Oud 06-09-2018, 22:56
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Sorry als deze vraag hier niet hoort, ben aardig onbekend met deze site

Ik vroeg me laatst af, zijn alle profielen en alle data van Hyves opgeslagen? Of zijn die allemaal verwijderd nadat de website stopte. En als het ooit zou terugkomen, zou je dan weer op je oude profiel kunnen inloggen?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2018, 22:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een deel van de data is er nog (geanonimiseerd), een van mijn docenten aan de Universiteit Leiden deed netwerkonderzoek op de Hyves data-set.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-09-2018, 23:02
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
De nostalgie van Hyves blijft er altijd
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 12:04
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Is dat een soa met glitter plaatjes
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 12:33
Verwijderd
Ik geloof niet dat Hyves seksueel overdraagbaar was. Seks was wel hyvesoverdraagbaar, maargoed, dat was het forum ook.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Is dat een soa met glitter plaatjes
Ontopic!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:44
Verwijderd
Ik vind dit wel een goede vraag eigenlijk, ik vraag me nu af of ik mijn hyves nu wel of niet verwijderd heb, of gewoon vergeten ben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 17:58
Verwijderd
Dat maakt niet uit, er waren toen maar heel beperkt regels en praktisch geen toezicht dus het zit sowieso in de grote hoop met data.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2018, 01:23
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ontopic!
https://youtu.be/pHc8vKYu_Vk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2018, 13:55
Verwijderd
lolz
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 21:42
miauws
miauws is offline
Hyves staat nog online. Tenminste, alles wat rond november 2013 online stond is op Archive.org te bekijken. Als je je gebruikersnaam nog weet en je Hyvespagina niet had verwijderd, kun je die dus nog steeds terugkijken want die staat nog steeds online.

(Wat overigens helemaal niet mag. Want je hebt Archive.org nooit toestemming gegeven om jouw persoonsgegevens te publiceren. Persoonsgegevens zijn over het algemeen profielfoto's, gebruikersnamen, berichten etc. Maar probeer maar als "particulier" zo'n groot bedrijf als Archive.org aan te pakken, dat gaat je niet lukken helaas.)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 21:44
miauws
miauws is offline
Citaat:
Ik vind dit wel een goede vraag eigenlijk, ik vraag me nu af of ik mijn hyves nu wel of niet verwijderd heb, of gewoon vergeten ben.
Als je Hyves op "afgeschermd" stond, is er (gelukkig) nu toch niet veel meer te bekijken. Als je je gebruikersnaam/URL nog weet kan je die op Archive.org intikken en dan zie je wat er nog online staat.

Berichten die je hebt geplaatst op openbare pagina's (zoals "Ik haat muggen") zijn wel voor iedereen zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hyves staat nog online. Tenminste, alles wat rond november 2013 online stond is op Archive.org te bekijken. Als je je gebruikersnaam nog weet en je Hyvespagina niet had verwijderd, kun je die dus nog steeds terugkijken want die staat nog steeds online.

(Wat overigens helemaal niet mag. Want je hebt Archive.org nooit toestemming gegeven om jouw persoonsgegevens te publiceren. Persoonsgegevens zijn over het algemeen profielfoto's, gebruikersnamen, berichten etc. Maar probeer maar als "particulier" zo'n groot bedrijf als Archive.org aan te pakken, dat gaat je niet lukken helaas.)
In de tijd van Hyves was dat volgens mij allemaal een stuk minder streng als vandaag de dag. En wie weet heb je ergens in de terms en conditions van Hyves wel gemist dat ze jouw gegevens mogen doorgeven aan derden... Dan ben je dus eigenlijk wel akkoord gegaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 22:19
Verwijderd
Citaat:
In de tijd van Hyves was dat volgens mij allemaal een stuk minder streng als vandaag de dag. En wie weet heb je ergens in de terms en conditions van Hyves wel gemist dat ze jouw gegevens mogen doorgeven aan derden... Dan ben je dus eigenlijk wel akkoord gegaan.
Dat weet ik heel zeker van wel. Daar werd destijds niet geheim over gedaan voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 14:57
miauws
miauws is offline
Hyves is niet degene die de website op archive.org heeft geupload. Daarnaast hebben wij inmiddels de AVG, waar ook Archive.org zich aan moet houden.

Mocht iemand het toch interessant vinden, dit waren in 2013 de gebruikersvoorwaarden van Hyves: https://web.archive.org/web/20130522...ksvoorwaarden/
Of alles wat daarin stond toentertijd wel mocht of juist niet en dus "ongeldig" was, is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 15:02
Verwijderd
Het gaat helemaal niet om archive.org maar om de data achter hyves.
Daarnaast hoeft een Amerikaans bedrijf zich helemaal niet aan de GDPR te houden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2018, 08:15
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het gaat helemaal niet om archive.org maar om de data achter hyves.
Daarnaast hoeft een Amerikaans bedrijf zich helemaal niet aan de GDPR te houden.
Dat ligt helemaal aan de situatie.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 06-10-2018, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt helemaal aan de situatie.
Het enige wat ze hoeven te doen is zeggen dat ze niet bedoeld zijn voor een EU-target audience en er is nog niet echt een mechanisme om er iets aan te doen. Veel lokale Amerikaanse kranten hebben hun website ontoegankelijk gemaakt voor EU-lezers bijvoorbeeld, maar volgens de experts is dat onzin, de EU heeft helemaal geen zeggenschap over deze entiteiten.

FB is wat anders, maar die hebben ook gewoon een lokale presence. Ik denk dat ze iets als reddit al totaal niets zouden kunnen maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-10-2018, 10:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het enige wat ze hoeven te doen is zeggen dat ze niet bedoeld zijn voor een EU-target audience en er is nog niet echt een mechanisme om er iets aan te doen. Veel lokale Amerikaanse kranten hebben hun website ontoegankelijk gemaakt voor EU-lezers bijvoorbeeld, maar volgens de experts is dat onzin, de EU heeft helemaal geen zeggenschap over deze entiteiten.

FB is wat anders, maar die hebben ook gewoon een lokale presence. Ik denk dat ze iets als reddit al totaal niets zouden kunnen maken.
Tot het op een rechtzaak aankomt is het lastig te zeggen wie waar invloed op heeft. Amerikaanse bedrijven als Facebook en Google zullen in ieder geval toch echt de regels van de EU moeten volgen, aangezien ze een kantoor hebben in de EU en behoorlijk wat Europese gebruikers hebben. Bedrijven waar incidenteel een Europese burger klant / gebruiker hebben zal een lastiger verhaal zijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-10-2018, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Tot het op een rechtzaak aankomt is het lastig te zeggen wie waar invloed op heeft. Amerikaanse bedrijven als Facebook en Google zullen in ieder geval toch echt de regels van de EU moeten volgen, aangezien ze een kantoor hebben in de EU en behoorlijk wat Europese gebruikers hebben. Bedrijven waar incidenteel een Europese burger klant / gebruiker hebben zal een lastiger verhaal zijn.
Hoezo tot het tot een rechtszaak komt? Dat is helemaal niet nodig. https://www.workplaceprivacyreport.c...based-company/

In het kort: In veel gevallen hebben ze niets mee te schaffen. Daarnaast kan de EU wel een boete opleggen, wie gaat dat innen? Hoeveel bilaterale verdragen zijn er die toestaan dat deze ietwat arbitraire wetgeving ten opzichte van de gangbare wetgeving in landen waar de betreffende bedrijven gevestigd zijn gehandhaafd wordt in die landen, waaronder het uitdelen van boetes?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat kun je wel waarderen? #zoveel
Verwijderd
500 23-04-2010 14:38
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154
Verwijderd
495 10-04-2010 10:38
Software & Hardware [Server-side scripting] PHP of JSP?
DZHAW
45 16-07-2007 16:06
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware [3]
Enlightenment
461 24-01-2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.