Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 21:57
Buskruitje
Buskruitje is offline
hoi ik zit op de balletacademie in tilburg en dans intensief ongeveer van kwart voor negen tot kwart over vijf of zes uur per dag met steeds om het 1.5 uur een pauze van een kwartier en een lange pauze van een uur.

Ik weet niet hoeveel calorieen per dag ik ongeveer nodig heb, en wat ik het beste kan eten, weet iemand een site of heeft iemand tips waar dat duidelijk staat? ik weet dat er al een topic is over dieten, maar ik wil graag snel antwoord op deze specifieke vraag. Mijn gewicht schommelt nu vaak tussen 60 en 55 kilo, dat is gewoon echt per week verschillend, ik snoep zo min mogelijk maar kan af en toe de verleiding niet weerstaan, maar zou graag mijn gewicht wat stabieler houden en misschien nog wat afvallen, maar niet dat het te gek wordt, ik ben er zelf bang voor dat mijn lichte obsessie met eten ooit zal veranderen in anorexia en wil dit graag tegengaan door verstandig te eten.

Ik probeer al minder calorieen binnen te krijgen door thee te drinken in plaats van snoepen of frisdrank drinken.
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:18
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Et voila.

http://members.home.nl/petcho/EB.doc



Schommelingen in gewicht hoeven niet altijd met vet oid te maken te hebben, glycogeen en vochtretentie spelen ook mee, al dan niet onder invloed van hormonen bijv ongesteldheid etc.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:26
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Als je zoveel sport als jij doet, hoef je je echt niet druk te maken om hoeveel je weegt, dunkt mij. Volgens mij zit dat wel goed.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:59
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 15-01-2005 @ 23:26 :
Als je zoveel sport als jij doet, hoef je je echt niet druk te maken om hoeveel je weegt, dunkt mij. Volgens mij zit dat wel goed.
Valt nog vies tegen!! dacht ik ook maar ik heb altijd veel gedanst, en nu ik niet meer in de lengte groei, komt er in de breedte veel meer bij!!!
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 09:52
Redhair
Redhair is offline
Maar hoelang ben je dan?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 10:35
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Dat probleem heb ik ook alleen anders .
Ik zit op de Dansacademie in Tilburg en weet ook niet zo goed hoe ik juist in korte tijd zoveel mogelijk Calorieen in kan nemen zonder dat ik ongezond eet.
Mijn gewicht schommeld tussen de 61 en 63 kilo en zou der graag wat bij willen...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:35
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Redhair schreef op 16-01-2005 @ 10:52 :
Maar hoelang ben je dan?
Ik ben 1.68 meter.
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:50
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 13:35 :
Ik ben 1.68 meter.
Dan is je gewicht toch hartstikke goed? Jij hebt waarschijnlijk ook veel meer spieren, en die wegen zwaarder dan vet.

Ik zou ook niet te drastisch gaan lijnen ofzo, dat lijkt me niet goed met jouw studie. Dan val je straks nog neer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:13
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 13:50 :
Dan is je gewicht toch hartstikke goed? Jij hebt waarschijnlijk ook veel meer spieren, en die wegen zwaarder dan vet.

Ik zou ook niet te drastisch gaan lijnen ofzo, dat lijkt me niet goed met jouw studie. Dan val je straks nog neer ofzo.
tis ook meer dat ik gezond probeer te eten, ik wil gewoon geen extra ballast van vet!! vind ik niet praktisch, ik vind het bijvoorbeeld op dansgebied heel lastig dat ik cup 70 D heb, dan lijk je al zoveel minder een 'danser'

Ik eet op een dag ongeveer drie roggebroodjes met kaas en 's avonds iets in de richting van rijst met groenten, soms vlees niet elke dag. Tussendoortjes zijn bij mij meestal worteltjes of komkommer of tomaten, maar soms snoep ik wel gewoon. Het is gewoon heel moeilijk om te zien dat je dikker bent geworden terwijl je altijd dun bent geweest!!!
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Wooooow, kalmeer! Dit gaat niet de goede kant op! Een mens kan niet leven op 3 roggebroodjes en avondeten!
Kijk, je sport veel, hebt veel energie nodig. En zoals je zelf zegt wil je graag gezond eten. Dan kan het véél beter. Momenteel slaat je lichaam álles op wat je krijgt, omdat je véél te weinig eet.

Enkele tips:
Eet elke keer als het kan. Dus je ontbijt, maar ook elke pauze die je krijgt eet je wat, probeer elke 2 uur iets te eten, dat is ideaal, maar of dat kan ligt maar net aan je schema

Roggebrood is op zich wel gezond. Ook kan je volkorenbrood nemen of knäckebrot.
Gezond beleg is mager vlees (kipfilet, kalkoenfilet, ham, filet americain), 20+ (smeer)kaas, dat soort dingen.
Probeer je te richten op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag, meer mag ook, aangezien je zoveel sport. Tussendoortjes die je nu doet zijn goed. Neem ook een stevig avondeten, mager vlees gebruiken. Eet ná het avondeten ook nog iets lichts.

Voor verdere, uitgebreidere tips wil ik je graag verwijzen naar het Grote Lijntopic, hier op L&G bovenaan de pagina
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:23
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:20 :
Wooooow, kalmeer! Dit gaat niet de goede kant op! Een mens kan niet leven op 3 roggebroodjes en avondeten!
Kijk, je sport veel, hebt veel energie nodig. En zoals je zelf zegt wil je graag gezond eten. Dan kan het véél beter. Momenteel slaat je lichaam álles op wat je krijgt, omdat je véél te weinig eet.

Enkele tips:
Eet elke keer als het kan. Dus je ontbijt, maar ook elke pauze die je krijgt eet je wat, probeer elke 2 uur iets te eten, dat is ideaal, maar of dat kan ligt maar net aan je schema

Roggebrood is op zich wel gezond. Ook kan je volkorenbrood nemen of knäckebrot.
Gezond beleg is mager vlees (kipfilet, kalkoenfilet, ham, filet americain), 20+ (smeer)kaas, dat soort dingen.
Probeer je te richten op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag, meer mag ook, aangezien je zoveel sport. Tussendoortjes die je nu doet zijn goed. Neem ook een stevig avondeten, mager vlees gebruiken. Eet ná het avondeten ook nog iets lichts.

Voor verdere, uitgebreidere tips wil ik je graag verwijzen naar het Grote Lijntopic, hier op L&G bovenaan de pagina
Het lastige is dat ik nog nooit in mijn hele leven zoveel eten op een dag naar binnen heb gewerkt!!!!! ik at vrijwel nooit overdag alleen af ent oe wat te snoepen, alleen 's avonds, en toch werd ik dikker!!! dus als ik nu dit allemaal ga eten, kna ik volgens mij alleen maar aankomen.....maar ik zal even op het lijntopic kijken, dankjewel voor je reactie
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 14:23 :
Het lastige is dat ik nog nooit in mijn hele leven zoveel eten op een dag naar binnen heb gewerkt!!!!! ik at vrijwel nooit overdag alleen af ent oe wat te snoepen, alleen 's avonds, en toch werd ik dikker!!! dus als ik nu dit allemaal ga eten, kna ik volgens mij alleen maar aankomen.....maar ik zal even op het lijntopic kijken, dankjewel voor je reactie
Dat komt omdat je lichaam dus alles opslaat. Als je dus maar iets meer gaat eten, wordt je inderdaad dikker omdat je lichaam het allemaal opslaat. Je moet er dus voor zorgen dat je lichaam gewend raakt aan normale hoeveelheden eten, waardoor je metabolisme sneller gaat.
Vraagje: Kán je wel veel eten of lukt dat niet (misselijk worden)?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:41
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:28 :
Dat komt omdat je lichaam dus alles opslaat. Als je dus maar iets meer gaat eten, wordt je inderdaad dikker omdat je lichaam het allemaal opslaat. Je moet er dus voor zorgen dat je lichaam gewend raakt aan normale hoeveelheden eten, waardoor je metabolisme sneller gaat.
Vraagje: Kán je wel veel eten of lukt dat niet (misselijk worden)?
Meestal eet ik dus niet veel maar als ik dan wat meer eet, kan er op een gegeven moment echt niks meer bij, beetje vol, misselijk en toch ook beetje schuldgevoel, dan voel ik me ook echt een beetje of ik op ontploffen sta!!
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 13:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 14:41 :
Meestal eet ik dus niet veel maar als ik dan wat meer eet, kan er op een gegeven moment echt niks meer bij, beetje vol, misselijk en toch ook beetje schuldgevoel, dan voel ik me ook echt een beetje of ik op ontploffen sta!!
Mja, is ook wel logisch, je maag is natuurlijk verkleind omdat je maar zo weinig eet. Ik raad je iig aan om naar 't Grote Lijntopic te gaan, daar zitten nog meer mensen met deze problemen en meer mensen die verstand hebben van voeding en diëten
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:04
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 14:13 :
tis ook meer dat ik gezond probeer te eten, ik wil gewoon geen extra ballast van vet!! vind ik niet praktisch, ik vind het bijvoorbeeld op dansgebied heel lastig dat ik cup 70 D heb, dan lijk je al zoveel minder een 'danser'

Ik eet op een dag ongeveer drie roggebroodjes met kaas en 's avonds iets in de richting van rijst met groenten, soms vlees niet elke dag. Tussendoortjes zijn bij mij meestal worteltjes of komkommer of tomaten, maar soms snoep ik wel gewoon. Het is gewoon heel moeilijk om te zien dat je dikker bent geworden terwijl je altijd dun bent geweest!!!
Ja, maar je bent 19. Op die leeftijd is het heel normaal dat je wat aankomt, omdat je volwassener wordt. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben. Je bent bijna het tiener-af.

En je eet wel erg weinig.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:58
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
is het niet gezonder om 's morgens meer te eten, 's middags iets minder en 's avonds minst?

Dat is wat ik hier toch hele dagen hoor, of is dat een heel misse opvatting?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 15:04 :
Ja, maar je bent 19. Op die leeftijd is het heel normaal dat je wat aankomt, omdat je volwassener wordt. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben. Je bent bijna het tiener-af.

En je eet wel erg weinig.
Is zo, maar de druk op een balletacademie om te lijnen/dun te zijn is erg hoog. Waarschijnlijk is ze voor een normaal iemand prima op gewicht, zeker omdat ze waarschijnlijk vrij gespierd is ziet het er ook netjes en strak uit.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar op een balletacademie 'hoor' je eigenlijk geen normaal gewicht te hebben, vrijwel alle danseressen zijn dun, en dat wordt vanuit school ook gestimuleerd. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen (of liever die van m'n zusje) en ik ga er voor het gemak even vanuit dat dit in Tilburg ook zo is . Het komt misschien een beetje bot over, maar zo bedoel ik het niet verder.

@ Topicstarter: Hebben jullie niet iemand op school die je daarmee kan begeleiden?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:36
Impulse
het is niet erg om overdag te eten,
maar je mag 3uur voordat je gaat slapen niets meer eten, zo blijf je wel op gewicht, en kan je overdag gewoon heel veel eten, zeker als je -zoals- jij, veel sport.

Kijk wel uit dat je niet te weinig eet! op zulke dagen dat je zoveel danst is goede voeding heel belangrijk!
is er geen dietiste ofzo? het lijkt me dat meer meisjes zo'n probleem hebben maar dit is wel heel ongezond!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
het feit dat je je schuldig voelt als je normaal eet, wijst erop dat het niet gezond is wat je doet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:22
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Lady DR Croft schreef op 16-01-2005 @ 14:13 :
tis ook meer dat ik gezond probeer te eten, ik wil gewoon geen extra ballast van vet!! vind ik niet praktisch, ik vind het bijvoorbeeld op dansgebied heel lastig dat ik cup 70 D heb, dan lijk je al zoveel minder een 'danser'

Ik eet op een dag ongeveer drie roggebroodjes met kaas en 's avonds iets in de richting van rijst met groenten, soms vlees niet elke dag. Tussendoortjes zijn bij mij meestal worteltjes of komkommer of tomaten, maar soms snoep ik wel gewoon. Het is gewoon heel moeilijk om te zien dat je dikker bent geworden terwijl je altijd dun bent geweest!!!

Je wordt volwassen. Je krijgt een vrouwenlichaam geen meisjeslichaam meer. Het is logisch dat je iets breder wordt. Je kunt je uithongeren maar je bouw blijft je bouw.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:31
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:20 :
Wooooow, kalmeer! Dit gaat niet de goede kant op! Een mens kan niet leven op 3 roggebroodjes en avondeten!
.
blijkbaar wel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 28-01-2005 @ 17:31 :
blijkbaar wel
Uiteindelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:05
hardhitter
hardhitter is offline
zoooo jij eet echt ongezond!! een vrouw moet minimaal 2000 calorieen per dag binnenkrijgen... dat haal je nu bij lange na niet.

ik zou echt wat gezonder en regelmatiger eten.
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zat dit jaar bij lucia marthas (hbo1) en wij hadden een voedingsdeskundige... Hebben jullie ook niet zoiets? Maar ik had dat niet echt nodig... Eigenlijk at ik tussen alle lessen door íets (mueslireep, sneetje brood) maar wel voornamelijk gezond en veel koolhydraten. En niet asociaal veel. Als je merkt dat je afvalt (wat juist niet hoort want je ontwikkelt spieren en die wegen zwaarder dan vet!!) moet je dus wat meer eten... Die balans is best makkelijk te vinden. Ik denk dat ik 2500 calorieën per dag at... zoiets.

Ik zie dat je met je gewicht kampt... Een voedingsdeskundige is dan toch aan te raden.. Zeker omdat je góed moet eten.

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 18:26.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lijntopic #33
Verwijderd
500 16-02-2005 16:14
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 18:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Lichaam & Gezondheid aantal calorieën
rabecca
6 08-04-2002 06:58
Lichaam & Gezondheid DE nummers.... CALORIEEN!!
puelle
13 19-10-2001 12:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.