Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 21:25
Verwijderd
Zaterdag heb ik een kat uit het asiel gehaald, daar had ze wel vieze oogjes maar ik ging er vanuit dat ik dat heel makkelijk schoon kon maken.
En het schoonmaken is nog niet zo'n probleem, ze vind het niet leuk ofzo, maar als ik haar rustig op schoot neem kan ik d'r oogjes wel schoonmaken.
Alleen worden ze steeds weer vies.
Weet iemand waar dit door komt, en of het makkelijk op te lossen is, of dat ik er toch maar even mee naar de dierenarts moet?

En dan nog iets.
Maandag heb ik een krabpaal voor haar gekocht, maar daar wil ze nog niet echt aan krabben. Ze is vooral 's nachts veel wakker, en dan slaap ik.
Ze krabt wel aan mijn meubels, en daar ben ik dus niet zo blij mee.
Maar omdat ze dat vooral 's nachts doet, kan ik haar heel moeilijk straffen.
Ik heb al geprobeerd om haar pootjes tegen de paal aan te duwen, maar dat vind ze niet zo grappig, en bijt ze me, of slaat ze met haar pootje naar me.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 21:49
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ik zou voor die ogen toch even naar de dierenarts gaan. Hebben ze bij het asiel niets gezegd erover?

Met die krabpaal, alle meubels afdekken met glad plastic, dan krabt ze iig er niet aan. Je kunt misschien ook met een vieze geur werken, dat stoot ook af.
De krabpaal kun je aantrekkelijker maken met kattenkruid, volgens mij.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 08:18
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-04-2006 @ 22:25 :


Ik heb al geprobeerd om haar pootjes tegen de paal aan te duwen, maar dat vind ze niet zo grappig, en bijt ze me, of slaat ze met haar pootje naar me.
Gek zeg dat ze dat niet zo grappig vind

Misschien moet je dr wat meer tijd geven om te wennen en gaat ze vanzelf wel op die krabpaal..
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 08:46
Verwijderd
Citaat:
*dreamallica* schreef op 25-04-2006 @ 22:49 :
Ik zou voor die ogen toch even naar de dierenarts gaan. Hebben ze bij het asiel niets gezegd erover?

Met die krabpaal, alle meubels afdekken met glad plastic, dan krabt ze iig er niet aan. Je kunt misschien ook met een vieze geur werken, dat stoot ook af.
De krabpaal kun je aantrekkelijker maken met kattenkruid, volgens mij.
Oke, dankjewel,
Ik had het nu met handdoeken en lakens afgedekt, zodat de meubels iig maar heel blijven, maar ik zal het met plastic proberen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 08:51
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 26-04-2006 @ 09:18 :
Gek zeg dat ze dat niet zo grappig vind

Misschien moet je dr wat meer tijd geven om te wennen en gaat ze vanzelf wel op die krabpaal..
Tuurlijk snap ik dat ze dat niet grappig vind, maar dat had ik op meerdere site's gelezen, omdat er heel veel geurstoffen in de pootjes zitten, en als je die tegen de paal aanhoudt, komt die geur op de paal waardoor ze het herkend.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 12:52
Verwijderd
mijn kat vond de krabpaal eerst ook saai, mn behang was veel leuker, maar ik zette gewoon de krabpaal op de plek waar hij aant behang (in jouw geval meubulair) krabt en als ik t zag, zette ik zn pootjes er idd tegenaan
plantenspuit werkt ook wel eens, maar niet altijd
agressief gedrag kan aan verveling liggen, dus misschien is meer speeltjes een optie, bovendien heb je dr net dus ze moet zich ook gewoon nog een beetje stettelen

die vieze oogjes kunnen ernstig zijn, dus je moet er eigenlijk wel naar laten kijken, maar mijnes heeft t al zn hele leven en is kerngezond...

jou kat klinkt net als mijnes als spawn of satan
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 12:53
Verwijderd
eventueel kan je je krabpaal insmeren met kattekruid, maar pas op datt niet op je meubels komt want dan heeft t nog geen nut

en niet schrikken als ie raar gaat doen want ze worden er echt high van
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:22
Verwijderd
Naar de dierenarts met die oogjes en op het moment dat mevrouw aanstalte maakt om aan de meubels te zitten de plantenspuit erop.
Dan is ze dat zo afgeleerd.
Ook haar meteen als je ziet dat ze wil gaan krabben op/bij de krabpaal zetten zal op den duur helpen.
Je hoeft haar pootjes niet op de krabpaal te duwen, gewoon haar erbij zetten en na een paar keer plantenspuit+bij de krabpaal gezet worden zal het wel tot haar doordringen dat ze niet aan de meubels mag zitten.

De aanhouder wint, let maar op
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 22:52
Verwijderd
Katten krabben nou eenmaal aan meubels. Ook verharen ze, kotsen ze je huis onder met haarballen en zeuren constant om eten. Soms houden ze je 's nachts wakker met gemauw of stelen ze de kaas van je brood als je even niet oplet of kauwen ze de vuilniszak kapot omdat ze het idee hebben dat er iets gaafs in zit. Daarbij klimmen ze in je gordijnen, schijten ze in je bed als je hun kattenbak niet op tijd verschoont en willen ze alleen geaaid worden als zíj daar zin in hebben.

Dus. Als je dat niet kan hebben, moet je geen kat nemen.

Maar langs de dierenarts voor haar ogen lijkt me een puik plan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:18
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 30-04-2006 @ 23:52 :
Katten krabben nou eenmaal aan meubels. Ook verharen ze, kotsen ze je huis onder met haarballen en zeuren constant om eten. Soms houden ze je 's nachts wakker met gemauw of stelen ze de kaas van je brood als je even niet oplet of kauwen ze de vuilniszak kapot omdat ze het idee hebben dat er iets gaafs in zit. Daarbij klimmen ze in je gordijnen, schijten ze in je bed als je hun kattenbak niet op tijd verschoont en willen ze alleen geaaid worden als zíj daar zin in hebben.

Dus. Als je dat niet kan hebben, moet je geen kat nemen.

Maar langs de dierenarts voor haar ogen lijkt me een puik plan.
maar de meeste katten kun je dit wel allemaal afleren, alleen de vraag is nu juist: hoe?

maar als die ogen iets ernstigs is, heb je niet een 'terugbrengtermijn' ? Want misschien ben je wel helemaal verliefd op je kat, maar stel het is ernstig en je moet elke week naar de dierenarts, of je kat wordt blind... tsja niet zo leuk.
Dus ik zou naar de dierenarts en vragen wat het is en desnoods als je echt geen zin heb om steeds die ogen weer goed schoon te maken een andere kat halen in het asiel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
OwL schreef op 01-05-2006 @ 12:18 :
maar de meeste katten kun je dit wel allemaal afleren, alleen de vraag is nu juist: hoe?
Verharen, haarballen krijgen, daardoor gaan kotsen, enz. is niet af te leren. Bepaalde andere dingen wel, maar ook andere dingen zijn soms heel erg lastig. Een kat heeft nou eenmaal ook een karakter (en dat is nou net wat het zulke geweldige dieren maakt, vind ik), net als een mens.

@TS: Gun je kat in eerste instantie wat tijd om te wennen. Als je kat aan de meubels krabt kun je hem naar de krabpaal tillen, zovan 'daar mag je krabben'. En idd plantenspuit. En vooral heel consequent zijn. Als ze het vooral 's nachts doet haar misschien voorlopig 's nachts in een kamer zetten waar ze weinig kan slopen, niet zo leuk voor d'r, maar dan kan je overdag iig goed op haar letten en het haar af leren ed. Totaal afleren zal, denk ik, niet snel lukken, maar al is het maar voor de helft, dat scheelt toch een hoop.

Die vieze oogjes kunnen een ontsteking zijn, ik zou voor de zekerheid toch even het asiel of de dierenarts bellen.

Maar misschien heeft het zich in de afgelopen week al opgelost.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:08
Verwijderd
In de dierenwinkel verkopen ze Catnip, een kruid waar katten gek op horen te zijn.
Het werkt niet altijd, maar over het algemeen wekt het wel de intresse van een kat. Misschien dat je die paal daarmee in kan smeren?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:04
Verwijderd
Hebben ze bij het asiel niets gezegd over de oogjes van de kat? Even langs de dierenarts is geen slecht idee.

Mijn kat wist ook niet wat hij met de krabpaal aanmoest en toen heb ik het een aantal keer (als een echte idioot) voorgedaan. Vervolgens zachtjes met zijn pootjes erlangs gewreven en op laatst deed hij het zelf.
Bij jouw kat is het waarschijnlijk een goed idee om eerst uitgebreid te aaien en daarna pas te beginnen met de krabpaal.. Als ze ontspannen is slaat ze vanzelf haar nageltjes uit en kan je gelijk even demonstreren waar je die krabpaal voor gekocht hebt.
Er is een playspray van Biopharma waarmee je de speeltjes 'lekkerder' kan laten ruiken voor je kat zodat ze meer aandacht schenkt aan een speeltje of in dit geval de krabpaal. De voorwaarde voor de playspray is wel dat de kat weet wat hij met de krabpaal aanmoet voordat je de spray gebruikt..
Maar misschien kan je je kat eerst door middel van de play spray aan de krabpaal laten wennen en later beginnen met het aanleren van krabben? Overigens moet je niet teveel van die playspray gebruiken, want het ruikt naar kattenpies.
Als tijdelijke oplossing zou je de kat 's nachts bij jou in de slaapkamer kunnen houden. Dan blijft ze iig van de meubels af.

Succes ermee..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 10:53
Verwijderd
En misschien vindt ze de krabpaal gewoon niet leuk genoeg. De eerste krabpaal die wij hadden werd niet veel gebruikt door onze katten (de één gebruikte hem wel eens, de ander nooit), nu hebben we een andere en daar maken ze allebei gebruik van (de één nog steeds een stuk meer dan de ander, maar goed).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.