Oud 13-03-2013, 16:37
Naoual 'x
Avatar van Naoual 'x
Naoual 'x is offline
Ik moet voor godsdienst een verhaal uit de bijbel op een blad namaken, denk maar aan een strip of rebus, nou hier is mijn probleem: Ik heb geen inspiratie! De hele klas doet of een rebus of een strip en ik wil een beetje origineel zijn, het moet wel bladvullend zijn het is ong. 2 A4 tjes breed. Als je een idee hebt om iets origineels te doen hoor ik dat erg graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2013, 16:48
Naoual 'x
Avatar van Naoual 'x
Naoual 'x is offline
Ik doe trouwens dit verhaal: Jozef werd door zijn vader op pad gestuurd om te kijken hoe het zijn broers vergaat bij het hoeden van de kudde bij Sichem, toen hij onderweg was zag hij in de verte zijn broers, en zij hem ook. Ze zagen dit als kans om hun broertje die altijd werd voorgetrokken de doden, maar Ruben, Jozefs' broer wou dat niet. Ze zagen een put en toen Jozef dichterbij kwam gooiden ze hem in de put. Ze zagen de Midjanitische kooplieden aankomen en verkochten Jozef aan hen.

Laatst gewijzigd op 13-03-2013 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 21:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
kan je niet een .los over het blad te bewegen Jozef-figuurtje maken, in één hoek niets/ Jozef's vader (waar Jozef vandaan komt), middenin de broers en de put, aan de andere kant de kooplieden. Dan kan je Jozef schuiven dan zijn thuis, de put in en de put ook weer uit naar de kooplieden. Als je het helemaal groots aan wilt pakken kan je ook nog een veelkleurige mantel maken die het figuur aan en uit kan trekken, aangezien de broers van Jozef deze mantel uit jaloezie afpakken en met bloed besmeurd weer aan hun vader geven met het verhaal dat Jozef door een dier vermoord is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 15:42
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Kun je niet een soort landkaart maken, je hebt het over een plaats dan teken je dat desnoods een droog bordje met 'Sichem' erop en dan teken je voetstapjes (Josef) en een verrekijker en dan zie je zn broers, en dan nog meer voetstapjes en dan een waterput tekenen en dan josef over de rand hangen met twee broers achter hem en dan alleen die broers nog, oke dit is eigenlijk meer een soort strip zonder die hokjes ...
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 10:18
Heer Wil
Heer Wil is offline
Maak idd zo'n blad waar je met geknutselde poppetjes overheen kan lopen, dan kan je bijvoorbeeld een halve doos gebruiken als podium met decor, waar je dan in het midden zo'n tafel neerzet van het laatste avondmaal, of wanneer jezus wordt opgehangen maak je een berg met papier maché en kippengaas, zeg maar geen strip tekenen maar gewoon in 3d iets knutselen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 16:29
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ik had vroeger speelgoed ter grote van ik denk een a-4 blaadje. Dan zat er aan de zijkant een knop en die kon je draaien, opwinden eigenlijk en als je die losliet dan kwam er een muziekje en op het 'scherm' zag je dan bijvoorbeeld dieren voorbij komen. Ik weet niet of je weet wat ik bedoel. maar misschien kun je een soort tekening maken en dan de tekening rond aan elkaar nieten, dus de zijkanten weer aan elkaar vastmaken. Als je deze dan draait zie je steeds iets nieuws gebeuren.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Maak idd zo'n blad waar je met geknutselde poppetjes overheen kan lopen
En die je dan vervolgens met allemaal verschillende plagen op gruwelijke wijze om kan leggen. Maak er een soort spel van waarbij je zoveel mogelijk van die mannetjes moet straffen voor het niet opvolgen van de bijbel. Winnaar is degene die de meeste ketters uit weet te schakelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken enquete over verschillende godsdiensten
marie22
5 12-01-2013 10:55
Algemene schoolzaken Het vak levensbeschouwing of godsdienst: nuttig of niet?
Axel11
8 15-10-2012 15:37
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk over invloed van godsdienst
dangermouse
2 17-11-2007 14:11
Levensbeschouwing & Filosofie 'Moraal vervalt zonder godsdienst'
e r t a njunior
38 26-01-2004 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof en godsdienst zijn losse begrippen?
michieldewit
5 21-07-2003 11:51
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: cultuur/godsdienst = aantal antwoorden op belangrijke vragen.
John Sickbock
3 30-01-2002 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.