Oud 14-06-2019, 20:17
BasBasLol
BasBasLol is offline
Ik zit dus ivm dat ik geen wok wil te denken over manieren om mijn scooter harder te laten lopen zonder dat dat op de rollerbank merkbaar is. ik zat dus te denken aan zonder kappen rijden en een aluminium/geperforeerd frame, dan zou in mijn ogen de scooter lichter zijn en dus harder moeten gaan. Ik heb echter niet veel ervaring met het opvoeren van scooters omdat ik dit met mijn projecten altijd vermijd heb. Als iemand hier meer verstand van heeft dan ik hoor ik graag reactie.
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2019, 20:21
Verwijderd
Nee. Hij gaat er hooguit sneller van optrekken maar het kan ook zijn dat je er iets minder grip door krijgt en dat dat het tenietdoet.
Als je harder wil zal je echt een andere CDI moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 20:24
Verwijderd
Trouwens, als je wil leren hoe dit soort dingen werken; koop een oude tweedehands tweetakt benzinegrasmaaier, haal die uit elkaar en zet 'm weer in elkaar (je kan de messen eraf laten natuurlijk) of een oude Tomos ofzo. Als je dat onder de knie hebt dan snap je precies wat/waar/hoe/welk onderdeel wat doet en kan je verdergaan met andere dingen, zoals viertaktmotoren; daar zitten wel twee tot vier keer zoveel onderdelen in (en is dus veel complexer).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 20:24
BasBasLol
BasBasLol is offline
Citaat:
Nee. Hij gaat er hooguit sneller van optrekken maar het kan ook zijn dat je er iets minder grip door krijgt en dat dat het tenietdoet.
Als je harder wil zal je echt een andere CDI moeten hebben.
oké en zou dit wel kunnen als ik een onbegrensde cdi monteer en de scooter daarna 50 laat lopen met een varioring om hem vervolgens alsnog lichter te maken?
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 20:25
BasBasLol
BasBasLol is offline
Citaat:
Trouwens, als je wil leren hoe dit soort dingen werken; koop een oude tweedehands tweetakt benzinegrasmaaier, haal die uit elkaar en zet 'm weer in elkaar (je kan de messen eraf laten natuurlijk) of een oude Tomos ofzo. Als je dat onder de knie hebt dan snap je precies wat/waar/hoe/welk onderdeel wat doet en kan je verdergaan met andere dingen, zoals viertaktmotoren; daar zitten wel twee tot vier keer zoveel onderdelen in (en is dus veel complexer).
ik heb ook veel met projectjes als tomosjes gewerkt maar nooit echt in opvoeren verdiept
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Oud 14-06-2019, 20:35
Verwijderd
Ja, dat is bij een tomos eenvoudig; tandwielverhouding wat aanpassen, uitlaat zonder propje, iets grotere sproeier, desnoods grotere carburateur als je het echt groots wil aanpakken.
Wat je vast wel bij zo'n Tomos gemerkt hebt, is dat de begrenzing erop vliegt als je de top raakt en hij dan afvalt naar zo'n 2 a 3km/u lagere snelheid en zo wobbelt het heen en weer, toch? Bij een scooter gebeurt dit in de elektronische ontsteking: https://nl.wikipedia.org/wiki/Capaci...harge_ignition oftewel in de CDI. En als er iets makkelijk te vervangen is, dan is het de CDI wel. Even er vanuit gaande dat je er makkelijk bij kan, je hebt er niet echt technische kennis voor nodig.

Je kan CDIs in alle vormen en maten krijgen, inclusief afschakelbare begrenzing. Dan kan je dus bijvoorbeeld door op een knopje op een afstandsbediening te drukken, de begrenzer erop zetten. Handig als je van de Rollerbank app een melding krijgt dat de wouten in de buurt staan
Met citaat reageren
Oud 10-08-2020, 08:48
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Trouwens, als je wil leren hoe dit soort dingen werken; koop een oude tweedehands tweetakt benzinegrasmaaier, haal die uit elkaar en zet 'm weer in elkaar (je kan de messen eraf laten natuurlijk) of een oude Tomos ofzo. Als je dat onder de knie hebt dan snap je precies wat/waar/hoe/welk onderdeel wat doet en kan je verdergaan met andere dingen, zoals viertaktmotoren; daar zitten wel twee tot vier keer zoveel onderdelen in (en is dus veel complexer).
Tomosjes zijn ook al snel 300 euro..
Maat lichter werkt niet je hebt een max toerental en dat is je snelheid. Vaak door uitlaat afgeknepen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2020, 14:28
Verwijderd
Ik heb mijn twee Tomossen in rijdende staat gekocht voor 75 en 120 euro. Genoeg te vinden als je een beetje zoekt. En anders kijk je voor iets anders zoals een Gilera ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2020, 23:54
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik heb mijn twee Tomossen in rijdende staat gekocht voor 75 en 120 euro. Genoeg te vinden als je een beetje zoekt. En anders kijk je voor iets anders zoals een Gilera ofzo.
Heb er ook een paar liggen maar ze zijn flink aan het stijgen in prijs.
Toch maar eens opknappen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.