Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2007, 12:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Pff echt stom. Ik heb zo'n DigiD ontvangen en geactiveerd. Inloggegevens opgeschreven. Wil ik daarna m'n aangifte verzenden, zegt ie dat de gebruikersnaam onbekend is. Nu moet ik een nieuwe DigiD aanvragen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Oud 08-02-2007, 21:40
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Fay schreef op 08-02-2007 @ 11:31 :
Jah, heb zeer kort gewerkt, en werk niet heel erg veel ofsow
maar bij loonheffing stond iig; 0

Mjaa,, nooit geschoten is altijd mis, dus ik kan het altijd ff proberen
Dat hoeft ook niet.

Tuurlijk. En als je nog geen verplichte aangifte hoeft te doen en je komt uit op betalen, dan verstuur je gewoon niks.
(Als je dit doet bij een verplichte aangifte heb je weer kans op een boete van €1000,-, ik kan daar wel leukere dingen van doen. )
Oud 10-02-2007, 12:41
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 24-01-2007 @ 00:44 :
hallo dan...
ik geloof dat je dat ongeveer in mei / juni terug krijgt..


Belastingdienst betaald haar TJ biljetten uit rond het begin van Juni, afhankelijk van je SoFi-nummer.

ff een andere vraag over de belastingteruggave..
hoe hoog is de belastingvrije voet voor een 21 jarige student?


Belastingvrije voeten zijn met het nieuwe ibstelsel in 2001 afgeschaft iedere beslastingbetaler heeft nu recht op een algemene heffingskorting van 1800-1900 Euro (verschilt per jaar) daarnaast worden er nog vele andere heffingskortingen gegeven maar de meesten van jullie zullen daar niet tot in aanmerking komen


Citaat:
Shadina schreef op 27-01-2007 @ 19:55 :
Ik heb ook een paar vraagjes..

-Wanneer mag je Tj-biljet invullen? Ik doe al jaren alleen deze, maar mag dit wel? (ik ben 20 & studente)



Ja, TJ (teruggave jeugd) mag je invullen tot je 30e daarna moet je het gewone T-biljet gebruiken.


-Ik geloof dat je zaken als studiekosten (boeken etc) en zorgkosten (wat je zelf bijv aan tandheelkundekosten moet betalen) mag aftrekken... maar altijd als ik Tj-biljet invul, krijg ik sowieso alles terug. Dus heeft het wel zin om al die dingen zoals boekenkosten etc te vermelden?





Studiekosten mag je aftrekken als je geen StuFi ontvangt!, daarnaast mag je mits je het kan bewijzen inderdaad alles aftrekken. Zorgkosten absoluut niet! enkel persoonsgebonden kosten mogen afgetrokken worden, hiermee bedoelen ze kosten die mensen maken die speciaal zijn, geen tandarstkosten, denk aan rare ziektes geestelijk gehandicapten ect etc.


Citaat:
dwight88 schreef op 30-01-2007 @ 22:31 :
zo, morgen gaat mn tj-biljet 2006 de deur uit. Als het goed is krijg ik tegen de 600 euro terug.

Met insturen ben ik dus keurig op tijd. Houdt dit dan ook in, dat ik eerder bericht krijg? (Wat voor ervaringen hebben jullie daarmee, als je het zo vroeg instuurt en niet wacht tot 1 april?). En is "bericht krijgen" hetzelfde als uitbetaald krijgen?


Iedereen die zijn aangifte heeft ingevuld krijgt ongeveer op dezelfde datum als zij bericht krijgen haar teruggave.
Citaat:
Chaucus schreef op 01-02-2007 @ 22:20 :
Vraagje over reiskosten:

Vorig jaar stond er 0 euro bij de reiskosten op mn jaaropgave en heb ik dat dus opgegeven. Hoewel mn werkgever mn treinkaartjes wel vergoed heeft (buiten de loonstrookjes om).
Dit jaar staat er überhaupt niets op over reiskosten., terwijl ik ook nu weer het geld steeds heb gehad.


Reiskosten mag je alleen aftrekken als je werkgever deze niet vergoedt hier zit een heel laag maximum aan, als het goed is heeft je baas de BTW al afgetrokken en heeft hij het inmindering gebracht op de winst. Bleasting mag maar 1x terugbetaald worden eh
Iedereen die in een jaar met zijn/haar bijbaantje meer dan €13 heeft verdient kan een belastingteruugave krijgen, dit kan heel ver terug zijn, zo kun je nog steeds je tj-biljet over 2001 invullen!
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 10-02-2007, 15:27
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Waarom krijg ik van de belastingdienst nou ineens een E-biljet in mijn bus (die ik verplicht voor 1 april moet insturen)?

Ik heb vorig jaar voor het eerst belastingaangifte gedaan, maar dat was een Tj-biljet en die heb ik zelf aangevraagd. Ik studeer nog (full-time), maar heb vorig jaar wel meerdere bijbaantjes gehad en een aardig bedrag verdiend. (Waarschijnlijk dan net rond die grens dat je veel loonbelasting moet gaan betalen en dus een normaal biljet voor full-time werkers in moet vullen?)

Wat moet ik met dit E-biljet? Kan ik die links laten liggen en gewoon zelf een Tj-biljet invullen en opsturen?
__________________
<):o)
Oud 10-02-2007, 18:15
Verwijderd
Kun je een Tj-biljet ook opsturen als je fulltime werkt?
Op de site van de belastingdienst staat namelijk dat je die kan invullen als je onder de 30 bent.
Maar op het formulier zelf staat dat als je een bijbaantje, of vakantiewerk hebt gehad, je dat ding kan invullen.
Maar kan het dus ook als je fulltime hebt gewerkt, of is het echt alleen voor scholieren/studenten die een bijbaantje hadden?
Oud 10-02-2007, 22:31
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Het is een misverstand dat het verschil tussen een TJ-biljet en een ander biljet hem zit in het aantal uren/bedrag dat er gewerkt is.

TJ biljet mag je niet invullen als je of 30+ bent of meer dan 6 maanden een fiscaal partner had in dat jaar of je een eigenwoning bezit hebt.

Ja, op het TJ biljet staat een grote E inderdaad, als je wil weten of je het goede biljet invult staat er op de 1e pagina een aantal criteria waaraan je niet mag voldoen. Het is niet verstandig om het verkeerde biljet in te vullen.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 10-02-2007, 22:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
tsx schreef op 10-02-2007 @ 13:41 :
Iedereen die in een jaar met zijn/haar bijbaantje meer dan €13 heeft verdient kan een belastingteruugave krijgen, dit kan heel ver terug zijn, zo kun je nog steeds je tj-biljet over 2001 invullen!
Even wat betreft studiekosten die mag je aftrekken ook als je stufi ontvangt echter moet je het bedrag dat je aan stufi hebt ontvangen aftrekken, hierdoor krijg je meestal een lageaftrekpost.

Naar mijn weten mag je alle zorgkosten gewoon aftrekken hoor.

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-02-2007, 23:22
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-02-2007 @ 23:51 :
Even wat betreft studiekosten die mag je aftrekken ook als je stufi ontvangt echter moet je het bedrag dat je aan stufi hebt ontvangen aftrekken, hierdoor krijg je meestal een lageaftrekpost.


ivo
(art. 6.28 lid 2 wet IB) Scholingsuitgaven komen niet voor aftrek in aanmerking voorzover een opleiding of studie aan de belastingplichtige vrijgestelde uitkeringen en verstrekkingen bedoeld als in artikel 3.104 onderdelen d, e en h worden verstrekt.

Dit mag dus niet

Ook die zorgkosten mogen natuurlijk niet, er zijn bepaalde regelingen voor de door de fiscus erkende "ziektes" maar deze mag je slechts voor een bepaald bedrag aftrekken van je inkomen.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 11-02-2007, 05:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
tsx schreef op 10-02-2007 @ 23:31 :
Het is een misverstand dat het verschil tussen een TJ-biljet en een ander biljet hem zit in het aantal uren/bedrag dat er gewerkt is.

TJ biljet mag je niet invullen als je of 30+ bent of meer dan 6 maanden een fiscaal partner had in dat jaar of je een eigenwoning bezit hebt.

Ja, op het TJ biljet staat een grote E inderdaad, als je wil weten of je het goede biljet invult staat er op de 1e pagina een aantal criteria waaraan je niet mag voldoen. Het is niet verstandig om het verkeerde biljet in te vullen.
Dit is toch echt een E-biljet. Op de voorkant staat 2006E en aan de binnenkant staan bij de eisen niets over jonger moeten zijn dan 30 jaar.

Wat moet ik met een E-biljet zonder fiscale partner en al die dingen? Ik wil mijn Tj-biljet terug
__________________
<):o)
Oud 11-02-2007, 14:06
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 11-02-2007 @ 06:57 :
Dit is toch echt een E-biljet. Op de voorkant staat 2006E en aan de binnenkant staan bij de eisen niets over jonger moeten zijn dan 30 jaar.

Wat moet ik met een E-biljet zonder fiscale partner en al die dingen? Ik wil mijn Tj-biljet terug
Ik heb hetzelfde! Ik had een Tj biljet aangevraagd, gewoon gekregen en een paar dagen later kreeg ik ineens een E-biljet!

Zoveel heb ik niet eens verdiend vorig jaar. Ik meende dat het boven een bepaalde grens moest zijn. Maar dat moet dus gewoon ingevuld worden? En hoeft het Tj-biljet dan niet?

Owh en nog een vraagje, ik heb 2 maanden in het buitenland gewerkt, daar uitbetaald, belasting betaald (en terug gekregen) maar moet ik dit ergens op mijn aangifte zetten. Want ik weet niet precies hoeveel ik verdiend heb (rond de 3000 euro maar precies weet ik niet )
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 11-02-2007, 14:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als je in het buitenland gewerkt hebt moet je volgens mij een M-biljet aanvragen. (Dat stond aan de binnenkant van het E-biljet, tussen de vragen waar je aan moet voldoen om dat biljet te kunnen invullen).
__________________
<):o)
Oud 11-02-2007, 14:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zag ergens dat het TJ biljet gewoon een simpelere versie van het T en het E biljet is.

Dus als je het E biljet invult, dan heb je als het goed is dus ook alle TJ vragen ingevuld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-02-2007, 16:03
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 11-02-2007 @ 15:20 :
Als je in het buitenland gewerkt hebt moet je volgens mij een M-biljet aanvragen. (Dat stond aan de binnenkant van het E-biljet, tussen de vragen waar je aan moet voldoen om dat biljet te kunnen invullen).
Ja dat had ik ook gezien maar ik heb er officieel niet gewoond geloof ik want ik ben niet uitgeschreven in Nederland. (tenminste, dat zei mn vader en het klinkt ook best wel logisch)

Maar weet iemand misschien wat ik moet doen? Want de site van de Belastingdienst geeft ook niet zoveel duidelijkheid. Daar staat: "Als u maar een deel van het jaar in Nederland heeft gewoond, omdat u in 2006 bent geïmmigreerd naar Nederland of geëmigreerd uit Nederland" en dat ben ik niet.. grr.. ik snap t niet meer!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 11-02-2007, 16:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
tsx schreef op 11-02-2007 @ 00:22 :
(art. 6.28 lid 2 wet IB) Scholingsuitgaven komen niet voor aftrek in aanmerking voorzover een opleiding of studie aan de belastingplichtige vrijgestelde uitkeringen en verstrekkingen bedoeld als in artikel 3.104 onderdelen d, e en h worden verstrekt.

Dit mag dus niet

Ook die zorgkosten mogen natuurlijk niet, er zijn bepaalde regelingen voor de door de fiscus erkende "ziektes" maar deze mag je slechts voor een bepaald bedrag aftrekken van je inkomen.
Studiekosten of andere scholingsuitgaven
Volgde u in 2006 een opleiding of een studie voor uw (toekomstige) werk? De uitgaven hiervoor, zoals lesgeld en de uitgaven voor boeken, mag u aftrekken als persoonsgebonden aftrek.



Alleen de uitgaven (min eventuele vergoedingen) boven de drempel van 500 mag u aftrekken. U mag maximaal 15.000 als scholingsuitgaven aftrekken. Hierop gelden 2 uitzonderingen.



Fiscale partner
Als u heel 2006 een fiscale partner had en uw fiscale partner had zelf studiekosten of andere scholingsuitgaven, dan vult u die uitgaven afzonderlijk in. Dit geldt ook als u de studiekosten voor uw fiscale partner betaalde. Voor de uitgaven van uw fiscale partner geldt ook dat alleen de uitgaven (min eventuele vergoedingen) boven de drempel van 500 afgetrokken mogen worden.



Rekenhulp
Klik eventueel op 'Rekenhulp' als hulp bij de berekening van het bedrag van de studiekosten of andere scholingsuitgaven. U bent niet verplicht om de Rekenhulp te gebruiken.



Studiefinanciering thuiswonende kinderen
Als u als student in 2006 studiefinanciering voor thuiswonende kinderen ontving, kunt u meestal een bedrag meetellen. U kunt het normbedrag min de beurs die u heeft ontvangen (tempobeurs) of de rentedragende lening die u heeft ontvangen (prestatiebeurs) meetellen. De normbedragen vindt u in de Tabel normbedragen mbo en de Tabel normbedragen hbo/wo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-02-2007, 16:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
tsx schreef op 11-02-2007 @ 00:22 :
(art. 6.28 lid 2 wet IB) Scholingsuitgaven komen niet voor aftrek in aanmerking voorzover een opleiding of studie aan de belastingplichtige vrijgestelde uitkeringen en verstrekkingen bedoeld als in artikel 3.104 onderdelen d, e en h worden verstrekt.

Dit mag dus niet

Ook die zorgkosten mogen natuurlijk niet, er zijn bepaalde regelingen voor de door de fiscus erkende "ziektes" maar deze mag je slechts voor een bepaald bedrag aftrekken van je inkomen.
Aftrekbare premies Zorgverzekeringswet
De nieuwe Zorgverzekeringswet heeft gevolgen voor de berekening van het aftrekbedrag voor de ziektekosten of andere buitengewone uitgaven.



Aftrekbaar zijn:
een vast bedrag premie zorgverzekering (basispakket) die u heeft betaald aan uw zorgverzekeraar, min het saldo van de ontvangen en terugbetaalde zorgtoeslag;

de premies voor het aanvullende pakket van uw zorgverzekering, die u heeft betaald aan uw zorgverzekeraar;

de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet die uw werkgever of uitkerende instantie inhield, ook als u daarvoor een vergoeding ontving;

de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet waarvoor u een aanslag van de Belastingdienst heeft gekregen en die u zelf heeft betaald.



U mag het vaste bedrag meetellen voor uzelf, uw fiscale partner en uw kinderen van 18 tot 27 jaar die u onderhield en voor wie u premie zorgverzekering betaalde. Op het vaste bedrag moet u in mindering brengen het saldo van de ontvangen en de terugbetaalde zorgtoeslag voor de personen voor wie u het vaste bedrag meetelt. Het gaat hier om de zorgtoeslag die in 2006 is ontvangen of terugbetaald. Als u een deel van het jaar de premie zorgverzekering (basispakket) heeft betaald, moet u het vaste bedrag tijdsevenredig aanpassen.



Ook als u of uw kind in de loop van 2006 18 jaar werd, moet u het vaste bedrag aanpassen. U hoeft namelijk pas premie te betalen vanaf de maand die volgt op de verjaardag. Vanaf dan moet u rekenen met hele kalendermaanden.



Voorbeeld

U wordt op 15 mei 2006 18 jaar. Het vaste bedrag dat u mag meetellen is dan 7/12 x 1.015 = 593.



Als uw partner in de loop van 2006 is overleden, moet u het vaste bedrag eveneens tijdsevenredig aanpassen. Ook als u ervoor kiest om heel 2006 als fiscale partners te worden beschouwd. Bij de herrekening gaat het om het aantal dagen tot en met de dag van overlijden.



Voorbeeld

Uw partner is overleden op 15 februari 2006. Het vaste bedrag dat u mag meetellen is dan 46/365 x 1.015 = 128.







Aftrekbaar bedrag inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet
De inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet die uw werk gever of uitkerende instantie heeft ingehouden, is aftrekbaar. Ook als u daarvoor een vergoeding ontving. De inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet wordt berekend over maximaal 30.015. Als u in loondienst was of een AOW-uitkering ontving, hield uw werkgever of de Sociale Verzekeringsbank de inkomensafhankelijke bijdrage in tot een maximumbedrag van 1.950 (6,5% van 30.015). Als u een uitkering (geen AOW) ontving, bijvoorbeeld pensioen of een lijfrente-uitkering, hield de uitkerende instantie de inkomensafhankelijke bijdrage in tot een maximumbedrag van 1.320 (4,4% van 30.015).



Als u van meerdere werkgevers en/of uitkeringsinstanties loon en/of uitkering(en) ontving is het mogelijk dat in totaal meer inkomensafhankelijke bijdrage is ingehouden dan het voor u geldende maximum. Dit zal zich voordoen als het in totaal ontvangen bedrag aan loon en/of uitkering(en) hoger is dan 30.015.



Het teveel ingehouden bedrag wordt uiterlijk in 2007 terugbetaald of verrekend. Het teveel ingehouden bedrag mag u dan ook niet meetellen bij de buitengewone uitgaven. Hoeveel het voor u geldende maximum bedraagt, is afhankelijk van het bijdragepercentage dat op u van toepassing is. Het bedrag dat u mag meetellen is dus het voor u geldende maximum of het werkelijk ingehouden bedrag als dat lager is.



Voorbeeld 1

U had in 2006 loon van meerdere werkgevers. Het totaalbedrag was meer dan 30.015. Over dat totaal is 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet ingehouden. Dat kan hoger zijn dan het maximumbedrag van 1.950. Dat meerdere wordt terugbetaald of verrekend. Het bedrag dat u maximaal mag meetellen bij de buitengewone uitgaven is 1.950.



Voorbeeld 2

U had in 2006 een AOW-uitkering van 8.500 en een pensioen van 27.000. Uw totale inkomen was dus hoger dan 30.015. Aan inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet is ingehouden: 6,5% van 8.500 = 552 + 4,4% van 27.000 = 1.188. Totaal 1.740.



Om het maximumbedrag te berekenen, wordt eerst bepaald over welk inkomen 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage moet worden betaald. Dat is over 8.500. De inkomensafhankelijke bijdrage is dan 552. Over maximaal 30.015 min 8.500 is 4,4% inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd. Dat is over 21.515. De inkomensafhankelijke bijdrage is dan 946. Totaal 1.498. Dit is het bedrag dat u maximaal mag meetellen bij de buitengewone uitgaven.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-02-2007, 16:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
tsx schreef op 11-02-2007 @ 00:22 :
(art. 6.28 lid 2 wet IB) Scholingsuitgaven komen niet voor aftrek in aanmerking voorzover een opleiding of studie aan de belastingplichtige vrijgestelde uitkeringen en verstrekkingen bedoeld als in artikel 3.104 onderdelen d, e en h worden verstrekt.

Dit mag dus niet

Ook die zorgkosten mogen natuurlijk niet, er zijn bepaalde regelingen voor de door de fiscus erkende "ziektes" maar deze mag je slechts voor een bepaald bedrag aftrekken van je inkomen.
Bij de electronisch aangifte staat toch echt het volgende hetgeen ik hierboven in 2 posts dus heb gepost

Met vriendelijke groet,
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-02-2007, 23:54
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Ivo, omdat jou verhaal toch redelijk klopte, maar ik toch zeer zeker was van mijn zaak heb ik het nog even voor je op gezocht. Onder vergoedingen kunnen meerdere dingen verstaan dacht ik, maar geen uitkeringen anders had de fiscus dit wel expliciet vermeld.

Op de site stond het volgende PDF bestand over scholingsuitgaven

http://download.belastingdienst.nl/b...51t71fdbui.pdf

Zoals je ziet mag je geen studiekosten aftrekken in de standaardstudieperiode, de periode waarin je StuFi ontvangt.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 12-02-2007, 08:27
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
tsx schreef op 12-02-2007 @ 00:54 :
Ivo, omdat jou verhaal toch redelijk klopte, maar ik toch zeer zeker was van mijn zaak heb ik het nog even voor je op gezocht. Onder vergoedingen kunnen meerdere dingen verstaan dacht ik, maar geen uitkeringen anders had de fiscus dit wel expliciet vermeld.

Op de site stond het volgende PDF bestand over scholingsuitgaven

http://download.belastingdienst.nl/b...51t71fdbui.pdf

Zoals je ziet mag je geen studiekosten aftrekken in de standaardstudieperiode, de periode waarin je StuFi ontvangt.
Volgens mij staat dat er niet ....

Volgens mij staat daar dat dat maximum van 15000 niet geldt dan
En dan mag je kosten studie minus normbedragen minus drempel uit gaan rekenen....en dat zal vaak wel op 0 komen...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 08:33.
Oud 12-02-2007, 16:38
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 11-02-2007 @ 06:57 :
Dit is toch echt een E-biljet. Op de voorkant staat 2006E en aan de binnenkant staan bij de eisen niets over jonger moeten zijn dan 30 jaar.

Wat moet ik met een E-biljet zonder fiscale partner en al die dingen? Ik wil mijn Tj-biljet terug
Ik heb de belastingdienst gebeld. Zij zeggen dat ik ben bestempeld als "belastingsplichtig" en ze kan niet zien waarom. Het kan zijn dat ik teveel verdiend heb afgelopen jaar, dat ik moet bijbetalen, of juist dat ik geld terug krijg, of steekproefsgewijs.
En omdat mij het E-biljet is toegestuurd moet ik deze ook invullen. Verdorie. Hopelijk zijn het E-biljet en het Tj-biljet gelijk aan elkaar en kan ik ook iets met mijn student-zijn en schoolgeld/boekengeld doen
__________________
<):o)
Oud 12-02-2007, 18:49
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Weet iemand hoeveel je per jaar mag verdienen voordat je loonheffing moet gaan betalen?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 12-02-2007, 19:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 12-02-2007 @ 19:49 :
Weet iemand hoeveel je per jaar mag verdienen voordat je loonheffing moet gaan betalen?
Als je in loondienst bent betaal je altijd loonheffing.
Oud 12-02-2007, 19:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Adore schreef op 12-02-2007 @ 20:27 :
Als je in loondienst bent betaal je altijd loonheffing.
onder ongeveer 6000 euro bedaal je als je de heffingskorting goed toepast geen belasting.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-02-2007, 21:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-02-2007 @ 20:55 :
onder ongeveer 6000 euro bedaal je als je de heffingskorting goed toepast geen belasting.
You're right, die was ik even vergeten.

Terwijl ik het ieder jaar invul.
Oud 13-02-2007, 14:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-02-2007 @ 20:55 :
onder ongeveer 6000 euro bedaal je als je de heffingskorting goed toepast geen belasting.
dankjewel
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 13-02-2007, 16:56
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Tj biljet al een week of 2 geleden opgestuurd,

kreeg ik vandaag een dikke blauwe envelop binnen met daarop
''aangifte inkomstenbelasting''

het is vrij dik met veel formulieren, kan me niet herrinneren het aangevraagd te hebben.

Heb dit jaar parttime gewerkt, naast mn studie(en studiefinanciering) ben onder de 10.000 gebleven,

wat moet ik hiermee? invullen of gewoon laten voor wat het is, beetje dubbelop lijkt me,naast mn tj biljet dat dus allang opgestuurd is.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 14-02-2007, 15:16
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-02-2007 @ 17:56 :
Tj biljet al een week of 2 geleden opgestuurd,

kreeg ik vandaag een dikke blauwe envelop binnen met daarop
''aangifte inkomstenbelasting''

het is vrij dik met veel formulieren, kan me niet herrinneren het aangevraagd te hebben.

Heb dit jaar parttime gewerkt, naast mn studie(en studiefinanciering) ben onder de 10.000 gebleven,

wat moet ik hiermee? invullen of gewoon laten voor wat het is, beetje dubbelop lijkt me,naast mn tj biljet dat dus allang opgestuurd is.
Ja, dat had ik dus ook, dat ik ineens een aangifte imkomstenformulier kreeg (E-biljet). En de reden daarvan weet ik nog steeds niet
__________________
<):o)
Oud 14-02-2007, 23:38
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-02-2007 @ 17:56 :
Tj biljet al een week of 2 geleden opgestuurd,

kreeg ik vandaag een dikke blauwe envelop binnen met daarop
''aangifte inkomstenbelasting''

het is vrij dik met veel formulieren, kan me niet herrinneren het aangevraagd te hebben.

Heb dit jaar parttime gewerkt, naast mn studie(en studiefinanciering) ben onder de 10.000 gebleven,

wat moet ik hiermee? invullen of gewoon laten voor wat het is, beetje dubbelop lijkt me,naast mn tj biljet dat dus allang opgestuurd is.
Waarschijnlijk P-formulier, oftewel verplichte aangifte. Daar vraag je niet om, die krijgen de meeste Nederlanders jammer genoeg automatisch.

Ik weet het niet, ik zou even een belletje plegen met de Belastingtelefoon. Of verder reacties afwachten hier. Lijkt mij ook dubbelop, maar ik ben er niet zeker van.
Oud 15-02-2007, 14:26
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb ook ff gebeld (reden zie hierboven ergens in een post) en degene die ik aan de telefoon kreeg zei dat ik een E-biljet had gekregen omdat ik vorig jaar ook al aangifte had gedaan en het daarom nu automatisch kreeg.

En voor mijn buitenlandse inkomen moest ik maar een P-biljet aanvragen want die was het meest uitgebreid en daar kwamen ook vragen op over inkomen uit het buitenland. Ik kon ook het programma downloaden en dat invullen want daar stonden die vragen ook tussen.

Nu heb ik een vraagje, het gaat over een relatief klein bedrag (2000-3000e) en ik weet niet de exacte hoeveelheid. Ik heb hier ook gewoon netjes belasting over betaald. Zal ik gewoon een E-biljet invullen en het buitenlandse inkomen niet invullen of toch maar de uitgebreidere versie mét dat inkomen erbij invullen? Want om erachter te komen hoeveel ik daar precies verdiend heb zou best wel 'ns lastig/veel werk kosten kunnen worden..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 17-02-2007, 03:02
Verwijderd
oke, ik heb nu dus loonstrookjes enzo en moet je ingehouden loon van zvw ook bij je loonheffing invullen? of krijg je dat niet terug?
Oud 17-02-2007, 09:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-02-2007 @ 04:02 :
oke, ik heb nu dus loonstrookjes enzo en moet je ingehouden loon van zvw ook bij je loonheffing invullen? of krijg je dat niet terug?
Dat krijg je niet terug dus dat moet je niet invullen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 17-02-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-02-2007 @ 10:28 :
Dat krijg je niet terug dus dat moet je niet invullen.
okey
Oud 18-02-2007, 21:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
Weet iemand toevallig hoe lang het ongeveer duurt voordat ik bericht krijg over mijn aangifte bij de Belastingdienst? Ik heb begin januari nog maar eens aangifte gedaan van wat inkomsten van 2005 om zo het te veel betaalde terug te krijgen. Ik heb online aangifte gedaan en het programma wist mij te vertellen dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen. Ik heb vervolgens wel een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer binnen hebben, maar daarna niks meer gehoord. Iemand enig idee?
Oud 19-02-2007, 20:39
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
zal wel even duren, maar misschien even bellen? Dan weet je iig of ze alles ontvangen hebben, dat kunnen ze je ook vertellen dacht ik.
Oud 20-02-2007, 11:22
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jahaa, eindelijk mijn belastingaangifte gedaan

Dat online aangifte programma zijn alle biljetten in één Dus ik hoefde me geen zorgen te maken of ik E- of Tj-biljet in heb gevuld.

En je kunt je collegegeld wel ergens als aftrek invullen
__________________
<):o)
Oud 20-02-2007, 21:49
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Go schreef op 18-02-2007 @ 22:56 :
Weet iemand toevallig hoe lang het ongeveer duurt voordat ik bericht krijg over mijn aangifte bij de Belastingdienst? Ik heb begin januari nog maar eens aangifte gedaan van wat inkomsten van 2005 om zo het te veel betaalde terug te krijgen. Ik heb online aangifte gedaan en het programma wist mij te vertellen dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen. Ik heb vervolgens wel een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer binnen hebben, maar daarna niks meer gehoord. Iemand enig idee?
Zoiets kan zeker minimaal 3 maanden in beslag nemen, met gemak. Afwachten dus, of even bellen en vragen of je aangifte al in behandeling is. Niet dat je dan veel meer weet, maar toch.
Oud 21-02-2007, 17:37
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-02-2007 @ 12:22 :
En je kunt je collegegeld wel ergens als aftrek invullen
Dit heb ik dus vorig jaar ook gedaan, inclusief kosten van laptop + boeken etc.

maar nu vraag ik me af of dit wel rechtsgeldig is. Ergens las ik namelijk dat je studie NIET als aftrekpost mag gebruiken als je voor deze studie reeds studiefinanciering ontvangt.. Tegelijkertijd lees ik weer dingen waar de belastingdienst of artikelen gewoon dita lles weer door elkaar gebruiken. Mij is het onduidelijk!

een slimmerik die hier helderheid over kan scheppen? (het scheelt namelijk wel enkele honderden euro's bij mij )
__________________
hoi
Oud 21-02-2007, 23:36
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2113_196134

Citaat:
Als u voor uw studiekosten of andere scholingsuitgaven een vergoeding ontving, bijvoorbeeld een vergoeding van uw werkgever, moet u deze vergoeding eerst van uw uitgaven aftrekken voordat u het aftrekbedrag berekent.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 22-02-2007, 08:32
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik heb voor het eerst in mijn leven ook maar eens een TJ-biljet aangevraagd. Nu is mijn vraag: wat voor reiskosten mag je allemaal aftrekken? Want ik loop sinds september 2006 stage in Utrecht, en dat is zeker meer dan 10 km per dag, maar ik heb wel een Studenten OV kaart, dus kan ik hier dan wel of niet iets mee?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 22-02-2007, 08:40
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
justhanna schreef op 22-02-2007 @ 09:32 :
Ik heb voor het eerst in mijn leven ook maar eens een TJ-biljet aangevraagd. Nu is mijn vraag: wat voor reiskosten mag je allemaal aftrekken? Want ik loop sinds september 2006 stage in Utrecht, en dat is zeker meer dan 10 km per dag, maar ik heb wel een Studenten OV kaart, dus kan ik hier dan wel of niet iets mee?
Alle reizen die jij maakt voor je betaalde baan/banen.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 22-02-2007, 11:43
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
dan nog een vraag.
hoe zit het met dat werkgevers deel van ziektepremie enzo?

waarom staat dat op mijn jaaropgave en wat moet ik met deze gegevens?


ik wil het een en ander wel goed uitzoeken want ik zou nu maar 290euro terugkrijgen van de 1700nogwat die ik aan belasting heb betaald en dat lijkt mij ietwat weinig ^^
__________________
hoi
Oud 22-02-2007, 12:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
dext0r schreef op 22-02-2007 @ 12:43 :
dan nog een vraag.
hoe zit het met dat werkgevers deel van ziektepremie enzo?

waarom staat dat op mijn jaaropgave en wat moet ik met deze gegevens?


ik wil het een en ander wel goed uitzoeken want ik zou nu maar 290euro terugkrijgen van de 1700nogwat die ik aan belasting heb betaald en dat lijkt mij ietwat weinig ^^
Die ziektekostenpremie werkgeversdeel kun je niets mee dacht ik.

Bedragen goed ingevuld? Gedacht aan de reiskosten?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 22-02-2007, 21:14
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 22-02-2007 @ 09:40 :
Alle reizen die jij maakt voor je betaalde baan/banen.
Maar valt stage onder een betaalde baan? Ik krijg wel een vergoeding, maar is dat genoeg?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 22-02-2007, 23:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-02-2007 @ 12:22 :
Jahaa, eindelijk mijn belastingaangifte gedaan

Dat online aangifte programma zijn alle biljetten in één Dus ik hoefde me geen zorgen te maken of ik E- of Tj-biljet in heb gevuld.
Ja inderdaad, wat doet iedereen moeilijk met die biljetten, online is het veel makkelijker
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 23-02-2007, 09:31
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
justhanna schreef op 22-02-2007 @ 22:14 :
Maar valt stage onder een betaalde baan? Ik krijg wel een vergoeding, maar is dat genoeg?
http://www.belastingdienst.nl/partic...te2006-57.html

Citaat:
Inkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking zijn bijvoorbeeld:

loon, waaronder vakantiegeld, privégebruik auto van de werkgever, gratificaties, tantièmes, provisies en voordelen bij de uitoefening of vervreemding van aandelenoptierechten;
uitkeringen Ziektewet;
uitkeringen Wet financiering loopbaanonderbreking;
stagevergoedingen;
commissarisbeloningen.

De bedragen kunt u vinden op de jaaropgaaf die u heeft ontvangen van uw werkgever of uitkeringsinstantie. Stuur de jaaropgaaf niet mee met de aangifte.
Likt me dat t er wel onder valt dus
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 23-02-2007, 13:12
PV
PV is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-02-2007 @ 00:14 :
Ja inderdaad, wat doet iedereen moeilijk met die biljetten, online is het veel makkelijker
Online moet je wel zon DigiD hebben, dat is dan weer minder. Gelukkig had ik er net eentje gekregen van IB-groep, dat scheelde me weer de moeite van het aanvragen.
Oud 23-02-2007, 13:13
PV
PV is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 23-02-2007 @ 10:31 :
http://www.belastingdienst.nl/partic...te2006-57.html



Likt me dat t er wel onder valt dus
Klopt. Bij mij deed de belastingdienst een beetje moeilijk toen ik was vergeten mijn stageinkomsten 'aan te geven' maar uiteindelijk moest ik ze niks terug betalen, want de inkomsten waren te laag.
Oud 23-02-2007, 16:15
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 15-02-2007 @ 15:26 :
Ik heb ook ff gebeld (reden zie hierboven ergens in een post) en degene die ik aan de telefoon kreeg zei dat ik een E-biljet had gekregen omdat ik vorig jaar ook al aangifte had gedaan en het daarom nu automatisch kreeg.

En voor mijn buitenlandse inkomen moest ik maar een P-biljet aanvragen want die was het meest uitgebreid en daar kwamen ook vragen op over inkomen uit het buitenland. Ik kon ook het programma downloaden en dat invullen want daar stonden die vragen ook tussen.

Nu heb ik een vraagje, het gaat over een relatief klein bedrag (2000-3000e) en ik weet niet de exacte hoeveelheid. Ik heb hier ook gewoon netjes belasting over betaald. Zal ik gewoon een E-biljet invullen en het buitenlandse inkomen niet invullen of toch maar de uitgebreidere versie mét dat inkomen erbij invullen? Want om erachter te komen hoeveel ik daar precies verdiend heb zou best wel 'ns lastig/veel werk kosten kunnen worden..
Niemand?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 23-02-2007, 18:12
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-02-2007 @ 17:15 :
Niemand?
Kun je niet gewoon dat aangifteprogramma op de computer gebruiken, zit je ook niet met verschillende biljetten?
Oud 23-02-2007, 18:13
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Go schreef op 18-02-2007 @ 22:56 :
Weet iemand toevallig hoe lang het ongeveer duurt voordat ik bericht krijg over mijn aangifte bij de Belastingdienst? Ik heb begin januari nog maar eens aangifte gedaan van wat inkomsten van 2005 om zo het te veel betaalde terug te krijgen. Ik heb online aangifte gedaan en het programma wist mij te vertellen dat ik een leuk bedragje terug zou krijgen. Ik heb vervolgens wel een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer binnen hebben, maar daarna niks meer gehoord. Iemand enig idee?
Ik heb het binnen
Oud 24-02-2007, 19:49
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Go schreef op 23-02-2007 @ 19:12 :
Kun je niet gewoon dat aangifteprogramma op de computer gebruiken, zit je ook niet met verschillende biljetten?
Ja, die gebruik ik al, maar het ging me meer om het laatste stukje van mn post (maar dan moet je ipv E-biljet maar t programma lezen )

Nu heb ik een vraagje, het gaat over een relatief klein bedrag (2000-3000e) en ik weet niet de exacte hoeveelheid. Ik heb hier ook gewoon netjes belasting over betaald. Zal ik gewoon een E-biljet invullen en het buitenlandse inkomen niet invullen of toch maar de uitgebreidere versie mét dat inkomen erbij invullen? Want om erachter te komen hoeveel ik daar precies verdiend heb zou best wel 'ns lastig/veel werk kosten kunnen worden..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zijn die Belgen gek geworden??
sjaakiesjoffel
60 19-06-2007 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.