Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 24-09-2003 @ 19:41:
Oh yeah, ik heb het voor elkaar: ik ben 1,5 kilo kwijt Vanochtend gaf de weegschaal zomaar 67.5 kg aan in plaats van de 69!! Wat een 1.5 kilo toch met je zelfbeeld kan doen.....voel me er in ieder geval prettig door. Nog 2.5 kg te gaan en dan ben ik totally tevreden
Jeej gefeli

Ik ben ook anderhalve kilo kwijt, alleen weeg ik nu nog lang geen 67,5 en moet er nog veel meer af dan 2,5 kilo
Oud 25-09-2003, 10:05
Hagel
Hagel is offline
Serieuze poging nummer 678 ofzo, ben sinds maandag gestart bij een sportschool, goed gesprek gehad over eetgewoonten met een voedingsdeskundige daar en een trainingsschema opgezet met een trainster. De eerste 3 maanden focussen op het afvallen (cardio) met het trainen en daarna cardiofitness. Vandaag is de derde keer deze week alweer dat ik ga, en ik vind het echt leuk en voel me er lekker bij. Misschien dat het deze keer dus toch gaat lukken.....ik hoop het
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 26-09-2003, 10:46
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
vergeet sportscholen, vergeet diëten, ga werken in de horeca . Serieus, ik heb nu sinds 2 dagen een baan bij een druk bezocht restaurant/café (zonder horeca-ervaring daarvoor, dus het is even stressen) en loop/sjouw/werk me de tering. Ik heb geen tijd voor tussendoortjes en merk dat mijn armspieren maar ook mijn benen echt supergoed getraind worden door al dat gesjouwen geloop en gedoe. Een sportschool waar IK voor betaald krijg dus

Jaja, afvallen en gezond eten gaat weer helemaal de goede kant op, dus ik ben superblij

@ Narod: Ahhh, dat wilde ik ook altijd, maar ik heb er op dit moment geen geld voor. Ik denk op zich, dat als je je er gewoon aan houdt, dat het supergoed gaat werken. Veel succes in iedergeval
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 26-09-2003, 16:37
*Senorita*
Avatar van *Senorita*
*Senorita* is offline
Ik heb al zo vaak geprobeerd af te vallen...maar na een paar dagen kan ik gwoon niet van al dat lekkere eten dat wij in huis hebben afblijven...
__________________
*ben misschien niet de enige...maar wel de echte!*
Oud 27-09-2003, 18:15
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
kga maar weer een poging wagen... ben aangekomen de laatste tijd (gelukkig niet Heel Erg Schrikbarend, maar toch) en moet er toch echt nog aardig wat af hebben. maar kga in eerste instantie voor 4 kilo eraf, als ik dat bereikt heb zie ik wel weer verder...

het probleem is alleen dat ik een beetje naar de depressieve kant neig de laatste tijd, en mijn reactie op is eten. en das niet zo handig natuurlijk , dus heeft iemand nog tips om op gezonde wijze mn gedachten voor even te kunnen verzetten als ik me kut ga voelen?

*hopelijk gaat het nu eindelijk eens lukken, wil zo graag dat t goed komt *
Oud 27-09-2003, 18:29
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
sublime schreef op 27-09-2003 @ 19:15:
het probleem is alleen dat ik een beetje naar de depressieve kant neig de laatste tijd, en mijn reactie op is eten. en das niet zo handig natuurlijk , dus heeft iemand nog tips om op gezonde wijze mn gedachten voor even te kunnen verzetten als ik me kut ga voelen?
Ga wandelen, dat heeft mij erg geholpen om van vreetbuien (die ik kreeg door depressieve buien) af te komen. Je bent buiten en in beweging (is weer gezond), je bent bezig en weg van al het lekkere eten thuis, en wandelen in je eentje heeft het meestal effect dat je gaat nadenken en makkelijk je gedachten op orde kan krijgen, en dat wil nogal eens helpen als je even niet zo lekker in je vel zit.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 27-09-2003, 19:44
Basia
Basia is offline
Citaat:
sublime schreef op 27-09-2003 @ 19:15:
kga maar weer een poging wagen... ben aangekomen de laatste tijd (gelukkig niet Heel Erg Schrikbarend, maar toch) en moet er toch echt nog aardig wat af hebben. maar kga in eerste instantie voor 4 kilo eraf, als ik dat bereikt heb zie ik wel weer verder...

het probleem is alleen dat ik een beetje naar de depressieve kant neig de laatste tijd, en mijn reactie op is eten. en das niet zo handig natuurlijk , dus heeft iemand nog tips om op gezonde wijze mn gedachten voor even te kunnen verzetten als ik me kut ga voelen?

*hopelijk gaat het nu eindelijk eens lukken, wil zo graag dat t goed komt *
ga iig iets doen !! wandelen, zoals boven vermeld, is een optie, maar dat lijkt me niet altijd even makkelijk. ik bedoel..ik woon op kamers in tilburg en denk niet zo van: goh laat ik es ff een flinke wandeling maken !!
bij mij is het voornamelijk dat ik iets moet doen. ook al is het naar de stad gaan. behoefte aan eten heb ik dan iig stukken minder.
en succes... ik moet ook echt weer een x aantal kilo's kwijt
__________________
blablabla
Oud 27-09-2003, 20:55
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
He sublime: als ik een vreet-neiging voel opkomen ga ik thee zetten, drie koppen ofzo. Dat helpt echt, je wordt er warm van en je buik voelt zeg maar vol. Met soep hetzelfde verhaal, maar dat is niet zo lekker. Thee for president
Oud 27-09-2003, 20:59
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
thanx voor de tips allemaal > zal t zeker gaan proberen


@ liesbethlykke : thee drink ik sowieso al in liters
Oud 28-09-2003, 14:04
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
kut, nu het buiten zulk kutweer is kan ik niet naar buiten om .. iets aan beweging te doen.

iemand tips?
Oud 28-09-2003, 14:08
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
..toch gaan en daarna.. een warm bad! goddelijk
Oud 28-09-2003, 14:50
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
we hebben geen bad.




iets anders, zijn hier mensen die voor mij zouden willen dieten ? :]


dat zal ik even uitleggen. ik doe mijn profielwerkstuk over afvallen en sporten en dan heb ik mensen nodig die voor mij gaan dieten waarbij de een wel sport en de ander niet.. om de invloed van sport te onderzoeken
vast geen goed idee om me te gaan helpen ermee, maar is hier iemand zo gek?
Oud 28-09-2003, 14:53
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
nou ik wel .. als je er iets meer over uitlegt. Want ik kan wel minder snoepen enzo maar ik kan niet echt precies dit en dat eten.. en ik sport trouwens 2 keer per week.
Oud 28-09-2003, 14:55
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
sorry trouwens he voor dat bad..
Oud 28-09-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 15:50:
dat zal ik even uitleggen. ik doe mijn profielwerkstuk over afvallen en sporten en dan heb ik mensen nodig die voor mij gaan dieten waarbij de een wel sport en de ander niet.. om de invloed van sport te onderzoeken
vast geen goed idee om me te gaan helpen ermee, maar is hier iemand zo gek?
Zo gek ben ik denk ik wel...maar hoe zie je dat voor je? En sowieso...ik hoef geen tientallen kilo's af te vallen ed. Zou je er iig eerst iets meer over willen vertellen?
Oud 28-09-2003, 15:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik zal het zoveel mogelijk proberen uit te leggen.

ik wil mensen ongeveer 1.5 maand volgen tijdens het lijnen..
Die mensen zullen dan wel ongeveer hetzelfde moeten eten, al kan dat natuurlijk niet precies hetzelfde zijn.. het is niet zo dat je moet uithongeren, want dat is geen goed dieet.. tis vooral het aanpassen van je eetpatroon en veel water drinken erbij.. en voor eentje telt dan, veel sporten.

Dan vraag ik denk ik eens in de week hoe het gaat, qua gewicht etc. Nouja niet alleen dat, ook hoe je erbij voelt.

Na anderhalve maand dus ongeveer kijken we naar het resultaat en gaan we het vergelijken en is er dus waarschijnlijk een conclusie.

Maar er zit dus 1 probleem aan.. iemand die wel wil dieten + sporten zal niet moeilijk te vinden zijn.. alleen iemand die wel dieten maar niet erbij gaat sporten is denk ik wat lastiger om te vinden, aangezien het dan dus wel veel minder snel zal gaan en moeilijker zal worden..(nouja, ik vind het lulliger om iemand te vragen die niet sport, aangezien bij degene het waarschijnlijk na de lijnpoging weer fout zou kunnen gaan. nouja, de kans is groter) Het gaat dus niet om 15 kilo die eraf moet, maar waarschijnlijk zal 6 kilo eraf het max. worden. (tenminste, als we 6 weken gaan kijken.)

1 voorwaarde voor als je me wilt helpen is dat je er zeker van bent het anderhalve maand vol te houden, want anders is een deel van mn werkstuk naar de klote.
oja nog iets, ik heb dus ook mensen nodig die echt een beetje aan de hoge kant zitten qua gewicht, en niet mensen die 60 kilo wegen en er eigenlijk 58 van willen maken.

Trouwens, jullie zijn dan niet de enige die me gaan helpen, als je wilt helpen dus.. want ik ga ook mensen die ik gewoon irl kan spreken en kan volgen vragen, niet omdat ik jullie dan niet zou vertrouwen maar omdat dit een stuk makkelijker te controleren valt. Waarschijnlijk . Maar jullie zullen waarschijnlijk ook makkelijker je gewicht ed vertellen..

Nouja, is er nog steeds belangstelling?
Oud 28-09-2003, 15:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Denise01 schreef op 24-09-2003 @ 20:10:
-verhaal-
Ik snap je wel, zo was ik eerst ook.
En een verkeerd beeld krijgen van je vriendinnen? Nogal logisch als je dit leest. Kijk, ik ken je vriendinnen natuurlijk niet. Maar wat ik hieruit opmaak zijn het niet echt goede vriendinnen.
Maar ervan uitgaande dat het wel goede vriendinnen zijn, dan geef ik je dit advies: Praat met ze.
Zorg dat je een keer samen bent met je vriendinnen, en dat er geen andere mensen mee kunnen luisteren. Vraag aan ze of ze naar je willen luisteren, niet onderbreken. Leg duidelijk uit wat je dwars zit, en benadruk de dingen die je echt dwarszitten. Wijs ze op hun fouten, en zeg ze wat zij zouden kunnen doen zodat jij je beter voelt. Zeg die ene vriendin, dat je die opmerkingen over dat jij een dikke kont zou hebben, niet leuk vind en niet meer wilt horen.

Wat betreft hoe je eruit ziet: Buikje? Trainen.
Als je niet wil snoepen puur omdat het gezond is ok, maar heus, van een wat snoep komen de meeste mensen, en jij denk ik ook niet, heus niet superveel aan hoor! Als je heel veel snoep, koek, ijs enz. achteroverslaat, of als je gewoon echt snel/makkelijk aankomt (kan erfelijk bepaald zijn, zoals bij mij) dan maakt 't wat uit.
Maar als je dus wat aan je figuur wilt doen: Ga trainen, sporten. doe je momenteel een sport? Zo nee, zoek er een, of ga fitnessen.

Nog ever over dat je zo onzeker bent: Ik ben ook onzeker. Ik was ook altijd heel stil, en daarom zag men mij inderdaad niet staan. Maar dit is niet om hoe je eruit ziet, maar puur omdat je niet opvalt.
Ik ben veranderd, heb om 't plat te zeggen "een grote bek" gekregen, en durf m'n zegje te doen. Ik geef m'n mening, praat duidelijk mee. Ondertussen ben ik wel 10 kg aangekomen, maar dat heeft er duidelijk niks mee te maken want opeens zag men mij wel staan. Alles heeft met uitstraling te maken.
Zie jij eruit als een zelfverzekerde meid, zullen mensen je sneller opmerken.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 15:25.
Oud 28-09-2003, 15:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 16:15:
-uitleg-
Ik zou in principe wel mee willen doen, maar weet niet of ik geschikt ben.
Mijn dieet is de laatste tijd weer slecht gegaan, weer aangekomen. Heb tijd niet gesport.
Ik ben sinds gister weer met goed dieten begonnen, en ook weer met fitness.
Maar ik vroeg me af, wat jij met 'zwaar' sporten bedoelt? Hoe vaak fitness zou dat per week zijn?

Qua gewicht: Ik weeg 68 kg bij 1,66 meter. En daar mag dus wel 6kg (wat jij zei) of meer van af ja

Of ik 't vol zal houden? Ja. Waarom? Omdat ik je werkstuk niet wil verkloten
Dit is voor mij een prachtige stimulans om 't vol te houden, omdat het voor iemand anders is. Voor mezelf wil ik 't nog wel 's verkloten, maar ik ben zo'n iemand die niemand anders 'kwaad' wil doen
Oud 28-09-2003, 15:27
Verwijderd
Eigenlijk moet je dan ook een groep hebben die gewoon hetzelfde blijft eten en alleen gaat sporten.

@WishfulDreaming: ik wil wel mee doen. Veel sporten kan ik niet, een beetje sporten event. wel. Ik wil dus wel in die groep zitten die wel gaat dieten, maar niet gaat sporten.

Wat is het dieet dat je in gedachten hebt? Is ook wel iets om over na te denken voor de mensen die mee willen doen...iig wel voor mij.

Tuurlijk ben ik er niet zeker van dat ik het anderhalve maand volhoud, dat is niemand, denk ik (als je je bv. klote gaat voelen (duizelig, misselijk, enz), dan moet je niet door gaan, vind ik). Maar ik kan wel beloven dat ik m'n uiterste best te doen het vol te houden. Ik zit ook niet super aan de hoge kant met m'n gewicht. Ik wil van ongeveeer 66kg 62kg maken, 'k weet niet of je dat genoeg vindt...? Nog een nadeel is dat ik niet alles mag eten (ivm voedselintolerantie).

Laat me maar weten of je me event. nodig hebt.
Oud 28-09-2003, 15:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2003 @ 16:24:
Ik zou in principe wel mee willen doen, maar weet niet of ik geschikt ben.
Mijn dieet is de laatste tijd weer slecht gegaan, weer aangekomen. Heb tijd niet gesport.
Ik ben sinds gister weer met goed dieten begonnen, en ook weer met fitness.
Maar ik vroeg me af, wat jij met 'zwaar' sporten bedoelt? Hoe vaak fitness zou dat per week zijn?

Qua gewicht: Ik weeg 68 kg bij 1,66 meter. En daar mag dus wel 6kg (wat jij zei) of meer van af ja

Of ik 't vol zal houden? Ja. Waarom? Omdat ik je werkstuk niet wil verkloten
Dit is voor mij een prachtige stimulans om 't vol te houden, omdat het voor iemand anders is. Voor mezelf wil ik 't nog wel 's verkloten, maar ik ben zo'n iemand die niemand anders 'kwaad' wil doen
nou ik denk dat je me heel goed kan helpen

en je hebt me op een goed idee gebracht, dat als ik meerdere mensen vind, ze ook vergelijk qua hoeveelheid sport.. dus het maakt me niet uit hoeveel je wilt sporten, maar als jij bijvoorbeeld 1 keer in de week wil fitnessen en iemand anders 2 keer, kan ik dat ook weer gaan vergelijken Dus als je mee wilt helpen, heel graag Zo kan ik ook iets voor jou doen (stimulans..)
Je hoort nog van me okee? Zo snel mogelijk ja, want ik wil ook zo snel mogelijk ermee beginnen maar heb wel mensen nodig



Als anderen dus ook mee willen helpen? Stuur mij anders maar een pm met wat gegevens ofzo, want anders neem ik dit topic straks helemaal over
Oud 28-09-2003, 15:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 16:31:
nou ik denk dat je me heel goed kan helpen

en je hebt me op een goed idee gebracht, dat als ik meerdere mensen vind, ze ook vergelijk qua hoeveelheid sport.. dus het maakt me niet uit hoeveel je wilt sporten, maar als jij bijvoorbeeld 1 keer in de week wil fitnessen en iemand anders 2 keer, kan ik dat ook weer gaan vergelijken Dus als je mee wilt helpen, heel graag Zo kan ik ook iets voor jou doen (stimulans..)
Je hoort nog van me okee? Zo snel mogelijk ja, want ik wil ook zo snel mogelijk ermee beginnen maar heb wel mensen nodig
Tof
Oud 28-09-2003, 15:42
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2003 @ 16:27:
Eigenlijk moet je dan ook een groep hebben die gewoon hetzelfde blijft eten en alleen gaat sporten.

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar dat zal heel moeilijk worden

Citaat:
@WishfulDreaming: ik wil wel mee doen. Veel sporten kan ik niet, een beetje sporten event. wel. Ik wil dus wel in die groep zitten die wel gaat dieten, maar niet gaat sporten.

Wat is het dieet dat je in gedachten hebt? Is ook wel iets om over na te denken voor de mensen die mee willen doen...iig wel voor mij.

Tuurlijk ben ik er niet zeker van dat ik het anderhalve maand volhoud, dat is niemand, denk ik (als je je bv. klote gaat voelen (duizelig, misselijk, enz), dan moet je niet door gaan, vind ik). Maar ik kan wel beloven dat ik m'n uiterste best te doen het vol te houden. Ik zit ook niet super aan de hoge kant met m'n gewicht. Ik wil van ongeveeer 66kg 62kg maken, 'k weet niet of je dat genoeg vindt...? Nog een nadeel is dat ik niet alles mag eten (ivm voedselintolerantie).

Laat me maar weten of je me event. nodig hebt.
Jij bent natuurlijk weer een verhaal apart

Maar wat voor dieet ik in gedachten heb?
Ik dacht dat jij over het algemeen al niet veel at?
Maar ehm, ik denk bij een goed dieet aan: een beetje minderen, niet teveel. smorgens gewoon redelijk goed ontbijten. (dat heb je altijd nodig). om 10 uur bijvoorbeeld (als je dan ergens pauze hebt) iets aan fruit. lunch, 2 of 3 (ik red het altijd met 2) boterhammen met mager beleg natuurlijk.( misschien weer fruit erbij). Zelf kiezen wat, als het maar niet te vet is. Dan smiddags gewoon nog iets kleins met niet teveel vet. denk weer aan fruit of ehmm nouja, ik ben ook geen dietiste dus ik weet het niet precies
en savonds gewoon eten wat de pot schaft, en dan gewoon 1 portie.
Anderhalve liter water per dag minimaal

dr moet wel 1 snoepdag bijzitten vind ik , anders zal je het niet volhouden. (dat je om 3 uur iets vets eet bijvoorbeeld, of bij lunch nog wat)


maar zoals ik al zei, ik ben ook geen dietiste, en weet bijvoorbeeld niet echt wat je bij het ontbijt moet eten.. ik neem zelf bijvoorbeeld een bakje magereyoghurt en cruesli.

Suggesties?
Oud 28-09-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 16:42:
Jij bent natuurlijk weer een verhaal apart



Citaat:
Maar wat voor dieet ik in gedachten heb?
Ik dacht dat jij over het algemeen al niet veel at?
Ik eet aardig wat op het moment. iig zoveel dat ik wel wat ben aangekomen en ik wil die vier kilo d'r graag af hebben, al maak ik me er niet super druk om.

Citaat:
Maar ehm, ik denk bij een goed dieet aan: een beetje minderen, niet teveel. smorgens gewoon redelijk goed ontbijten. (dat heb je altijd nodig). om 10 uur bijvoorbeeld (als je dan ergens pauze hebt) iets aan fruit. lunch, 2 of 3 (ik red het altijd met 2) boterhammen met mager beleg natuurlijk.( misschien weer fruit erbij). Zelf kiezen wat, als het maar niet te vet is. Dan smiddags gewoon nog iets kleins met niet teveel vet. denk weer aan fruit of ehmm nouja, ik ben ook geen dietiste dus ik weet het niet precies
en savonds gewoon eten wat de pot schaft, en dan gewoon 1 portie.
Anderhalve liter water per dag minimaal

dr moet wel 1 snoepdag bijzitten vind ik , anders zal je het niet volhouden. (dat je om 3 uur iets vets eet bijvoorbeeld, of bij lunch nog wat)

maar zoals ik al zei, ik ben ook geen dietiste, en weet bijvoorbeeld niet echt wat je bij het ontbijt moet eten.. ik neem zelf bijvoorbeeld een bakje magereyoghurt en cruesli.

Suggesties?
ontbijt: 1 of 2 boterhammen oid (of idd yoghurt met cruesli ofzo) met iets te drinken natuurlijk
10 uur: fruit oid idd
lunch: 2 of 3 boterhammen oid idd met (mager) beleg
3 uur: weer iets van fruit oid idd
's avonds: wat je zelf al voorstelt
+ 1,5 liter water

Lijkt me wel oké... Als je me nodig hebt, dan wil ik wel mee doen.
Oud 28-09-2003, 15:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 16:42:
Maar wat voor dieet ik in gedachten heb?
Wat betreft mijn dieet.. ik heb er laatst een gepost op de vorige pagina, dit werkt voor mij het makkelijkst.
Is het goed als ik dit blijf volgen? Als je er dingen aan wilt veranderen: Ga je gang, vertel me wat je graag wilt, ik zal zeggen of het mogelijk is met mijn 'situatie.'
Oud 28-09-2003, 16:05
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2003 @ 16:50:
Wat betreft mijn dieet.. ik heb er laatst een gepost op de vorige pagina, dit werkt voor mij het makkelijkst.
Is het goed als ik dit blijf volgen? Als je er dingen aan wilt veranderen: Ga je gang, vertel me wat je graag wilt, ik zal zeggen of het mogelijk is met mijn 'situatie.'
ik heb toen al gereplied dat ik het een goed dieet vond

Ik vind het prima hoor..
Zit niet veel verschil in wat jij hebt opgeschreven en wat ik had.

Leonoor en MeelFriek:
Ik ga kijken of ik voor het eind van volgende week genoeg mensen heb, want dan wil ik dan ongeveer beginnen, als jullie het niet erg vinden (ik zal zelf ook meedoen trouwens Heb ik ook wat meer motivatie om goed af te vallen )
Oud 28-09-2003, 16:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 17:05:
ik heb toen al gereplied dat ik het een goed dieet vond

Ik vind het prima hoor..
Zit niet veel verschil in wat jij hebt opgeschreven en wat ik had.
Ok Ik had gelezen dat je het wel goed vond, maar ik wou zeker weten dat het bij je werkstuk past.
Dus voor mij is 't gewoon doen wat ik toch al van plan was, alleen duidelijker bijhouden en ik heb een extra stimulans
Oud 28-09-2003, 19:29
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-09-2003 @ 16:15:

Nouja, is er nog steeds belangstelling? [/B]
Oud 28-09-2003, 20:46
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
liesbethlykke schreef op 28-09-2003 @ 20:29:
kan je dan misschien wat info sturen via pm..
Oud 29-09-2003, 09:34
Verwijderd
Ik wilde het eerst alleen naar WishfulDreaming sturen, maar misschien is het voor anderen ook wel interessant ed...daarom toch maar in de topic:

Citaat:
Uit het foldertje van de Hartstichting:

De ‘soepele benadering’:

De ‘soepele benadering’ besteedt aandacht aan gezonde voeding en meer bewegen. Bij deze aanpak vliegen de kilo’s er niet in korte tijd af. Maar de kans is wel groot dat u dit langdurig weet vol te houden, omdat u zich er prettig bij voelt.

5-7 sneetjes (bruin- of volkoren) brood;
3-5 aardappelen (150-250 gram) of een vergelijkbare portie rijst of pasta (3-5 groentenlepels);
200 gram groenten;
2 stuks fruit;
2-3 glazen melk of melkproducten;
1-2 plakjes kaas;
1-2 plakjes magere vleeswaren (rookvlees, rosbief, tong, achterham, magere fricandeau, kip- of kalkoenrollade, kipfilet, kalkoenham);
75 gram mager (gaar) vlees, kip, vis of vleesvervanger;
10 gram halvarine, dun gesmeerd op brood;
10-15 gram (dieet)margarine voor de warme maaltijd;
tenminste 1,5 liter vocht (koffie en thee zonder suiker, (mineraal)water, light frisdrank of drinkbouillon).


De ‘snellere aanpak’:

Bij de ‘snellere aanpak’ is het de bedoeling dat u in een hoger tempo afvalt. Het vraagt om extra discipile. Dat geldt zowel voor het eet- als het beweegplan. Begeleiding van een diëtist is extra gewenst om tekorten in uw voeding te voorkomen. Na verloop van tijd stapt u over op de ‘soepele benadering’. […]

4 sneetjes (bruin- of volkoren) brood;
2 aardappelen (150-250 gram) of een vergelijkbare portie rijst of pasta (2 groentenlepels);
200 gram groenten;
2 stuks fruit;
2-3 glazen melk of melkproducten;
1-2 plakjes kaas;
1-2 plakjes magere vleeswaren (rookvlees, rosbief, tong, achterham, magere fricandeau, kip- of kalkoenrollade, kipfilet, kalkoenham);
75 gram mager (gaar) vlees, kip, vis of vleesvervanger;
10 gram halvarine, dun gesmeerd op brood;
10 gram (dieet)margarine voor de warme maaltijd;
tenminste 1,5 liter vocht (koffie en thee zonder suiker, (mineraal)water, light frisdrank of drinkbouillon).


Tussendoortjes
Voorbeelden van geschikte tussendoortjes zijn: vers fruit, magere en halfvolle zuivelproducten, een plak ontbijtkoek, krentenbol, mueslireep, rijstwafel, een handje Japanse mix, popcorn naturel of een boterham. Maak een planning van die tussendoortjes, verdeeld over de dag. En als u eens sterke behoefte heeft aan iets speciaals, plan dan één keer in de week - bijvoorbeeld in het weekend - iets extra’s. Kies dan bijvoorbeeld een punt vruchtenvlaai, die bevat maar weinig vet. Of verwen uzelf eens met een glaasje wijn.


[De stukjes over bewegen ed heb ik nu weggelaten]
Oud 29-09-2003, 09:44
Hagel
Hagel is offline
@wishfuldreaming

Ik wil graag meedoen, als je me nodig hebt dan. Ik ben sinds vorige week begonnen met 3x in de week sportten (cardio, en over tijdje cardiofitness), ik weet niet of dit als veel te beschouwen is, ik heb ook *officieel* overgewicht , ik weeg 76 kilo bij 1.65, end aar moet dus heel wat vanaf.

Voor je werkstuk vind ik het een gaaf en goed idee maar misschien zou je de groepen van het sporten en niet sporten gelijk moeten maken? Want er zit altijd een verschil in, in hoeveel de een afvalt en de ander. Maar dat is alleen een idee.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 29-09-2003, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 29-09-2003 @ 10:44:
Voor je werkstuk vind ik het een gaaf en goed idee maar misschien zou je de groepen van het sporten en niet sporten gelijk moeten maken? Want er zit altijd een verschil in, in hoeveel de een afvalt en de ander. Maar dat is alleen een idee.
Hoe moet je die gelijk maken dan...? Of iig: hoe bedoel je het?
Oud 29-09-2003, 10:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2003 @ 11:13:
Hoe moet je die gelijk maken dan...? Of iig: hoe bedoel je het?
Met evenveel mensen zodat je een gemiddelde kan maken, maar dat is ook maar een idee
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 29-09-2003, 12:58
Lau-tje18
Lau-tje18 is offline
Hai,
Ik wil graag ook meewerken aan jouw werkstuk. Ik weeg nu 70 kilo bij 1.71. VInd mezelf iets te zwaar ( ben al 5 kilo afgevallen ), maar de motivatie is weg ! Dus ik wil graag meewerken.. Ik ben bereid 1,5 maand mee te werken !
Ik hoor het wel,
Kuzz
__________________
Het leven is wat je gebeurdt, terwijl je andere plannen had
Oud 29-09-2003, 14:58
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
ik wil ook graag meedoen aan dat onderzoek als het mag.. ben ongeveer 1.74 en weeg 72 kilo. Ben begin dit jaar al 8.5 kilo afgevallen, waarvan er nu twee weer bijzitten. Er mag van mij nog wel wat meer af.. laat t maar even weten of je me nodig hebt. Oja, ik sport redelijk veel, maar denk niet dat dat meer wordt als ik weer ga beginnen met lijnen.
Oud 29-09-2003, 18:40
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Zwemmen. Wat train je daarmee? Daar verbrandt je toch ook veel calorieën mee?

En hoe kan je nou het best buikspieren trainen???

Ik ben 17. 170 lang. Weeg +/- 60 kilo. Maar ik heb echt veel vet, echt veel. Ik pas bijna al mijn broeken niet meer. En ik eet teveel. Teveel chocolade. En ik sport niet. Nooit. Help!
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 18:44.
Oud 29-09-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 29-09-2003 @ 19:40:
Zwemmen. Wat train je daarmee? Daar verbrandt je toch ook veel calorieën mee?

En hoe kan je nou het best buikspieren trainen???

Ik ben 17. 170 lang. Weeg +/- 60 kilo. Maar ik heb echt veel vet, echt veel. Ik pas bijna al mijn broeken niet meer. En ik eet teveel. Teveel chocolade. En ik sport niet. Nooit. Help!
Met zwemmen train je veel spieren...maar hoe, wie en wat precies, dat weet ik ook niet. Met elke beweging verbrand je calorieën, hoeveel is (ook) afhankelijk van de intensiviteit waarmee je beweegt.

60kg bij 1.70m is absoluut niet veel. Dat je je broeken bijna niet meer past hoeft niks te zeggen over de hoeveelheid vet. Sporten kan natuurlijk geen kwaad, is zelfs goed, maar maak er ajb geen obsessie van. Eventueel je eetpatroon aanpassen kan ook helpen, zeker in combinatie met sport. Succes iig.
Oud 30-09-2003, 14:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline


ik eet chocola.



in te grote mate.
Oud 30-09-2003, 15:21
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2003 @ 10:34:
Ik wilde het eerst alleen naar WishfulDreaming sturen, maar misschien is het voor anderen ook wel interessant ed...daarom toch maar in de topic:
is dat per dag?
Oud 30-09-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef op 30-09-2003 @ 16:21:
is dat per dag?
Ja, dat is per dag. Hoezo?
Oud 30-09-2003, 20:13
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2003 @ 17:33:
Ja, dat is per dag. Hoezo?
vroeg het me af, het leek me best veel als je af wilt vallen.
maar ehm, daar zit ik vast wel naast.
Oud 30-09-2003, 21:01
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 30-09-2003 @ 21:13:
vroeg het me af, het leek me best veel als je af wilt vallen.
maar ehm, daar zit ik vast wel naast.
Gewoon 4 belegde boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten? das toch niet zoveel

Yeah net terug van sporten, I feeeel goood tadadadadadane
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 01-10-2003, 06:29
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 30-09-2003 @ 22:01:
Gewoon 4 belegde boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten? das toch niet zoveel
't lijkt mij ook niet megaveel...echt heel streng lijnen heeft vaak ook niet echt zin, je eetpatroon aanpassen daarentegen vaak wel. En ik denk ook dat ze dat min of meer 'promoten'. Eet je minder, dan is de kans op tekorten een heel stuk groter, denk ik.
Oud 01-10-2003, 10:52
no name
no name is offline
weet iemand misschien nog meer gezonde tussendoortjes ??

sorry ik heb nog niet echt verder de topics doorgekeken van lijnen of daar al iets van bijstaat...(tzijn er ook 16 )

ik ben vanaf maandag weer begonnen met mijn 2346ste poging tot lijnen... en ja ik hou het al 2 hele dagen vol bij mij is het vaak zo dat 'gezonde' tussendoortjes helpen, als ik honger heb ofzo, want ik kan toch niet de hele dag heel weinig eten. wat ik nu voor gezonde tussendoortjes pak:
- cup a soup of andere soep
- augurken
- rijstwafel (snack a blabla... meestal (weet niet hoe je het schrijft)
- fruit
- rozijnen

btw ik weeg ong. 62 kilo bij een lengte van ong. 1.70

> dus misschien iemand nog meer tips ??
Oud 01-10-2003, 11:00
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hmm, best vaag. Ik ben een beetje mijn eetlust kwijt de laatste dagen. Gewoon geen zin. Niets ergs ofzo, maar wel lastig om die boterham naar binnen te krijgen enzo, nahjah, zal wel weer komen...


Herkenbaar?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 11:31.
Oud 01-10-2003, 11:03
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
no name schreef op 01-10-2003 @ 11:52:
weet iemand misschien nog meer gezonde tussendoortjes ??

sorry ik heb nog niet echt verder de topics doorgekeken van lijnen of daar al iets van bijstaat...(tzijn er ook 16 )

ik ben vanaf maandag weer begonnen met mijn 2346ste poging tot lijnen... en ja ik hou het al 2 hele dagen vol bij mij is het vaak zo dat 'gezonde' tussendoortjes helpen, als ik honger heb ofzo, want ik kan toch niet de hele dag heel weinig eten. wat ik nu voor gezonde tussendoortjes pak:
- cup a soup of andere soep
- augurken
- rijstwafel (snack a blabla... meestal (weet niet hoe je het schrijft)
- fruit
- rozijnen

btw ik weeg ong. 62 kilo bij een lengte van ong. 1.70

> dus misschien iemand nog meer tips ??
Je hebt daar al een heel aardig aantal tussendoortjes, ik weet zo even niet meer...

Kijk je wel uit met dat afvallen?, 62 kilo bij 1.70 is heel gezond!~
Wat is je eetpatroon van op het moment?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 01-10-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
no name schreef op 01-10-2003 @ 11:52:
weet iemand misschien nog meer gezonde tussendoortjes ??
Citaat:
Tussendoortjes
Voorbeelden van geschikte tussendoortjes zijn: vers fruit, magere en halfvolle zuivelproducten, een plak ontbijtkoek, krentenbol, mueslireep, rijstwafel, een handje Japanse mix, popcorn naturel of een boterham. Maak een planning van die tussendoortjes, verdeeld over de dag. En als u eens sterke behoefte heeft aan iets speciaals, plan dan één keer in de week - bijvoorbeeld in het weekend - iets extra’s. Kies dan bijvoorbeeld een punt vruchtenvlaai, die bevat maar weinig vet. Of verwen uzelf eens met een glaasje wijn.
Oud 01-10-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-10-2003 @ 12:00:
Herkenbaar?
Hmm
Oud 01-10-2003, 11:30
no name
no name is offline
ik weet wel dat 62 bij 1.70 wel een goed gewicht is, alleen ik ben de laatste tijd veel aangekomen voor mijn doen. mijn buik en heupen vind ik gewoon te dik, ik ben gewoon weer mollig aan het worden. ik wil gewoon een gezond eetpatroon aanwennen zodat ik ook wat kilootjes af kan vallen en wat dunner word.

mijn eetpatroon:

smorgens.
1 boterham + glas melk

smiddags.
soms niks, 1 of 2 boterhammen, broodje
meestal wat jus d'orange of water

savonds
gewoon met de pot mee eten

tussendoor dus vaak wat fruit, komkommer, tomaat, rijstwafel, soep, rozijnen en water

dat is opzich wel gezond, alleen het probleem is vaak dat ik soms echt niet van chips ofzo af kan blijven en als ik eenmaal begin blijf ik bezig en stop ik voor de rest van die week met lijnen, want ja ik heb toch al iets 'slechts' op, dan heeft het allemaal geen nut meer, en dan eet ik de rest van de week vaker chips, snoep enz.
echt vaag van mezelf maar dat probeer ik nu dus te veranderen.

met uitgaan bijvoorbeeld blijf ik gewoon drinken wat ik wil en met een gezellig avondje met vrienden ga ik ook niet niks zitten eten (chips ofzo) ik wil nu voortaan proberen om de volgende dag heel gezond en echt heel goed te letten op wat ik eet, als ik de vorige dag iets ongezonds heb gegeten

ik hoop echt dat het deze keer wel lukt....

trouwens sporten doe ik wel genoeg... minstens 3x per week hardlopen per week, 2/3 keer tennissen per week, thuis af en toe wat oefeningen, elke dag naar school fietsen ong 10 kilometer bij elkaar, en actief meedoen met de gym
Oud 01-10-2003, 11:33
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
no name schreef op 01-10-2003 @ 12:30:
ik weet wel dat 62 bij 1.70 wel een goed gewicht is, alleen ik ben de laatste tijd veel aangekomen voor mijn doen. mijn buik en heupen vind ik gewoon te dik, ik ben gewoon weer mollig aan het worden. ik wil gewoon een gezond eetpatroon aanwennen zodat ik ook wat kilootjes af kan vallen en wat dunner word.

mijn eetpatroon:

smorgens.
1 boterham + glas melk

smiddags.
soms niks, 1 of 2 boterhammen, broodje
meestal wat jus d'orange of water

savonds
gewoon met de pot mee eten

tussendoor dus vaak wat fruit, komkommer, tomaat, rijstwafel, soep, rozijnen en water

dat is opzich wel gezond, alleen het probleem is vaak dat ik soms echt niet van chips ofzo af kan blijven en als ik eenmaal begin blijf ik bezig en stop ik voor de rest van die week met lijnen, want ja ik heb toch al iets 'slechts' op, dan heeft het allemaal geen nut meer, en dan eet ik de rest van de week vaker chips, snoep enz.
echt vaag van mezelf maar dat probeer ik nu dus te veranderen.

met uitgaan bijvoorbeeld blijf ik gewoon drinken wat ik wil en met een gezellig avondje met vrienden ga ik ook niet niks zitten eten (chips ofzo) ik wil nu voortaan proberen om de volgende dag heel gezond en echt heel goed te letten op wat ik eet, als ik de vorige dag iets ongezonds heb gegeten

ik hoop echt dat het deze keer wel lukt....

trouwens sporten doe ik wel genoeg... minstens 3x per week hardlopen per week, 2/3 keer tennissen per week, thuis af en toe wat oefeningen, elke dag naar school fietsen ong 10 kilometer bij elkaar, en actief meedoen met de gym
Sporten idd genoeg

's ochtens/middageten, das nog vrij magertjes
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 01-10-2003, 11:35
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2003 @ 12:14:
Hmm
Ja?, enig idee waar dat mee kan samenhangen?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid hoeveel calorieen nodig?
Buskruitje
23 28-01-2005 18:23
Lichaam & Gezondheid Hoeveel Kcal
beckham1990
3 21-09-2004 16:30
Lichaam & Gezondheid Gezond dieet
Elmoo
2 04-04-2004 15:44
Lichaam & Gezondheid afvallen
Gianluca *
5 12-02-2004 19:47
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 17
Verwijderd
250 09-11-2003 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.