Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 08:46
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ja ik zet het tussen haakjes want het was niet mijn schuld.

Ik zal het ff uitleggen;
ik kom zaterdag nacht mun stamkroeg uitgelopen, wil een peuk opsteken als er een fietser voorbij komt, hij kijkt me aan en roept: ''hey, domme, lelijke stink alto'' (ofzo) dus ik roep terug; "wat moet je?"
hij stopt, loopt op me af en begint te duwen en slaan, hij was een kop groter als ik en ik wist zeker dat ik dit niet ging winne. Toen heb ik zo hard als ik kom tegen zijn knieschijf geschopt *met stalle neuzen* en heb hem vervolgens 4 keer recht in zun gezicht geslagen.
ik kijk op, komt er een wout op me afgerend met zijn knuppel in de aanslag en de missie om mij neer te meppe.
Op dat moment gaat de kroegdeur open en trets de kroegbaas mij naar binne, hij heeft die wout weggewerkt anders was ik opgepakt.
Nou zit ik hier met een kapotte hand en een paar gekneuzde ribbe en eigelijk voel ik me een beetje schuldig. Ik heb een hekel aan vechte.
En ik weet dat het niet mijn schuld was maar ik had ook niet door hoeven slaan maar ik draaide een beetje door.
ik weet ook niet wat er verder met die gast is gebeurd maar ik voel me dus een beetje klote.
Is dat vreemd?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 09:00
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Ach, hij deed agressief ten eerste, het was noodweer..naja, weet niet of 4 keer in z'n gezicht slaan nou zo nodig was..
Naja, geweld is nooit goed, maar ja hij was er duidelijk op uit
Wees maar gewoon blij dat je niet bent opgepakt.
Tis niet echt vreemd dat je je schuldig voeld
want.. mja, iemand afrossen vind ik persoonlijk best een intense ervaring (niet positief, maakt nogal wat los, dat wel)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:01
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
op het moment dat je geweld pleegt wil je dat toch? dan heb je er zin in. Dus heb jij geen zinloos geweld gepleegd
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:05
Verwijderd
lekker voor hem, die 4 klappen hadden er ook 10 mogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:09
Verwijderd
wat een pauper reacties. Alleen die van Mennuz is nog serieus te nemen. Het lijkt me logisch dat als je een hekel aan geweld hebt, je het moeilijk vindt om te accepteren dat je het toch hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
lijkt me niet vreemd
nogal ongeloofwaardig verhaal ook
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 25-01-2005 @ 17:11 :
lijkt me niet vreemd
nogal ongeloofwaardig verhaal ook
dat, en boeiend, iemand moet zijn bek houden, als hij dan ook nog afstapt en jou wil gaan slaan, moet je hem ff laten zien dat dat niet zomaar kan, en verder, die wout, zelfs als je een tajse rooft, sta je na een paar uur alweer op straat.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wout...

Tja, goeie. Ik vind het terecht dat je je verdedigt. IMO hoef je je niet echt schuldig te voelen, tenzij je echt zeker weet dat je meer hebt gedaan dan de situatie vereiste. En zelfs dan: dikke pech, een random iemand uit beginnen te schelden en je dan zielig voelen als hij terugmept is een beetje min.

Vraag je af waar je schuldgevoel goed voor is. Waarschijnlijk helemaal nergens voor, dus je zou het in principe achter je kunnen laten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:52
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
niets om je schuldig over te voelen, hij kwam er zelf om vragen en hij heeft nu gewoon pech
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:15
Postaldude
Postaldude is offline
Jij verdedigde alleen jezelf omdat hij op je af kwam rennen.Je eigen niet schuldig voelen,je hebt alleen jezelf verdedigt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:34
Verwijderd
Wat eerder gezegd is: die gast begint met handtastelijkheden.
Dat jij je dan verzet, is logisch gevolg van zijn domme actie.

Eigen schuld dikke bult voor hem.

Als je je echt heel erg schuldig voelt, kun je je ook melden op het politiebureau, alleen denk ik dat je dan verder van huis bent, zeker als de afgetuigde persoon aangifte heeft gedaan!

Probeer er met mensen over te praten, dat moet ook al opluchten? Sterkte
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:05
Verwijderd
Wat die man deed was fout maar jij had kunnen weglopen, als je weet dat je het gaat verliezen, maar ook als je het zou kunnen winnen.

Want ik ken weinig mensen die er beter van zijn geworden om wel te gaan vechten, misschien boksers maar die kunnen ook amper meer denken.

Sommige mensen zullen nu wel weer met de loze opmerkingen komen als in de trant van watje en weet ik veel wat.

Ik vind het alleen maar knap als je een ruzie kan voorkomen.

Het was ook niet echt slim van je om iets naar hem te roepen, maar ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Dat jij je schuldig voelt als je niet van vechten houdt kan ik me voorstellen, had me het zelfde gevoeld denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 07:24
2004
Avatar van 2004
2004 is offline
Vind je het moreel verkeerd wat je hebt gedaan?


Je moet je iig niet schuldig voelen, want schuldgevoelens zijn onzin.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:20
Verwijderd
In Nederland slaat de wet nergens meer op, als je jezelf verdedigd krijg je al een proces aan ej broek man... kijk nou naar die marokkaan die doogereden is, die vrouw wilden ze nog doodlsag geven ook , vertel me iemand alsjeblieft waar dat op slaat? die Ali vraagt er zelf om als hij niet met ze takken van een tasje af kan blijven, terecht dat hij doodgereden is...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:48
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Appert schreef op 27-01-2005 @ 15:20 :
In Nederland slaat de wet nergens meer op, als je jezelf verdedigd krijg je al een proces aan ej broek man... kijk nou naar die marokkaan die doogereden is, die vrouw wilden ze nog doodlsag geven ook , vertel me iemand alsjeblieft waar dat op slaat? die Ali vraagt er zelf om als hij niet met ze takken van een tasje af kan blijven, terecht dat hij doodgereden is...
tja
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 27-01-2005 @ 15:20 :
In Nederland slaat de wet nergens meer op, als je jezelf verdedigd krijg je al een proces aan ej broek man... kijk nou naar die marokkaan die doogereden is, die vrouw wilden ze nog doodlsag geven ook , vertel me iemand alsjeblieft waar dat op slaat? die Ali vraagt er zelf om als hij niet met ze takken van een tasje af kan blijven, terecht dat hij doodgereden is...
Offtopic:
Ik denk dat doodrijden overdreven is....

Ontopic:
Maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik zelf moet ook niets hebben van geweld, als iemand mij zou slaan zou ik nog niet eens iets terug doen denk ik en als ik het dan wel zou doen zou ik me ook schuldig voelen. Ik denk niet dat je geweld met geweld moet bestrijden, het is genoeg als de ander stopt met zijn geweld tegen mij, ik hoef dan geen wraak in de vorm van geweld.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 15:03
Verwijderd
Oke doodrijden had niet gehoeven, maar die vrouw hoeft zich niet schuldig te voelen nu... het is niet haar schuld dat dit gebeurt is... (het gaat toch over geweld en schuldgevoel?)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
sybje schreef op 27-01-2005 @ 01:05 :
Wat die man deed was fout maar jij had kunnen weglopen, als je weet dat je het gaat verliezen, maar ook als je het zou kunnen winnen.

Want ik ken weinig mensen die er beter van zijn geworden om wel te gaan vechten, misschien boksers maar die kunnen ook amper meer denken.

Sommige mensen zullen nu wel weer met de loze opmerkingen komen als in de trant van watje en weet ik veel wat.

Ik vind het alleen maar knap als je een ruzie kan voorkomen.

Het was ook niet echt slim van je om iets naar hem te roepen, maar ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Dat jij je schuldig voelt als je niet van vechten houdt kan ik me voorstellen, had me het zelfde gevoeld denk ik.
dat vind ik een beetje onzin, ik probeer het ook altijd eerst op te lossen door te praten of weg te lopen. soms komen ze dan zelfs achter je aan, en dan heb ik het gehad, en verdedig mezelf.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2005, 16:55
Verwijderd
je hoeft je niet te laten meppen doe ik ook nooit. ik zal nooit als eerste slaan en proberen voorkomen maar als het niet anders kan verdedig ik me, daar hoef je je niet schuldig voor te voelen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:06
Verwijderd
begrijp het best dat je je schuldig voelt... want je wil waarschijnlijk niet iemand slaan/schoppen... je weet dat het niet goed is, maar blijf jezelf er gewoon aan herinneren waarom je deed wat je deed.

ik denk dat je je pas schuldig hoeft gaan te voelen als je er van genoten hebt en het niet nuttig was, maar in jouw geval lijkt het me inderdaad zelfverdedeging...

oftewel: voel je niet schuldig, je hebt wel iets gedaan, maar je wilde het niet, je wilde alleen zelf niet geslagen worden waardoor je niet anders kon: voel je dus niet schuldig!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:08
benardie
Avatar van benardie
benardie is offline
Leuke stoere jongetjes hier....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Amezi schreef op 27-01-2005 @ 18:08 :
Leuke stoere jongetjes hier....
Leg uit?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:13
benardie
Avatar van benardie
benardie is offline
nou, het komt allemaal nogal ongeloofwaardig over.. ofnie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Amezi schreef op 27-01-2005 @ 18:13 :
nou, het komt allemaal nogal ongeloofwaardig over.. ofnie?
Je bent wel duidelijk. Wat komt ongeloofwaardig over, en waarom?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:16
Verwijderd
neu.. misschien voor jou... voor mij niet hoor...

of ben jij zo'n grote stoere jongen die het de normaalste zaak van de wereld vindt om mensen te slaan/schoppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 12:04
benardie
Avatar van benardie
benardie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-01-2005 @ 18:16 :
Je bent wel duidelijk. Wat komt ongeloofwaardig over, en waarom?
Citaat:
ik kijk op, komt er een wout op me afgerend met zijn knuppel in de aanslag en de missie om mij neer te meppe
Citaat:
Op dat moment gaat de kroegdeur open en trets de kroegbaas mij naar binne
Het is net uit een film, het lijkt er gewoon op dat hij gewoon een leuk verhaaltje wilde vertellen.
Maar ja, dat vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:46
Verwijderd
jou laten ze cker altijd buiten staan als de sco2 je moet hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Amezi schreef op 28-01-2005 @ 13:04 :
Het is net uit een film, het lijkt er gewoon op dat hij gewoon een leuk verhaaltje wilde vertellen.
Maar ja, dat vind ik.
mee eens, beetje vreemd dat die agent eerst op je af komt met een knuppel in zijn hand en je daarna gewoon ergens naar binnen laat gaan en het dan maar laat zitten....
hij ging er zeker gewoon vandoor en liet die andere gast liggen op straat? *neemt aan dat je niet meer zo snel wegloopt na een trap op je knieschijf*

ontopic: ik zou met behoorlijk kut vinden als ik mezelf niet onder controle zou houden in een dergerlijke situatie maar dat vooral omdat ik een aantal jaren aan vechtsport heb gedaan en die zelfbeheersing ook wel hoor te hebben ondertussen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 16:32
Hippo
Avatar van Hippo
Hippo is offline
ik ken het.. ik ben van de zomer een keer in elkaar geslagen zonder reden.. zelf doe ik jiujitsu en wist me te weren, ook heb ik een paar (rake) klappen uitgedeeld.. achteraf had ik er echt spijt van.. maar aan de andere kant wil ik niet weten wat er anders gebeurd was..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetprobleem?
girl-in-trouble
180 20-09-2006 00:27
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #61
rare kwast
485 17-06-2006 22:57
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 18:25
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.