Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 12:35
Little me
Little me is offline
Ik heb een probleempje. Het klinkt misschien heel raar, maar ik heb daar de laatste tijd wel last van. Als ik dan bijvoorbeeld uit school kom ofzo, moet ik altijd standaard plassen (da's altijd zo geweest), maar nu gebeurt het de laatste tijd erg vaak dat ik het gewoon bijna niet meer kan inhouden als ik binnekom en dan plas ik bijna een straaltje in mijn broek!
Heel vervelend dus, kan iemand mij zeggen wat dit allemaal is?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:59
Verwijderd
Raar... heb je dat áltijd als je moet plassen? Of echt alleen wanneer je uit school komt?

Als je het altijd hebt, zou je best wel eens een blaasontsteking kunnen hebben, het hoeft niet persé pijn te doen wanneer je plast, gewoon het 'niet kunnen ophouden' kan ook een symptoom van blaastontsteking zijn...

Wanneer je het dus áltijd hebt, zorgen dat je veel vitamine c binnen krijgt. Cranberrie sap drinken (veenbessensap) en als je binnen een weekje geen verandering merkt -> naar de huisarts!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:08
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ik heb dat ook gehad toen ik net blaasontsteking had gehad. nu is het veel minder gelukkig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Misschien plas je gewoon te weinig?
Probeer dan tussendoor
nog een x te gaan oid.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:25
Dromer
Dromer is offline
k heb ook een blaasontsteking, maar niet met veel moeten plassen, alleen met erge jeuk daaronder.... heeft nog iemand dat wel eens gehad? de dokter zei dat als het bleef dat het een schimmelinfectie zou kunnen zijn
wat zijn verder symptomen van een blaasontsteking?
__________________
I'm as calm as a fruitstand in New York and maybe as strange - Ryan Adams
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Dromer schreef:
k heb ook een blaasontsteking, maar niet met veel moeten plassen, alleen met erge jeuk daaronder.... heeft nog iemand dat wel eens gehad? de dokter zei dat als het bleef dat het een schimmelinfectie zou kunnen zijn
wat zijn verder symptomen van een blaasontsteking?
't Kan zijn dat je heel vaak moet plassen, of heel vaak het gevoel hebt te moeten plassen terwijl er eigenlijk niets uitkomt. Of je voelt het niet aankomen en voor je het weet loopt alles er zomaar uit, echt verrot... Of je moet gewoon zoals normaal naar de wc maar het plassen doet tijdens het plassen veel pijn of aan het einde... Soms kan het zijn dat je wat buikpijn hebt, dan moet je echt naar de dokter...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dromer schreef:
k heb ook een blaasontsteking, maar niet met veel moeten plassen, alleen met erge jeuk daaronder.... heeft nog iemand dat wel eens gehad? de dokter zei dat als het bleef dat het een schimmelinfectie zou kunnen zijn
wat zijn verder symptomen van een blaasontsteking?
- Pijn bij plassen,
- pijn in je rug en/of buik,
- pijn bij plassen/ branderig gevoel bij plassen.
- veel plassen,
- het gevoel dat je de hele tijd moet plassen, maar er maar een heel klein beetje uitkomt.
- je ziet wel eens een beetje bloed bij de urine. (hoeft niet, KAN),
- troebele urine,
- jeuk daaronder kan ook.
Deze dingen hebben echt lang niet alle mensen. vaak is het een combinatie en wordt op grond daarvan het plasje 'gestript'. Er wordt dan gekeken met een soort stripje of er bepaalde dingen in de urine zitten. Zitten die erin, dan heb je dus een blaasontsteking. Kan nog wel even nakijken welke dingen er precies in moeten zitten. Als daar belangstelling voor is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
- Pijn bij plassen,
- pijn in je rug en/of buik,
- veel plassen,
- het gevoel dat je de hele tijd moet plassen, maar er maar een heel klein beetje uitkomt.
- je ziet wel eens een beetje bloed bij de urine. (hoeft niet, KAN),
- troebele urine,
- jeuk daaronder kan ook.
Deze dingen hebben echt lang niet alle mensen. vaak is het een combinatie en wordt op grond daarvan het plasje 'gestript'. Er wordt dan gekeken met een soort stripje of er bepaalde dingen in de urine zitten. Zitten die erin, dan heb je dus een blaasontsteking. Kan nog wel even nakijken welke dingen er precies in moeten zitten. Als daar belangstelling voor is.
idd,
de urine kan ook heel sterk ruiken....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Misschien.zijn.je.spieren.daar.niet.zo.sterk.

Die.kan.je.heel.makkelijk.trainen.door.altijd.tijdens.het.plassen.je.p las.10.seconden.
proberen.op.te.houden.en.dan.weer.verder.te.plassen.
In.het.begin.lukt.dat.misschien.voor.geen.meter,.maar.gewoon.dooroefen en,
dan.worden.ze.vanzelf.sterker.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 22:22
Little me
Little me is offline
Nee, ik heb vroeger toen ik echt klein was last van blaasontsteking, echt heel erg. Maar dat is na verloop van tijd weer weggegaan. En ik heb er niet alleen last van als ik uit school kom, ook als ik bij iemand vandaan kom en dan thuis de deur opendoe...
Dus ik denk eigenlijk niet dat het blaasontsteking is....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Little me schreef:
Nee, ik heb vroeger toen ik echt klein was last van blaasontsteking, echt heel erg. Maar dat is na verloop van tijd weer weggegaan. En ik heb er niet alleen last van als ik uit school kom, ook als ik bij iemand vandaan kom en dan thuis de deur opendoe...
Dus ik denk eigenlijk niet dat het blaasontsteking is....
Durf je op school of bij iemand anders niet naar de wc dan? Mja, misschien rare vraag, maar dat heb ik dus. Ik durfde nooooit naar de wc wanneer er iemand anders in de buurt was die me zou horen plassen, durf ik nog steeds niet eigenlijk. 't Was ook echt een hel toen ik ging samenwonen en mijn vriend nog even een weekje vakantie nam, 'k durfde gewoon niet naar de wc te gaan waar hij bij was (niet bij me in de badkamer, maar bv in de keuken, dan kan hij me nml horen)...
Maar goed, ik weet niet of dat het is?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 10:52
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Verandering van temperatuur, dat is het volgens mij. Je ziet het soms ook aan baby's... je doet hun pamper uit, ze voelen koude lucht, en beginnen te plassen...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:33
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het zou kunnen dat je suikerziekte hebt. Dan moet je ook veel plassen omdat je suiker niet genoeg door je lichaam wordt omgezet en dus op een andere manier je lichaam moet verlaten.
Heb je nog meer symptomen?

- Veel dorst
- Sterke verandering van het lichaamsgewicht
- vermoeidheid
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb ook zoiets raars, op school.

Op school moet ik ALTIJD naar de wc, tussen alle lessen door.
Dus echt om de 50 minuten.
Dan is m'n blaas natuurlijk vrijwel altijd leeg, maar om de een of andere idiote reden heb ik dat alleen op school.

Vermoed dat het iets met stress te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb ook zoiets raars, op school.

Op school moet ik ALTIJD naar de wc, tussen alle lessen door.
Dus echt om de 50 minuten.
Dan is m'n blaas natuurlijk vrijwel altijd leeg, maar om de een of andere idiote reden heb ik dat alleen op school.

Vermoed dat het iets met stress te maken heeft...
Stress zou kunnen ja, ik heb juist altijd dat ik van de stress níet naar de wc moet. Of ik vóel dat ik heel nodig moet, maar ik kán gewoon niet plassen van de spanning, echt onwijs vervelend...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:20
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb ook zoiets raars, op school.

Op school moet ik ALTIJD naar de wc, tussen alle lessen door.
Dus echt om de 50 minuten.
Dan is m'n blaas natuurlijk vrijwel altijd leeg, maar om de een of andere idiote reden heb ik dat alleen op school.

Vermoed dat het iets met stress te maken heeft...
Volgens mij is dit neurotisch gedrag. Ik MOET plassen voordat ik ga slapen en als ik lang wakker blijf ga ik gewoon nog een keer. Ooit heb ik beredeneerd dat de kans om wakker te worden om naar de wc te gaan hierdoor kleiner is, maar nu is het een gewoonte geworden... Mischien heb jij ook zo'n gevoel dat je heel nodig moet, maar uiteindelijk komt er maar weinig uit. Ik hou het vaak de hele schooldag in. Probeer gewoon eens een keertje niet te gaan, of als je een vrij uur hebt ga je pas in het midden van het vrjie uur, kan je langzaam die neurose afbouwen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 14:06
Rickkus
Rickkus is offline
Citaat:
Stress zou kunnen ja, ik heb juist altijd dat ik van de stress níet naar de wc moet. Of ik vóel dat ik heel nodig moet, maar ik kán gewoon niet plassen van de spanning, echt onwijs vervelend...
Dat heb ik dus in de kroeg... Dan moet je zeiken als een stier maar dan moet je naar van die staandingen.. Daar kan ik het dan dus echt niet in kwijt, terwijl; mijn blaas dan gewoon bol staat dat je m kan zien als je je dun maakt... zeer irritant
__________________
Hoi allemaal...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plassen onder douche bespaart water
supergirl#1
9 24-09-2009 20:07
Lichaam & Gezondheid In bed plassen...
LoveGirl212
21 21-07-2006 20:21
Seksualiteit Plassen inpassen
Verwijderd
16 29-12-2004 19:53
Lichaam & Gezondheid Pijnlijk gevoel bij het plassen
Some
13 18-08-2003 12:42
Lichaam & Gezondheid Zwemmen/plassen/badpak
sofie3
26 03-06-2002 14:43
Lichaam & Gezondheid niet kunnen plassen of peopen
miep
16 02-05-2002 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.