Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 18:12
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Het klinkt misschien heel dom, maar ik zie een beetje tegen school op, omdat ik ongeloofelijk slecht in gym ben. Ik durf bijvoorbeeld niet over een bok te springen, en hoogspringen en dat soort dingen. En elke keer zie ik weer tegen gym op. Als we dan dingen moeten doen die ik niet durf probeer ik mezelf eruit te kletsen enzo...maar ik schaam me er enorm voor! En bij sommige gymleraren vinden het niet erg als ik het niet durf, maar andere leraren vinden me dan dom, en doen heel vaag tegen mij....en dan schaam ik me er heel erg voor om het te zeggen. En neem me zelf dan voor om er maar schijt aan te hebben, maar dat gaat niet altijd.
Weet iemand hoe ik er mee om kan gaan, ik lach maar meestal om mezelf als ik lomp doe, en anderen pesten me er gelukkig niet mee, maar dat is omdat ik me tot nu toe nog wel uit gered heb..en ik zit er best erg mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 18:29
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Het klinkt misschien heel dom, maar ik zie een beetje tegen school op, omdat ik ongeloofelijk slecht in gym ben. Ik durf bijvoorbeeld niet over een bok te springen, en hoogspringen en dat soort dingen. En elke keer zie ik weer tegen gym op. Als we dan dingen moeten doen die ik niet durf probeer ik mezelf eruit te kletsen enzo...maar ik schaam me er enorm voor! En bij sommige gymleraren vinden het niet erg als ik het niet durf, maar andere leraren vinden me dan dom, en doen heel vaag tegen mij....en dan schaam ik me er heel erg voor om het te zeggen. En neem me zelf dan voor om er maar schijt aan te hebben, maar dat gaat niet altijd.
Weet iemand hoe ik er mee om kan gaan, ik lach maar meestal om mezelf als ik lomp doe, en anderen pesten me er gelukkig niet mee, maar dat is omdat ik me tot nu toe nog wel uit gered heb..en ik zit er best erg mee...
Ik denk dat je er het beste aan doet om je gymnastiekleraar of -lerares te vertellen dat je bepaalde oefeningen niet durft te doen. Ik heb zelf hoogtevrees en toen ik na de m.a.v.o. op een andere school in 4 h.a.v.o. kwam heb ik dat tijdens de eerste gymles ook meteen tegen de leraar gezegd. Hij liet me toen weten dat ik geen oefeningen hoefde te doen die lastig voor me zouden zijn vanwege mijn hoogtevrees. Iedereen heeft zijn of haar beperkingen, en als anderen van die beperkingen op de hoogte zijn kunnen ze daar rekening mee houden. Schaam je dus niet, maar vertel gewoon wat er aan de hand is. Dat is zowel voor jou als je gymnastiekleraar of -lerares het beste.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:33
Stefan17
Stefan17 is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Het klinkt misschien heel dom, maar ik zie een beetje tegen school op, omdat ik ongeloofelijk slecht in gym ben. Ik durf bijvoorbeeld niet over een bok te springen, en hoogspringen en dat soort dingen. En elke keer zie ik weer tegen gym op. Als we dan dingen moeten doen die ik niet durf probeer ik mezelf eruit te kletsen enzo...maar ik schaam me er enorm voor! En bij sommige gymleraren vinden het niet erg als ik het niet durf, maar andere leraren vinden me dan dom, en doen heel vaag tegen mij....en dan schaam ik me er heel erg voor om het te zeggen. En neem me zelf dan voor om er maar schijt aan te hebben, maar dat gaat niet altijd.
Weet iemand hoe ik er mee om kan gaan, ik lach maar meestal om mezelf als ik lomp doe, en anderen pesten me er gelukkig niet mee, maar dat is omdat ik me tot nu toe nog wel uit gered heb..en ik zit er best erg mee...
Veel hangt uiteraard af van de leraar, maar daar kan je zelf uiteraard weinig aan doen...

Ik zou aan raden echt een inspanning te doen als je in gym iets doet wat je wel kan of durft - en zulke zaken zullen er heus wel zijn. De leerkracht zal dan merken dat het zeker geen kwestie is van 'niet willen' en zal er (hopelijk) meer begrip voor kunnen opbrengen dat je bepaalde dingen niet kunt (dat is nu eenmaal zo, ben zelf ook niet zo'n gymtalent ) of niet goed durft.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:35
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
@ mathfreak
waarom quote je altijd de lange topic als dat helemaal niet nodig is??
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:36
Stefan17
Stefan17 is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
ik zie een beetje tegen school op, omdat ik ongeloofelijk slecht in gym ben.
Laat dat alsjeblieft het volledige schoolgebeuren niet verpesten. Je kan inderdaad sterk tegen gym opzien, maar je hebt ongetwijfeld vele andere talenten en er zijn ongetwijfeld heel wat zaken die school wel aangenaam maken of kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:08
feline
feline is offline
Ik denk dat de eerder genoemde tip (het van te voren onder 4 ogen even te bespreken met je gymleraar) zeker aan te raden is.
Verder : vaak zit het ook tussen je oren. Je kan vast veel meer dan je denkt. Probeer jezelf een beetje op te peppen voor je een oefening doet (bv: over de bok springen). Zie het als een uitdaging voor jezelf. Als die dingen lukken, krijg je vast beetje bij beetje meer zelfvertrouwen, em misschien ooit nog wel zin in gym?
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:46
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
mja ik zat ook altijd waanzinnig tegen gym op...

En toen op een dag 1 1/2 jaar geleden moest ik dus ook iets doen voor gym en ik d8 dus de hele tijd "ow god ik kan dit niet ik kan dit niet!!" Nou jah de spanning liep zo hoog op dat ik een hyperventilatie aanval kreeg ( wist ik op dat moment niet ik d8 eerder dat ik dood ging ) En de leraar kwam niet na me toe en me vrienden moesten door gymen van hem want ik stelde me toch alleen maar aan. nou jah anyway omdak niet wist wat t was en hoe t weer weg ging, ging t dus ook niet weg. En na een half uur kwam de leraar naar me toe, waar ik nou in godsnaam last van had, dus ik vertellen hij zo, ow dan hebbie hyperventilatie, en hij verdween weer Ik mocht ook geen water drinken of weg uit de gymzaal of naar huis toe, gewoon helemaal nix

Ieder geval sinds die dag doe ik niet meer mee voor gym, k ben t vertrouwen in gymleraren kwijt, en ik vind gymen nu nog enger als eerst!

Me klasgenootjes snappen niet echt waarom ik nu al helemaal niet meer mee durf te doen, ze denken gewoon dat ik er te lui voor ben ofzo

Nou jah je hebt lekker veel zo aan me verhaal, maar laat t in iedergeval niet zo ver komen dat het gymen je echt zo erg tegen zit dat het een soort fobie gaat worden. Doe gewoon geen dingen als je lichaam aangeeft dat je het niet moet doen!
En spreek de leraar er gewoon op aan, Hij/zij zou er wel een beetje rekening mee houden
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:39
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:


Ieder geval sinds die dag doe ik niet meer mee voor gym, k ben t vertrouwen in gymleraren kwijt, en ik vind gymen nu nog enger als eerst!

En spreek de leraar er gewoon op aan, Hij/zij zou er wel een beetje rekening mee houden
Vertrouwen erin kwijt, en toch zal hij d'r rekening mee houden...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:27
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lady_x schreef:
@ mathfreak
waarom quote je altijd de lange topic als dat helemaal niet nodig is??
@lady_x: Misschien is het in jou ogen niet nodig om de topic te quoten (het begrip "lang" is trouwens relatief, maar dat even terzijde), maar ik vind het gewoon prettig om de inhoud voor me te hebben als ik een reply samenstel. Ik ben als wiskundige nu eenmaal geneigd om systematisch te werk te gaan, en dat kan het beste als ik de feiten voor me heb, vandaar dat ik dus een quote in mijn topic zet als ik dat noodzakelijk acht.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:28
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

@lady_x: ..
Ahzo oké maar als je klikt op 'beantwoorden' dan krijg je ook nog de topic en de reacties te zien als je naar beneden rolt..
sorry voor offtopic, gewoon ff een tip
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:50
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Ahzo oké maar als je klikt op 'beantwoorden' dan krijg je ook nog de topic en de reacties te zien als je naar beneden rolt..
sorry voor offtopic, gewoon ff een tip
Dat weet ik, maar ik werk liever op mijn manier omdat me dat het beste bevalt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 12:00
Noortje_S
Noortje_S is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Dat weet ik, maar ik werk liever op mijn manier omdat me dat het beste bevalt.
das wel bon gij zij op't net
__________________
Als de liefde wanhoop is, wat is de wereld dan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:00
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
[Me klasgenootjes snappen niet echt waarom ik nu al helemaal niet meer mee durf te doen, ze denken gewoon dat ik er te lui voor ben ofzo

Nou jah je hebt lekker veel zo aan me verhaal, maar laat t in iedergeval niet zo ver komen dat het gymen je echt zo erg tegen zit dat het een soort fobie gaat worden. Doe gewoon geen dingen als je lichaam aangeeft dat je het niet moet doen!
En spreek de leraar er gewoon op aan, Hij/zij zou er wel een beetje rekening mee houden [/B]
Ik weet in iedergeval dat ik niet de enigste ben...( de meeste snappen het inderdaad niet..)

En de rest ook bedankt voor de tips, ik zie er nog wel beetje tegen op. maar ik heb mezelf voorgenomen om er gewoon schijt aan te hebben, en de gymleraren te vertellen dat ik sommige dingen gewoon niet durf...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 01:07
Verwijderd
Gewoon zeggen: ik durf niet. Als ze je dan dwingen zeg je: donder maar mooi op. Dat helpt. Misschien moet je bij de rector komen, maar je bent iig trouw aan jezelf gebleven. Dat geeft een ontzettend gevoel van voldoening.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 02:06
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
bedenk dit: Geen enkele leraar mag je verplichten iets te doen...als je et niet durft, hoef je et niet te doen. Als zo'n gozer moeilijk doet, stap je naar de rector ofsow......
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:05
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
als je iets echt niet durft, gewoon blijven weigeren, zo'n leraar kan jou echt niet dwingen om iets te doen wat je niet durft. Als die leraar er echt geen begrip voor heeft kan je even naar je mentor/tris of afdelingsleider oid gaan, en het hem/haar even uitleggen, dan bespreekt hij/zij het even met je gymleraar.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet het even niet meer!!!!
mira_love
13 01-07-2005 15:25
Liefde & Relatie Wat ben ik toch een stomme doos
Yab-Yum
22 25-11-2003 21:24
Psychologie ik schaam me
~~dolce~~
24 01-10-2003 07:00
Psychologie Ik schaam me..
Anijs
23 24-06-2003 09:49
Psychologie Wat moet ik nou?
LacunaCoil
16 23-04-2003 20:36
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.