Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2013, 16:24
xxOwnerzz
xxOwnerzz is offline
Hee iedereen...

tegen dinsdag moet ik een taak maken over WERELD GODSDIENSTEN!

Het is niet echt mijn ding, ik moet bijzondere dingen zoeken bij deze godsdiensten:
-Jodendom
-Christendom
-Hindoeïsme
-Islam
-Boeddhisme


Helpt iemand me ?

Reageer aub snel hieronder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2013, 16:26
Verwijderd
Godsdienst is geen exact vak, maar een cultuurmaatschappelijk vak. Ik verplaats je topic dan ook naar het juiste subforum.

En verder denk ik dat je een aantal dingen best zelf kunt vinden als je even zoekt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 16:26
xxOwnerzz
xxOwnerzz is offline
ok Maar kan jij ook antwoorden?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 16:29
Verwijderd
Zoals ik zeg denk ik dat je relatief makkelijk informatie hierover kunt vinden op internet. Over het algemeen zijn mensen je sneller geneigd te helpen als je laat zien dat je er zelf ook werk in stopt. Bovendien is het forum geen chatbox en kan het dus best een tijdje duren voordat iemand antwoord.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 16:33
Peter1989
Avatar van Peter1989
Peter1989 is offline
Ooit van google gehoord? Best handig...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 17:37
Verwijderd
Definieer bijzonder. Het enige bijzondere aan godsdienst is dat mensen nog steeds zo achterlijk zijn om te geloven.

Verder google/wikipedia vraag.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 05:03
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Hee iedereen...

tegen dinsdag moet ik een taak maken over WERELD GODSDIENSTEN!

Het is niet echt mijn ding, ik moet bijzondere dingen zoeken bij deze godsdiensten:
-Jodendom
-Christendom
-Hindoeïsme
-Islam
-Boeddhisme


Helpt iemand me ?

Reageer aub snel hieronder
Ha, toevallig waren twee van die religies vorige week nog in het nieuws.

Joden hebben de een of andere zeurmuur, waar ze dan met z'n allen tegenaan gaan bidden. Tot voor kort mochten vrouwen daar niet komen, maar de een of andere Israelische rechter had besloten dat het toch mocht. Het liep uit op een protest waarbij de politie de biddende vrouwen moest beschermen. Je moet het maar eventjes googelen.

De tweede is het hindoeïsme. In de volkskrant stond een vrij lang verhaal over een hindoe-familie die in Nederland woonde. Het Hindoeïsme kent verschillende klassen he (kasten genaamd), en in dat huis in Nederland woonde een familie van een hoge kaste met twee kinderen, een familie van een lagere kaste met een baby van twee jaar, en een meisje van de allerlaagste kaste. Dat meisjes was daar de slavin die alles moest schoonmaken, de wc moest doortrekken, iedereen 's ochtends vroeg moest wekken etc. De buren durfden er niks van te zeggen (want ze hadden wel door dat ze niet naar school ging), omdat dat meisje er illegaal was en ze bang waren dat ze dan teruggestuurd zou worden. Lang verhaal kort: het 9-jarige zoontje uit de hoogste kaste had een belangrijk schaaktoernooi, maar het 2-jarige kind uit de lagere kaste was behekst doordat zijn moeder tijdens de zwangerschap een slang had gezien. Hierdoor verloor het zoontje zijn schaakpartij, zodat de slavin die peuter moest doodslaan.

Edit: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...o-meisje.dhtml En redelijk oud artikel, maar wel nuttig denk ik. Maar als je thuis de volkskrant hebt, zou ik die eens lezen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.

Laatst gewijzigd op 20-05-2013 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 10:17
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ha, toevallig waren twee van die religies vorige week nog in het nieuws.
vorige week? Ze zijn het al afgelopen 40 jaar elke dag....
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 14:24
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Oh ja? Wat staat er vandaag dan in de krant over het jodendom en het hindoeïsme?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 17:14
Verwijderd
Er is vast wel ergens een krantje te vinden over een jood die weer iets wil afschaffen omdat het hem aan de holocaust doet denken
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 22:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
er is weinig bijzonders aan religieusisme, men doet het al een paar duizend jaar, opvallend eraan is dat je er i.t.t. niet religieusisme een diepgewortelde ongegronde haat tegen andere mensen moeten hebben die ook aan religieusisme doen maar dan op een andere manier.

iets serieuzer kan ik erover zeggen dat geen religie op zich een complete canon gebruikt of ook maar tracht dat te doen, zelfs al weet je dat de meeste documentatie over de mensheid in die regio in die tijd verdwenen moet zijn, groepen religieuzen zijn niet serieus te nemen zolang ze het ene geschrift wel in hun canon toelaten en andere niet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 19:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Oh ja? Wat staat er vandaag dan in de krant over het jodendom en het hindoeïsme?
Ik zei 2, niet specifiek welke 2.
islam
http://www.powned.tv/nieuws/politiek...pak_radic.html

http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...oor_mache.html

http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...k_in_rott.html

zoek je wat verder, kom je ook prima op op jodemdom uit
http://www.haaretz.com/jewish-world/...emium-1.525374

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...an-Joden.dhtml

weet wel even dat dit zoeken me minder dan 5 minuten kost en zeker powned nou niet echt media is met diepgaande informatie.

Dus yeah... pretty much elke dag wel wat van te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Godsdienst onderwerp
inspiratieloos9
11 22-09-2012 19:16
Levensbeschouwing & Filosofie wereldgodsdiensten en wetenschap
snaput
27 10-06-2008 09:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlanders bang voor moslims'
Atje85
396 11-07-2004 19:33
Levensbeschouwing & Filosofie Geen of alle geloven op school.
Fade of Light
52 18-04-2004 13:39
Levensbeschouwing & Filosofie Wat geloof jij??????
dand
29 31-05-2002 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.