Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2010, 18:58
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Aw, ik kwam hier om snoopy nog even te feliciteren, maar dat kan dus al niet meer... wat naar, kan me voorstellen dat je er wel verdrietig om bent. Sterkte .

Voor de ouders/ bijna-ouders (zijn die er nu?): ik vroeg me af, mede naar aanleiding van snoopys bericht, of jullie het er van tevoren met je partner erover hadden gehad hoeveel kinderen je wilt en hoe snel achter elkaar. Hoewel ik wel snap dat je je beeld kunt bijstellen als je al bezig bent . Mijn ouders wilden oorspronkelijk vier kinderen, maar omdat mijn zusje en ik te veel huilden, bleef het bij twee...
En hebben jullie het wel eens over de manier van opvoeden gehad vóór je met kinderen begon? Ik zou zelf mijn kinderen best zo willen opvoeden als ik zelf ben opgevoed, maar ik heb natuurlijk ook nog een vriend die inspraak wil . Ik vind het iig best moeilijk om daar nu al een idee over te vormen.
Tenslotte nog iets heel anders. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat een kind de naam van de vader krijgt? Zelf ken ik een aantal families waarin de kinderen hun moeders naam hebben gekregen en dat spreekt mij ook wel aan. Gewoon omdat ik mijn eigen naam leuk vind en het leuk zou vinden als ik die door kan geven. Maar ik kan me ook wel indenken dat vaders vinden dat het kindje ook 'iets van hen' moet krijgen, omdat de moeder al de zwangerschap mag meemaken. (Dat vind ik overigens weer niet helemaal vergelijkbaar, een naam en een zwangerschap, maar toch .)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Advertentie
Oud 19-02-2010, 21:13
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Sterkte Snoopy

Eh, als ik ooit toch besluit dat ik zelf kindjes wil, dan wil ik er ook twee. Das gezelliger enzo, maar ook weer niet te druk. En het maakt mij echt niets uit of ze dan de naam van mijn vriend krijgen of mij. Mochten we trouwen neem ik toch wel zijn naam over, dus dan krijgen onze kindjes ook zijn naam. Of het moet al van te voren duidelijk zijn dat ik alleen voor ze ga zorgen, dan krijgen ze natuurlijk mijn naam.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 19-02-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:

Voor de ouders/ bijna-ouders (zijn die er nu?): ik vroeg me af, mede naar aanleiding van snoopys bericht, of jullie het er van tevoren met je partner erover hadden gehad hoeveel kinderen je wilt en hoe snel achter elkaar. Hoewel ik wel snap dat je je beeld kunt bijstellen als je al bezig bent . Mijn ouders wilden oorspronkelijk vier kinderen, maar omdat mijn zusje en ik te veel huilden, bleef het bij twee...
En hebben jullie het wel eens over de manier van opvoeden gehad vóór je met kinderen begon? Ik zou zelf mijn kinderen best zo willen opvoeden als ik zelf ben opgevoed, maar ik heb natuurlijk ook nog een vriend die inspraak wil . Ik vind het iig best moeilijk om daar nu al een idee over te vormen.
Tenslotte nog iets heel anders. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat een kind de naam van de vader krijgt? Zelf ken ik een aantal families waarin de kinderen hun moeders naam hebben gekregen en dat spreekt mij ook wel aan. Gewoon omdat ik mijn eigen naam leuk vind en het leuk zou vinden als ik die door kan geven. Maar ik kan me ook wel indenken dat vaders vinden dat het kindje ook 'iets van hen' moet krijgen, omdat de moeder al de zwangerschap mag meemaken. (Dat vind ik overigens weer niet helemaal vergelijkbaar, een naam en een zwangerschap, maar toch .)
Ik bleek zwanger te zijn voordat we uberhaupt aan kinderen wilden beginnen. (Dus als we nu zeggen dat ze te vroeg geboren was (3 weken te vroeg) zeggen we 5 jaar te vroeg )
Daardoor hebben we het ook nooit gehad over meer kinderen. Ik weet van mezelf dat ik altijd 3 kinderen wilde. En dan een 4de als nakomertje.

Nu zal het in ieder geval andersom zijn, eerst 1. En dan over 5 jaar misschien meer. Ik ben nog steeds van mening dat ik het liefst 4 kinderen zou willen. Mijn vriend niet. Die wil het liefst maar 2. Dus misschien maar een middenweg

Dingen waar mijn ouders vroeger streng mee waren, zie ik nu ook wel zitten. Zoals alleen in het weekend fris drinken, niet voor 5 uur tv kijken, niet langer dan een uurtje per dag achter de computer etc. Mijn vriend en ik praten wel over later, hoe we haar willen opvoeden. Maar nu is het nog niet echt van toepassing omdat ze nog zo klein is.

Ik vind zwangerschap en achternaam niks met elkaar te maken hebben. Zo zou je ook kunnen zeggen dat een kind de achternaam van de moeder zou krijgen omdat zij 'het zware werk' doet

Maud heeft mijn achternaam. Maud is ook nog niet erkend door mijn vriend. Omdat mijn zwangerschap zo kort was, we zoveel hadden om te regelen, we geen tijd hebben genomen welke consequenties er aan erkenning zitten. Uiteindelijk gaat mijn vriend Maud wel erkennen.
En ik heb hem zover gekregen dat we ooit wel gaan trouwen, dan zal ik ook zijn achternaam aannemen. En Maud dan ook.

Laatst gewijzigd op 19-02-2010 om 23:13.
Oud 19-02-2010, 21:59
Verwijderd


Omdat ze zo snel groeit. En zo mooi is.



En een foto van alle baby's van mijn zwangerschapsgym. Alle moeders zeggen dat hun kind de mooiste, liefste en leukste is. Maar als ik Maud vergeleek met de andere baby's, is ze ook echt de mooiste!
Oud 20-02-2010, 07:44
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Voor de ouders/ bijna-ouders (zijn die er nu?): ik vroeg me af, mede naar aanleiding van snoopys bericht, of jullie het er van tevoren met je partner erover hadden gehad hoeveel kinderen je wilt en hoe snel achter elkaar. Hoewel ik wel snap dat je je beeld kunt bijstellen als je al bezig bent . Mijn ouders wilden oorspronkelijk vier kinderen, maar omdat mijn zusje en ik te veel huilden, bleef het bij twee...
En hebben jullie het wel eens over de manier van opvoeden gehad vóór je met kinderen begon? Ik zou zelf mijn kinderen best zo willen opvoeden als ik zelf ben opgevoed, maar ik heb natuurlijk ook nog een vriend die inspraak wil . Ik vind het iig best moeilijk om daar nu al een idee over te vormen.
Tenslotte nog iets heel anders. Vinden jullie het vanzelfsprekend dat een kind de naam van de vader krijgt? Zelf ken ik een aantal families waarin de kinderen hun moeders naam hebben gekregen en dat spreekt mij ook wel aan. Gewoon omdat ik mijn eigen naam leuk vind en het leuk zou vinden als ik die door kan geven. Maar ik kan me ook wel indenken dat vaders vinden dat het kindje ook 'iets van hen' moet krijgen, omdat de moeder al de zwangerschap mag meemaken. (Dat vind ik overigens weer niet helemaal vergelijkbaar, een naam en een zwangerschap, maar toch .)
Wij hebben het er wel over gehad, maar onze meningen verschillen wel een beetje over wanneer er een tweede zou komen. Mijn man wacht graag nog een jaar of vier, ik zou een jaar of twee leuker vinden. Maargoed, dat zien we dan wel weer.
Opvoeden hebben we het vaak over (gehad) omdat ik veel op kinderen pas, dan praat je er vaker over.
Wbt namen: mijn kind heeft de naam van haar vader, omdat wij getrouwd zijn en ik ook zijn naam heb. Ik vind het leuk om allemaal dezelfde naam te hebben, en zijn naam hebben is wat handiger, omdat het wat meer standaard is (hoewel zijn naam opzich een stuk lastiger is, moet je altijd spellen). Maar als je alleen een kind opvoedt, krijgt ie natuurlijk de naam van de moeder.

@snoopy: Ik vind het echt zo naar voor je...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 20-02-2010, 08:32
Verwijderd
@snoopy: (})

@testout.com: Wat een lieve foto van Maud.

@indigo: Hier ook aardig wat gesproken over opvoeden, het aantal kinderen, de periode waarin en dat soort dingen. Zelf wilde ik graag vier kinderen, maar dat was puur gevoelsmatig, praktisch haalbaar was/is dat eigenlijk niet door mijn gezondheid...ik wil ieder kind de tijd en aandacht kunnen geven die hij/zij verdient en misschien dat dat met vier ook mogelijk is, maar dat weet ik niet. Zelfde geldt voor kinderen redelijk dicht achter elkaar krijgen; dat is voor de kinderen natuurlijk wel leuk, maar praktisch gezien is het handiger om er wat langer tussen te hebben zitten. Mijn man heeft hier ook best een andere mening over...hij vindt één kind ook prima en het maakt hem minder uit hoeveel er tussen Jinthe en een eventuele tweede zit.
Mijn man en ik komen qua opvoedingsideeën in grote lijnen overeen, maar we hebben toch ook wel dingen waar we verschillend over denken...en misschien gelukkig maar? We komen er wel uit als het zover is, denk ik.
Hier trouwens de naam van papa, ook omdat ik zelf ook zo heet.

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 14:45.
Oud 20-02-2010, 09:47
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@testout: oeh wat een lief fotootje! (Maud, toch? )

Oeh ik ben hier blijkbaar erg revolutionair met het idee dat ik niet de naam van mijn vriend wil aannemen als ik ga trouwen . Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom dat zou moeten, ik ga toch niet ineens meer onderdeel uitmaken van zijn familie ofzo? Althans, zo voel ik het. Buiten dat vind ik mijn eigen naam gewoon een deel van mijn identiteit dus die blijft zo .
En ik wil ook wel graag vier kinderen, omdat me dat gezellig lijkt. Maar misschien valt het wel heel erg tegen en houd ik het uiteindelijk ook bij twee. Drie (wat voor m'n vriend dan wel een tussenoplossing is, die wil er liever maar twee) lijkt me maar niks. Ik zie in verschillende voorbeelden rond m'n omgeving dat het dan altijd twee tegen één wordt en dat is ook niet leuk .
Maarja, dat is allemaal nog ver weg...
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 20-02-2010, 11:44
Verwijderd
Ik heb 1 broer en 1 zus. Vroeger was het inderdaad vaak 2 tegen 1, maar nu vind ik het juist leuk om een broer en een zus te hebben! Mijn zus is namelijk heel druk en meisjesachtig en mijn broer is juist rustig en houdt ook echt van jongensdingen. Ik zit er tussenin qua eigenschappen, dus dat is heel leuk. Dan kan ik de meiden dingen doen met mijn zus en lekker druk doen. Met mijn broer kan ik dus wat beter relaxen en een beetje gamen en met zijn vrienden mee naar concerten enzo. Maarja, niet alle broers en zussen kunnen zo goed met elkaar opschieten.
Oud 20-02-2010, 12:08
Verwijderd
Aw sterkte Snoopy
Oud 20-02-2010, 12:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh Snoopy wat naar. Hoe lang wist je het al?

@ indigo: nadenken over de opvoeding van kinderen hebben mijn vriend en ik al gedaan voordat we überhaupt aan een relatie begonnen. We hebben elkaar namelijk ontmoet tijdens een vakantiespel waar we allebei leiding waren, en daar ben je regelmatig met opvoedingsvraagstukken bezig. Dat was natuurlijk nog niet zo concreet, maar het is wel een manier om te weten te komen hoe de ander erover denkt en wat belangrijk is voor beiden. De laatste tijd praten we er ook wel concreter over (we hebben nu een eigen bouwput en zijn verloofd, dat maakt het allemaal wat reëler) en ik denk dat we aardig dezelfde ideeën hebben. Duidelijke regels, altijd één lijn trekken, maar wel gewoon lekker lol hebben met je kind. Daar komen we wel uit. Ik denk ook dat hij een hele goede vader zal zijn.

En betreft de namen: ik ga zijn achternaam aannemen, dus wanneer we kinderen krijgen, krijgen zij ook automatisch zijn achternaam. Traditioneel ja, maar mijn keuze om zijn achternaam aan te gaan nemen is ook beïnvloed door mijn achternaam (met tussenvoegsels) en het internationaal willen publiceren (onder mensen die geen flauw idee hebben wat een tussenvoegsel in je naam doet). Dus zo vallen de stukjes snel op hun plek.

Oh, en het zal nog wel een jaar of drie duren voor het echt zover is, dus eigenlijk hoor ik je vraag niet te beantwoorden, maar ik deed het lekker toch.
Edit: ohja, en als we kinderen nemen wil ik er twee of drie (ben zelf enigskind en vond dat niets), terwijl hij er dan één of twee wil. Met twee zijn we dan allebei gelukkig, dus dat zal het wel worden. Maar tweelingen zitten bij mij in de familie, dus wie weet loopt het anders. Daar maak ik me bijzonder weinig zorgen om.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 20-02-2010, 12:49
Verwijderd
@indigo: Natuurlijk hoef je de naam van je vriend niet aan te nemen, dat is een eigen keuze. En je maakt toch al deel uit van zijn familie, net als dat hij deel uitmaakt van jouw familie?
Oud 20-02-2010, 15:02
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Mijn toekomstige neefje of nichtje
Oud 20-02-2010, 15:13
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Oh Volk, wat lief! Hoe gaat het nu?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 20-02-2010, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Mijn toekomstige neefje of nichtje
[afbeelding]
wow wat een mooie duidelijke zeg!
Oud 20-02-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
@Arenda
Jeetje. Ik vind het ook zo apart dat ze er dan zo stellig van overtuigd is om haar kind te houden als ze er eigenlijk niet voor kan zorgen. Maar nog aparter is hoe ze zwanger kan worden als je zoveel anticonceptiemogelijkheden hebt (zeg pil+condoom en dan evt nog morning after pil).
Ze waren niet veilig, zij was wel aan de pil maar zij nam hem sporadisch... en condooms gebruiken ze niet dus het was echt wachten tot het mis ging... en daar had ik wel eens eerder over gegrapt. Ze hadden samen al wel eerder gezegd dat ze vroeg kinderen willen, en vooral hij (hij's met een paar maand 25) dat hij een kindje wou voor zijn 25ste. Het was alsnog niet gepland want mijn zusje is nog te jong en hun relatie was ook niet volwassen of sterk genoeg.

Ik vraag het me ook af hoor, ik had op die leeftijd ook al seks maar ik was zooo voorzichtig omdat ik echt panisch was om zwanger te worden. Ik wist gewoon dat dat een risico was maar sommige mensen denken daar gewoon niet zo aan.. blijkbaar

Maar alsnog is het kindje welkom, het kindje niet houden is geen optie als het om abortus gaat. (@louisarmstrong)Ten eerste is dat een moeilijke zaak omdat er in onze provincie zoiets simpelweg niet aangeboden word. En ten tweede omdat wij Christenen zijn en abortus dus niet echt iets is waar zij vrijwillig voor zou gaan, tenzij dat echt nodig is. Het is in ieder geval tot nu toe nog niet te sprake gekomen. Meer een kwestie van, hoe gaat zij dit doen en hoe gaan wij haar helpen.

Mijn zusje heeft het in ieder geval nog niet over het kindje NIET houden gehad, maar meer van 'kan ik een tijdje thuis wonen' tot ze het zelf aan kan. Ik denk ook dat ze na de eerste shock en als we een maandje of twee verder zijn ze het echt heel leuk gaat vinden. Mijn andere zusje zei ;ja maar ik ben nog niet klaar voor tante zijn' Ja shit, ik ook niet maar goed heh.

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 18:53.
Oud 20-02-2010, 18:52
Verwijderd
Veel sterkte Snoopy, had het al eerder gezegd maar alsnog. Lijkt me zo nouja, verdrietig om dat mee te maken vooral als de baby zo gewild is. ({)

Ohhh en wat betreft achternamen, ben er zelf nog niet helemaal uit. Ik wil eigenlijk graag mijn naam houden omdattie anders is en ik graag de naam door wil zetten (en dan dus onze kinderen ook die naam zou willen geven) maarof mijn vriend het daar mee eens is... haha ik weet wel zeker van niet.
Oud 20-02-2010, 19:15
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
onze kinderen krijgen de naam van de papa, mijn naam doorgeven zou ik zelfs niet overwegen, dat wordt hier gewoon niet gedaan, volgens mij.
EN ook aangezien hij de ENIGE is die de familienaam zal verderzetten deze generatie. hij heeft enkel nichten en nichtjes met dezelfde familienaam, zijn neven zijn allemaal zonen van zussen van z'n pa.
Oud 20-02-2010, 21:15
Verwijderd
Citaat:
onze kinderen krijgen de naam van de papa, mijn naam doorgeven zou ik zelfs niet overwegen, dat wordt hier gewoon niet gedaan, volgens mij.
EN ook aangezien hij de ENIGE is die de familienaam zal verderzetten deze generatie. hij heeft enkel nichten en nichtjes met dezelfde familienaam, zijn neven zijn allemaal zonen van zussen van z'n pa.

Ja wij hebben hetzelfde! Alleen het probleem is dus dat er allemaal meisjes zijn en geen jongens om de naam voort te zetten! Dus de enige manier om de familie naam voort te zetten is als ik, of een van mijn andere zussen of nichtjes de naam doorgeeft... Ik voel me er echt 50/50 over, aan de ene kant wil ik die naam in tact houden aan de andere kant vind ik dat het gewoon zo hoort dat ik zijn naam neem en mijn kindjes ook!
Oud 20-02-2010, 21:33
Verwijderd
Citaat:
wow wat een mooie duidelijke zeg!
Serieus?
Oud 21-02-2010, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Serieus?
Nouja heel erg duidelijk istie niet maar je ziet wel de hele baby, hoofdje armpjes en voetjes... ipv alleen zo'n ronding wat dan het hoofd moet voorstellen.
Oud 21-02-2010, 03:34
Verwijderd
Ik moest twee keer kijken, maar toen vond ik hem toch ook wel aardig duidelijk. Hoofdje links beneden, beentjes rechts boven, lijfje daartussen (dat is tenminste logisch ) en de armpjes ernaast (volgens mij zie je vooral de handjes).
Oud 21-02-2010, 05:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Serieus?
Haha, ik zag er ook niets in Totdat ik Leonoor's post las. En nu zie ik het. Maar blijkbaar zijn echo's alleen goed te herkennen als je ze zelf wel eens gehad hebt ofzo, want ik zag er echt niets in

Citaat:
Ik moest twee keer kijken, maar toen vond ik hem toch ook wel aardig duidelijk. Hoofdje links beneden, beentjes rechts boven, lijfje daartussen (dat is tenminste logisch ) en de armpjes ernaast (volgens mij zie je vooral de handjes).
__________________
<):o)
Oud 21-02-2010, 09:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Haha, ik zag er ook niets in Totdat ik Leonoor's post las. En nu zie ik het. Maar blijkbaar zijn echo's alleen goed te herkennen als je ze zelf wel eens gehad hebt ofzo, want ik zag er echt niets in
Nee hoor, ik heb nog nooit een echo gehad en zag het prima.
Maar wat ervaring kan inderdaad geen kwaad. En je verwachtingspatroon bijstellen, want het is natuurlijk geen gewone foto van iemand op een zonnige dag in de achtertuin.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 21-02-2010, 09:33
Verwijderd
Geen idee of ik hem al wel eens gepost had, maar ben benieuwd of jullie hier dan wel iets in herkennen.


En volgens mij (nog?) duidelijker, maar dat was ook verder in de zwangerschap:



Maar dit blijft natuurlijk toch het duidelijkst:

Oud 21-02-2010, 09:44
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Geen idee of ik hem al wel eens gepost had, maar ben benieuwd of jullie hier dan wel iets in herkennen.
[afbeelding]


En volgens mij (nog?) duidelijker, maar dat was ook verder in de zwangerschap:
[afbeelding]

[afbeelding]


Maar dit blijft natuurlijk toch het duidelijkst:
[afbeelding]

Wow, nee in die eerste foto zie ik echt helemaal niks. Het zou voor mij net zo goed een of andere wildgroei kunnen zijn

Die tweede is wel heel duidelijk inderdaad, die derde dan weer niet zo....

En die laatste is líef!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 21-02-2010, 10:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, wat lief, Leonoor!
Oud 21-02-2010, 10:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Geen idee of ik hem al wel eens gepost had, maar ben benieuwd of jullie hier dan wel iets in herkennen.
[afbeelding]


En volgens mij (nog?) duidelijker, maar dat was ook verder in de zwangerschap:
[afbeelding]

[afbeelding]


Maar dit blijft natuurlijk toch het duidelijkst:
[afbeelding]

Ja hoor, links het hoofd, rechts de billen op de eerste, de 2e is een hand/arm en een been/voet (met een stukje van het bot in het bovenbeen) en de 3e is een doorsneede. Je ziet bijvoorbeeld de ribben (heel wit, met een zwarte slagschaduw) en het neusje. Je ziet in de schedelrand echt zo'n hobbeltje. Qua organen kan ik het zo niet zeggen, daar heb je eigenlijk de bewegingen en het dynamische van het onderzoek zelf voor nodig.

Maar dat is waarschijnlijk niet helemaal eerlijk aangezien ik mijn co-schap gynecologie al gedaan heb. Ik vind de echo's van baby's juist verreweg het makkelijkste eigenlijk Het zijn wel mooie plaatjes
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-02-2010, 10:09
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
@Leonoor
De eerste is ook vaag, maar daar zie je wel duidelijk een vorm liggen, wat dus een baby zou kunnen zijn De tweede en derde zijn wel erg duidelijk. Daar zie ik meteen armen en benen (#2) en een hoofd met borst/buik (#3).

Die foto van Volk daarentegen is een grote witte vlek met daarin twee oogjes (de armen blijkbaar) en een mondkapje (het hoofd)
__________________
<):o)
Oud 21-02-2010, 11:16
Verwijderd
Ik zag er niets in tot Leonoor het uitlegde . En die van Leonoor vind ik dan weer veel herkenbaarder
Oud 21-02-2010, 13:38
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ah Leonoor wat lief, ze heeft al tandjes <3
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 21-02-2010, 16:30
Verwijderd
@x-spekkie-x: Op die eerste echo was ze ook pas 30,7mm.

@metallica: Ja, vier tandjes en een kiesje. Maar op de foto zie je er maar twee.
Oud 23-02-2010, 20:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:


Wat ik me afvraag: hoe weet je dat het zo snel al weer over is? Word je dan ineens weer ongesteld of zien ze dat op de echo?
Eerst negatieve testen na 8 () positieve. 3 dagen daarna krampen en bloedverlies.

@ iedereen: wat lief dat jullie zo meeleven, terwijl ik hier helemaal niet zo vaak meer kom
__________________
Tsja
Oud 23-02-2010, 23:26
Verwijderd
Dat krijg je als je een kind hebt
Want ik merk dat ik zelf ook niet zo vaak meer hier ben. En zeker niet zoveel tijd heb om uitgebreid te antwoorden. (Maar natuurlijk wel tijd om de trotse moeder uit te hangen hier)

Deze wilde ik jullie niet onthouden:
Oud 23-02-2010, 23:37
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mijn moeder heeft op dit moment een erg zware zwangerschap en ze kan bijna niks en de baby ligt steeds verkeerd
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 24-02-2010, 12:09
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
aaaaah, testout, ze is echt zooo mooooooi!! <3 jullie zullen wel erg trots zijn

dingaantouwtje, da's spijtig om te horen!
Oud 25-02-2010, 11:10
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik merk dat mijn kinderwens steeds groter word. Ik verlang er echt naar, zo gek. Ik heb altijd wel gezegd dat ik kinderen wil, maar nu voel ik dat verlangen ook echt.
In juni wordt mijn contract zeer waarschijnlijk omgezet naar onbepaalde tijd. (mijn vriend heeft al vaste baan). Toen ik dat gisteren tegen mijn vriend zei, zei hij, 'oh, dan kunnen we ergens volgend jaar proberen zwanger te worden'. We hebben het er wel vaker over, maar nu komt het heel dichtbij en ik kan bijna niet wachten. Zodra mijn vriend zegt dat ik met de pil mag stoppen, doe ik het

Over opvoeden hebben we geen hele gesprekken. Maar door dingen te zien in je omgeving of op tv, merk ik dat we er dezelfde ideeen over hebben. Vaak zegt dan een van ons 'zo gaan we dat dus niet met onze kinderen doen later', en dan heb je het er even over. Ik denk dat dat wel goed komt

De naam van mijn kinderen zal die van de vader zijn.. tja.. waarom niet? Het is mooi dat je tegenwoordig kunt kiezen, maar daardoor maakt het eigenlijk ook helemaal niks uit wat mij betreft. Als we gaan trouwen denk ik ook de naam van mijn vriend te nemen. Ik vind het eigenlijk meer praktisch dan dat ik er een bepaald gevoel bij heb. Gewoon het hele gezin dezelfde achternaam. Dan is het gewoon duidelijk.

Ik hoop echt dat ik volgend jaar hier kan melden dat ik zwanger ben Maar goed.. voor die beslissing (los van of het meteen lukt of niet) ..zijn toch echt twee mensen nodig.
Oud 25-02-2010, 12:33
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
De naam van mijn kinderen zal die van de vader zijn.. tja.. waarom niet? Het is mooi dat je tegenwoordig kunt kiezen, maar daardoor maakt het eigenlijk ook helemaal niks uit wat mij betreft. Als we gaan trouwen denk ik ook de naam van mijn vriend te nemen. Ik vind het eigenlijk meer praktisch dan dat ik er een bepaald gevoel bij heb. Gewoon het hele gezin dezelfde achternaam. Dan is het gewoon duidelijk.
Als het alleen gaat om dezelfde naam, waarom dan niet dat hij jou naam er bij neemt? Sorry maar ik snap echt niet waarom een vrouw haar mans naam aan moet nemen? Je wordt toch niet zijn bezit? Ik vind het echt schokkend dat er nog steeds vrouwen zijn die dit vanzelf sprekend vinden.
Oud 25-02-2010, 12:34
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ testout: Wow wat een mooierd!
@ snoopy: Wat ongelofelijk rot dat het niet zo heeft mogen zijn Sterkte!
Oud 25-02-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Je wordt toch niet zijn bezit?
En ik begrijp niet waarom mensen er van uit gaan dat iemands naam aannemen betekent dat je zijn (of haar) bezit zou zijn...
Oud 25-02-2010, 16:21
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
En ik begrijp niet waarom mensen er van uit gaan dat iemands naam aannemen betekent dat je zijn (of haar) bezit zou zijn...
Eens, ik vind het meer een teken van een heel hechte band die je samen hebt en een nieuw gezin, enz. Ik heb ook de naam van mijn man (mag ik dan wel MIJN man zeggen?) maar ben zeker niet zijn bezit!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 25-02-2010, 18:00
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
100% eensch met leonie en drukknoopje! ik vind het zijn-of-haar naam trouwens ook niets te maken hebben met wie "de baas" is, of wie wiens "ondergeschikte" is, of al-of-niet feministisch, of wat voor onzin ook: het is gewoon een kwestie van gewoonte/gebruik. het is al eeuwen zo dat de man het gezinshoofd is en dat het gezin zijn naam draagt, zo werkt het nu eenmaal in Europa: familienamen worden overgedragen via de man.


ik vind het trouwens juist leuk dat ik 'mevrouw X' ga worden, maar in België is het wel gebruikelijk dat je je eigen naam wel houdt. ik heet dus Elke Y (en zal zo altijd heten), maar ik word wel mevrouw X.
begrijp je wat ik wil zeggen?
wij worden de familie zijn-naam, maar ik blijf Elke mijn-naam. zo gaat dat in België.
Oud 25-02-2010, 18:24
Verwijderd
Ik vroeg me al af hoe dat zat, aangezien mijn moeder wel nog ondertekent met haar meisjesnaam. Ze zijn in België getrouwd.

Ik denk dat ik mijn eigen naam wil houden of ik nu in NL of B trouw. Helaas zitten er een heleboel nare dingen aan vast, het is tenslotte de naam van een grote klootzak, maar mijn moeder heeft niet voor niets een naam met een C gekozen zodat het mooi bij de C van de achternaam zou passen. Is ook de reden dat ik niet de naam heb aangenomen van mijn (stief)vader. Ik zou hem zo graag dat plezier doen, maar ben vreemd genoeg erg gehecht aan die rot-naam . Maar we zullen zien, ik ken jongens met hele mooie achternamen dus.
Oud 25-02-2010, 19:45
Verwijderd
Jinthe en ik hebben vorige week trouwens drie andere forumbaby's + mama's en ook een aantal mensen zonder baby (die mogen we ook niet vergeten! ) gemeet. Was erg leuk ze eens in het echt te zien - Sarah hadden we al eens gezien, dus daarvan was het leuk om te zien hoe ze gegroeid is en zich ontwikkeld heeft.
Oud 26-02-2010, 09:04
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Als het alleen gaat om dezelfde naam, waarom dan niet dat hij jou naam er bij neemt? Sorry maar ik snap echt niet waarom een vrouw haar mans naam aan moet nemen? Je wordt toch niet zijn bezit? Ik vind het echt schokkend dat er nog steeds vrouwen zijn die dit vanzelf sprekend vinden.
Wie heeft het hier over bezit. Het maakt me echt niks uit. Als hij mijn naam wil aannemen; prima. Ik doe er gewoon niet moeilijk over, ik wil wel dat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Je kunt het ook andersom draaien.. als hij mijn naam aanneemt, is hij dus mijn bezit? En dat zou wel kunnen?
Oud 26-02-2010, 12:48
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Jinthe en ik hebben vorige week trouwens drie andere forumbaby's + mama's en ook een aantal mensen zonder baby (die mogen we ook niet vergeten! ) gemeet. Was erg leuk ze eens in het echt te zien - Sarah hadden we al eens gezien, dus daarvan was het leuk om te zien hoe ze gegroeid is en zich ontwikkeld heeft.
Ah, wat leuk. Hehe, een forum-baby-meet

Wij zijn het er steeds meer over eens dat we de komende jaren nog geen baby willen. Ik heb wel echt een zorgbehoefte, maar die reageer ik dan maar af op mijn oppaskindjes
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 26-02-2010, 13:02
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
En ik begrijp niet waarom mensen er van uit gaan dat iemands naam aannemen betekent dat je zijn (of haar) bezit zou zijn...
Dat was alleen om mijn punt duidelijk te maken. Want als je even vergeet dat het nou eenmaal "normaal" is om zijn naam aan te nemen dan zie je pas dat er eigenlijk niets van klopt. Waarom neemt een man nooit de naam van zijn vrouw aan?

Ik weet ook wel dat het niets te maken heeft met wie de baas is. Maar vroeger wel, de man was het hoofd van het gezin. Dat is scheef. Ik vind dat je jezelf te kort doet als je je mans naam aan neemt.
Oud 26-02-2010, 13:08
Verwijderd
Wat mij betreft is je punt er niet duidelijker door geworden... Ik begrijp echt niet hoe iemand bij het idee komt dat iemands naam aannemen je tot zijn of haar bezit zou maken of dat het nu nog steeds te maken heeft met dat de man ook het hoofd van het gezin zou zijn...? Ik zie dan ook absoluut niet wat er niet klopt aan het aannemen van de naam van de man. Maar goed, ik heb dan ook de naam van mijn man aangenomen (+ mijn eigen naam gehouden, twee achternamen nu dus).

Ik moet trouwens zeggen dat ik het sowieso ongezond vind als één van de twee 'de baas' is... En dergelijke dingen komen, volgens mij, net zo goed voor in gezinnen waar mensen hun eigen naam houden als waar mensen de naam van de ander aannemen. Dat hangt voor mij niet samen met naamskeuze.

En ik ken een man die zijn vrouws naam heeft aangenomen, het klopt dus niet dat het nooit gebeurd. Dat het veel minder gebruikelijk is wel.
Oud 26-02-2010, 16:01
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik weet ook wel dat het niets te maken heeft met wie de baas is. Maar vroeger wel, de man was het hoofd van het gezin. Dat is scheef. Ik vind dat je jezelf te kort doet als je je mans naam aan neemt.



er is in dit deel van de wereld nu eenmaal ooit voor gekozen dat mensen een familienaam moeten hebben, en dat die familienaam nu eenmaal aanduidt wie familie is van wie, en dat die familienaam wordt overgedragen via de man. als je kinderen de naam van je man krijgen, is het toch niet zo raar dat je zelf ook die naam wilt aannemen?
als er driehonderd jaar geleden voor gekozen was dat die naam wordt doorgegeven via de vrouw zou je waarschijnlijk niet zeuren omdat het dan lijkt alsof de man ondergeschikt is aan de vrouw, of wel soms?

en trouwens, je kiest er toch voor om met iemand te trouwen? waarom zou je jezelf dan tekort doen als je zijn naam aanneemt? die houding zegt m.i. meer over hoe je tegenover je toekomstige echtgenoot staat dan over het aannemen van een andere naam.
Oud 26-02-2010, 16:38
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Voor mij zou het namendilemma eerder bestaan uit het feit dat ik graag mijn vaders naam wil houden maar ook graag de naam van mijn toekomstige man en kinderen wil dragen om zo ook bij die familie te horen. Voor mij is die hele traditionele achtergrond niet van belang.

En mijn vaders naam past niet bij de naam van mijn vriend dus twee namen is ook niet echt een optie
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 26-02-2010, 19:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik vond het inderdaad wel jammer om mijn eigen naam te 'verliezen', ook omdat mijn vader overleden is, alleen dochters heeft die toen al getrouwd waren en ik de laatste 'mogelijkheid' was op het doorleven van de naam. Bovendien heeft mijn man een stomme achternaam. Moet je altijd spellen en nog Duits ook.
Waarom ik het dan toch heb gedaan? Ik wil dezelfde naam als mijn kind(eren?). En mijn man vind zijn naam heel mooi, en hecht daar ook veel waarde aan.
Als compromis gebruik ik zelf daarom vaak dubbele namen, dus Voornaam Achternaamman-Achternaamvanmezelf.
En tja, het is misschien ouderwets, maar daarom niet per sé slecht. Het is gewoon lekker duidelijk. Ik ken een gezin van 4 personen waarin niemand dezelfde achternaam heeft. Nee, dat is handig.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16
Verwijderd
500 24-09-2012 19:22
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 17:04
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14
Verwijderd
500 02-09-2011 22:08
De Kantine Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824
Martiño
500 19-01-2010 19:11
Liefde & Relatie Het grote zwangerschaps- en babytopic nummer 7!
Verwijderd
499 02-09-2009 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.