Oud 18-03-2013, 10:33
YannickN
YannickN is offline
Hallo!

Ik heb maandag een debat, lekker als 1e van de klas

de stelling is "Het is onterecht dat jongeren verplicht een identiteitsbewijs bi j zich moeten hebben"
en ik ben voor!

Kan iemand mij misschien helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2013, 11:38
Verwijderd
De kosten wegen niet op tegen de baten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 12:18
Verwijderd
Denk na waarom een ID bij je hebben een voordeel zou kunnen geven, en waarom helemaal niet, het is bijvoorbeeld lastig en in de zomer heb je vaak een broek zonder zakken, t geeft risico tot kwijtraken, t is duur, veel jongeren hebben dan én een id én een paspoort enz.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 14:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Wat Ertur zegt is wel het sterkste argument. Verder kan je nog met wat praktische zaken komen als geen broekzak in de zomer, maar die zijn niet zo sterk.

Het enige echte tegenargument dat ik me kan bedenken is dan ook dat mensen zich moeten kunnen legitemeren aan bijv. politie. Maar in de afgelopen 23 jaar dat ik leef heb ik dat nog nooit gehoeven. Sterker nog, denk dat maar 1 iemand uit mijn hele sociale cirkel dat 1x heeft gemoeten. De vraag is of het zinvol is dat 1.000 mensen hun hele leven zo'n kaart moeten aanschaffen en bij zich moeten hebben omdat 1 iemand die 1x moet gaan tonen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 21:45
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik zat nog te denken aan argumenten rondom privacy, maar weet niet in hoeverre die echt opgaan.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 18-03-2013 om 21:46. Reden: oops verkeerde account
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 08:03
YannickN
YannickN is offline
Citaat:
De kosten wegen niet op tegen de baten.
hoe bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 08:18
Verwijderd
Ik zeg het uiteraard verkeerd om jeetje wat dom

Ik bedoelde uiteraard dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 12:45
mooiboy036
Heeft iemand ook argumenten tegen? Ik ben namelijk tegen deze stelling.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 15:24
Verwijderd
Je bent tegen, maar je weet niet waarom?

Eenvoudigste argument is natuurlijk dat het leeftijdsdiscriminatie is om jongeren uit te zonderen van de verplichting en dat het ook fraude in de hand kan werken. Een 19-jarige die geen ID bij zich heeft, en tegen de politieagent beweert 18 te zijn. Tsja, kun je als agent natuurlijk weinig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 16:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Je bent tegen, maar je weet niet waarom?

Eenvoudigste argument is natuurlijk dat het leeftijdsdiscriminatie is om jongeren uit te zonderen van de verplichting en dat het ook fraude in de hand kan werken. Een 19-jarige die geen ID bij zich heeft, en tegen de politieagent beweert 18 te zijn. Tsja, kun je als agent natuurlijk weinig aan doen.
boete geven voor ID niet bij zich hebben en later boete voor het liegen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 22:40
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Je bent tegen, maar je weet niet waarom?

Eenvoudigste argument is natuurlijk dat het leeftijdsdiscriminatie is om jongeren uit te zonderen van de verplichting en dat het ook fraude in de hand kan werken. Een 19-jarige die geen ID bij zich heeft, en tegen de politieagent beweert 18 te zijn. Tsja, kun je als agent natuurlijk weinig aan doen.
Je kunt toch zo ingedeeld zijn, en als je eigenlijk van jezelf voor bent en moeilijk tegenargumenten kunt vinden is deze vraag heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 22:41
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zat nog te denken aan argumenten rondom privacy, maar weet niet in hoeverre die echt opgaan.
Op zich heeft privacy niets te maken met de regel dat je (voor de politie/overheid) identificeerbaar moet zijn, op welke leeftijd dan ook .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.