Oud 14-05-2010, 22:01
rubenblom
Avatar van rubenblom
rubenblom is offline
ik wordt heel snel verliefd op jongens, en niet ´wel leuk´ maar echt verliefd.
ik las ooit dat veliefdhed komt door een soort stofjes die je uitscheidt, andere mensen vangen die stofjes op en soms ´matcht´ dat.
kan het dat ik dan gevoeliger ben door die stofjes ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2010, 22:10
Verwijderd
nee, je bent puber. Dat is heel normaal op die leeftijd
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 22:58
something..
something.. is offline
dat stofjes verhaal is lulkoek we zijn geen beesten bij beesten laten ze stofjes los
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 09:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
dat stofjes verhaal is lulkoek we zijn geen beesten bij beesten laten ze stofjes los

Fail, er is geen biologisch verschil tussen de meeste dieren en mensen na muv de hoeveelheid junk DNA en mogelijkheid tot empathie voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 12:19
rubenblom
Avatar van rubenblom
rubenblom is offline
zou kunnen
maar dan nog heel vaak, is at niet sletterig ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 12:42
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk dat het best mogelijk is, niet dat dat aan stofjes ligt. Misschien is dat wel zo, daar weet ik niets van, maar ik zou het niet zo benaderen. Als jij je verdrietig voelt ga je ook niet bedenken welke hormonen daar allemaal aan bijdragen, niet waar?

Het ligt ook niet aan je puberteit zoals Louis Armstrong zegt, de een is nou eenmaal sneller verliefd dan de ander. Ikzelf ben nooit snel verliefd (ik twijfel nog steeds of ik het ooit wel écht ben geweest), dus ook niet in mijn puberteit.

Persoonlijk denk ik, dat de mate waarin je iemand nodig hebt, bepaald hoe snel je verliefd wordt. Dus als jij heel veel behoefte hebt aan liefde, omdat dat in je karakter ligt, of omdat je er een te kort aan hebt (ik zeg maar wat), dan word je sneller verliefd. Dit kan soms ook verblinden. Je wilt het dan zo graag dat er veel meer 'kandidaten' zijn.

Kun je je daar in vinden?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 13:08
rubenblom
Avatar van rubenblom
rubenblom is offline
Citaat:
Ik denk dat het best mogelijk is, niet dat dat aan stofjes ligt. Misschien is dat wel zo, daar weet ik niets van, maar ik zou het niet zo benaderen. Als jij je verdrietig voelt ga je ook niet bedenken welke hormonen daar allemaal aan bijdragen, niet waar?

Het ligt ook niet aan je puberteit zoals Louis Armstrong zegt, de een is nou eenmaal sneller verliefd dan de ander. Ikzelf ben nooit snel verliefd (ik twijfel nog steeds of ik het ooit wel écht ben geweest), dus ook niet in mijn puberteit.

Persoonlijk denk ik, dat de mate waarin je iemand nodig hebt, bepaald hoe snel je verliefd wordt. Dus als jij heel veel behoefte hebt aan liefde, omdat dat in je karakter ligt, of omdat je er een te kort aan hebt (ik zeg maar wat), dan word je sneller verliefd. Dit kan soms ook verblinden. Je wilt het dan zo graag dat er veel meer 'kandidaten' zijn.

Kun je je daar in vinden?
opzich, ik had best veel vriendinnetjes, maar ik val op mannen dus misschin
__________________
god´s last name ISN´T dammit!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het best mogelijk is, niet dat dat aan stofjes ligt. Misschien is dat wel zo, daar weet ik niets van, maar ik zou het niet zo benaderen. Als jij je verdrietig voelt ga je ook niet bedenken welke hormonen daar allemaal aan bijdragen, niet waar?

Het ligt ook niet aan je puberteit zoals Louis Armstrong zegt, de een is nou eenmaal sneller verliefd dan de ander. Ikzelf ben nooit snel verliefd (ik twijfel nog steeds of ik het ooit wel écht ben geweest), dus ook niet in mijn puberteit.

Persoonlijk denk ik, dat de mate waarin je iemand nodig hebt, bepaald hoe snel je verliefd wordt. Dus als jij heel veel behoefte hebt aan liefde, omdat dat in je karakter ligt, of omdat je er een te kort aan hebt (ik zeg maar wat), dan word je sneller verliefd. Dit kan soms ook verblinden. Je wilt het dan zo graag dat er veel meer 'kandidaten' zijn.

Kun je je daar in vinden?
in de puberteit gieren je hormonen door je lijf. Je bent volwassen aan het worden. je bent je identiteit aan het ontdekken. Dus ook hoe en wat met liefde en verliefd worden. Ik gok het toch op de puberteitsfase van de ts.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 13:49
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
in de puberteit gieren je hormonen door je lijf. Je bent volwassen aan het worden. je bent je identiteit aan het ontdekken. Dus ook hoe en wat met liefde en verliefd worden. Ik gok het toch op de puberteitsfase van de ts.
O hij zal vast op zoek zijn naar liefde en verliefd worden. En dat zal met de puberteit te maken hebben, maar de TS zegt écht verliefd te zijn. Ik neem aan dat hij daarmee bedoeld, dat hij niet kan slapen eten, geobsedeerd wordt door die ene persoon. Ik denk dat zo'n vorm van verliefdheid niets met de puberteit te maken heeft. Dan is de fase van iemand gewoon een beetje leuk vinden en dan experimenteren voldoende. Het is in ieder geval geen verklaring. Lang niet elke puber wordt snel verliefd.

Misschien omdat hij op jongens valt en dat een wat onmogelijker ideaal, het juist spannend is om op jongens verliefd te worden? Hoe onmogelijker hoe spannender, right?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 14:54
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Hij is 14, en weet vermoedelijk nog niet zo lang dat hij homo is. Het lijkt me stug dat hij dan op méérdere jongens écht verliefd is geweest, zoals jij dat hierboven beschrijft. Daar heeft hij überhaupt de tijd nog niet voor gehad. :')

De spanning van homoliefde zoals je dat hier beschrijft werkt ook mee voor deze schijnverliefdheid, denk ik.
Er zijn meerder vormen van écht verliefd zijn. Die heb je op allerlei niveaus

-kalverliefde
-je 1e verkering
-een echte relatie waarin houden van gaat meespelen.

etc. etc. Er is niet 1 vorm van écht verliefd zijn. Ik denk dat jij eerder doelt op die laatste vorm. Tijdens het volwassen worden zullen die emoties inderdaad volwassener vormen aan gaan nemen en misschien kun je dan pas in jouw perceptie praten van écht verliefd zijn.

En wat is dan 'schijnverliefdheid' is verliefdheid an sich al niet een schijn emotie? Je voelt van alles wat later weer verdwijnt en plaatst maakt voor andere emoties. Ik denk dat je dat niet zo van elkaar kan scheiden. Ik denk inderdaad wel degelijk dat de spanning rond het ontdekken van je geaardheid kan meespelen in hoe snel je verliefd op iemand wordt.

Maar om het af te doen als jij kunt niet verliefd zijn want je bent pas 14 etc. is een tikkeltje arrogant.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 17:28
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
De spanning wat betreft geaardheid heeft niets te maken met het lijdend voorwerp van de verliefdheid. Dat geldt immers voor alle jongens die hij tegenkomt. Zodoende heeft het niets te maken met 'echte' verliefdheid (of je het nou kalverliefde of volwassen liefde noemt maakt in dit geval niet uit) te maken, maar 'schijn' verliefdheid omdat je jezelf op valse gronden wijsmaakt dat je verliefd bent op iemand.
Dat gaat, uiteraard, niet op als hij gewoon echt verliefd is. Bij verliefdheid worden de al eerder genoemde stofjes aangemaakt, die worden niet aangemaakt als je jezelf alleen maar wijs maakt verliefd te zijn. Die twee zijn daarom ook prima van elkaar te scheiden.
Helaas bestaan er geen meters die je in je lijf kunt prikken en die meten of je wel of niet verliefd bent. Was het maar zo, heb ik vaak gedacht, maar helaas. Het gaat er in deze niet om of de TS feitelijk of schijnverliefd is, dat maakt niets uit in het verschil in zijn gevoelens. Hij ervaart het als verliefd zijn en naar mijn idee is dat een voldoende graadmeter. Ik denk niet hij ermee geholpen is om te stellen dat hij waarschijnlijk niet verliefd is. Hij vraagt zich af wat hij met die gevoelens moet.

Dat kalverliefde met de puberteit te maken heeft, kun je inderdaad wel zo stellen. Het enige wat ik zeg is dat de puberteit geen verklaring is voor het feit dat de TS zo vaak verliefd is en zo snel. Kalverliefde kan namelijk ook geheel op 1 persoon gericht zijn.

Om nog de vraag van de TS te beantwoorden; nee dat is niet sletterig, ik vraag me alleen wel af wat je precies ziet in al die verschillende jongens waar je dan zo gek op bent/wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:14
rubenblom
Avatar van rubenblom
rubenblom is offline
Citaat:

Om nog de vraag van de TS te beantwoorden; nee dat is niet sletterig, ik vraag me alleen wel af wat je precies ziet in al die verschillende jongens waar je dan zo gek op bent/wordt.
bedoel je waar ik precies op val?
o geen idee, ik vind het erg leuk als ze muzikaal zijn
__________________
god´s last name ISN´T dammit!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Heel erg verliefd
Anoniem98765432
6 30-12-2016 03:45
Liefde & Relatie Verliefd
saturday
41 27-11-2006 11:15
Liefde & Relatie Elke jongen 'spiegelen' aan je ex
Knutselsmurfie
18 08-05-2005 20:44
Liefde & Relatie Hoe lang verliefd?
Verwijderd
12 23-03-2003 13:26
Liefde & Relatie Verliefd zijn
20marianne12
11 27-11-2002 18:56
Liefde & Relatie ben je snel verliefd?
BELLEKE
38 13-08-2002 20:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.