensgrenzen belachelijk gelegd zijn op dit moment, en het in veel situaties voor studenten/ouders beter is om minder te werken en minder te verdienen, omdat je dan meer belastingvoordelen en hogere uitkeringen kunt krijgen.

Totaal belachelijk uiteraard. Loon naar werken hoort het motto achter studiefinanciering en andere tegemoetkomingen te zijn. Nu regeerd de jaloezie echter onder de eufemistische kreet 'de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen'. Het komt echter neer op het stimuleren van lamlendigheid.
Koelak is de term die men in de Sovjet-Unie gebruikte voor elke politieke tegenstander. De negatieve klank kwam van het feit dat koelakken voor de revolutie rijkere boeren waren geweest, en uiteraard de eerste slachtoffers werden van de roof van bezittingen omdat richting de koelakken toe de jaloezie die de staatsreligie van de Sovjet-Unie werd het grootste was.

Prachtige term om het linkse gedachtengoed dat wie net geen minima is zwaar genaaid moet worden belachelijk te maken.
Graag in het Nederlands...
Je moet politicus worde, die mensen zijn ook chinees, net als jij!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Graag in het Nederlands...
Iemand met een beetje algemene ontwikkeling zou zien dat mijn stuk wel degelijk in goed Nederlands is geschreven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Iemand met een beetje algemene ontwikkeling zou zien dat mijn stuk wel degelijk in goed Nederlands is geschreven.
Iemand die een blik op Rubykuby's leeftijd werpt heeft door dat hij nog inderdaad weinig algemene ontwikkeling heeft en dus niet zo'n botte reactie verdient .

Citaat:
de abt van sion schreef:
Ok, maar de lerarensalarissen dan? Jij kijkt slechts naar de financiële belangen van de studenten. Maar: geen leraren, geen studenten.
Dat klopt. Ik weet niet of het lerarentekort überhaupt wordt opgelost door de salarissen te verhogen. De bedoeling is, neem ik aan, om daarmee mensen uit het bedrijfsleven naar het onderwijs te trekken, maar ik denk dat mensen in het bedrijfsleven daar niet (alleen) om het salaris voor gekozen hebben. Maargoed, ook los daarvan is leraar een stressvolle baan die wat mij betreft beter betaalt mag worden. Ik vind alleen dat het afremmen van studenten (zoals Andijvie omschreef) een te grote prijs is om daarvoor te betalen.
En daarnaast: om leraar te worden moet iemand eerst een HBO of WO opleiding afronden, dus: geen studenten, geen leraren.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Iemand die een blik op Rubykuby's leeftijd werpt heeft door dat hij nog inderdaad weinig algemene ontwikkeling heeft en dus niet zo'n botte reactie verdient .
Als ik niet bot zou reageren zou ik aan leeftijdsdiscriminatie doen. Ook weer niet de bedoeling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 17:48
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Iemand met een beetje algemene ontwikkeling zou zien dat mijn stuk wel degelijk in goed Nederlands is geschreven.
Afgezien van de spelfout dan

Verder ben ik het eens met Balance en Andijvie. Gelukkig was het maar een plan, wat natuurlijk nooit uitgevoerd kan en zal worden.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 15:46
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik vraag me af waarom hij het geld niet bij de HBO's en Universiteiten weghaalt. Geef ze minder subsidie, het geld wat je overhoudt naar de leerkrachten. Uit recent onderzoek bleek dat hogescholen en universiteiten veel te veel geld hebben op de spaarrekening. Als basisscholen ook zoveel geld te besteden hadden, zagen sommigen er vast niet zo armoedig uit...

Meer geld naar leerkrachten en onderwijsondersteunend personeel vind ik trouwens wel een erg goed idee. Misschien gaan ze dan ook eens iets minder klagen over hun (naar eigen zeggen) prachtige beroep.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 16:11
Anika
Citaat:
Ik vraag me af waarom hij het geld niet bij de HBO's en Universiteiten weghaalt. Geef ze minder subsidie, het geld wat je overhoudt naar de leerkrachten. Uit recent onderzoek bleek dat hogescholen en universiteiten veel te veel geld hebben op de spaarrekening. Als basisscholen ook zoveel geld te besteden hadden, zagen sommigen er vast niet zo armoedig uit...
Er was volgens mij al een plan om 100 miljoen euro minder subsidies aan universiteiten te geven, ik weet alleen niet zeker of dat nou nog doorgaat. Maar als het wel doorgaat kunnen ze toch niet nóg meer weghalen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 16:14
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Er was volgens mij al een plan om 100 miljoen euro minder subsidies aan universiteiten te geven, ik weet alleen niet zeker of dat nou nog doorgaat. Maar als het wel doorgaat kunnen ze toch niet nóg meer weghalen?
100 miljoen in totaal? Zelfs dan hebben ze nog geld over om elk jaar de muren een ander kleurtje te geven en dure managementteams te betalen...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
100 miljoen in totaal? Zelfs dan hebben ze nog geld over om elk jaar de muren een ander kleurtje te geven en dure managementteams te betalen...
Ook alleen maar omdat de kwaliteit van het onderwijs daaronder zal leiden.

Kijk naar de UU. Een bibliotheek neerzetten van € 150.000.000, met volstrekt overbodige panelen van € 40.000 per stuk op de buitenkant (voor dat geld kan iemand zijn bachelor en master halen). Maar als er een kraan omver lazert moeten verdere bouwplannen voor studentenflats worden afgezegd omdat het vervangen van die kraan teveel kost.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Ook alleen maar omdat de kwaliteit van het onderwijs daaronder zal leiden.

Kijk naar de UU. Een bibliotheek neerzetten van € 150.000.000, met volstrekt overbodige panelen van € 40.000 per stuk op de buitenkant (voor dat geld kan iemand zijn bachelor en master halen). Maar als er een kraan omver lazert moeten verdere bouwplannen voor studentenflats worden afgezegd omdat het vervangen van die kraan teveel kost.
Ja, inderdaad, het is gewoon compleet scheef.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 21:09
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Kijk naar de UU. Een bibliotheek neerzetten van € 150.000.000, met volstrekt overbodige panelen van € 40.000 per stuk op de buitenkant (voor dat geld kan iemand zijn bachelor en master halen). Maar als er een kraan omver lazert moeten verdere bouwplannen voor studentenflats worden afgezegd omdat het vervangen van die kraan teveel kost.
Wie gaat er dan ook studeren aan de UU?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 09:32
Verwijderd
Ze moeten geld bij de alfa-universiteiten weghalen, en het aan de TU's geven. Die doen er tenminste nuttig onderzoek mee!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:24
Danny21
Danny21 is offline
www.basisbeursmoetblijven.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Basisbeurs niet langer een zekerheid
Verwijderd
64 17-01-2012 15:07
Studeren Geef je mening over het verdwijnen van de studiefinanciering
UitzendKrachtig
4 12-05-2010 18:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bos overweegt afschaffen basisbeurs
Kitten
123 07-10-2009 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plasterk wil studiebeurs afschaffen
Signy
122 08-11-2007 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.