Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2014, 20:32
Fairlane
Fairlane is offline
Vorige week bleef ik bij mijn vriend overnachten, zijn telefoon lag op de bank en ik heb in zijn watsapp gesprekken geneusd terwijl hij lag te slapen. Ik zag een paar berichten die hij naar zijn ex heeft verstuurd in de periode dat hij en ik exclusief alleen met elkaar daten, een paar maanden geleden, het gesprek vond plaats de dag voordat we een relatie kregen. (Ik noem het 'exclusief daten' omdat we in die periode wilden kijken of een relatie wat voor ons was, zonder er het label nog op te plakken. We spraken af even niet met andere mensen af te spreken.)

Hij appte zijn ex dat hij haar miste en dat ze altijd welkom bij hem was. Hier ben ik van geschrokken en meteen daarna zat ik met een rotgevoel. Ik had in zijn telefoon zitten neuzen, wat ik nooit had moeten doen. Als je van elkaar houdt heb je respect voor elkaars privézaken en blijf je met je tengels van elkaars spullen af. Daarnaast voelde ik me kut, ik vertrouwde hem toen we afspraken alleen met elkaar te daten, kijken of een relatie iets voor ons was. Met lood in mijn schoenen zat ik op de bank, hij zag meteen dat er wat mis was en hij vroeg ernaar. Ik durfde niet door het stof te gaan en op te biechten dat ik in zijn telefoon was gedoken. Dus ik vertelde hem dat ik het gevoel had dat ik tijdens onze date-periode niet de enige voor hem was. Hij was verbaast en teleurgesteld want daar was volgens hem niets van waar.

Hij werd boos, gaf aan dat mijn gevoel nergens op sloeg, dat hij zo trouw als een hond was maar dat ik zijn vertrouwen geschaad heb door dit op te brengen. Schijterig als ik was om maar niet toe te geven dat ik in zijn telefoon heb gekeken heb ik mijn excuses aangeboden en ben ik alsnog door het stof gegaan. Ik was de boeman, want ik vertrouwde hem niet.

Nu heb ik er spijt van dat ik niet die morgen op de bank meteen heb verteld wat er mis is. Want nu ben ik met zijn leugen aan het jongleren terwijl ik donders goed weet dat het een leugen is.

Het dilemma waar ik nu mee zit is dat ik aan de ene kant alsnog eerlijk wil zijn, wil opbiechten dat ik in zijn telefoon heb gekeken. Om hem zo te confronteren met het bericht waar ik zo van ben geschrokken.
Aan de andere kant, we hebben nu beiden iets aan onze kerfstok, elke keer als ik er aan denk om hem te confronteren met zijn leugen bedenk ik me dat ik zelf ook wat heb verzwegen.

Laat ik het hierbij, of ga ik toch de confrontatie aan?

Laatst gewijzigd op 13-08-2014 om 20:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2014, 20:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je het hierbij laat blijft het aan je knagen en zal je hem nooit meer het volle vertrouwen kunnen geven, lijkt me geen wenselijke situatie.

Vertel je het, dan komt uit dat je keihard tegen hem hebt zitten liegen en grote kans dat hij dan zijn vertrouwen in jou kwijt is. Komt mooi uit, want hij liegt als alles in zijn telefoon klopt ook al tegen jou.

Nu is de vraag wat jij wilt, iemand die waarschijnlijk dingen verzwijgt voor je maar niet weet dat jij ervan op de hoogte bent of alles op tafel gooien met de kans dat dit einde relatie is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 08:58
Lover2212
Avatar van Lover2212
Lover2212 is offline
Ik ben het Meer wolterb eens en als ik had moeten kiezen had ik gelijk alles op tafel gegooit en dan maar einde relatie, want als je elkaar niet vertrouwd, dan kun je er net zo goed gelijk mee stoppen want een relatie bestaad voor een groot deel wel uit vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 12:44
feniks
feniks is offline
Vertrouwen aan twee kanten is dus blijkbaar weg.
Lijkt me een prima basis om mee verder te gaan
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 00:12
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Nadat jullie een relatie kregen heeft hij niet meer zulke berichten naar haar gestuurd? Ik krijg de indruk dat jij vooral onzeker bent. Je had niet in zijn telefoon moeten kijken (is ook een gebrek aan vertrouwen), maar nu kun je beter gewoon vertellen dat je zit met dat berichtje dat hij verstuurd heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 05:14
Verwijderd
"Hoi, ik ben een domme mongool want ik heb in je telefoon gekeken, waar ik dit-en-dat las, waardoor ik jou nu ook een domme mongool vind. Nu ga ik bij je weg/wil ik graag je huidige mening over je ex/moeten we er iets mee dus ik hoor graag of jij weet wat dan."

Je kan je ook afvragen of wat hij zei niet vriendschappelijk bedoeld was, maar misschien ben ik daar naïef in. Of niet onzeker/jaloers genoeg. Ik zou de rest van 't gesprek moeten lezen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 09:57
Verwijderd
Jullie hebben pas een paar maanden een relatie en dit speelt nu al? Wekt niet de indruk van een stabiele basis voor een langdurige relatie. Maar goed.

Als ik het goed begrijp stuurde hij dit voordat jullie "officieel" een relatie hadden. Gesteld dat we het niet gewoon vriendschappelijk moeten interpreteren (want Paranoïde heeft een punt, dat is natuurlijk ook een optie, als ik een vriend lang niet gezien heb mis ik die ook), maar inderdaad, zoals jij doet, in de relationele sfeer. Dan nog is er geen daadwerkelijke afspraak gemaakt in het gesprek dat je citeert. Dus de regel die jullie hadden - niet afspreken met anderen - is niet overtreden. Jullie hadden voor zover ik uit je post kan opmaken niet de afspraak dat er totaal niet met andere wezens van het andere geslacht berichtjes uitgewisseld mochten worden.

Kortom: op een moment dat jullie nog geen relatie hadden, heeft hij een berichtje gestuurd - wat volgens jullie afspraken toegestaan was - dat jij interpreteert op een manier alsof hij met een ander bezig was.

Ik vind het sowieso al erg vreemd dat je afspraken hebt als je nog geen relatie hebt. Ik vind het overigens ook al vreemd om afspraken te hebben als je wel een relatie hebt, maar goed. Puur technisch gezien heeft hij weinig verkeerds gedaan. Ik snap dat de liefde niet zo werkt, voor jouw gevoel heeft hij wel wat verkeerds gedaan. En dat is een groot probleem want zoiets kan de hele relatie verpesten. Ik wil overigens ook niet zeggen dat hem geen enkele blaam treft, als je zijn bericht wel degelijk moet lezen als "ik wil je terug/seks met je/whatever" dan is het opmerkelijk dat hij een dag later een relatie met je begint. Maar toch.

Euhm ja ik heb verder niet echt een punt. Vertrouw mensen wat meer en hecht niet te veel waarde aan dingen die gebeurden voor jullie een relatie hadden, want dat vind ik wel wat vreemd. Als hij het een maand voor jullie een relatie kregen had gestuurd, hoe zou je dat dan vinden? En een jaar voor jullie een relatie kregen?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 10:18
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Je kan je ook afvragen of wat hij zei niet vriendschappelijk bedoeld was, maar misschien ben ik daar naïef in. Of niet onzeker/jaloers genoeg. Ik zou de rest van 't gesprek moeten lezen.
Dit ook inderdaad. Je geeft 1 zin weer. Wat was de context?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2014, 22:09
FlorenceFlo
Avatar van FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Hmm waarom zou je in zijn telefoon kijken?
Dat is het teken al!!
Je vertrouwd hem waarschijnlijk niet!!
Zeg de waarheid plots in zijn face en zorg dat hij er spijt van krijgt door hem te negeren
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 16:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben wel benieuwd Hoe dit afgelopen is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten [verhaal] Chrisje
Angeles
17 29-01-2003 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.