Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2007, 17:47
kusj
kusj is offline
Hallo,
Ik ga vanuit mijn verzorging opleiding volgent jaar naar curacao op stage, en ik heb een vraag.

- Ik ga 5 maanden moet ik een visum aanvragen, en moet ik dat op het vliegveld doen? Ik hoor hier namelijk veel afwisselende verhalen over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2007, 18:18
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
nu weet ik er niets vanaf

maar is curacao niet gewoon een gemeente in nederland... dus kun je er gewoon werken??


Of zit ik helemaal fout
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 20:19
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
je kunt ook de ambassade even bellen...?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:48
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 11-06-2007 @ 19:18 :
nu weet ik er niets vanaf

maar is curacao niet gewoon een gemeente in nederland... dus kun je er gewoon werken??


Of zit ik helemaal fout
Onder welke steen kom jij vandaan?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 23:51
knappe jongen
Avatar van knappe jongen
knappe jongen is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 11-06-2007 @ 22:48 :
Onder welke steen kom jij vandaan?
Lol

Ik weet niet hoe dat met curacao precies zit. Maar als je stage gaat lopen voldoet een normale visum niet. Je zal een werkvisum moeten aanvragen. Maar de eisen daarvan zijn per land verschillend. ZO moet in singapore iemand je garant kunnen staan bijvoorbeeld. In vietnam hoef je echter maar 1 simpel formuliertje invullen.

is verschillend per land. ik weet alleen dat je een werkvisum zal moeten aanvragen en dat doe je meestal niet op een vliegveld maar op een ambassade.
__________________
wat er ook gebeurt, altijd blijven hakken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 00:01
Verwijderd
Je hebt vast iets van een visum nodig. Ik loop momenteel stage in de VS (maar goed, dan noem je ook een land ) en het regelen van een visum was echt veel werk. Denk dat jou dat wel bespaard blijft, ik heb het idee dat ze op Curacao niet zo moeilijk doen

Ik zou gewoon even de ambassade bellen, dan weet je t meteen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 07:38
Azzurra
Azzurra is offline
link

van deze site:

Dit zijn de resultaten van uw zoekopdracht. De gegevens hebben betrekking op Curaçao (AN). U kunt hier klikken om een nieuwe zoekopdracht te geven.

Hebben Nederlanders voor dit land een visum nodig: nee

altijd nodig: paspoort, geldig tot na verblijf
Aanvragen: n.v.t.
Ambassadegegevens

Adres: Badhuisweg 175
Plaats: 2597 JP 's-Gravenhage
URL:
__________________
Violins and Happy endings

Laatst gewijzigd op 13-06-2007 om 08:20.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 21:44
DhrVerkade
Avatar van DhrVerkade
DhrVerkade is offline
Officieel moet je voor een periode langer dan 3 maand en verlengde verblijfsvergunning aanvragen. ALs je gaat stagelopen dien je het formulier ter aanvraag van verlenging van verblijf voor stagiair in te vullen(volgens mij staat deze op www.antillenhuis.nl)

Maar ze controleren er hier niet op en voor het ding aanvragen moet je 5 uur bij de immigratie ind e rij staan en meestal kun je hem pas na 3 of 4 maand ophalen(als je stage zeg maar ten einde loopt) Daarnaast moet je hem dan volgesn mij op de eerste dag of de eerste week dat je hier bent aanvragen

Hoe de meesten het doen:
Vliegtuig invullen dat je op vakantie gaat
voor een periode van 90 dagen
ZOrgen dat je een adres weet waar je verblijft en volhouden dat je op vakantie gaat...

Niet aanvragen..maar het hangt ook van je werkgever af..officieel hoort die ook een werkvergunning aant e vragen..maar dit kost naast tijd ook geld omdat ze dan belasting zullen moeten betalen over jou stagevergoeding



ik zelf heb hem aangevraagd maar als ik het niet had gedaan was er nog niets gebeurd..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 22:20
Verwijderd
Citaat:
DhrVerkade schreef op 20-06-2007 @ 22:44 :
Officieel moet je voor een periode langer dan 3 maand en verlengde verblijfsvergunning aanvragen. ALs je gaat stagelopen dien je het formulier ter aanvraag van verlenging van verblijf voor stagiair in te vullen(volgens mij staat deze op www.antillenhuis.nl)

Maar ze controleren er hier niet op en voor het ding aanvragen moet je 5 uur bij de immigratie ind e rij staan en meestal kun je hem pas na 3 of 4 maand ophalen(als je stage zeg maar ten einde loopt) Daarnaast moet je hem dan volgesn mij op de eerste dag of de eerste week dat je hier bent aanvragen

Hoe de meesten het doen:
Vliegtuig invullen dat je op vakantie gaat
voor een periode van 90 dagen
ZOrgen dat je een adres weet waar je verblijft en volhouden dat je op vakantie gaat...

Niet aanvragen..maar het hangt ook van je werkgever af..officieel hoort die ook een werkvergunning aant e vragen..maar dit kost naast tijd ook geld omdat ze dan belasting zullen moeten betalen over jou stagevergoeding



ik zelf heb hem aangevraagd maar als ik het niet had gedaan was er nog niets gebeurd..
Spoor t kind nog even aan tot fraude.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 15:32
DhrVerkade
Avatar van DhrVerkade
DhrVerkade is offline
Citaat:
Lilith schreef op 21-06-2007 @ 23:20 :
Spoor t kind nog even aan tot fraude.
Ik ga het niet proberen goed te praten...maar zo komen we hier allemaal wel binnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stage in het buitenland
Daniells
5 07-08-2011 23:20
De Kantine Kijk in mijn toekomst!
trophus
230 08-04-2008 14:10
Liefde & Relatie curacao
madyliefje
6 12-11-2006 15:43
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 12:12
Studeren meeloopdag pabo
Sterretje86
4 17-04-2005 22:38
Liefde & Relatie Zes maand Curacao
God's Lemonade
16 02-10-2004 21:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.