Oud 20-02-2004, 16:34
Verwijderd
ben je tevreden met jezelf, hoe je bent, hoe je je voordoet in het openbaar, hoe je je gedraagt, of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden

(reageer ff serieus aub )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 16:36
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik euhmz...ik ben redelijk tevreden. Over m'n toekomst weet ik gewoon simpelweg niet wat die gaat brengen, maar zoals ik nu over de meeste dingen handel ben ik wel tevreden met mezelf
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:39
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
tevreden...ja best wel..iedereen heeft zo zijn mindere dagen af en toe natuurlijk... over sommige dingen ben ik dan eigenlijk wel ontevreden..: dat ik nooit iets aan mijn huiswerk doe
dat ik altijd dingen vergeet en kwijtraak.
maar dat is het volgens mij wel zo`n beetje...voor de rest ben ik
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
om te beginnen, ik denk dat ik op geen van de dingen die je noemt een volledig positief antwoord kan geven, omdat ik simpelweg met niets helemaal tevreden ben. Maar daaraan kan gewerkt worden

hoe je bent
Op sommige gebieden wel. Over het algemeen ben ik vrij rustig, beheerst, behulpzaam, bereid me voor iets in te zetten, ijverig en zelfstandig maar soms lijkt er iets om te springen in mij, dan kan ik ineens niets hebben, en raak ik door het dolle heen (serieus) dat zijn ook mij 'downe' perioden. Waneer dat drukke gedoe dan voorbij is ga ik lopen piekeren ed, en wordt ik meestal écht down. Dat zijn de momenten waarop ik wel es hulp zou kunnen gebruiken.

hoe je je voordoet in het openbaar
Vroeger niet. Vroeger was ik deffently niet mezelf. Ik had een masker op, welke nooit, behalve misschien als ik alleen was, afging. Dingen die ik wilde zeggen zei ik ook niet ed. Nu kan ik veel meer mezelf zijn bij anderen... Ik heb ook niet echt meer een masker, meer een gekleurd papier.... (dus dat sommige dingen voor buitenstaanders anders lijken dan ze zijn)

hoe je je gedraagt
Soms gedraag ik me stom. Zo stom, dat ik mezelf ergens echt niet meer wil vertonen. Hoe komt dat dan? Vaak omdat ik onzeker ben over mezelf. Ik ga me dan echt anders voordoen (bij vreemden vooral) terwijl als ik mezelf was, er niets aan de hand was geweest. Maar meestal gedraag ik me denk wel oke...


of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Soms voel ik me wel belemmerd, zoals in de situatie die ik al had geschreven. Ik kan / durf ook vaak mn gevoelens niet te uiten waardoor ik letterlijk in de knel kom met mezelf, en me in mezelf terugkeer, alles op mezelf richt, en dus niet uit het leven haal wat ik eruit kan en wil halen.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Mijn toekomst? een toekomst is niet te voorspellen, maar volgens mij heb ik veel kansen. Het is niet zo dat ik een handicap oid heb waardoor ik veel dingen niet zou kunnen doen. Als ik kansen verspil zou dat dus, vrijwel altijd aan mezelf liggen, doordat ik die kansen niet grijp.

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden
oke.. hopelijk heb je er wat aan.

(reageer ff serieus aub )

tuurlijk! waarom niet?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:15
Verwijderd
ja ik zit lekker in mijn vel, doe dingen die ik leuk vind en haal prestaties die ik niet verwachtte te kunnen halen.

Opvallend is dat ik de laatste tijd een hele heldere geest heb, ik kan duidelijk denken, situaties analyseren, een plan opstellen en uitvoeren in enkele seconden...

dat geeft eerlijk gezegd best een kick
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:18
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
hoe je bent
Ja. Ik word altijd aardig gevonden, heb zo goed als geen vijanden. Ik ben ook nog eens slim. Wel laat ik me soms te veel leiden door emoties, in allerlei opzichten.

hoe je je voordoet in het openbaar
Met hoe het tegenwoordig gaat ben ik wel tevreden. Nog niet zo lang geleden was ik een heel verlegen schuchter jongetje, maar ik durf tegenwoordig steeds meer.

hoe je je gedraagt
Ik ben altijd heel braaf geweest. Soms werd er wel eens om gelachen, maar als ik anders doe voel ik me toch niet op mn gemak. Verder gedraag ik me naar anderen toe best goed, alleen ben ik in dingen voor mezelf wel veel te nonchalant.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ik moet gewoon leren om goed met mn moeder te praten. Er zijn gewoon een hoop dingen waar ik nog erg mee zit. Workin' on it.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ik ben blij met hoe het gaat, en de toekomst vind ik altijd erg moeilijk om over te praten. Ik kan me gewoon niet indenken hoe het wordt, wat er gaat komen. Daar heb ik nog wel een hoop onzekerheden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:19
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik ben wel redelijk tevreden ja, er zijn altijd nog dingetjes waar ik niet tevreden over ben, maar daar werk ik aan
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:25
Gezeligemeid
Avatar van Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Eigenlijk ik niet helemaal Alle dagen van mij gaan gewoon de hele tijd slecht Heb bijna nooit een goede dag en dat is gewoon seriues beantwoord
__________________
open je ogen en kijk wat je ziet want ik geloof mijn ogen niet
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:31
The0
The0 is offline
Best wel ja, ben tevreden met hoe alles gaat eigenlijk.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
hoe je bent
Weet ik eigenlijk niet. Ik ben nou eenmaal wie ik ben. Als je dat niet aanstaat, jammer dan.

hoe je je voordoet in het openbaar
Nou, dat gaat meestal niet zo goed. Ik voel me erg onzeker in het openbaar en straal dat waarschijnlijk ook uit. Ik vind het al vreselijk om naar de supermarkt te gaan, voel me bekeken, uitgelachen. Maar als ik onder of met vrienden ben gaat het wel oke..

hoe je je gedraagt
Dat is iets waar het te vaak fout gaat geloof ik. Ik bedoel het wel goed, maar zo komt het er vaak niet uit.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Nee! Ik heb het idee dat ik mijn jeugd vergooi met saaie dingen als school. Maar uitgaan enzo..dat zit niet echt in me; zie hoe je je voordoet in het openbaar

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ik hoop dat ik snel veel ga veranderen, dat het leven dan leuker wordt. Mijn toekomst..tja..als ik mijn droom wil bereiken moet ik geloof ik het tegenovergestelde worden van wat ik nu ben
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 20-02-2004 @ 19:32:
[B]

hoe je je voordoet in het openbaar
Nou, dat gaat meestal niet zo goed. Ik voel me erg onzeker in het openbaar en straal dat waarschijnlijk ook uit. Ik vind het al vreselijk om naar de supermarkt te gaan, voel me bekeken, uitgelachen. Maar als ik onder of met vrienden ben gaat het wel oke..

ja ik ook, echt raar, voel me veel zekerder als ik met nog iemand ben, anders heb ik echt het gevoel alsof de hele wereld alleen op mij let
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 17:41
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
hoe je bent
Over het algemeen wel. Ik word door de meeste mensen die ik ken wel aardig gevonden geloof ik, maar naar mensen die ik niet goed ken kan ik heel gesloten zijn (zoals op mijn werk zeg ik niet veel)....

hoe je je voordoet in het openbaar
Ja, opzich wel, ik heb redelijk zelfvertrouwen en als ik door de school loop of wat dan ook, straal ik dat ook wel uit. (niet arro, maar gewoon ''goed in me vel''). Ik ben dus redelijk mezelf. Zoals ik net al zei ben ik op m'n werk iets geslotener, maar als collega's mij een beetje aansporen van ''laat maar zien wie je bent'' doe ik dat ook wel.

hoe je je gedraagt
Mja, soms ben ik erg koppig/ongeduldig/snel geirriteerd dus als ik boos ben ofzo moet je mij gewoon met rust laten, maar verder; ja

heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Hier kan ik niet echt ja of nee op zeggen, het leven is nog lang niet voorbij, maar ik ben wel tevreden hoe mijn leven nu loopt en ik probeer zoveel mogelijk te genieten en ''er het beste uit te halen''.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ja, ik ben wel gelukkig met de dingen die ik doe en ik hoop in de toekomst alleen maar blijer te worden om alles, dat ik er meer uit haal dan dat ik nu doe. Dus in de toekomst zal ik impulsiever zijn denk ik.


Leuk topic!
Liefs, Suzanne
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 17:52
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ben ik tevreden?

Nee.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
hoe je bent
Hoe ik ben, dat is nogal een ruim begrip. Over het algemeen ben ik best tevreden. Afgezien van een paar kleine (best lastige) puntjes, maar daar werk ik aan. Hoe ik anderen inschat, mijn angst voor mensen, dat kan lastig zijn. Maar het is niet zo erg en het gaat wel over. Als dat zo is ben ik misschien wel precies wie ik wil zijn.

hoe je je voordoet in het openbaar
Ik heb geen flauw idee. Ik hoor van iedereen wat anders wat betreft zijn indruk van mij. De één denkt meteen dat ik ADHD heb, een tweede vindt me stil en een beetje teruggetrokken, een derde vindt me weer gespannen en nog een ander vindt me gewoon gezellig en vrolijk. Ik moet leren me minder van anderen aan te trekken, maar dit verwart me wel enigzins.
Zelf zou ik wat vaker willen zeggen wat ik denk en voel, want dat doe ik nu vrijwel alleen als het er leuk uit kan komen. Als iets me dwars zit weet ik dat nog niet goed genoeg te verwoorden naar mijn idee (hoewel ik mijn mening meestal niet echt voor me houd).

hoe je je gedraagt
Zie de vorige vraag. Och, ik ben mezelf. Niemand hoeft me te vertellen dat ik me anders moet gedragen, ik doe immers niemand kwaad. Ik denk dat ik wel tevreden ben.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ja, dat gevoel heb ik wel. Ik ben te bangig. Maar daar werk ik aan (met hulp van een psychologe) en ik hoop dat het snel een stuk beter gaat. Nu durf ik niet snel dingen te ondernemen en ben ik bang voor wat anderen van me denken. Mijn angst voor drukte daargelaten.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Wat dat betreft ben ik tevreden. Ik heb een leuke studie waar ik ook echt iets mee wil en ik kom wel goed terecht, daar vertrouw ik op.

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden
Neem je tijd zou ik zeggen. De antwoorden komen vanzelf, stukje bij beetje.

Het lucht me trouwens wel enorm op om even het één en ander te vertellen op het moment. Ik voelde me even down en verward, dat is nu een stuk minder.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:28
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
IK ben wel redelijk tevreden. De meesten vinden me wel aardig en ik heb ook bijna altijd een positieve kijk op de wereld. Soms heb ik alleen wel het gevoel dat ik er meer uit kan halen. Dat ik te weinig nuttige dingen doe met mijn tijd enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:14
moon
Avatar van moon
moon is offline
hoe je bent

Helaas helemaal niet en ik ben er al jaren mee bezig om daar verandering in te brengen, maar het lukt gewoon niet. (ik haat mezelf )

hoe je je voordoet in het openbaar

Nee, helaas ook niet. Ik ben erg verlegen en ook onzeker. Ik weet vaak niet goed hoe ik me moet gedragen e.d en ik heb het gevoel dat ik vaak mezelf niet kan zijn.

hoe je je gedraagt

Ik ben rustig en stil en ik ben aardig tegen de mensen met wie ik om ga, dus ik denk dat weinig mensen echt last van me hebben. Ik ben redelijk tevreden. Het is jammer dat ik zo onzeker ben, want dat kun je in mijn gedrag terug zien.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

Helaas wel. ook weer onzekerheid.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

ik ben wel gelukkig met de dingen die ik nu doe, ja, daar ben ik echt tevreden mee. De toekomst zie ik minder positief (heb ik nooit positief gezien) ik ben echt bang voor de toekomst. Ik leef maar gewoon bij de dag.


oei, klinkt niet zo positief allemaal terwijl ik toch het gevoel heb dat ik niet zo negatief ben ingesteld.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:59
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
[B]hoe je bent
Is moeilijk om te antwoorden want je weet nooit wie je bent . maar ik ben wel tevreden. ik ben best vaak vrolijk en sta positief in het leven. Ik ben altijd duidelijk in wat ik wil en vindt, en ik ben daar altijd eerlijk over. Ik ben alleen beetje onzeker, af en toe bang dat ik me aan mensen opdring. Mijn gezicht kan trouwens beschrijven als een open boek. Mensen, ook kennen ze me niet goed kunnen vaak aan mijn gezicht aflezen hoe ik me voel. Is soms wel handig maar kan ook irritant zijn (je voelt je niet op je gemak en iemand ziet dat aan je).

Bij nieuwe mensen: ik kan altijd wel mezelf zijn. Ik heb geen masker op, alhoewel je natuurlijk je voordeligste kant wilt laten zien.
Bij vrienden: ben ik vaak stiller dan dat ik eigenlijk ben, maar niet altijd ligt aan de mensen soms kan ik helemaal mezelf zijn maar als ik met veel mensen ben hou ik me meer op de achtergrond (weer bang voor dat opdringen).
Op school: Met een deel van me klasgenoten heb ik niets, zij zijn niet geinteresseerd in mij en ik niet in hun. Ik heb niet snel iets tegen mensen maar er zit een stelletje bij.


of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ik heb af en toe wel wat behoefte aan meer sociaal contact, tuurlijk heb ik wel vrienden maar daar zit je ook niet 24/7 bij. Dit heeft misschien te maken met dat ik dit jaar de klas niet leuk vindt, want die behoefte heb ik nooit eerder gehad.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Volgend jaar ga ik studeren, ik weet nog niet precies wat maar ik heb er zin in! Nieuwe mensen leren kennen, bezig zijn met dingen die me echt interesseren. Als je me deze vragen over een jaar weer stelt krijg je waarschijnlijk hele andere antwoorden, omdat ieder mens steeds veranderd ("opzoek naar jezelf")
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 20:58
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-02-2004 @ 16:34:
ben je tevreden met jezelf, hoe je bent, hoe je je voordoet in het openbaar, hoe je je gedraagt, of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden

(reageer ff serieus aub )
Ik zou nog zoveel dingen anders willen. Het probleem is dat ik eerst al die problemen appart ga opsplitsen en daarna stuk voor stuk een oplossing voor bedenken vaak gaat dat gepaard met veel tijd da's meestal ook het probleem bij mij.......
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2004, 01:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"Ben je tevreden met jezelf en je leven? "

Nee.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 09:09
Verwijderd
hoe je bent

ja daar ben ik wel tevreden over,alleen ik zou willen dat ik beter voor mezelf zou kunnen opkomen, op zich lukt t me prima zonder al te sterke emoties

hoe je je voordoet in t openbaar
ook wel

hoe je je gedraagt

ook tevreden
of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
wat betreft toekomst wel, ik heb pas mijn toekomtplannen gewijzigd en heb nog lang te gaan wat dat betreft en de omgeving zijn niet meewerkend

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
de toekomstbeeld die ik nu heb vind ik wel goed
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 12:50
emi
emi is offline
hoe je bent

Ja daar ben ik wel tevreden over

hoe je je voordoet in t openbaar

Daar niet echt over, omdat ik niet mezelf ben. Het is alweer een iets verbeterd, maar het kan altijd beter.

hoe je je gedraagt

Dat is een beetje hetzelfde als je vraag hiervoor. Ik zou me liever anders gedragen

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

Ik weet zeker dat ik niet alles eruit haal wat erin zin. Ik zou bijvoorbeeld als ik iets beter mn best zou doen op school, veel betere cijfers halen. Ik kies te vaak de makkelijkste weg, waardoor ik ook niet de mogelijkheid krijg om alles eruit te halen.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

Met een aantal dingen ben ik wel gelukkig. Met de toekomst die ik in gedachte heb ben ik heel tevreden. Nu moet ik alleen nog even toegelaten worden op de kunstacademie. Ik zou wel wat meer mn best willen doen om mijn toekomstplannen te kunnen realiseren.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:19
Verwijderd
[B]hoe je bent
redelijk tevreden,ik heb een eigens stijl qua kleding en muziek,ben sociaal,te vertrouwen en volgens mij een aardig gevoel voor humor.
nadeel aan mezelf is dat ik moeite heb mensen te vertrouwen en dat ik opener moet zijn over mijn gevoelens

hoe je je voordoet in t openbaar

ben ik tevreden over,ik ben gewoon wie ik ben en ik ga mijn gedrag niet aanpassen omdat andere mensen dat graag zouden willen (ik doe me niet anders voor dan ik ben.

hoe je je gedraagt

ik zou wat minder bot kunnen zijn,ik moet mensen of ik moet ze niet,als ik je moet laat ik dat merken,en als dat niet zo is ook.dat laatste word vaak als bot en/of arrogant ervaren,terwijl dat niet zo is.ik laat alleen merken wat ik van je vind,overigens baseer ik deze mening niet op uiterlijk ,maar op gedrag en hoe mensen over dingen denken en tegen mij doen

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

ik haal er niet alles uit wat mogelijk is ,op school doe ik niks,omdat ik het toch wel haal,als ik mijn best doe kan ik makkelijk een niveau hogwer maar daar ben ik te lui voor.
ook op emotioneel gebied laat ik steekjes vallen,als ik opener over mijn gevoelens was geweest had ik nu hoogstwaarschijnlijk een vriendin gehad,maar ik heb daar het lef niet voor...

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
ik ben redelijk gelukkig met hoe het nu gaat,alleen zoals al eerder vermeld zou het op sommige punten beter kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:25
Lionheart
Citaat:
The0 schreef op 20-02-2004 @ 19:31:
Best wel ja, ben tevreden met hoe alles gaat eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:03
elledc
elledc is offline
Ben wel tevreden met mijn leven behalve dan:

dat ik alleen wil gaan wonen (weg van ma & pa)
dat ik wil werken (geld nodig) maar zit nu vast met stage
dat ik wil reizen (ontspanning, als afwisseling met werk)

Voor de rest alles okido
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:42
Verwijderd
hoe je bent

nee hoor. ik ben sociaal, dat wel, maar ik zou zo graag dat kleine beetje socialer zijn. gesprekken leren voeren, mee kunnen praten, enz. ik zou wat mooier willen zijn. mooi in de zin van slanker. ik ben al wat afgevallen, maar ik zit nog een paar kilo boven mn eindgewicht. pas dan vind ik mezelf meetellen. ik wil doorzettingskracht en zelfdiscipline hebben. ik moet slagen dit jaar, maar ik ben gewoon te nonchalant met leren. ik moet beginnen met sporten, omdat ik mn toekomst bij de politie helemaal kan vergeten. maar ik ben er gewoon te lui voor om ook maar iets op poten te zetten. ook wil ik andere mensen geven wat ze mij geven. qua gevoel. maar ook daar slaag ik niet altijd in. praten over mn gevoel zou ik ook wel willen kunnen. soms gebeurt t wel, en dan ben ik ook alles in een keer kwijt, maar ik krop op, en zeg nooit wat me dwarszit. ik wil zelfvertrouwen. pestkoppen op school hebben alles van me afgenomen. op sociaal gebied en in mn hoofd. tsja, dat verander je niet allemaal zo snel even.

hoe je je gedraagt

ik kan ontzettend vreemd doen, al zeg ik t zelf. dan opeens heel druk, melig en blij, volgende moment in en in triest. toch ben ik op zich tevreden. veel mensen schatten mij ouder in vanwege mn mensenkennis en mn doen, denken en laten. daar ben ik trots op.


of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

mn wilskracht zet niet door. bij alles wat ik wel/niet doe. ik wil zo veel, maar denk te snel 'ach laat maar, dat kan ik niet' of 'mwah, waar zou ik het eigenlijk voor doen?' ofzoiets. daardoor laat ik veel liggen. eigenlijk zou ik mezelf een keer een schop moeten geven en gewoon eens dingen gaan doen.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

ik ben gelukkig met de dingen die ik doe, al zou ik ze graag goed willen doen. examen dit jaar zal dr om hangen. wel slagen, niet slagen, t is onbekend. mijn toekomst? ik ben er gewoon ronduit bang voor. strax kan ik mn toelatingstest niet doen voor Journalistiek, strax wil de politie me ook niet, en dan? en dan?
ik ben door dit lijstje tot de conclusie gekomen dat ik gewoon bang ben. bang voor nieuwe mensen, dingen, baantjes, en vooral bang voor verandering.


jezus, watis dit confronterend....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2004, 20:40
elledc
elledc is offline
Ik zal ook maar eens meedoen dan he

hoe je bent
Ik ben soms aardig maar soms ook brutaal en kwaad Ik maak me snel druk om kleine dingen.
Ik heb best wel wat doorzettingsvermogen maar ben snel gestresseerd, hou niet van veel mensen en drukte om me heen. Als ik bijvoorbeeld werk dan wil ik dat niemand me stoort, dan doe ik door zonder stoppen.

hoe je je gedraagt
Soms stil (met onbekenden), soms flapuit (met bekenden), soms asociaal. Eigenlijk ben ik graag alleen, op mezelf. Ik heb zo van die dagen dat ik liever niemand om me heen heb en dan mijd ik echt iedereen, behalve dan mijn vriend. Ik vertrouw bijna niemand, dat maakt vriendschap met anderen soms moeilijk.

voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ja dat zeker, ik weet dat ik goeie eigenschappen heb, maar blokkeer soms met mijn gevoel.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ik ben vrij gelukkig maar zoals ik al eerder zei zou ik graag gaan werken (ben bijna afgestudeerd als graficus) en geld verdienen om dan alleen te gaan wonen met mijn vriend want thuis met mijn ouders die me achtervolgen als spoken voel ik me soms zo slecht
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 22:01
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
hoe je bent
Nee, op sommige (karakter)eigenschappen ben ik totaal niet trots. Ik probeer er wat aan te doen, maar het helpt niet altijd.

hoe je je voordoet in het openbaar
Dat wisselt... soms wel, soms niet (bijvoorbeeld na een één of andere domme actie ). Zo heb ik de neiging om een gesprek te domineren, daar heb ik een hekel aan.

hoe je je gedraagt
Zie boven...


of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ik voel mijzelf maar door 1 ding belemmerd: dat ik zo lang moet reizen naar school en daardoor niet bij alle feestjes/filmavonden/etentjes ed bij studiegenoten kan zijn.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Op het ogenblik wel. Ik ben aan een studie begonnen die ik echt heel erg leuk vind, en mijn beroep zal dat hoogstwaarschijnlijk ook worden.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 22:17
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-02-2004 @ 16:34:
ben je tevreden met jezelf, hoe je bent, hoe je je voordoet in het openbaar, hoe je je gedraagt, of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden

(reageer ff serieus aub )
driewerf nee!
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 01:44
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Nee!
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:27
smilegirl
smilegirl is offline
jaah ik ben best tevreden met mezelf,
ik ben vaak vrolijk,sta sterk in me schoenen,heb al een hoop moeilijke dingen overwonnen,en ondanks alle ellende altijd doorgezet.natuurlijk heb ik ook minmunten die heeft iedereen.maar ondanks dat ben ik tevreden hoe ik ben,hoe ik met uit,hoe ik in het leven sta.veel mensen zijn trots op mij of vinden me een bijzonder meisje.na veel jaren ben ik nu ook trots op mezelf.

en ben best tevreden met het leven wat ik nu heb.
al is het soms nog verwarrend en moeilijk
mijn pleegvader heeft kanker
er is nog een nieuwe voogdij zaak tegen mijn moeder.omdat ik nu 16 ben moet er een hoop veranderen.
maar ondanks dat...haal ik veel plezier uit me leven en haal ik er denk ik bijna alles uit wat erin zit.

ik heb een paar hele goede lieve vrienden(innen),ik heb lieve pleegfamilie,lieve vriend,ik heb een pony.
en mijn leven is evenwichtiger....en normale...
natuurlijk word het nooit helemaal normaal,
maar ik ben een gelukkig meisje geworden het afgelopen jaar
ik probeer gewoon positief te blijven dta heeft me geholpen..

over de toekomst denk ik nooit na dat is allemala veel te onzeker ik zie altijd wel wat er morgen komt

dus ja ik ben best tevreden met mezelf en met mijn leven nu
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
hoe je bent
Ik ben redelijk tevreden met hoe ik ben. Ik ben vrij verlegen en ik zou liever wat spontaner zijn. Niet altijd hoeven nadenken over of en hoe ik iets zou vragen maar gewoon spontaan op iemand afstappen. Pluspuntje is wel dat als ik mezelf vergelijk met een aantal jaren geleden dat ik nu al wel veel meer durf en al een stuk minder verlegen ben.

hoe je je voordoet in het openbaar
Ik leid nog steeds twee levens denk ik, mn leven op school en mn leven thuis. Ik ben best wel een druk persoontje dat altijd erg aanwezig is (ondanks dat ik best wel verlegen ben) en ik weet niet of wel altijd mn echte ik laat zien. Ik denk dat er heel veel mensen in mijn omgeving zijn die niet weten hoe erg ik met sommige dingen zit gewoonweg omdat ik er heel luchtig mee omga.

hoe je je gedraagt
Ik ben redelijk tevreden met hoe ik me gedraag. Soms zou ik wel eens wat meer van mn echte ik willen laten zien maar ik heb het idee dat ik dan veel allener op deze wereld zou staan en niet zoveel mensen om me heen zou hebben als nu. Hoewel het misschien wel beter is om me gewoon voor te doen hoe ik ben maar dat doe ik eigenlijk ook wel. Ik kan een deel van mezelf gewoon heel makkelijk uitschakelen ofzo. Nou ja, ik zit gewoon niet helemaal logisch in elkaar

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ik zou dus graag wat spontaner willen zijn, dat ik wat meer zou durven omdat ik het idee heb dat ik dan een leuker, zorgelozer leven zou kunnen leiden. Ik ben nu heel vaak bezig met de vraag 'zou ik het vragen', 'hoe zou ik het vragen' terwijl mensen vaak heel goed reageren dus ik maak het mezelf zoveel moeilijker dan het is.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ik ben wel tevreden met de dingen die ik doe. Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Ik heb niet echt een doel in mijn leven omdat ik het heel moeilijk vind om vooruit te kijken. Ik leef met subdoelen op de korte termijn en dat werkt wel aardig. Ik leef met de dag, zie wel wat die me te brengen heeft. Ik geniet van de positieve dingen in het leven en baal flink van de negatieve dingen zodat ik in een soort van achtbaan zit die van boven naar beneden gaat. Ik zou wel een aantal dingen graag willen veranderen. Ik zou me wat minder zorgen moeten maken om dingen waar ik zelf weinig of niets aan kan veranderen, wat minder met mezelf in de knoop moeten zitten waardoor ik dan niet zo boos zou zijn op mezelf. Verder wil ik wat makkelijker met mensen omgaan maar of dit er allemaal van komt weet ik niet, we zullen het wel zien
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
offtopic: hahah cool, jullie nemen 'mijn' manier van antwoorden over (dit klinkt egoistisch / stom ja, mag ik ook een keer?! )

maar verder heb ik al geantwoord dus
et en plus; wel een goed topic
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 15:46
Verwijderd
het wordt tijd dat ik zelf ook eens ga antwoorden op mijn eigen vraag, ga ik ook snel doen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:45
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
over mijzelf ben ik redelijk tevreden, over wie ik ben dan. Ik ben tevreden met de soort vrienden die ik maak en de soort vijanden die ik te vriend houd. Ik blijf zo goed als mijzelf in het openbaar, omdat mijn karakter nu eenmaal heel verschillend is. Ik vind het wel jammer dat ik me vaak veel vrolijker voor doe dan ik eigenljk ben. Ik vind het jammer dat ik niet alles uit het leven kan halen op dit moment, maar ik vertrouw er maar op dat mijn karma ondertussen zo goed is dat dat vanzelf komt
Ik ben niet zo tevreden met mijn leven, zeker niet omdat alles nu fout lijkt te gaan enzo. Dat maakt me aan de andere kant wel weer tevreden over mijzelf doordat ik nu weet hoeveel ik eigenlijk aan kan. Soms moet je maar accepteren dat je geen controle hebt over alles en al helemaal niet over wat anderen doen en laten, hoeveel jij er ook bij betrokken bent.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:12
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
jahoor.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 20:08
Sonnebloem
Avatar van Sonnebloem
Sonnebloem is offline
Op het moment zit ik nie eg onwijs lekker in me vel...
Dus op het moment ben ik nie zo gelukkig met me leven...
Hoe dit komt;: geen id
Voel me de laatste nogal eenzaam enzow...
Volgens een vriend van mij ben ik ook beetje gestressed aan t raken...
Niet zo leuk dus...
__________________
In love and always be
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 23-02-2004 @ 18:06:

et en plus; wel een goed topic
op zich wel, maar t werkt ook behoorlijk negatief je gaat er opeens heel erg over nadenken, en dan kom je tot de conclusie dat t eigenlijk niet gaat zoals je wilt. *of positief, t kan allebei.*
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 25-02-2004 @ 17:25:
op zich wel, maar t werkt ook behoorlijk negatief je gaat er opeens heel erg over nadenken, en dan kom je tot de conclusie dat t eigenlijk niet gaat zoals je wilt. *of positief, t kan allebei.*
tis toch goed als je er over nadenkt, veel mensen denken er niet eens over na! als je je er mee bezig gaat houden zal de conclusie niet altijd positief zijn bij iedereen, maar dan heb je zelf de mogelijkheid (deels?) om dat te veranderen of in ieder geval te proberen om dingen anders te doen..etcetera.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:39
Verwijderd
hoe je bent
Over het algemeen ben ik niet echt tevreden met mezelf. Ik vind mezelf absoluut niet mooi en zit daar toch wel heel erg mee. En af en toe heb ik een hekel aan de manier waarop ik doe tegen mensen. Tegen de mensen van ik houd, doe ik soms heel naar. Dat steekt me zelf ook. Ik kan dat ook eigenlijk niet verklaren. Verder ben ik heel opvliegend en heel chagrijnig. Ik wissel ook zo van humeur. Daarentegen heb ik wel eens gehoord dat dat niet erg is, als ik mopperig ben.

hoe je je voordoet in het openbaar
Ik heb heel lang gedaan alsof ik iemand anders was. Om maar te zorgen dat mensen mij aardig zouden vinden. Ik ben heel vaak tegen mn hoofd gestoten, zoals mijn moeder zegt, omdat mensen gewoon misbruik van mij maakte. Ik ben heel gemakkelijk te manipuleren en dingen te laten doen waar ik helemaal geen zin en tijd voor heb. Sja, dat word je einde natuurlijk. Daarom heb ik, aan het begin van de vriendschappen met mijn vrienden die ik nu heb zegmaar, me nogal anders voorgedaan. Dat is wel heel vreemd.

hoe je je gedraagt
Ik ben heel wispelturig en veranderlijk, wat ik eerst ook al zei. Jantje lacht, Jantje huilt. C'est moi . Dat is wel serieus zo. Ik sla op de meest vreemde momenten ontzettend om van humeur. Dat is ook nogal frustrerend voor mijn omgeving.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ik heb het gevoel dat ik veel meer kan, dan dat ik nu geef. En dat ik dingen kan veranderen als ik dat wil. Maar ik doe het niet. En dan baal ik ontzettend van mezelf. Ik wíl wel, als het maar niet zoveel moeite kost.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen?
Ik wel redelijk gelukkig over de dingen die ik doe. Ik heb heus wel goede kanten. Die vallen alleen ontzettend in het niet bij de naar mijn mening slechte kanten van mijzelf. Voor de toekomst ben ik bang. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, ik weet niet of ik het allemaal wel kan wat ik wil bereiken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:00
Zazoo
Zazoo is offline
nee, ik heb altijd wat aan te merken op mezelf of op mn leven. als een paar dingen niet leuk zijn ga ik meteen alles opsommen voor mezelf wat ik niet leuk vind en wordt ik chagrijnig. ik kijk ernaar uit als ik mn examen heb gehaald en samenwoon en leuke dingen kan doen. nu wacht ik maar een beetje en doe weinig...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:30
Xaira
Xaira is offline
hoe je bent
Ik vind mezelf wel ok.. Af en toe leuk! Af en toe een wat depressievere kijk op mezelf. Maar dat hangt maar van m'n bui af. Ik vind het altijd moeilijk om mezelf objectief te beoordelen. Ik ben de laatste jaren wel leuker en zelfverzekerder geworden in mijn ogen en daar ben ik dan ook wel trots op. Ik ben tevreden met mezelf, denk ik.

hoe je je voordoet in het openbaar
Ik ben nog steeds wel onzeker. Ik denk dat ik dat overgehouden heb aan de periode dat jongens lacherig over me praatten en ik altijd dacht dat mensen die me voor het eerst ontmoetten me bij voorbaat stom vonden. Ik had altijd het gevoel dat ik ze het tegendeel moest bewijzen maar was daar vaak te verlegen voor. Nu doe ik spontaan. Als ik op een verjaardag ben waar niemand met elkaar praat, voer ik het woord. Ik loop met een attitude, hopend dat niemand erdoorheen kijkt. Ik zie eruit als een lief meisje, niet als een diva.

hoe je je gedraagt
Op school ben ik helemaal ingeburgerd en ik praat niet meer in voorbereide one-liners. Ik ben grappig en vrolijk.. Maar soms irritant en zeurderig.
Wel erger ik me soms aan mezelf. Zogenaamd grappige opmerkingen, kan het niet zo goed uitleggen. Het gevoel dat ik iets verkeerd doe. Dan schrik ik terug en verval weer een beetje in m'n oude patroon, bang voor alle mensen.

of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Soms.. Maar de laatste tijd wel minder. Ik denk altijd 'het komt wel'. Maar als ik me dat realiseer, denk ik nee ik moet nu ook genieten. Toch doe ik dat ook wel, zo cliché: genieten van de kleine dingen in het leven. Samen zijn met vrienden, goed gesprek met iemand, mooie film, zonnig weer, uitgaan, gtst kijken in bed.. Dat soort dingen.

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen?
Ik weet dat ik mazzel heb en een -zoals het er nu uitziet- goede toekomst voor me heb liggen. Daar ben ik ook best wel dankbaar voor en dus ben ik daar blij mee. De dingen die ik doe? Ik zou wel wat sportiever mogen zijn, maar dat ben ik nu eenmaal niet.. Wat meer dingen doen buiten de computer enzo. Maar goed, ik ben tevreden ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:53
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 20-02-2004 @ 17:20:
*knip*
Dit is eng, precies het zelfde als ik me zelf zie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:57
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-02-2004 @ 16:34:
ben je tevreden met jezelf, hoe je bent, hoe je je voordoet in het openbaar, hoe je je gedraagt, of voel je je belemmerd, heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?

ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?

kreeg een flink opzettende neiging om deze vragen aan jullie te stellen.....omdat ik het mezelf ook afvraag....en nog zoekende ben naar me eigen antwoorden

(reageer ff serieus aub )
Ik ben op het moment niet echt tevreden over mezelf en m'n leven. Ik haal er niet uit wat erin zit, en zit in een spiraal waar ik moeilijk uit kom, maar waar ik wel uit moet komen. Gelukkig heb ik al wel het idee dat het beter gaat dan het een lange tijd gegaan is, maar het is nog lang niet zoals ik het wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 21:48
:) L. :)
:) L. :) is offline
Met m'n leven ben ik wel tevreden, met mezelf wat minder. Ik baal vaak van wie ik ben en wat ik doe. Ik ben heel onzeker en heel gevoelig, en das vaak vervelend. Maar er zijn ook zat momenten dat ik geniet van het leven onlangs mezelf. En ik hoop dat ik ooit word hoe ik wil zijn, al weet ik niet eens precies hoe ik zou willen zijn, alleen vaak niet zoals ik nu ben, soms ook weer wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 22:20
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik ben op het moment niet helemaal tevreden met mezelf...
Ik gedraag me altijd zo lief als mogelijk, en probeer zo melig mogelijk te doen
Alleen in het openbaar doe ik nog wel es dingen, waarvan ik achteraf gezien anders had moeten handelen
Meestal wil ik iemand complimentjes geven, of gewoon 'hoi' op een vrolijke manier brengen... beetje kletsen... maar dan komt er niks van
Op het moment denk ik even niet aan de toekomst... moet eerst een beetje aan mezelf werken, dan begin ik daar eens over na te denken.
Ben op het moment bezig met vriendschap... dat is heel erg belangrijk voor me... kost veel moeite, maar dan krijg ik ook wat

Liefs,
Ruud

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:36
Evana
Evana is offline
Tevreden is een groot woord. Ik doe mijn best, maar soms baal ik echt van mezelf. Vooral als ik mijn emoties niet onder controle kan houden.
__________________
Liefde maakt niet vrij, liefde bindt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:58
Basia
Basia is offline
op dit moment niet zo.

ben gestopt met school. werk dan maar wat meer, maar moet ook nog mn rijbewijs halen waardoor dat werken niet zo wil is als ik had gewild.
bovendien ben ik er nog niet helemaal uit wat ik wil volgend jaar.
het is me op dit moment gewoon allemaal wat te onduidelijk en rommelig, maar dat komt vast wel weer goed.

en over mezelf....... daar zal ik nooit echt tevreden over zijn
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:18
Verwijderd
kzal t maar kort houden... ;

neej
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:44
Heartagram
Avatar van Heartagram
Heartagram is offline
nee en nee
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:57
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik ben redelijk tevreden met mijzelf..... Maar natuurlijk zijn er altijd dingen die ik anders zou willen hebben of anders zou willen zien. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Alleen met mezelf niet zo heel erg, aangezien ik heel erg onzeker ben...Dat zou ik graag verandert willen hebben. Helaas gaat dat niet 1 2 3...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie [Test] Wat voor persoonlijkheid heb jij?
Missy
26 17-06-2007 22:17
Psychologie De kracht van je onderbewuste
gewoonmax
14 05-02-2007 09:06
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 07-01-2005 00:29
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Psychologie Eenzaam verhaaltje
Borrogance
7 22-03-2003 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.