Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 19:46
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
Heey mensen

ik weet niet of deze topic bij de examens geplaatst mag worden, maar ik verstuur m maar gewoon
ik ben nu ook met mn examens bezig, ik doe Havo.. nou had ik een vraagje.. Vanaf de Havo mag je naar het Vwo, maar zijn daar bepaalde cijfers aan verbonden waar je dus aan moet voldoen, of is het behalen van je Havo-diploma voldoende om naar het Vwo te gaan? En dan nog een vraagje, mag je van profiel veranderen, of blijf je je eigen profiel behouden, zoniet, mag je een vak in t vrije deel veranderen?
ik hoop dat jullie mij mijn vragen kunnen beantwoorden, ik ga nog wel naar mijn decaan, maar dat duurt nog 2 dagen ...

bedankt alvast

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 20:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind hem toch iets beter bij S&S passen, dus daar stuur ik hem naar toe.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:17
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
Is goed!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:28
Frank_YY
Avatar van Frank_YY
Frank_YY is offline
heeey..

Ik zit ook in havo5, en als ik m'n diploma heb ga ik ook vwo doen..
Bij ons is de toelating gewoon een havo-diploma en is er geen bepaald 'gemiddeld eindcijfer' aan verbonden of iets dergelijks...
We krijgen wel adviezen, maar die mag je gewoon naast je neer leggen en die zijn dus ook niet bindend. Ik doe nu e&m en op het vwo ga ik c&m doen. Volgens mij is dat dus ook gewoon mogelijk.. Volgens mij kan het dus allemaal wel..

Wat ben jij precies van plan dan?
__________________
alleeN aan zee iS de kuSt veiliG..;)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:31
Frank_YY
Avatar van Frank_YY
Frank_YY is offline
moet d'r trouwens bijzeggen dat ik waarschijnlijk negatieve adviezen krijg, want ik ben een (onder)gemiddelde leerling, maar ik heb in deze jaren ook niet veel uitgespookt omdat ik gewend was er nietzoveel voor te hoeven doen.. maar goed die adviezen boeien me niks, ik weet gewoon van mezelf dat ik er 100% voor wil gaan op het VWO...
__________________
alleeN aan zee iS de kuSt veiliG..;)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:13
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Je mag idd naar VWO, naar 5VWO, maar op sommige scholen moet je nog dingen inhalven van andere vakken heb ik gehoord?
{je heb toch ook GS 1 en GS 2 bijvoorbeeld?! maja het examenonderwerp is hetzelfde}

Denk dat je het bter ff na kan vragen et.c
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:27
Verwijderd
Met welk profiel ga je naar het VWO?

Mijn vriend (Chris) gaat volgend jaar naar het VWO met het Profiel NT.
Op dit moment doet hij havo nt met informatica als keuzevak.

Hij krijgt vrijstelling voor : anw, maatschappijleer, geschiedenis, ckv1 en een stukje duits omdat hij dat in havo4 al heeft gehad.
Hij moet frans1 en duits1 inhalen en verder niets.

Hij moest langs al zijn docenten om te vragen of ze hem voor zijn examens positief of negatief adviseerde. Veel docenten adviseerden hem negatief omdat ze hem geen universiteitspersoon vonden, maar hij leert liever uit een boek dan door proefjes dus toen trokken ze het nog maar een keer in twijfel.

Als hij zijn examen met een gemiddelde van een 7 haalt heeft hij geen problemen om door te stromen qua advies van docenten.
Zowieso wordt het bij mij op school geadviseerd om een motivatie brief erbij te doen. Zo laat je zien dat je het écht wil.

Overigens kunnen ze je niet weigeren als je een havo-diploma hebt met alleen maar 6-jes. Een havo diploma is een havo diploma en in V5 begin je toch weer met een schone lei qua cijfers.

@Frank_YY Ik weet niet of je kan overstappen van EM havo naar CM vwo want er zijn toch nog wel verschillen. Je moet in ieder geval frans12 inhalen en duits2 (dat heb je bij havo toch niet in je profieldeel?) of andersom . Daarnaast mis je ook ckv2(3) dus dat scheel toch ook nog wel met wat je moet inhalen. Op hetzelfde profielblijven is het makkelijkst.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:50
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik doe nu havo EM en ga dat volgend jaar ook op het vwo doen.
IK moest eigenlijk nog langs mijn frans docent, om te vragen of ik iets in moet halen, want ik heb al 2 jaar geen frans meer gehad, en langs mijn wiskunde docent want die overstap schijnt lastig te zijn.. Maar dat heb ik nog niet gedaan, maarja.
Er is geen cijfer wat je moet halen, alleen krijgen ze toch wel twijfels als je ook onvoldoendes hebt.

Je mag van profiel veranderen, maar niet naar alles. EM -> CM mag wel, van Em naar een natuur profiel niet.

En ik heb geen zin in volgend jaar
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:58
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 30-05-2004 @ 09:50 :
En ik heb geen zin in volgend jaar
Waarom heb je geen zin in volgend jaar? Denk je dat het te zwaar wordt of dat je het niet gaat halen? Mja, ik weet niet maar als je er geen zin in hebt lijkt mij dat je beter iets anders kunt gaan doen.

Bij mij op school kon je alleen van het profiel e&m naar c&m wisselen. Bij de rest van de profielen was het verschil te groot en liep je te ver achter. Je hoefde geen bepaalde cijfers te halen, het was natuurlijk wel het beste als je met hoge cijfers slaagde. Maar het belangrijkste was dat je je havo papiertje had.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:07
Frank_YY
Avatar van Frank_YY
Frank_YY is offline
@ Evatjuhhh (ofz0 )..
ik heb frans2 als keuzevak genomen bij e&m.. op de havo dus..
en ik denk dat ik gewoon de stap waag om duits2 op 't vwo te doen, al heb ik dat 2jaar niet meer gehad... ik krijg bijles van een kerel hier uit de buurt, ga in de vakantie met boeken van 4vwo aan de slag (das eigenlijk alles wat ik gemist heb) want tja ik was altijd redelijk goed in duits, en ik ben echt een talen-persoon..
op C&M ziet mijn profiel er zo uit;

Geschiedenis2
Aardrijkskunde
Frans2
Duits2
WiskundeA1

Vrije deel; eco1

dus overstappen hoeft niet moeilijker te zijn, want ik krijg minder wiskunde en economie, wat op de havo ook mijn zwakste vakken zijn/waren.. en duits heb ik sowieso, dus of ik nou duits 1 of duits 1+2 heb. hoop dat het niet veel uitmaakt voor mij .. maarja

.. we zien wel!

oja en ik heb dus helemaal geen ckv 2, 3 op vw0.. jeeej
__________________
alleeN aan zee iS de kuSt veiliG..;)

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Frank_YY schreef op 30-05-2004 @ 13:07 :
@ Evatjuhhh (ofz0 )..
ik heb frans2 als keuzevak genomen bij e&m.. op de havo dus..
en ik denk dat ik gewoon de stap waag om duits2 op 't vwo te doen, al heb ik dat 2jaar niet meer gehad... ik krijg bijles van een kerel hier uit de buurt, ga in de vakantie met boeken van 4vwo aan de slag (das eigenlijk alles wat ik gemist heb) want tja ik was altijd redelijk goed in duits, en ik ben echt een talen-persoon..
op C&M ziet mijn profiel er zo uit;

Geschiedenis2
Aardrijkskunde
Frans2
Duits2
WiskundeA1

Vrije deel; eco1

dus overstappen hoeft niet moeilijker te zijn, want ik krijg minder wiskunde en economie, wat op de havo ook mijn zwakste vakken zijn/waren.. en duits heb ik sowieso, dus of ik nou duits 1 of duits 1+2 heb. hoop dat het niet veel uitmaakt voor mij .. maarja

.. we zien wel!

oja en ik heb dus helemaal geen ckv 2, 3 op vw0.. jeeej
wiskunde A1 van het vwo staat gelijk aan wiskunde A2 op de havo.
duits stelt barweinig voor.
En hoezo heb je geen ckv2,3? Heb je daar ak voor in de plaats?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:11
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dit jaar doe ik ook havo examen en volgend jaar ga ik naar 5 vwo. Ik heb geen bepaald gemiddeld cijfer nodig ofzo, als ik maar slaag.
Wel moest ik met 4 vwo Duits volgen dit jaar, zodat ik niet achterloop. Ik heb namelijk geen Duits op de havo gekozen maar e&m met Frans1 en m&o.
Volgend jaar hou ik wel hetzelfde pakket maar dat komt Duits 1 er verplicht bij en heel misschien wiskunde b1,2 maar dat weet ik nog niet.
Bij ons moest je het trouwens wel aan het begin van het jaar hebben opgegeven dat je naar het vwo wilde ivm inhalen van sommige vakken en als je een heel ander profiel wilde gaan doen moest je dus erg veel inhalen.
Ook moest dat eerst besproken worden door je leraren en moesten ze een positief advies geven.
Maar goed, dit is denk ik op elke school anders.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:11
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
hallo

ik heb nu het profiel CM en als ik Vwo wil doen, dan wil ik graag EM.. ik heb frans 12 en duits 12 en ook geschiedenis en economie etc. etc.

Frank_YY.. zoals ik van jou begrijp kan t bij jou op school dus wel.. ik denk zelf dat er waarschijnlijk ook geen normen aan verbonden zijn, met een havo diploma moeten ze je toelaten, mja, idd, bij ons moet je ook langs alle leraren en die moeten een speciaal formuliertje invullen en aan de hand daarvan wordt gekeken of een leerling geschikt is voor het Vwo ofniet..

Ik heb heel wat fouten gemaakt wat betreft keuzes die met school te maken hebben, en dat komt doordat ik niet gedaan heb wat ik zelf wou, maar naar mentor en decaan (zelfde persoon in hijn geval) geluisterd.. Ik ben aangenomen op een hotelschool, dat is altijd mijn droom geweest, maar er zijn stemmetjes in mn hoofd die zeggen dat ik wat anders wil. T is heel raar, ik weet niet wat ik precies wil, terwijl ik met Hotelschool heeel wat kanten op kan. Mn moeder wees me erop dat ik naar het Vwo kan, mja, duurt weer 2 jaar.. En ligt draan of ik van profiel en vakken kan veranderen, mja k weet t niet en ik moet wel opschieten om een definitief besluit te nemen.. Wat zijn jullie, degene die van Havo naar Vwo gaan, van plan voor studie/opleiding te volgen dan? of hebben jullie andere redenen voor de overstap naar t Vwo?

xx
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:15
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
oja...

ik weet niet of ik het vwo kan, ik denk t wel, als ik me er voor inzet enne mn meeste vrienden zullen weg zijn dus dan richt ik me alleen maar op het vwo, mja t probleem is, k moet weten wat ik daarna wil.. en dat weet ik niet.. jah, hotelschool, maar ik twijfel er zijn zoveel dingen die ik leuk vind en k hoor hier en daar wat anderen gaan doen en dan heb ik zoiets van: 'jah, dat zou ik ook best wel leuk vinden', mja.. wat nu ?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:26
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
ik zit ook in havo5 en volgend jaar ga ik naar VWO...

bij ons is het zo dat je dan zelfde profiel moet hebben, maar je vrije deel vak mag je wel veranderen....! en als je je havo-diploma hebt kun je sowieso naar vwo...
miss heeft iemand anders al dit gezegd..maar kheb geen tijd om alles te lezen..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:30
Frank_YY
Avatar van Frank_YY
Frank_YY is offline
ja ik heb ipv ckv 2,3 aardrijkskunde loontje..
&... ehmz, hierna wil ik psYchologie studeren, of rechten misschien.. dunno...

ben trouwens gezakt nu volgens mij, dus ik kan 't vwo ook wel vergeten
__________________
alleeN aan zee iS de kuSt veiliG..;)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 08:26
Verwijderd
Bij ons op school is het mogelijk om vanaf Havo5 naar Vwo6 over te stappen, mits 'het decanaat' je een kans geeft om te slagen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 09:07
Frank_YY
Avatar van Frank_YY
Frank_YY is offline
havo5 naar vwo6? daZz raar..
zou iedereen dus beter eerst havo kunnen doen en ee jaartje vwo.. zow blijven er toch geen vwo-ers meer over daar?

__________________
alleeN aan zee iS de kuSt veiliG..;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2004, 09:18
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
sensual schreef op 30-05-2004 @ 09:58 :
Waarom heb je geen zin in volgend jaar? Denk je dat het te zwaar wordt of dat je het niet gaat halen? Mja, ik weet niet maar als je er geen zin in hebt lijkt mij dat je beter iets anders kunt gaan doen.

Omdat ik opzie tegen in een nieuwe klas komen die elkaar al allemaal een jaar kent en omdat (bijna) al mijn vrienden van nu van school gaan en ik daar dus ook niet op terug kan vallen als ik mijn klas niet mag.
Maar 't is niet dat ik bang ben dat het niet gaat lukken dus ga ik het toch proberen...

Ik ben dan wel ontiegelijk onzeker maar heeft niemand anders dat probleem?
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:21
Miep#1
Miep#1 is offline
Even een vraagje, zit ongeveer in dezelfde richting als dit topic vandaar hier: kun je van havo 4 naar vwo 5 overstappen??
Of moet je dan eerst vwo 4 doen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:32
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 04-06-2004 @ 11:21 :
Even een vraagje, zit ongeveer in dezelfde richting als dit topic vandaar hier: kun je van havo 4 naar vwo 5 overstappen??
Of moet je dan eerst vwo 4 doen?
Bij mij op school moet je dan eerst vwo 4 doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:35
Miep#1
Miep#1 is offline
Aha maar zou het aan de school liggen of is het echt verplicht??
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Miep#1 schreef op 04-06-2004 @ 11:21 :
Even een vraagje, zit ongeveer in dezelfde richting als dit topic vandaar hier: kun je van havo 4 naar vwo 5 overstappen??
Of moet je dan eerst vwo 4 doen?
Ik ben overgestapt van 2 havo naar 3 vwo, maar das misschien anders.. Er zijn in ieder geval geen regels voor, maar je moet natuurlijk wel erg hoge cijfers hebben..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Frank_YY schreef op 04-06-2004 @ 10:07 :
havo5 naar vwo6? daZz raar..
zou iedereen dus beter eerst havo kunnen doen en ee jaartje vwo.. zow blijven er toch geen vwo-ers meer over daar?

Mwah ja, als het je lukt is er geen probleem, toch? Je hebt natuurlijk wel 'n aanzienlijke achterstand.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:05
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
Ik ben overgestapt van 2 havo naar 3 vwo, maar das misschien anders.. Er zijn in ieder geval geen regels voor, maar je moet natuurlijk wel erg hoge cijfers hebben..
Ok dat is in ieder geval al iets! Dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 12:25
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn decaan... gesprek duurde best lang, maar was heel fijn.. ik moet nu nadenken over wat ik wil, toch Hoget hotelschool of eerst maar eens jaartje vwo 5 .. en dan misschien nog vwo 6 en diploma halen. Maar ik weet het niet, best een lastige keuze.. allebei hebben ze hun voordelen en nadelen, ik heb t weekend om erover na te denken en dan moet ik de knoop doorhakken. Ik wil best vwo maar k baal dat t 2 jaar is want ergens vind ik t zonde om vwo5 te doen en dan te stoppen.. mn decaan zei dat ik dan heus geen jaartje 'kwijt' ben, want je ontwikkelt je in een jaar en je wordt ouder, mja, zo kan ik het niet echt zien, maargoed.. maarre Frank_YY waarom denk je dat je gezakt bent voor je examens? Slecht gemaakt? Of gewoon voorgevoel..

let me know
__________________
Pretty girl bullshit
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:00
Louisa
Louisa is offline
Owke...ik moet zeggen: ben inmiddels expert op dit gebied. Heb eerst MAVO gedaan, daarna HAVO en zit nu in 5 VWO.

Eerst je eerste vraag: wettelijk mag de school je niet weigeren door te stromen. Wel mogen ze je natuurlijk een advies geven, maarrr...advies is een advies, je kunt een negatief advies dus niet opvolgen en wel gaan. Het nadeel van een negatief advies is natuurlijk wel dat de leraren het blijkbaar niet erg zien zitten...dit kan nadelig zijn voor je eventuele overgang als dat van punten afhangt.

Op onze school hebben ze ook nog als regel gezet dat je gemiddelde boven de 7 moeten zitten na je HAVO examen.
Allerlei regeltjes (onze school nogal goed in) maar wettelijk staan ze wat dat te gaat niet erg sterk.

Dan de overstap van profiel. Er is een nadeel verbonden aan het overstappen tussen profielen. Je moet de vakken inhalen die wel in het ene profiel zitten en niet in het andere profiel. Dit betekent het inhalen van een heel jaar. Nu is het zo dat bijvoorbeeld duits 1 en frans 1 sowieso bij elk profiel verplicht is. Dit is op de HAVO niet zo dus dat moet je ook inhalen.

Nu zijn er een aantal regels aan verbonden over het overstappen van HAVO naar VWO om het je gemakkelijker te maken. Ooit heb ik ze opgezocht maar weet het niet meer precies. Misschien weet je school het wel en anders is het verstandig even de site van OC&W te bezoeken voor vragen of meer informatie. Onze school wist hier bijvoorbeeld niets vanaf (of had geen zin om te verdiepen) en daarom is het zelf uitgezocht.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik weet dat het een beetje laat is, maar ach... Je examens zijn nu waarschijnlijk achter de rug. Ging het? Hoop alles goed. Nou suc6 als je over gaat stappen...het klinkt veel maar het is best leuk eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 08:00
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 04-06-2004 @ 11:35 :
Aha maar zou het aan de school liggen of is het echt verplicht??
verplicht
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 14:53
Miep#1
Miep#1 is offline
Aaah nee....
Maar in ieder geval bedankt voor de informatie!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 05-06-2004 @ 09:00 :
verplicht
Weet je dat zeker..? Volgens mij namelijk niet. Weet het zelfs bijna zeker..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 22:20
Louisa
Louisa is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 04-06-2004 @ 10:18 :
Omdat ik opzie tegen in een nieuwe klas komen die elkaar al allemaal een jaar kent en omdat (bijna) al mijn vrienden van nu van school gaan en ik daar dus ook niet op terug kan vallen als ik mijn klas niet mag.
Maar 't is niet dat ik bang ben dat het niet gaat lukken dus ga ik het toch proberen...

Ik ben dan wel ontiegelijk onzeker maar heeft niemand anders dat probleem?
Natuurlijk is dat geen gek probleem. Ik heb de overstap al gemaakt en vond het in het begin echt he-le-maal niet leuk. Iedereen die ik goed kende was van school en ja...idd...die nieuwe klas. Doodeng natuurlijk!!

Ik ga het niet mooier maken dan het is: het is die eerste, zeg maar, twee weken vast niet erg leuk. Je vergelijkt het dan nog erg met je oude klas. Daar had ik erg veel last van in het begin. Maar daarna...je leert de mensen kennen. Je krijgt een beetje door wie degenen zijn die altijd als eerste hun mondje klaar hebben en wie juist de kat uit de boom kijken. Natuurlijk is iedereen daar in een meer zekere positie: zij kennen iedereen al. En natuurlijk is het eng...

Toch kom je door die eerste twee weken heen, geloof me! Ik weet: het klinkt allemaal pessimistisch maar het komt helemaal goed. Owke, ik geef toe: ik kende al iemand daar, dat is sowieso fijn, maar toch...ook de anderen kende ik vrij snel.

Wat in elk geval fijn is (als je de overstap maakt op je eigen school) is dat je niet zult hoeven wennen aan leraren. Leraren die bevoegt zijn HAVO les te geven, zijn dit ook om VWO les te geven. Dus die ken je in ieder geval al. Dat scheelt! Probeer altijd goede moed te houden, en joh: het zijn maar twee jaartjes! Mijn eerste is al weer om!

En trouwens? Ben je de enige die overstapt? Ik stapte over met mensen uit de HAVO die ik vluchtig kende maar meer niet...maar je hebt toch een beetje steun aan elkaar.

Zoniet; dan nog: het komt goed
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 00:54
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
ik zelf zit nu ook in een moeilijke situatie..
ik heb nu voor mijn profiel moeten kiezen (doe havo3) en heb gekozen voor E&M, duits1, met M&O.. Ik ben nog steeds niet tervreden over deze keuze. ik heb al kleins af aan dokter en evt chirurg willen worden. Maar sinds de brugklas (ik werd ingedeeld in havo/ath klas) heb ik geen donder gedaan. Ik ben elk jaar over gegaan zonder een flikker te doen, want ik vond alles best want ik ging toch over. Als ik beter mn best had gedaan deed ik nu wel vwo en mn rapport is net niet goed genoeg om door te stromen naar VWO. Nu heb ik ook het gevoel de verkeerde keuze gemaakt te hebben in mn profiel keuze. Ik kreeg afgelopen jaren wel veel gevoel voor economische zaken en aandelen e.d. zaten er bij mij ook lekekr in. Maar mn toekomst had ik anders voorgesteld. Ik wil graag iets met mn handen doen. Echt bezig zijn en niet de hele dag achter een beeldscherm zitten. Ik denk er aan om met een omweg op de universiteit te komen om mediceinen te studeren. Ik ga biologie in mn profiel nemen, ga naar de HBO voor Verpleger en daarna doorstromen dus. Dit is een enorme omweg die hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk is. Heeft iemand tips voor mij? Het zal wel heel dom zijn dit verhaal en klopt van geen kant, wil je dat zeggen en mij op de feiten wijzen in dat geval? Bvd,
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Wally schreef op 06-06-2004 @ 01:54 :
ik zelf zit nu ook in een moeilijke situatie..
ik heb nu voor mijn profiel moeten kiezen (doe havo3) en heb gekozen voor E&M, duits1, met M&O.. Ik ben nog steeds niet tervreden over deze keuze. ik heb al kleins af aan dokter en evt chirurg willen worden. Maar sinds de brugklas (ik werd ingedeeld in havo/ath klas) heb ik geen donder gedaan. Ik ben elk jaar over gegaan zonder een flikker te doen, want ik vond alles best want ik ging toch over. Als ik beter mn best had gedaan deed ik nu wel vwo en mn rapport is net niet goed genoeg om door te stromen naar VWO. Nu heb ik ook het gevoel de verkeerde keuze gemaakt te hebben in mn profiel keuze. Ik kreeg afgelopen jaren wel veel gevoel voor economische zaken en aandelen e.d. zaten er bij mij ook lekekr in. Maar mn toekomst had ik anders voorgesteld. Ik wil graag iets met mn handen doen. Echt bezig zijn en niet de hele dag achter een beeldscherm zitten. Ik denk er aan om met een omweg op de universiteit te komen om mediceinen te studeren. Ik ga biologie in mn profiel nemen, ga naar de HBO voor Verpleger en daarna doorstromen dus. Dit is een enorme omweg die hoogstwaarschijnlijk ook niet mogelijk is. Heeft iemand tips voor mij? Het zal wel heel dom zijn dit verhaal en klopt van geen kant, wil je dat zeggen en mij op de feiten wijzen in dat geval? Bvd,
waarom ben je geen N&G gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:40
NN
NN is offline
Ik heb geen ervaring met de overstap, maar vind in ieder geval dat de Tweede Fase op het VWO absoluut niet zwaar is. Het is vast prima te doen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:39
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 04-06-2004 @ 11:21 :
Even een vraagje, zit ongeveer in dezelfde richting als dit topic vandaar hier: kun je van havo 4 naar vwo 5 overstappen??
Of moet je dan eerst vwo 4 doen?
bij ons ist wel mogelijk van havo3 naar vwo4 te gaan. Misschien als je echt motivatie laat zien en nu begint met dingen bij te spijkeren zou t wel kunnen. Alleen ist handiger om eerst je havo te halen, heb je iig zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:40
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
CL schreef op 04-06-2004 @ 09:26 :
Bij ons op school is het mogelijk om vanaf Havo5 naar Vwo6 over te stappen, mits 'het decanaat' je een kans geeft om te slagen.
Bij ons kan het als je EM of CM hebt en met goeie cijfers (ong alles 7-7,5) en dan moet je voorbereidingen treffen in 5H.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2004, 19:59
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 04-06-2004 @ 10:18 :
Omdat ik opzie tegen in een nieuwe klas komen die elkaar al allemaal een jaar kent en omdat (bijna) al mijn vrienden van nu van school gaan en ik daar dus ook niet op terug kan vallen als ik mijn klas niet mag.
Maar 't is niet dat ik bang ben dat het niet gaat lukken dus ga ik het toch proberen...

Ik ben dan wel ontiegelijk onzeker maar heeft niemand anders dat probleem?
Dit heb ik ook wel een beetje. Ik zit nu in 5 havo en ga volgend jaar ook naar 5 vwo.
Ook heb ik mn mavo diploma op dezelfde school gehaald, vriendinnen waar ik veel mee om ging gingen dus van school, maar kenden nog een aantal mensen uit de eerste en gewoon een beetje via via die nog op school bleven omdat ze bv havo of vwo deden en dat duurd natuurlijk langer dan mavo.
Er bleven toevallig ook 2 van die mensen zitten die in 4 havo zaten en er ging 1 iemand van de mavo ook naar de havo en dat kwam allemaal bij mij in de klas, dus die overstap viel toen wel mee omdat ik wel een paar mensen kende.
Dit jaar examen gedaan, volgend jaar dus naar vwo, maar dan ken ik helemaal niemand meer.. degene die tegelijk met mij op school zijn gekomen in de eerste hebben nu ook hun vwo examen gedaan en gaan dus ook van school na 6 jaar.. Voelt best wel een beetje raar, dat ik echt niemand meer ken, ben namelijk de enige die die overstap dit jaar maakt op onze school en ik ken al helemaal geen mensen die in 4 vwo zitten nu en waar ik dus volgend jaar bij in de klas kom, waarvan de meeste dus wat jonger dan mij zijn. Gelukkig ben ik wel een vroege leerling zodat de meeste maar een jaartje jonger zullen zijn.
Wilde eerst eigenlijk naar het volwassenonderwijs gaan en twijfel daar nu nog wel een beetje over. Dan zou ik gewoon echt bij leeftijdsgenoten komen en er maar 1 jaartje over doen ipv 2.. Maar goed, nu ken ik toch ook de school goed, de leraren kennen mij allemaal en dat is ook wel een voordeel vind ik.
Zie het in augustus allemaal wel als het nieuwe schooljaar weer begint..
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
thabomb1986 schreef op 06-06-2004 @ 13:40 :
Bij ons kan het als je EM of CM hebt en met goeie cijfers (ong alles 7-7,5) en dan moet je voorbereidingen treffen in 5H.
Idem
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:12
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik vond het wel moeilijk. Ik stop er dan ook mee. (ik heb vorig jaar mijn havo gehaald en dit jaar doe ik 5vwo wat niet lukt)

Maarrr het ligt heel erg aan het profiel, aan het vakkenaanbod van de school en aan de docenten. Even iets betreffende dat laatste: voor het ene vak hoefde ik niet alle stof weer te herhalen en te maken en toetsen te doen, en voor het andere vak wel. De ene docent had zoiets van 'ach, je hebt het al een keer gedaan' en de ander deed alles precies volgens de kleine lettertjes.

Ik doe trouwens C&M en dat in combinatie met mijn school is een dergelijke overstap niet echt te doen (kijk naar het aantal vakken dat je op havo wel hebt en op vwo niet en (vooral!) andersom)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 14:21
Louisa
Louisa is offline
@Alpha:
Maar je hebt toch wel vrijstellingen? Zoals CKV 1, anw, gs1 enz.? Of is dat bij jullie op school niet zo..?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken van havo naar vwo
Dingeman
7 18-07-2014 10:33
Studeren Doorstromen Havo -> VWO
Verwijderd
8 07-07-2013 12:21
Algemene schoolzaken Van havo naar vwo
Emmé
2 18-09-2011 11:59
Algemene schoolzaken Van Havo naar VWO: Moeilijk?
Suuzel
17 07-06-2004 09:12
Algemene schoolzaken Overstap HAVO naar VWO
amerie
12 12-04-2004 10:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.