Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2007, 04:48
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Beste mensen,

Ik zit er aan te denken een verhaal te schrijven, hoe lang het wordt weet ik niet. Maar het wordt een soort van sprookjesachtig iets.
De stijl wordt lichtelijk absurd en toch wel een beetje "modern" in zekere zin.

Voor het gemak heb ik de hoofdpersoon maar even Barry genoemd achternaam Barrie.
Mijn idee voor de titel op dit moment is: "Barry’s Zalige Zeurbui In Een Zieke Wereld"

Elke keer als ik een idee heb dat me leuk lijkt schrijf ik het op in een word document. Zo schrijf ik dus losse delen v/h boek en gooi ze later op de goeie plek en breng er een zekere rode draad in aan en een verhaallijn.

Ik heb momenteel twee ingevingen gehad en ik ben benieuwd naar de meningen van andere mensen:



(Barry loopt door een bos en komt bij een open plek)

Na een tijd lopen kwam Barry bij een open plek. Daar zag hij een man van ergens in de veertig jaar oud een gat graven.
“Pardon, wat doet u?” vroeg Barry verbaasd.
De man richtte kort zijn gezicht omhoog, tuurde Barry aan, en ging door met graven
“Wel, dat ziet ge toch? Ik graaf mijn graf” antwoorde hij
“Uw graf? Maar waarom? Bent in gevaar?” Vroeg Barry lichtelijk geschrokken van het antwoord
De man stopte wederom kort met graven en keek Barry geirriteerd aan
“Neen, maar ik weet zeker dat ik eens een graf nodig zal hebben, dus ach, kan ik hem net zo goed nu graven toch? En als u zo vriendelijk zou willen zijn, ik ben erg druk bezig en gaarne zou ik mijn activiteiten willen hervatten”
Barry stond perplex “Maar er zijn zo veel andere dingen die u kan doen! Werk, relaties, hobby’s enzovoorts. U bent nog zo jong”

De man stopte zijn graven en plaatste zijn schep in het zand
“Ok, ik zal het uitleggen, maar beloof me dat je me daarna met rust laat ok?”
Barry aarzelde, maar stemde uit nieuwsgierigheid toch toe
“Welnu, ik heb mijn leven bijster goed gepland, vroeg mijn opleiding afgerond, vroeg mijn carriere gestart, jong een vriendin gevonden, en kind op de wereld gezet en opgevoed. Ik heb alles perfect gepland. Ik heb alles gedaan wat ik wilde doen in mijn leven. En het enige waarvan ik honderd procent zeker weet dat ik het op een dag nog nodig heb is een graf. En als je me nu met rust laat heb ik deze kuil vanavond gegraven en kan ik morgen bezig met de steen.”
De man zette zijn bezigheid voort
Barry maakte nog aanstalten om door te vragen maar zag snel dat de man hem aan het negeren was. Met stomheid geslagen slofte Barry verder, oostwaarts het bos in.

(Barry sloft verder het bos in)




(Barry loopt door een hotel, heeft hulp nodig met het een of ander)

Barry slofte verder door de lange hallen van het hotel, totdat hij bij een kamer aankwam waarvan de deuren open stonden. In deze kamer zat een jonge man met een brede grijns op zijn gezicht een boek te lezen getiteld “Een gids tot perfect leven”.
“Ehm pardon” mompelde Barry “Ik heb hulp nodig, zou u me misschien kunnen helpen?”
De man keek Barry aan en trok vervolgens een kleine bol uit zijn zak. Het zag er modern uit, vreemde knopjes sierden de bovenkant van de bol en het merk “Wise-a-Tech” stond op de zijkant.
“Zal ik deze heer helpen?” vroeg de jongeman, en hij drukte 3 knopjes bovenop de bal in. Een paar vreemde tonen kwamen uit de bal. “Nee” zei de bal.
“Sorry, ik kan u niet helpen” zei de jongeman op het bed en hij dook terug zijn boek in.
“Uhm, wat was dat?” Vroeg Barry verbaasd
“Oh dit?” antwoordde de man, en hij hield de bal even kort boven zijn hoofd “Dit is een Wise-a-Tech Decision Maker. Het helpt me met het maken van alle keuzes in het leven.”
“Het is een aparaat, wat als het niet werkt?”
De man fronste, hield de bal weer voor zijn gezicht en vroeg “Moet ik dubbel checken of dit aparaat werkt?” wederom drukte hij een paar knopjes bovenin de bal in. “Nee” antwoordde de bal.
“Nou kijk, daar heb je het antwoord al” zei de man voldaan
“Ja, maar wat ALS het niet werkt? Ik bedoel, er is toch wel eens een keuze geweest waarvan je zelf moet hebben gedacht dat een andere keuze beter voor je was geweest?”
De man knikte “Oh ja, die waren er zeker, maar de bal heeft altijd gelijk, en als de bal ongelijk heeft gehad heb je de Wise-a-Tech niet goed geld terug garantie”
“Waarom breng je hem dan niet terug?” Vroeg Barry verbijsterd “als je al keuzes hebt gemaakt met dat ding waar je ontevreden over was?”
De man glimlachte naar Barry “Oh maar dat is heel simpel Barry, toen ik hem een keer wilde terugbrengen vroeg ik aan de bal of ik hem zou moeten terugbrengen en de bal zei nee. Nou kijk, en toen sloeg ik aan het denken en bedacht ik mij tsja, ik ben dan wel ontevreden over de gemaakte keuzes, maar als de bal deze keuzes voor me heeft gemaakt kan dat maar een ding betekenen, en dat is dat de andere potentiele keuzes nog slechter voor me waren geweest”

Barry hield zijn hoofd scheef, met deze man viel niet te discussieren, hij vertrouwde het aparaat beter dan zijn eigen denkvermogen. Hij besloot het op te geven en slofte verder de gangen door.
Toen schrok hij en rende terug naar de deur “He! Hoe kent u mijn naa....”
De man was verdwenen.

(Barry rent verder door de gangen op zoek naar hulp)



Imand meningen, spelfouten, schrijffouten? b.v.d.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2007, 08:26
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hoi,

Leuk idee! Heb ik ook wel 'ns, zin om een bepaald stukje te schrijven. Slim dat je dat doet, later invoegen enzo. Alleen bedenk ik me nu wel dat je het later waarschijnlijk weer moet aanpassen, voor het verhaal... Maar misschien vind je dat geen probleem.

"tuurde Barry aan" - 'aanturen' is geen werkwoord. Aankijken of turen naar wel.
"antwoorde hij" - 'antwoorden', verleden tijd +de dus 'antwoordde hij'.
"of dit aparaat werkt" - apparaat
"hij vertrouwde het aparaat beter dan zijn eigen denkvermogen." - het lijkt net of 'hij' slaat op Barry, niet op de man.

Verder vind ik het onderwerp echt superleuk, zou er graag een boek over lezen als alles op deze manier is

Alleen zou ik nog wel even kijken naar de regels voor hoe je een citaat afsluit, met een komma of zonder leesteken voor de afsluitende dubbele apostrof. En hoe het met Enters werkt... Nu is het een beetje rommelig, soms wel soms niet op de volgende regel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.