Oud 13-01-2015, 20:52
tjeerd556
tjeerd556 is offline
Hoi, doe nu BOL mbo 3 elektro, wil heel graag naar mbo 4, maar ik heb vanaf mijn 4 de een taalachterstand(taalmoeilijkheden), ben best slimme jongen, School zegt dat ik mbo 4 makkelijk kan halen(of kan,), heb nu begeleiding, maar als ik naar mbo 4 gaat vervalt dat. Heb nu 2 onvoldoendes voor rekenen en voor een andere vak en sta nu een 5 te halen voor Nederlands(taalverzorging).
Ben bang dat ik de mbo 4 wel haal, maar niet qwa(hoe???)3F. En bij mbo 4 krijg ik geen extra tijd bij examens en geen extra begeleiding. Heb wat gezocht op het internet en kwam de oplossing in belgie mijn "mbo4''(BSO) te gaan halen. Heb al een opleiding gevonden, maar zit nu in drie strijdt wat ik ga doen.
1. na mbo 3 gaan werken( zie niet zitten vanwege mijn cijfers)
2. mbo 4 proberen(ga wel hard voor werken, maar ben bang dat ik overwerkt raakt) en dan België
3. na mbo 3 naar België.
links
http://www.nederbelg.blogspot.nl/200...els-belgi.html
(diploma vergelijking)
http://www.onderwijskiezer.be/v2/sec...hp?detail=303( mijn opleiding wat ik wil doen)

En mijn vraag is wat zal ik beste doen volgens jullie??
Alvast bedankt.
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2015, 21:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Weet je zeker dat in België een lager rekenniveau wordt geëist in het BSO voor elektro? Staar je niet blind op 3F en reken- en taaltoetsen in Nederland. In België is dat wellicht niet landelijk zo geregeld, maar dan kan de school het nog wel eisen. Heb je dat al uitgezocht?

En heb je enig idee in welk leerjaar je zou worden toegelaten met je VMBO-diploma en eventuele MBO-bewijzen? BSO begint in België immers al direct na de basisschool en duurt dan 6 of 7 jaar!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2015, 11:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ervaring is juist dat het reken/wiskunde niveau in België hoger ligt dan in Nederland.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.