Oud 22-01-2015, 20:10
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Goedenavond,

Ik kan op internet een lijst vinden met kengetallen, alleen de uitleg ervan is mij wat onduidelijk.

Weet iemand een site waar het wat duidelijker staat dan op Wikipedia? Ik moet er namelijk 5 voor m'n onderzoek hebben, maar van geen enkel kan ik de precieze definitie achterhalen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2015, 00:42
brands
Avatar van brands
brands is offline
In google zoeken op financiële kengetallen, dan is de 2e hit al uitleg over die kengetallen. Lijkt me niet zo heel moeilijk om te vinden.

KLIK
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-01-2015, 21:07
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik zoek vaak op Wikipedia, maar daar stond het wel heel technisch. Hartelijk bedankt voor t zoeken!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2015, 22:20
brands
Avatar van brands
brands is offline
Als je verder komt in de studie mag je op een gegeven moment Wikipedia niet als eerste bron gebruiken. Dus probeer via google je eerste zoekactie te starten. Soms kom je dan wel via Wikipedia, maar onderin staat vaak wel een bron en moet je daarop verder. Die bron kun je wel weer gebruiken in je bronvermelding.

Tevens zou iedereen Wikipedia kunnen bewerken, dus niet altijd even betrouwbaar. Dus kijk vooral verder dan Wiki
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 24-01-2015, 18:38
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Dat is een zeer welkome tip. Had ik zelf nog niet bij stil gestaan. In de toekomst zal ik er op letten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2015, 19:23
the economist
the economist is offline
als startpunt van je eigen zoektocht kan wiki in zo'n geval je wel op weg helpen: je leest eerst deze definitie, die voor een groot publiek is en daarom meestal redelijk begrijpelijk. Vervolgens ga je naar een meer economische site om de definitie 'aan te scherpen'

googlen op 'quick ratio' (ik bedoel dus een specifieke term, levert vaak betere resultaten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2015, 20:03
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ook deze tip zal ik in mijn gedachte houden. Op wikipedia stond het naar mijn mening nogal vaagjes.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 00:21
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
http://www.leerwiki.nl/Welke_financi...voor_bedrijven

Op deze site staan meer kengetallen dan op de andere. Kan het kloppen dat bij de 1e link er een paar ontbreken?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 00:39
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
http://www.leerwiki.nl/Welke_financi...voor_bedrijven

Op deze site staan meer kengetallen dan op de andere. Kan het kloppen dat bij de 1e link er een paar ontbreken?
Dat zou best kunnen, maar de van de eerste link zijn wel voor de hand liggend. Tevens vroeg je er 5, daarmee dacht ik dat je vraag wel beantwoord was.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 01:10
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
M'n vraag was ook beantwoord, maar kwam er later meer tegen. Was meer voor in de toekomst bedoeld, als ik ze ooit allemaal moet weten of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 23:16
the economist
the economist is offline
Citaat:
M'n vraag was ook beantwoord, maar kwam er later meer tegen. Was meer voor in de toekomst bedoeld, als ik ze ooit allemaal moet weten of iets dergelijks.
er is geen 'allemaal'. Het is een onuitputtelijke reeks.
Iedereen kan er eentje bij verzinnen naar eigen goeddunken.
iederen pakt maar twee grootheden uit de balans of de resultatenrekening en komt dan weer tot iets.

Ik pak bijvoorbeeld het aantal zonnecollectoren en deel dat door de omzet, en kom dan tot een soort ratio hoe goed dit bedrijf aan het milieu denkt.

Het gat erom hoe doelmatig zo'n verhoudingsgeetal ondersteunt wat je wilt onderzoeken of zeggen. Je kunt er gemakkelijk een bedrijf met zjin verleden vergelijken, of het ene bedrijf met een ander bedrijf uit dezelfde bedrijfstak.

Soms komt het wel voor dat dezelfde ratio's ietsje anders gedefinieerd worden bij verschillende bronnen. Houd daar ook nog rekening mee.

Het is niet hier van toepasssing, maar zo waren er wel verschillende definities van een recessie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.