Oud 02-05-2003, 19:14
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
PvdA-leider Wouter Bos heeft vandaag, tijdens een 1 mei-bijeenkomst in Leiden, hard uitgehaald naar D66. Volgens Bos helpt de partij van Boris Dittrich een rechts bezuinigingskabinet aan een meerderheid: "D66 brengt de conservatieven aan de macht, wij raken een progressieve partner kwijt".

Bos meent dat D66 er niet in is geslaagd om keiharde garanties te krijgen over een verbod op boringen onder de Waddenzee en de sluiting van de kerncentrale in Borssele: "Het kabinet doet natuur en milieu geen goed. Daar kan geen gekozen burgemeester tegen op".


http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28204


Had ik Woutertje Bos toch nog overschat. Dat hij zijn jaloezie er zo dik bovenop zou leggen had k toch ook weer niet verwacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 19:18
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wouter Bos voelt zich bedrogen, en terrecht!! Daarnaast vind ik het eigenlijk ook een beetje scheinheilig van d66 dat ze nu wel mee gaan doen, terwijl Dittrich eerst had gezegt absoluut niet met CDA-VVD in zee te willen gaan. Maar goed, liever D66 in het kabinet dan die Kleine Christen Honden
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:20
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
duyvel schreef op 02-05-2003 @ 19:18:
Wouter Bos voelt zich bedrogen, en terrecht!! Daarnaast vind ik het eigenlijk ook een beetje scheinheilig van d66 dat ze nu wel mee gaan doen, terwijl Dittrich eerst had gezegt absoluut niet met CDA-VVD in zee te willen gaan. Maar goed, liever D66 in het kabinet dan die Kleine Christen Honden
Precies, dat dacht ik ook, dat D'66 liever dan SGP. Ik vraag me af waar Woutertjes voorkeur naar uitgaat, SGP/Christenunie of LPF?

Trouwens, ik vind Christenhonden een beetje een nare term. Schelden betekende toch een ban?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:27
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 02-05-2003 @ 19:20:
Precies, dat dacht ik ook, dat D'66 liever dan SGP. Ik vraag me af waar Woutertjes voorkeur naar uitgaat, SGP/Christenunie of LPF?

Trouwens, ik vind Christenhonden een beetje een nare term. Schelden betekende toch een ban?
Woutertje ziet denk ik ook het liefste de D66.

Ik scheld toch niet op een van mn mede forummers... Tis trouwens maar een term van Hans teeuwen hoor
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
duyvel schreef op 02-05-2003 @ 19:27:
Woutertje ziet denk ik ook het liefste de D66.

Ik scheld toch niet op een van mn mede forummers... Tis trouwens maar een term van Hans teeuwen hoor
Toch maar niet doen volgende keer, tis op het randje, maar gewoon niet doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik denk overigens niet dat het uit jaloezie voortkomt, maar vooral teleurstelling. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer van D'66 verwacht...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:51
Zwavelstokje
Avatar van Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Wouter Bos is gewoon bedrogen. Ik had op hem gestemd omdat het een goede vent was en dat is ie nogsteeds! Maar die verdomde gristenhonden hebben hem genaaid, samen met vriendje Zalm en nu ook Dittrich!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:10
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-05-2003 @ 19:40:
Ik denk overigens niet dat het uit jaloezie voortkomt, maar vooral teleurstelling. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer van D'66 verwacht...
D66 had niet eens zoveel in te brengen met hun 6 zeteltjes. SGP/CU hadden minder eisen gesteld volgens mij.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:36
Verwijderd
Hij heeft op zich wel gelijk. D'66 heeft sinds Balkenende een harde opstelling ingenomen ten opzichte van CDA en VVD. Ze zouden niet meedoen als er geen kéiharde garanties waren dat D'66 bepaalde punten zou mogen uitvoeren e.d. Uiteindelijk blijkt D'66 gewoon te zwichten voor de macht. Ze verkopen hun huid helemaal niet zo duur als ze aanvankelijk deden vermoeden.

Dat Wouter Bos zich genomen voelt kan ik best begrijpen. Punten waar het CDA in onderhandelingen met de PvdA een enorm punt van maakte zijn met D'66 ineens geen probleem meer...en dat alleen maar onder het mom van 'chemie'. De waarheid is gewoon dat Balkenende nooit met de PvdA heeft gewild: Balkenende's onderhandelingen met Wouter Bos waren net zo nep als de reanimatie van Pim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:19
*Burning water*
*Burning water* is offline
Op zich is het wel waar dat D'66 zorgt voor een meerderheid in een centrumrechts kabinet, en dat de PvdA daarmee een progressieve partner kwijtraakt. Toch jammer dat Wouter Bos zich zo uitlaat, een beetje kinderachtig is het wel. Kijk, het is begrijpelijk dat hij baalt dat het niet is gelukt een coalitie met het CDA te vormen. Maar hij moet toch ook inzien dat er dan gezocht moet worden naar het beste alternatief, en dat is in dit geval, ook vanuit de PvdA geredeneerd, denk ik, een regering met D'66. Dan wordt er tenminste nog een beetje aandacht besteed aan belangrijke sociale programmapunten, zoals Onderwijs
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2003 @ 21:36:
Hij heeft op zich wel gelijk. D'66 heeft sinds Balkenende een harde opstelling ingenomen ten opzichte van CDA en VVD. Ze zouden niet meedoen als er geen kéiharde garanties waren dat D'66 bepaalde punten zou mogen uitvoeren e.d. Uiteindelijk blijkt D'66 gewoon te zwichten voor de macht. Ze verkopen hun huid helemaal niet zo duur als ze aanvankelijk deden vermoeden.

Dat Wouter Bos zich genomen voelt kan ik best begrijpen. Punten waar het CDA in onderhandelingen met de PvdA een enorm punt van maakte zijn met D'66 ineens geen probleem meer...en dat alleen maar onder het mom van 'chemie'. De waarheid is gewoon dat Balkenende nooit met de PvdA heeft gewild: Balkenende's onderhandelingen met Wouter Bos waren net zo nep als de reanimatie van Pim Fortuyn.

jep


T is idd geen jaloezie, maar meer teleurstelling en 'eigenlijk' heeft ie ook gewoon gelijk. Maar t is natuurlijk ook een beetje een 'ik sta nog sterk in mn schoenen'-actie, maja dat hoort erbij.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 02-05-2003 @ 22:19:
Op zich is het wel waar dat D'66 zorgt voor een meerderheid in een centrumrechts kabinet, en dat de PvdA daarmee een progressieve partner kwijtraakt. Toch jammer dat Wouter Bos zich zo uitlaat, een beetje kinderachtig is het wel. Kijk, het is begrijpelijk dat hij baalt dat het niet is gelukt een coalitie met het CDA te vormen. Maar hij moet toch ook inzien dat er dan gezocht moet worden naar het beste alternatief, en dat is in dit geval, ook vanuit de PvdA geredeneerd, denk ik, een regering met D'66. Dan wordt er tenminste nog een beetje aandacht besteed aan belangrijke sociale programmapunten, zoals Onderwijs

Mwa, t kan, maar door deze actie van m haalt hij nog eens indirect fel uit naar t cda en ook naar d66. T is gewoon weer de andere partij proberen minder populair te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:45
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 02-05-2003 @ 22:39:
Mwa, t kan, maar door deze actie van m haalt hij nog eens indirect fel uit naar t cda en ook naar d66. T is gewoon weer de andere partij proberen minder populair te maken.
Dat doen politici constant.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 02-05-2003 @ 22:45:
Dat doen politici constant.
Daarom


Dat heeft toch nix met jaloezie te maken


Weer Insane Juggalo, wat een toeval
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:25
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik snap die Wouter Bos wel. Ik vind het een vent van niks, maar ik kan me voorstellen dat hij zich bedrogen voelt, want dat is hij (en meerdere mensen met hem) ook. Watje Ditrich vind ik al helemaal iemand die niet stevig in z'n schoenen staat, want de man heeft zich - ondanks zijn voornemen niet mee te regeren - laten overhalen (nou ja, overhalen, wat was er eigenlijk voor nodig?) om met het CDA en VVD in zee te gaan. SGP/Christenunie hadden het sowieso niet mogen zijn wat mij betreft vanwege standpunten die net zo achter lopen als bij de islam en LPF had het ook niet moeten worden, omdat waarschijnlijk bij elk foutje die de partijen collectief maken, de vinger naar de LPF zou worden gewezen.
Hoe dan ook, ik begrijp de woede van Wouter Bos. Zijn partij had nu moeten regeren met het CDA. De kiezer heeft immers gesproken.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 03:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
naaper. al tijdens de campagne had femke halsema thom de graaf voor het blok gezet of z evvd/cda aan een rechtse meerderheid wouden werken, en hier flink tegen geageerd (herinnert niemand zich het debat halsema- de graaf bij nova geloof ik?).

Maarja, d66 is natuurlijk vrij om ervoor te kiezen deel te nemen aan de regering. Ik denk echter dat ze progressieve d66'ers teleurstellen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 20:20
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
duyvel schreef op 02-05-2003 @ 19:18:
Wouter Bos voelt zich bedrogen, en terrecht!! Daarnaast vind ik het eigenlijk ook een beetje scheinheilig van d66 dat ze nu wel mee gaan doen, terwijl Dittrich eerst had gezegt absoluut niet met CDA-VVD in zee te willen gaan. Maar goed, liever D66 in het kabinet dan die Kleine Christen Honden
anders lig jij morgen in je graf
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 23:35
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:20:
anders lig jij morgen in je graf
wtf
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2003, 01:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:20:
anders lig jij morgen in je graf
Anders draag jij met deze post toch wel weer heel wat bij aan deze discussie.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 01:49
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Laat ik dan ook maar even mijn bijdrage leveren aan een interessante discussie:

Ik hou niet van Frambozenvla
Dus ben ik blij dat dat niet in m'n koelkast sta
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:06
NN
NN is offline
Wouter is niet jaloers, Wouter heeft groot gelijk.

Balkenende toont geen respect voor de kiezer door zijn persoonlijke kabinetswens boven die van miljoenen kiezers te stellen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 20:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
NN schreef op 05-05-2003 @ 20:06:
Wouter is niet jaloers, Wouter heeft groot gelijk.

Balkenende toont geen respect voor de kiezer door zijn persoonlijke kabinetswens boven die van miljoenen kiezers te stellen.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 01:37
Greenfly
Avatar van Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
NN schreef op 05-05-2003 @ 20:06:
Wouter is niet jaloers, Wouter heeft groot gelijk.

Balkenende toont geen respect voor de kiezer door zijn persoonlijke kabinetswens boven die van miljoenen kiezers te stellen.
Klopt
__________________
ik zou je wijf nog niet neuken met een leenlul
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 01:42
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:20:
anders lig jij morgen in je graf
t zal wel

*ga je vader pesten ofzo*
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef op 05-05-2003 @ 20:06:
Wouter is niet jaloers, Wouter heeft groot gelijk.

Balkenende toont geen respect voor de kiezer door zijn persoonlijke kabinetswens boven die van miljoenen kiezers te stellen.
Onzin, er is een centrumrechtse meerderheid.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 11:14
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 11:06:
Onzin, er is een centrumrechtse meerderheid.
Er mag dan een centrum rechtse meerderheid zijn, maar de uitslag van de verkiezingen is CDA-PvdA. De grootste partij, samen met de grootste winnaar. En die twee partijen liggen maar 2 zeteltjes uit elkaar, dus dat lijkt me toch de meest democratische en voor de \hand liggende coalitie.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:20:
anders lig jij morgen in je graf
Ik mag jou niet. Je bent vervelend en dom.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:56
Boywonder
Boywonder is offline
Ik vind het toch vreemd dat men hier allemaal schijnt te weten hoe het precies bij de besprekingen is gegaan. Bos is inderdaad niet jaloers, hij wou helemaal niet regeren! Stom regeren!
__________________
Arkan R.I.P.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-05-2003 @ 11:14:
Er mag dan een centrum rechtse meerderheid zijn, maar de uitslag van de verkiezingen is CDA-PvdA. De grootste partij, samen met de grootste winnaar. En die twee partijen liggen maar 2 zeteltjes uit elkaar, dus dat lijkt me toch de meest democratische en voor de \hand liggende coalitie.
Absoluut niet. CDA is een rechtse partij, VVD is een rechtse partij en LPF is een rechtse partij. Dan ga ik nog voorbij aan het feit dat SGP ook rechts is, en je D'66 tot centrum kan rekenen.

Dat links nu minder hard verloren heeft als de vorige verkiezing klopt, maar links is nog steeds in de minderheid... Waarom zou iemand die flink zetels wint automatisch moeten regeren? Dat slaat nou nergens op.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:20
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 11:59:
Absoluut niet. CDA is een rechtse partij, VVD is een rechtse partij en LPF is een rechtse partij. Dan ga ik nog voorbij aan het feit dat SGP ook rechts is, en je D'66 tot centrum kan rekenen.

Dat links nu minder hard verloren heeft als de vorige verkiezing klopt, maar links is nog steeds in de minderheid... Waarom zou iemand die flink zetels wint automatisch moeten regeren? Dat slaat nou nergens op.
Je hoeft toch niet maar links of rechts te kijken? PvdA en CDA zijn zitten allebei in het centrum, CDA iets rechts, Pvda iets meer links.
Een partij die veel wint hoeft niet perse te regeren, maar ik vind het meer voor de hand liggen om de twee grootste partijen samen een coalitie te laten vormen kleinere partijen die heel veel verloren hebben.
De voorkeur van de kiezer gaat duidelijk naar CDA-PvdA en dan vind ik niet dat je met alle verliezers om de tafel moet gaan zitten.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-05-2003 @ 12:20:
Je hoeft toch niet maar links of rechts te kijken? PvdA en CDA zijn zitten allebei in het centrum, CDA iets rechts, Pvda iets meer links.
Een partij die veel wint hoeft niet perse te regeren, maar ik vind het meer voor de hand liggen om de twee grootste partijen samen een coalitie te laten vormen kleinere partijen die heel veel verloren hebben.
De voorkeur van de kiezer gaat duidelijk naar CDA-PvdA en dan vind ik niet dat je met alle verliezers om de tafel moet gaan zitten.
Met ras VVDer Balkenende aan het roer is het CDA bijna even rechts als de VVD.

Waarom de 2 grootste? 1 grote en 2 iets kleinere kan toch een net zo groot draagvlak hebben? Wat maakt het nou uit of een partij heel groot is, het gaat om wat ze te zeggen hebben.

Bovendien weet je die voorkeur niet. Het CDA heeft vooraf duidelijk aangegeven met de VVD te willen regeren, dus is de kans groot dat veel mensen die CDA stemmen daar ook een voorkeur voor hebben.

Na de vorige verkiezingen vond ik het een walgelijk gezeur dat de LPF er per se in moest, nu vind ik het even belachelijk dat PvdA er per se bij zou moeten zitten (hoewel ik persoonlijk denk ik wel meer waardering heb voor een kabinet met PvdA).
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:08
NN
NN is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 11:06:
Onzin, er is een centrumrechtse meerderheid.
OK, je hebt gelijk. Maar de kiezer heeft duidelijk aangegeven liever geen rechtse combinatie weer te willen gezien de teruggekeerde aanhang bij de PvdA links van het midden. Ik vind het een schande dat Balkenende deze wens van de stemmende burger niet heeft geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef op 06-05-2003 @ 20:08:
OK, je hebt gelijk. Maar de kiezer heeft duidelijk aangegeven liever geen rechtse combinatie weer te willen gezien de teruggekeerde aanhang bij de PvdA links van het midden. Ik vind het een schande dat Balkenende deze wens van de stemmende burger niet heeft geaccepteerd.
Dat heeft de kiezer helemaal niet aangegeven. Misverstand nummer zoveel, er bestaat niet zoiets als dé kiezer. Dat er nu een minder grote steun voor een centrum rechts kabinet is dan voorheen zegt neit dat er meteen een centrum links kabinet moet komen. Een centrum rechts kabinet had met de verkiezingen nog altijd méér steun. Of dat nu nog zo is weet ik natuurlijk niet...

Ik vind dan ook dat Balkenende alle recht heeft om niet met de PvdA te gaan regeren, ik vind het alleen wel een vieze achterbakse vent, om eerst wel te doen alsof. Bovendien vind ik hem behoorlijk stom, om eerst LPF uit te sluiten en PvdA uit te sluiten, dan weer niet, enz... Hij zit gewoon duidelijk bij de verkeerde partij, hij hoort thuis bij de VVD.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 20:13:
Ik vind dan ook dat Balkenende alle recht heeft om niet met de PvdA te gaan regeren, ik vind het alleen wel een vieze achterbakse vent, om eerst wel te doen alsof. Bovendien vind ik hem behoorlijk stom, om eerst LPF uit te sluiten en PvdA uit te sluiten, dan weer niet, enz... Hij zit gewoon duidelijk bij de verkeerde partij, hij hoort thuis bij de VVD.
Ja, en met hem Maxime Verhagen. Die is nog rechtser.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 06-05-2003 @ 21:46:
Ja, en met hem Maxime Verhagen. Die is nog rechtser.
Die moeten ze inderdaad helemaal afschieten, wat een *****limbo is dat
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 23:16:
Die moeten ze inderdaad helemaal afschieten, wat een *****limbo is dat

En zn kapsel is erger dan die van Balkenende
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 23:34
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 20:13:
Dat heeft de kiezer helemaal niet aangegeven. Misverstand nummer zoveel, er bestaat niet zoiets als dé kiezer. Dat er nu een minder grote steun voor een centrum rechts kabinet is dan voorheen zegt neit dat er meteen een centrum links kabinet moet komen. Een centrum rechts kabinet had met de verkiezingen nog altijd méér steun. Of dat nu nog zo is weet ik natuurlijk niet...

Ik vind dan ook dat Balkenende alle recht heeft om niet met de PvdA te gaan regeren, ik vind het alleen wel een vieze achterbakse vent, om eerst wel te doen alsof. Bovendien vind ik hem behoorlijk stom, om eerst LPF uit te sluiten en PvdA uit te sluiten, dan weer niet, enz... Hij zit gewoon duidelijk bij de verkeerde partij, hij hoort thuis bij de VVD.
Ik vind gewoon dat je een partij die zoveel wint, zn zetelaantal verdubbeld niet links kan laten liggen, door vrolijk met de verliezers om de tafel te gaan zitten. Dat was ook een rel geworden als CDA vorige keer bijv. niet met de LPF was gaan regeren...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:36
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 06-05-2003 @ 21:46:
Ja, en met hem Maxime Verhagen. Die is nog rechtser.
Bij de VVD willen ze hem waarschijnlijk niet eens omdat ie zo raar praat...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-05-2003 @ 23:34:
Ik vind gewoon dat je een partij die zoveel wint, zn zetelaantal verdubbeld niet links kan laten liggen, door vrolijk met de verliezers om de tafel te gaan zitten. Dat was ook een rel geworden als CDA vorige keer bijv. niet met de LPF was gaan regeren...
Daarom zeg ik ook net dat dat even belachelijk is... Als een partij een idiote mening heeft, en nu met 25 zetels binnenkomt, alle andere partijen vinden het belachelijk, en staan er lijnrecht tegenover, moeten ze dan ook daarmee maar een regering maken? Dacht het niet. Of je voor of achteruit gaat zegt NIETS. Het gaat om de mensen die je nu al dan niet achter je hebt gehad bij de verkiezingen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Bovendien... SP had een paar jaar geleden ook z'n zetelaantal verdubbelt, en GL bijna...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:53
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 06-05-2003 @ 23:46:
Daarom zeg ik ook net dat dat even belachelijk is... Als een partij een idiote mening heeft, en nu met 25 zetels binnenkomt, alle andere partijen vinden het belachelijk, en staan er lijnrecht tegenover, moeten ze dan ook daarmee maar een regering maken? Dacht het niet. Of je voor of achteruit gaat zegt NIETS. Het gaat om de mensen die je nu al dan niet achter je hebt gehad bij de verkiezingen.
Ja maar CDA en PvdA zitten allebei in het midden, en ze verschillen echt niet zo van mening als de heer Bever wil laten doorschemeren. Vergelijk de partijprogramma's maar eens goed.
Ze hadden makkelijk tot een compromis kunnen komen, en het was toch ook de eerst geprobeerde mogelijkheid? Iedereen vond dat CDA en PvdA samen een regering moesten maken.

Citaat:
Bovendien... SP had een paar jaar geleden ook z'n zetelaantal verdubbelt, en GL bijna...
Ja, ik heb het natuurlijk over grote winst met grote aantal zetels. Niet een verdubbeling van 2 naar 4 zetels..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 00:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-05-2003 @ 23:53:
Ja maar CDA en PvdA zitten allebei in het midden, en ze verschillen echt niet zo van mening als de heer Bever wil laten doorschemeren. Vergelijk de partijprogramma's maar eens goed.
Ze hadden makkelijk tot een compromis kunnen komen, en het was toch ook de eerst geprobeerde mogelijkheid? Iedereen vond dat CDA en PvdA samen een regering moesten maken.
Godzijdank is de PvdA weer wat linkser van het midden gegaan. Dat het CDA flink naar rechts van het midden is geschoven is een vervelend bij effect. Dat de PvdA en CDA tot een compromis kunnen komen, zal vast. Maar als het CDA dat neit wil, is dat haar goedrecht, zolang ze het maar eerlijk zeggen. Ze liggen allebei in het midden, maar VVD en LPF liggen dichterbij het CDA, en die combinatie heeft ongeveer evenveel zetels... Dus waarom zou dat dan minder eerlijk zijn? Omdat PvdA vooruit is gegaan? Wat maakt dat uit, dat betekend dat er meer mensen daar voor zijn gaan stemmen... dat betekend nog niet dat "men" dat opeens wil.

Citaat:
duyvel schreef op 06-05-2003 @ 23:53:
Ja, ik heb het natuurlijk over grote winst met grote aantal zetels. Niet een verdubbeling van 2 naar 4 zetels..
Jij zei verdubbeling, ik niet
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:33
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Zwavelstokje schreef op 02-05-2003 @ 20:51:
Wouter Bos is gewoon bedrogen. Ik had op hem gestemd omdat het een goede vent was en dat is ie nogsteeds! Maar die verdomde gristenhonden hebben hem genaaid, samen met vriendje Zalm en nu ook Dittrich!
Ach, onzin!
Bos wilde zelf maar al te graag dat de onderhandelingen stuk liepen. Hij heeft dingen beloofd die hij niet waar kan maken. Tel daar de laagconjunctuur bij op. En de conclusie is dat het niet anders zou kunnen dan dat de PvdA een behoorlijk zetelverlies zou hebben.
Nu zijn ze over vier jaar de grootste partij. Dat is de schaduwagenda van Bos.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:56
dystopia
dystopia is offline
Ja en Balkenende deed dat trucje ook op het moment dat Fortuin op kwam. Hij had nl. een NAP (non-agression pact) met Balkiebalkie. Je hoeft niet intelligent te zijn, Balkenende, of Zalm te heten om in te zien dat na de moord van Fortuin de LPF geen zak meer voorstelde. Enerzijds kun je die oorsprong vinden in hoe de partij is opgebouwt: Fortuin letterlijk als dictator. Anderzijds was de boel totaal niet onder controle te houden op het moment dat Fortuin was vermoord. De ene idiote conspiracy theory na de andere. Het was dus al lang duidelijk dat het gauw uiteen zou vallen. De enige vraag was wie er bij de nieuwe verkiezingen de zetels van de LPF zou mogen ontvangen. Het CDA heeft altijd al gezegd met de VVD samen willen te werken. Deze 2 partijen wilden puur samen de schatkist van de LPF te verdelen waardoor ze samen een ultra-rechts beleid zouden kunnen volgen. Gelukkig is dat niet gebeurd, en hebben we toch een, hetzij marginale, progressieve invloed in de coalitie. Althans, zo lijkt het tot nu toe. Want veel progressie van het 'stabiele en rustgevende' Conservatief Democratisch Appel hoef je niet te verwachten en wat betreft de VVD slechts idiote zoethoudertjes als '130 scheuren' en afbraak van ons zorgstelsel en minder inkomen voor WAO ed. terwijl deze mensen het juist nu in economische malaise al verdomt extra krap hebben. Waar is Robin Hood gebleven?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:25
NN
NN is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-05-2003 @ 14:33:
Ach, onzin!
Bos wilde zelf maar al te graag dat de onderhandelingen stuk liepen. Hij heeft dingen beloofd die hij niet waar kan maken. Tel daar de laagconjunctuur bij op. En de conclusie is dat het niet anders zou kunnen dan dat de PvdA een behoorlijk zetelverlies zou hebben.
Nu zijn ze over vier jaar de grootste partij. Dat is de schaduwagenda van Bos.
Dit is absoluut niet waar!
Toen de PvdA steeg in de peilingen en een reële kans ging maken om regeringsverantwoordelijkheid te dragen wilde de PvdA dit wel. Zodoende kwamen ze dus ook met een mogelijke premierkandidaat. Dat de PvdA misschien de grootse partij wordt over vier jaar ligt niet aan een mogelijke schaduwagenda van Bos, maar aan het ondemocratische gestuntel van het CDA en Balkenende in het bijzonder dat hen zetels kost!

Noem eens iets wat Wouter heeft genoemd en wat hij niet waar kan maken? JHij heeft immers duidelijk aangegeven dat er moeilijke beslissingen genomen moesten worden, maar wilde nederland graag laten zien dat het ook anders kan dat het nachtwakersstaatbeleid van het huidige rechtse kabinet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 01:51
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-05-2003 @ 14:33:
Ach, onzin!
Bos wilde zelf maar al te graag dat de onderhandelingen stuk liepen. Hij heeft dingen beloofd die hij niet waar kan maken. Tel daar de laagconjunctuur bij op. En de conclusie is dat het niet anders zou kunnen dan dat de PvdA een behoorlijk zetelverlies zou hebben.
Nu zijn ze over vier jaar de grootste partij. Dat is de schaduwagenda van Bos.
En dat baseer je op........?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 11:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-05-2003 @ 14:33:
Ach, onzin!
Bos wilde zelf maar al te graag dat de onderhandelingen stuk liepen. Hij heeft dingen beloofd die hij niet waar kan maken. Tel daar de laagconjunctuur bij op. En de conclusie is dat het niet anders zou kunnen dan dat de PvdA een behoorlijk zetelverlies zou hebben.
Nu zijn ze over vier jaar de grootste partij. Dat is de schaduwagenda van Bos.

Leg uit?

Dat ze over4 jaar(of natuurlijk minder ) waarschijnlijk de grootste worden, komt door t CDA zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap uva studenten klagen wilders aan
Joostje
215 05-03-2008 19:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het regeerakkoord
T_ID
244 03-03-2007 01:21
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 18:20
De Kantine Machiavelli is jarig!
Verwijderd
85 23-05-2004 14:33
De Kantine Wie zou jij nooit willen ontmoeten, al kreeg je geld toe.
kastdeur
173 05-03-2004 00:35
Seksualiteit [Fototopic] Deel II
Koen
329 27-10-2002 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.