Oud 15-04-2008, 14:49
Rabin
Rabin is offline
Hey, ik heb langzaam genoeg van dat rot werk bij de albert heijn. En nu ik zaterdag ook nog geen vrij kan krijgen hangt het me al helemaal de kont uit. Ik wil dus ontslag nemen, maar als ik dat doe moet ik dan nogsteeds een aantal weken/dagen komen werken ofzo... Dat lijkt me namelijk vrij K*T
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2008, 14:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Dat vrije kutte is meestal wel het geval ja.

Je kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat je op staande voet wordt ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 15:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Jeps dat is hel gebruikelijk dan je een opzegtermijn hebt. Je kan natuurlijk kijken tot wanneer je contract loopt of dat korter is dan 4 weken.
Tja ik mag als teamleider bij AH het advies niet geven natuurlijk maar er zijn natuurljk voldoende manieren waardoor je meteen niet meer hoeft terug te komen. Alleen zou ik AH dan niet op je CV zetten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:41
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dan zou ik er eerlijk gezegd eerder voor kiezen om de tijd uit te zingen en je te gedragen. Wordt de AH hoogstwaarschijnlijk niet je referent, maar dan kun je het tenminste nog wel kwijt op je CV. En acties die leiden tot ontslag op staande voet kunnen ook weer nadelige gevolgen hebben voor een volgende baan, dus wat heb je liever, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:47
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Dan kunnen ze toch je salaris inhouden?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:50
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Je kunt toch gewoon wegblijven? Bel gewoon op en zeg dat je niet meer komt. Nee, het is niet netjes, maar je kunt rustig de AH dan nog op je CV zetten, bij een latere baan gaan ze heus niet al je bijbaantjes bellen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 19:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dan kunnen ze toch je salaris inhouden?
Ze kunnen als je niet komt idd gederfte inkomsten op je verhalen i.v.m. contractbreuk. Dat is je salaris maal het aantal maanden dat je contract of opzeg termijn nog zou zijn. Dit komt natuurlijk echter zelden voor.

Citaat:
Je kunt toch gewoon wegblijven? Bel gewoon op en zeg dat je niet meer komt. Nee, het is niet netjes, maar je kunt rustig de AH dan nog op je CV zetten, bij een latere baan gaan ze heus niet al je bijbaantjes bellen.
Als het je eerste of enige bijbaantje is zou het toch fijn zijn om het op je CV te kunnen zetten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 19:26
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Je kunt toch gewoon wegblijven? Bel gewoon op en zeg dat je niet meer komt. Nee, het is niet netjes, maar je kunt rustig de AH dan nog op je CV zetten, bij een latere baan gaan ze heus niet al je bijbaantjes bellen.
Een contract staat nu ook weer niet helemaal voor niets en dit spreekt gewoon van gebrek aan fatsoen.

Het ligt ook aan het soort contract, bij een 0-urencontract of oproepcontract ligt de zaak veel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 09:36
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Bij ontslag moet je nog 4 weken doorwerken, als ik me niet vergis.

Wat je eventueel óók zou kunnen doen is geen ontslag nemen maar naar een andere AH gaan, in overleg met je SM. Op die manier zit je misschien niet aan de 4 weken vast. Nadeel is dat dit natuurlijk alleen nut heeft als je je eigen AH zat bent, niet als je überhaupt niet meer bij de AH wilt werken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 10:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bij ontslag moet je nog 4 weken doorwerken, als ik me niet vergis.

Wat je eventueel óók zou kunnen doen is geen ontslag nemen maar naar een andere AH gaan, in overleg met je SM. Op die manier zit je misschien niet aan de 4 weken vast. Nadeel is dat dit natuurlijk alleen nut heeft als je je eigen AH zat bent, niet als je überhaupt niet meer bij de AH wilt werken.
4 weken als je massel, en waarom, omdat inprinciepe opzegging alleen kan per de eerste van een periode. Maar nu word daar niet zo moeilijk over gedaan bij de meeste filialen en kan het gewoon midden in een periode ook
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:30
Rabin
Rabin is offline
Ja, kijk het probleem is. Ik heb kaartjes voor een voorstelling waar mijn vriendin echt helemaal weg van is. Maar ik ben helemaal vergeten te zeggen dat k dan vrij moet hebben. Maar het is echt suuuuper belangrijk dat ik met haar daarheen ga, ik zou haar echt zo kwetsen door dit niet te doen. Bovendien heb ik dan niks meer aan die peperdure kaartjes. Maar ik vind het aan de andere kant ook zo vervelend voor de AH, ik weet echt niet meer wat ik moet doen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Je zou ook je collega's eens lief aan kunnen kijken en kunnen vragen of zij kunnen werken voor je?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:10
Rabin
Rabin is offline
Ik kom niet meer op werk tot zaterdag. En ik werk er nog niet zo lang, dus ik ken niet zo heel veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik kom niet meer op werk tot zaterdag. En ik werk er nog niet zo lang, dus ik ken niet zo heel veel mensen.
Tja, je kan op je werk wat telefoonnummers vragen of gewoon even langsgaan als je tijd hebt. Verder kan je het gewoon wat random mensen vragen of eventueel ze aanbieden ook voor hun te werken. Meestal zijn er wel mensen die daar positief op reageren. Gewoon proberen, joh.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:15
Rabin
Rabin is offline
Maarja, ik wil eigenlijk zowiezo van die baan af. Maar ik vind het zo A-sociaal om gewoonweg niet te komen opdagen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik kom niet meer op werk tot zaterdag. En ik werk er nog niet zo lang, dus ik ken niet zo heel veel mensen.
Even langs gaan aan je teamleider, ASM of SM vragen om een ljst met telefoonnummers en gewoon even bellen dan moet dat wel goed komen lijkt me.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:31
Rabin
Rabin is offline
nee, hij zei ik heb je zaterdag nodig. Dus ik denk dat iedereen dan al bezit is. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Was ik maar nooit met dat werk begonnen. Echt ik voel me zoo klote he
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:55
Rabin
Rabin is offline
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2008, 19:02
Verwijderd
niet geschoten is altijd mis en als je het niet vraagt weet je het ook niet, je kan wel gaan janken maar dat lost het probleem ook niet echt op zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:13
Verwijderd
als je er nog niet zo lang werkt, zit je dan nog binnen je proeftijd toevallig? Dit is vaak een maand, en binnen deze maand kan je het zonder opzegtermijn opzeggen. Staat in je contract, hoeveel dat precies is.
en voortaan nadenken voor je geen vrij vraagt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:51
Rabin
Rabin is offline
Hey, ik heb eens in die introductie-envelop van albert heijn gekeken. Maar ik heb nergens iets van een proefperiode gezien. Ik heb mijn eerste loon al gekregen. Zit ik dan nog wel in mijn proefperiode? Groeten,

Ruben
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:57
Verwijderd
Je weet toch wel wanneer je begonnen bent met werken? Standaard is een maand, soms twee, maar meestal eentje. Dus even rekenen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:05
Rabin
Rabin is offline
Hallo, dat heb ik nog in mijn agenda staan. Even kijken. Op dinsdag 11 maart begon ik voor het eerst met werken, en op donderdag 6 maart ben ik aangenomen. Weet iemand hoelang de proefperiode is bij de albert heijn?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hallo, dat heb ik nog in mijn agenda staan. Even kijken. Op dinsdag 11 maart begon ik voor het eerst met werken, en op donderdag 6 maart ben ik aangenomen. Weet iemand hoelang de proefperiode is bij de albert heijn?
2 maanden is je proefperiode. Zal ook wel in je contract staan maar word in iedergeval in de CAO genoemd als mogelijk, dus kijk je contract er even op na.

Groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 22:59
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Even langs gaan aan je teamleider, ASM of SM vragen om een ljst met telefoonnummers en gewoon even bellen dan moet dat wel goed komen lijkt me.
Wen er maar vast aan, dat is een standaard tekst. Gewoon even wat mensen langsgaan, er zijn meestal wel mensen die kunnen of willen.

En standaard 2 maanden proefperiode, inderdaad.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2008, 08:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wen er maar vast aan, dat is een standaard tekst. Gewoon even wat mensen langsgaan, er zijn meestal wel mensen die kunnen of willen.

En standaard 2 maanden proefperiode, inderdaad.
Als je vergeet om 2 weken van te voren vrij te vragen is het inderdaad een standaard tekst Je kan altijd og zeggen ik ga weg in me proeftijd daarvoor is een proeftijd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 12:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als je vergeet om 2 weken van te voren vrij te vragen is het inderdaad een standaard tekst Je kan altijd og zeggen ik ga weg in me proeftijd daarvoor is een proeftijd
Ik bedoelde eigenlijk meer het 'we hebben je nodig' Als ik gebeld word of ik kan werken, als ik vrij wil, als ik ziek ben etc. wordt het ook altijd gezegd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 22:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk meer het 'we hebben je nodig' Als ik gebeld word of ik kan werken, als ik vrij wil, als ik ziek ben etc. wordt het ook altijd gezegd.
Lol als je je aan de regels houd hoor je dat bij ons niet snel, ja als we je vragen extra te werken maar duh dat is eigelijk overbodig want als je iemand niet nodig hebt bel je natuurlijk niet :-s
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 01:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Lol als je je aan de regels houd hoor je dat bij ons niet snel, ja als we je vragen extra te werken maar duh dat is eigelijk overbodig want als je iemand niet nodig hebt bel je natuurlijk niet :-s
Zo bedoelde ik het niet, hoor, meer als een extra aanmoediging om te komen. Ik houd me natuurlijk braaf aan de regels.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 08:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Zo bedoelde ik het niet, hoor, meer als een extra aanmoediging om te komen. Ik houd me natuurlijk braaf aan de regels.
Ja het is natuurlijk een extra aanmoediging omdat je je dan gefleit voelt en uiteindelijk wel "ja" zegt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hebben jullie een bijbaan?
django023
42 20-08-2011 21:17
Werk, Geld & Recht Albert Heijn & Contract - mag dit?
Geert-3
13 16-01-2010 15:55
Werk, Geld & Recht Ontslag door stage
cntie
9 22-03-2009 17:53
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
ikbenschipper1
500 04-02-2009 17:35
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 3)
ikbenschipper1
500 25-07-2007 17:40
Algemene schoolzaken 5 & 6 VWO in 1 jaar....
Severus
31 14-07-2003 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.